
Hong Fu FM039
#21
Napisano 19 kwiecień 2012 - 20:34
każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g
#22
Napisano 22 kwiecień 2012 - 14:55
Wczoraj była pierwsza jazda i wbrew temu co można przeczytać na forum o chińskich ramach przeżyłem. trasa była trochę po dobrych asfaltach, trochę po gorszych. TRASA .
trochę wrażeń:
rower fajnie trzyma na boki. sztywne to to bardzo. najsłabsze w tym zestawie teraz to koła i mostek. komfort w czasie jazdy zadowalający. ale faktycznie trzeba przewinąć owijkę bo teraz jest z d*py... ale to w wolnej chwili. Kiera tez ciut do opuszczenia jak jeden z Kolegów napisał bo dony chwyt wtedy będzie wygodniejszy (to też wtedy jak będę owijkę przewijał).
PS. klamki 6700+przerzutka 7900 działają dobrze razem

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g
#23
Napisano 22 kwiecień 2012 - 15:50
Cytat
Duzo mi to nie mowi ale warto wiedziec ;-)rower fajnie trzyma na boki. sztywne to to bardzo.
#24
Napisano 22 kwiecień 2012 - 19:58
Cytat
Wyjaśnij, czemu mostek jest najsłabszy w tym zestawie?... najsłabsze w tym zestawie teraz to koła i mostek.
#25
Napisano 23 kwiecień 2012 - 13:58
A mostek słaby po pewnie miękki. Czego się można spodziewać po tej wadze...
#26
Napisano 23 kwiecień 2012 - 14:33
Bartosz, tak, to ud
każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g
#27
Napisano 23 kwiecień 2012 - 18:42

#28
Napisano 23 kwiecień 2012 - 19:28
i najciekawsze dziś


3k matt pod oponę


każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g
#29
Napisano 23 kwiecień 2012 - 21:44
I jeszcze jedno - jak już musisz mieć te podkładki, to zyskasz na sztywnosci dajac podkładki aluminiowe, a nie karbonowe.
#30
Napisano 23 kwiecień 2012 - 21:50
Cytat
I jeszcze jedno - jak już musisz mieć te podkładki, to zyskasz na sztywnosci dajac podkładki aluminiowe, a nie karbonowe.
Jak się ma materiał z którego są wykonane podkładki do sztywności kokpitu? Nie łapię...
#31
Napisano 24 kwiecień 2012 - 05:39

No i tu pojawia się zapytanie: Może ktoś z Koleżanek i Kolegów ma ww nakładkę żebym mógł przymierzyć się do niej na własnym rowerze?
każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g
#32
Napisano 24 kwiecień 2012 - 07:59

#33
Napisano 24 kwiecień 2012 - 18:41
Cytat
W karbonową sterówke nabija sie aluminium lub uzywa ekspandera by nie zgnieść jej dokręcając za mocno mostek. Nie ma sie to nijak do sztywności bo to w ogóle inna siła. Chyba, że ktos po całej długosci nabija rurke aluminiową ale o takim czyms nie słyszałem i nie wiem jaką gwiazdke wtedy moznaby nabić. Z resztą według mnie byłby to idiotyczny pomysł.
Ale z długością sterówki się zgodzę, im krótsza tym sztywniejsza, tutaj niema wątpliwości.
Dzisiaj docinałem sterówkę karbonową widelca RDX, odcięty kawałek testowaliśmy z kumplem w imadle i okazała się cholernie wytrzymała. Zanim ją zgniótłbyś mostkiem, to albo by mostek strzelił, albo byś gwinty zerwał.
#34
Napisano 24 kwiecień 2012 - 21:34
Dedi - aj tam , czepiasz się szczegółów. Ale w sumie masz trochę racji.
#35
Gosc_kosai_*
Napisano 24 kwiecień 2012 - 23:47
Cytat
Generalnie to niezły stek bzdur można przeczytać w tym temacie, ale ten fragment poruszył mnie najmocniejBo alu rurka by się odgięła i pozostała w takiej pozycji. Nie jest tak 'plastyczna' jak karbonowa, nie wróci do swojego poprzedniego kształtu.
Więc na chłopski rozum, aby usztywnić coś co ze swojej natury jest plastyczne, należałoby wspomóc się materiałem nieplastycznym, prawda?

travisb, pomyliłeś pojęcia plastyczności ze sprężystością! Jak coś się odkształca plastycznie to z definicji nie może wrócić to poprzedniego kształtu. Zatem, widelec na filmiku odkształca się sprężyście.
Zamiana podkładek na aluminiowe, nie ma żadnego wpływu na sztywność "kokpitu" Wiem co miałeś na myśli dodając ten filmik, ale na podkładki działa siła ściskająca, a nie gnąca i tu jest błąd w twoim toku myślenia.
Cytat
No jaja sobie robisz. Ekspander/gwiazdka jest po to żeby ustalić odpowiednie napięcie łożysk.W karbonową sterówke nabija sie aluminium lub uzywa ekspandera by nie zgnieść jej dokręcając za mocno mostek.
#37
Napisano 03 maj 2012 - 13:13
Cytat
No ciekawych rzeczy sie można dowiedzieć, że alu jest sztywniejsze od carbonu... nie to abym nie wierzył, ale trochę jednak niedowierzam. Skoro rama karbonowa jest sztywniejsza od alu, to czemu sterówka jest mniej sztywna?
Dedi - aj tam , czepiasz się szczegółów. Ale w sumie masz trochę racji.
słyszałeś o czymś takim jak anizotropia ?
#38
Napisano 03 maj 2012 - 13:21
Cytat
No oczywiście że po to, ale mówie o użyciu ekspandera zamiast gwiazdki.Cytat
No jaja sobie robisz. Ekspander/gwiazdka jest po to żeby ustalić odpowiednie napięcie łożysk.W karbonową sterówke nabija sie aluminium lub uzywa ekspandera by nie zgnieść jej dokręcając za mocno mostek.
W zaleceniach ogolnie dostępnych w necie wyczytałem, że przypadku karbonowych sterówek zaleca sie ekspandery zamiast zwykłych gwiazdek między innymi dlatego, że zdarza się je zgnieść dokrecając zbyt mocno mostek. Ekspander rozpycha sterówke od środka i w jakis tam sposób zabezpiecza ją przed zgniecieniem.
Z resztą patrząc na rowery z widelcami z karbonową sterówką wszystkie mają ekspandery - przynajmniej wszystkie te które widziałem.
#39
Napisano 03 maj 2012 - 19:34