Skocz do zawartości


Zdjęcie

Hong Fu FM039


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
80 odpowiedzi w tym temacie

#21 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 19 kwiecień 2012 - 20:34

Bartosz, nie jest malowany. carbon mat. a koła do tego będą 3k mat

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#22 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 22 kwiecień 2012 - 14:55

Witam
Wczoraj była pierwsza jazda i wbrew temu co można przeczytać na forum o chińskich ramach przeżyłem. trasa była trochę po dobrych asfaltach, trochę po gorszych. TRASA .
trochę wrażeń:
rower fajnie trzyma na boki. sztywne to to bardzo. najsłabsze w tym zestawie teraz to koła i mostek. komfort w czasie jazdy zadowalający. ale faktycznie trzeba przewinąć owijkę bo teraz jest z d*py... ale to w wolnej chwili. Kiera tez ciut do opuszczenia jak jeden z Kolegów napisał bo dony chwyt wtedy będzie wygodniejszy (to też wtedy jak będę owijkę przewijał).
PS. klamki 6700+przerzutka 7900 działają dobrze razem :)

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#23 krzysztof1985

krzysztof1985
  • Użytkownik
  • 1682 postów
  • SkądWLKP

Napisano 22 kwiecień 2012 - 15:50

rower fajnie trzyma na boki. sztywne to to bardzo.

Duzo mi to nie mowi ale warto wiedziec ;-)

#24 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 22 kwiecień 2012 - 19:58

... najsłabsze w tym zestawie teraz to koła i mostek.

Wyjaśnij, czemu mostek jest najsłabszy w tym zestawie?

#25 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 23 kwiecień 2012 - 13:58

Już się nie czepiajcie słówek - chodziło mi o lakier, że rama jest lakierowana a nie zostawiony goły karbon, ale widzę że jednak nie?? To jest carbon ud czy co?

A mostek słaby po pewnie miękki. Czego się można spodziewać po tej wadze...

#26 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 23 kwiecień 2012 - 14:33

travisb, no właśnie wychodzi mi że trzeba będzie dołożyć parę gram do jakiegoś mostka żeby sztywniej było, bo jak czułem że rower gnie się to właśnie na mostku.
Bartosz, tak, to ud

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#27 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 23 kwiecień 2012 - 18:42

Ok, kumam. A co do sztywnego mostka to polecam pro vibe 7s, albo klasycznie deda zero lub 3t (bo ten pierwszy trudno dostać). Te mega wylaitowane mostki w stylu smica i kcnc to nie są do porządnej jazdy, ale dla ludzi którzy chyba składają rower dla wagi, czyli dla idei ;)

#28 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 23 kwiecień 2012 - 19:28

myślę, że ten sezon rower pojeździ z mostkiem smica a na przyszły się zobaczy.
i najciekawsze dziś:) przyszły obręcze. Pan Chińczyk ma ciekawe podejście do wagi obręczy bo dedykowane 460 zmieniło się na 491(28H)&533(24H). trochę ciężkawo ale dam radę:)
3k matt pod oponę

Dołączona grafika

Dołączona grafika

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#29 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 23 kwiecień 2012 - 21:44

To teraz wyjaśnię czemu zaciekawiło mnie, że mostek jest najsłabszy w tym zestawie. Domyślałem się, że może CI nie odpowiadać sztywność kokpitu. Ale to nie wina mostka. To wina tych licznych podkłądek pod mostkiem. Im ich więcej, tym dłuższa 'dźwignia' i możliwości wyginania na sterówce widelca kierownicy na boki. A więc na początek przydałoby się skrócić sterówkę widelca i dać jak najmniej (a najlepiej to w ogóle nie dawać) podkładek pod mostkiem. Bankowo zauważysz, że sztywność w tym miejscu wzrosła i że sam mostek niewielkie ma tu znaczenie.
I jeszcze jedno - jak już musisz mieć te podkładki, to zyskasz na sztywnosci dajac podkładki aluminiowe, a nie karbonowe.

#30 xszymonx

xszymonx
  • Użytkownik
  • 142 postów
  • SkądKępno/Wrocław

Napisano 23 kwiecień 2012 - 21:50

I jeszcze jedno - jak już musisz mieć te podkładki, to zyskasz na sztywnosci dajac podkładki aluminiowe, a nie karbonowe.


Jak się ma materiał z którego są wykonane podkładki do sztywności kokpitu? Nie łapię...

#31 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 24 kwiecień 2012 - 05:39

travisb, dziękuję za podpowiedź, podkładki mam alu więc pozostaje zmniejszyć ich ilość. To najchętniej zrobiłbym dopiero jak przymierzyłbym nakładke czasową i wtedy bym obniżał. Byłoby miło jakbym nie musiał mostka zmieniać bo podoba mi się uzyskana waga smicy :)
No i tu pojawia się zapytanie: Może ktoś z Koleżanek i Kolegów ma ww nakładkę żebym mógł przymierzyć się do niej na własnym rowerze?

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g


#32 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2567 postów
  • SkądOpolskie

Napisano 24 kwiecień 2012 - 07:59

Ogólnie rower sprawia fajne wrażenie, jak już inni pisali jest trochę estetycznych niedoróbek, jednak nikt nie napisał o białych pancerzach, które śmiesznie wyglądają, bo nagle kończą się w ramie. Widać to fajnie na pierwszym zdjęciu, jak pancerz idzie po ramie i nagle znika. Te koszyki tez niezbyt pasują do całej masywnej reszty, w ogóle nie rozumiem po co ciułać 500g kosztem użyteczności roweru. Zobaczymy jak wyjdzie z karbonowymi stożkami, powinno być lepiej, aczkolwiek znów pojawia sie problem surowości chińskiego karbonu. Gdzieś jest na forum chińczyk, zrobiony w 100% na surowo, czyli tak by czarny kolor ramy pasował do reszty i co ważne - inna rama by tak fajnie nie wyglądała. Obecnie jest misz-masz, białe pancerze, biała owijka - do czego? Ja tu tylko widzę, wszystko w czerni, totalnie ciemnej czerni, ba taki chińczyk to musi być jak Szatan! ;)

#33 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 kwiecień 2012 - 18:41

W karbonową sterówke nabija sie aluminium lub uzywa ekspandera by nie zgnieść jej dokręcając za mocno mostek. Nie ma sie to nijak do sztywności bo to w ogóle inna siła. Chyba, że ktos po całej długosci nabija rurke aluminiową ale o takim czyms nie słyszałem i nie wiem jaką gwiazdke wtedy moznaby nabić. Z resztą według mnie byłby to idiotyczny pomysł.
Ale z długością sterówki się zgodzę, im krótsza tym sztywniejsza, tutaj niema wątpliwości.


Dzisiaj docinałem sterówkę karbonową widelca RDX, odcięty kawałek testowaliśmy z kumplem w imadle i okazała się cholernie wytrzymała. Zanim ją zgniótłbyś mostkiem, to albo by mostek strzelił, albo byś gwinty zerwał.


#34 Bartosz

Bartosz
  • Użytkownik
  • 998 postów
  • Skądwa-wa

Napisano 24 kwiecień 2012 - 21:34

No ciekawych rzeczy sie można dowiedzieć, że alu jest sztywniejsze od carbonu... nie to abym nie wierzył, ale trochę jednak niedowierzam. Skoro rama karbonowa jest sztywniejsza od alu, to czemu sterówka jest mniej sztywna?

Dedi - aj tam , czepiasz się szczegółów. Ale w sumie masz trochę racji.

#35 Gosc_kosai_*

Gosc_kosai_*
  • Gość

Napisano 24 kwiecień 2012 - 23:47

Bo alu rurka by się odgięła i pozostała w takiej pozycji. Nie jest tak 'plastyczna' jak karbonowa, nie wróci do swojego poprzedniego kształtu.
Więc na chłopski rozum, aby usztywnić coś co ze swojej natury jest plastyczne, należałoby wspomóc się materiałem nieplastycznym, prawda?

Generalnie to niezły stek bzdur można przeczytać w tym temacie, ale ten fragment poruszył mnie najmocniej :lol:
travisb, pomyliłeś pojęcia plastyczności ze sprężystością! Jak coś się odkształca plastycznie to z definicji nie może wrócić to poprzedniego kształtu. Zatem, widelec na filmiku odkształca się sprężyście.
Zamiana podkładek na aluminiowe, nie ma żadnego wpływu na sztywność "kokpitu" Wiem co miałeś na myśli dodając ten filmik, ale na podkładki działa siła ściskająca, a nie gnąca i tu jest błąd w twoim toku myślenia.

W karbonową sterówke nabija sie aluminium lub uzywa ekspandera by nie zgnieść jej dokręcając za mocno mostek.

No jaja sobie robisz. Ekspander/gwiazdka jest po to żeby ustalić odpowiednie napięcie łożysk.

#36 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 25 kwiecień 2012 - 22:51

Jaki koszt takiej ramy? bpo na hong fu nie widze ceny ??

u2250y2014v3.gif


#37 kazik

kazik
  • Użytkownik
  • 150 postów
  • Skądkrk

Napisano 03 maj 2012 - 13:13

No ciekawych rzeczy sie można dowiedzieć, że alu jest sztywniejsze od carbonu... nie to abym nie wierzył, ale trochę jednak niedowierzam. Skoro rama karbonowa jest sztywniejsza od alu, to czemu sterówka jest mniej sztywna?

Dedi - aj tam , czepiasz się szczegółów. Ale w sumie masz trochę racji.



słyszałeś o czymś takim jak anizotropia ?

#38 Skywalker

Skywalker
  • Użytkownik
  • 166 postów
  • Skądpodhale

Napisano 03 maj 2012 - 13:21

W karbonową sterówke nabija sie aluminium lub uzywa ekspandera by nie zgnieść jej dokręcając za mocno mostek.

No jaja sobie robisz. Ekspander/gwiazdka jest po to żeby ustalić odpowiednie napięcie łożysk.

No oczywiście że po to, ale mówie o użyciu ekspandera zamiast gwiazdki.
W zaleceniach ogolnie dostępnych w necie wyczytałem, że przypadku karbonowych sterówek zaleca sie ekspandery zamiast zwykłych gwiazdek między innymi dlatego, że zdarza się je zgnieść dokrecając zbyt mocno mostek. Ekspander rozpycha sterówke od środka i w jakis tam sposób zabezpiecza ją przed zgniecieniem.
Z resztą patrząc na rowery z widelcami z karbonową sterówką wszystkie mają ekspandery - przynajmniej wszystkie te które widziałem.

#39 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 03 maj 2012 - 19:34

Tego sie nie zaleca, tylko zdrowy rozsadek zakazuje stosowania gwiazdek w karbonowych rurach!

#40 pimpf

pimpf
  • Użytkownik
  • 415 postów
  • SkądwAw

Napisano 08 czerwiec 2012 - 13:48

przyszły koła. trochę to trwało ale są...
Dołączona grafika
więcej zdjęć tutaj

każdy dźwiga swoje brzemię
HongFu HF-FM039 - 6871,2g
Radon ZR Race - 8222,8g