Aluminium czy karbon??
#21
Posted 22 April 2012 - 21:30
Można chyba wnioskować, że rama carbonowa ma być przynajmniej tak samo wytrzymała jak aluminiowa, choć ich zachowanie, właściwości są różne.
#24
Posted 24 April 2012 - 18:49
Co do limitu wagi, to np. Giant ma taki sam dla aluminium i karbonu - 125 kg dla rowerzysty + 4,5 kg (około 10 funtów) dla bagażu (torby podsiodłowej lub na kierownicę).
I jeszcze jedno. Nie słyszałem, żeby ktoś po przesiadce na karbon, chciał wrócić do aluminium. To chyba coś znaczy.
#25
Posted 25 April 2012 - 13:21
#27
Posted 30 June 2017 - 08:29
Otóż to. Inne materiały konstrukcyjne nie pozwalają tak łatwo się kształtować, ewentualnie uzyskana rama będzie albo mało sztywna, albo ciężka, albo bardzo droga. Karbon po prostu pozwala konstruktorom na (prawie) wszystko i dość tanio jak na uzyskane właściwości. Jedynie tytan mógłby tu coś namieszać, ale że jest horrendalnie drogi, więc nie ma tematu.
#29 Gosc_mexy_*
Posted 30 June 2017 - 14:07
Przesiadłem się z carbonowego Kelly's-a URC na aluminiowego Treka Emondę i jestem bardzo zadowolony.
Jednak muszę przyznać, gdy zobaczyłem jak pracuje rama carbon Treka Emonda SLR, to jestem pod wrażeniem. Ale to inna półka cenowa, moje rowery są budżetowe, a na prawdziwy carbon trzeba wydać górę pieniędzy. Taniej imitacji nie warto brać pod uwagę.
- Jacam76 likes this
#30
Posted 16 March 2018 - 22:23
No nic, pojeździłem trochę Canyonem Ultimate AL SLX. Rama alu, widelec karbon.
Jednak w razie potrzeby wymiany ramy znowu będzie to full-karbon.
Brak tłumienia drobnych drgań rozpiernicza mi mi.n. kręgosłup - bolał mnie po raz pierwszy od 2009 roku. Opony 25C na jakich jeździłem niewiele pomagają. Do optymalnej jazdy trzeba by 23c, co to tylko powiększy amplitudę drgań wysokiej częstości.
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."