Skocz do zawartości


Jaki wspornik siodla ?


339 odpowiedzi w tym temacie

#81 Xorlarrin

Xorlarrin
  • Użytkownik
  • 286 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 lipiec 2010 - 19:32

Ameba za droga, ponad dwukrotne przebicie Accenta :-/

#82 ptx

ptx
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • Skądpolska

Napisano 07 sierpień 2010 - 14:13

spośród sztyc aluminiowych bez setbacka wybrałem dwie opcje:

thomson elite

rotor sp1

która waszym zdaniem będzie lepsza (przeznaczenie ostre kolo)

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

Dołączona grafika

Uploaded with ImageShack.us

#83 RAFAL10

RAFAL10
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • SkądGorlice

Napisano 08 sierpień 2010 - 17:18

Witam,
Dzisiaj złamała mi się sztyca karbonowa Bontragera. Rower kupiłem ponad rok temu używany i musiałem podnieść siodełko. Pękła w miejscu, gdzie sztyca była poprzednio trzymana w ramie, była tam dość głeboka rysa. Obawiałem się, żeby mi nie pękła, ale dziś podczas jazdy usłyszałem "trach" i siodełko się przechyliło do tyłu. Naszczęście byłem niedaleko od domu. Swoją drogą i tak dość długo ta sztyca wytrzymała z tym defektem. Po przeglądaniu opinii i cen sztyc karbonowych doszedłem do wniosku, że kupię sztycę aluminiową. Nie chcę kupować taniego i niskiego jakościowo carbonu. Musiałbym wydać dużo pieniędzy, żeby mieć coś dobrego. Różnicę w tłumieniu drgań przeboleję - i tak dużo większe drgania na nierównościach czuję na kierownicy pomimo widelca karbonowego.
Ilę trzeba zapłacić za w miarę dobrą sztycę aluminiową? Czy takie za ok. 40 - 60 zł są godne polecenia? Proszę o poradę, muszę szybko coś kupić, bo chcę jeździć :-) . Pozdrawiam.

#84 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 08 sierpień 2010 - 17:27

Osobiście moge polecić tanie sztyce accenta. Mam taką oto za 40zł. Masywna jest strzasznie 330g ale za to sztywna i można na maxa zakręcić śrubę mocującą. http://e-rower.pl/ws...p495-p-674.html

#85 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 sierpień 2010 - 18:08

Jeśli średnica pasuje to może ta:

http://allegro.pl/it...7_2_czarny.html


#86 kubano

kubano
  • Użytkownik
  • 936 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 08 sierpień 2010 - 18:38

Też mam pytanie o sztycę. Czy aby ten wspornik Tokken
nie jest identyczny jak sztyca Smica
? Tokken jest teoretycznie cięższy o 23g ale tańszy o 40%.

#87 RAFAL10

RAFAL10
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • SkądGorlice

Napisano 09 sierpień 2010 - 10:30

Znowu mam wątpliwości. Rozmawiałem wczoraj z kolegą i mówił, że ma jakąś sztycę karbonową za ok. 100 zł. Ale jeździ i nic się nie dzieje. Nie wiem co robić. Najbardziej chodzi mi o tłumienie drgań. Jakie są najkrótsze sztyce? Widzę, że większość ma 350 mm, a moja złamana ma razem z jarzmem niecałe 270 mm. Nie potrzeba mi takiej ponad 300 mm. maciej1986, całkiem fajna sztyca, do której podałeś link, średnica taka jaką potrzebuję, tylko długa. No tylko myślę, jakbym zaryzykował i kupił za trochę ponad 100 zł carbona, jak długo on wytrzyma. Poradźcie coś. Dzięki.

#88 yaro1986

yaro1986
  • Użytkownik
  • 384 postów
  • SkądJózefów

Napisano 09 sierpień 2010 - 10:53

Przeciez za dluga sztyce mozna przyciac do odpowiedniej dlugosci.

#89 Gosc_oscar_*

Gosc_oscar_*
  • Gość

Napisano 09 sierpień 2010 - 10:54

jeździłem już i na ryczeju, na nołnejmach-karbonowych i alu i najlepsza do tej pory okazala się ta sztyca: http://www.dedaeleme...ctIDMaster=1778

#90 ptx

ptx
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • Skądpolska

Napisano 09 sierpień 2010 - 16:58

http://www.wertykal...._White-250.html ta deda troszkę przekracza zakładany budżet,polecam pro XLT nie LT gdyż w tej jarzemko na jedna śrubę nie trzyma dobrze siodła i przy większej wadze może sie przesuwać (wiem to z autopsji).

http://www.centrumro...10/Produkt.aspx
przytniesz na jaki wymiar ci pasuje.

#91 radeczek13

radeczek13
  • Użytkownik
  • 45 postów
  • SkądPrzemyśl

Napisano 09 sierpień 2010 - 19:15

Witam! Krótko i zwięźle, poproszę o wypowiedź praktyków, do wyboru dwie sztyce:

1. sztyca Syntace P6 Carbon 27,2mm
2. sztyca Easton EC90 27,2 mm

Interesują mnie te dwie,w obu wypadkach zero offset- przy czym najważniejsze tłumienie drgań.. Będę wdzięczny za rzeczową odpowiedź.

#92 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 10 sierpień 2010 - 08:52

wczoraj kupilem nowe siodlo do mtb dla żony. Wyciagajac sztyce (zawsze wsadzona glebiej niz nakazuje minimum) okazalo sie ze sztyca jest wygieta, rower przejechal mniej jak 500km. Zrobila sie taka lekko widzialna parabolka z maksymalnym wygieciem 2mm od lini prostej. Sztyca standardowa bontragera. Plastikowe gowno. Wyciagnalem taka sama sztyce z drugiego roweru (tez Gary Fisher) i tez lekko wygieta, fakt troche mniej, rower przejechal jakos 1 000 km. O ile tę druga sztyce mozna jescze uzywac o tyle ta pierwsza nadaje sie na smietnik. gowno gowno gowno nie kupujcie sztyc bontragera.

#93 alfons

alfons
  • Użytkownik
  • 48 postów
  • Skądlubuskie

Napisano 12 sierpień 2010 - 10:09

Kupiłem malowaną na czarno sztycę Zoom, bo była minimalnie lżejsza od tej niemalowanej. Po pierwszym włożeniu w ramę już praktycznie nie ma farby na tej sztycy :-/ W zasadzie to ta farba schodzi już przy kontakcie z paznokciem :-/

#94 ptx

ptx
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • Skądpolska

Napisano 18 sierpień 2010 - 20:45

mam pytanie związane z momentem dokręcającym śruby jarzemka w sztycy thomson elite.
producent zaleca dokręcenie śrub z silą 6,8Nm.

https://docs.google....cs/seatpost.pdf

dokręcamy tylko jedna śrubę (tylna z takim momentem) czy tez obydwie, w instrukcji jest notatka zawierająca info aby zawsze dokręcać tylna śrubę momentem podanym wyżej.
pytam gdyż nie chce uszkodzić sztycy:

http://www.bike-foru...g/1078973-1.jpg

#95 Bikemaster

Bikemaster
  • Użytkownik
  • 1048 postów
  • SkądWWL

Napisano 18 sierpień 2010 - 20:49

ptx, ja bym obie dokręcał naprzemiennie do wartości 5-6 nm a nie więcej. Taka wartość powinna trzymać mocno siodło. Ponadto warto przy tak zacnej sztycy posmarować pręty siodła Finish Line fiber grip i tymsamym dokręcając z nieco mniejszym momentem nie bać się o to że coś się poruszy.

#96 ptx

ptx
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • Skądpolska

Napisano 19 sierpień 2010 - 17:57

ptx, ja bym obie dokręcał naprzemiennie do wartości 5-6 nm a nie więcej. Taka wartość powinna trzymać mocno siodło. Ponadto warto przy tak zacnej sztycy posmarować pręty siodła Finish Line fiber grip i tymsamym dokręcając z nieco mniejszym momentem nie bać się o to że coś się poruszy.


w instrukcji widnieje wzmianka aby zawsze dokręcać tylna śrubę do wartości 6,8 Nm (gdyz zbyt słabe lub mocne dokręcenie może spowodować uszkodzenie)nic nie pisze na temat przedniej -mysle wiec skoro jarzmo to kołyska po ustawieniu pozycji siodła dokręcam obydwie śruby do oporu "palcami" a następnie tylko tylna kluczem z momentem 6,8 Nm.ktos z urzytkownikow thomsona może sie wypowiedzieć na ten temat?

swoją droga nigdy nie myślałem ze od sztycy będzie zależała wygoda ,po zmianie sztycy z pro xlt na thomsona 'flite max" stal sie w końcu znośny ... poza tym sztyca piekielnie sztywna xlt przy nim to plastelina, świetnie tłumi drgania , nie rzuca sie w oczy pomimo bardzo dobrej jakości wykonania.

#97 Gosc_lukas.bike_*

Gosc_lukas.bike_*
  • Gość

Napisano 19 sierpień 2010 - 18:57

jaką sztycę karbonową możecie polecić ? średnica 31.6 z seatbackiem do karbonowych prętów - siodło selle italia SLR kit carbonio flow, na sztycę mogę przeznaczyć 400 zł

#98 tcp

tcp
  • Użytkownik
  • 501 postów
  • SkądZ nienacka

Napisano 27 sierpień 2010 - 11:04

W moim rowerze wspornik siodła wystaje zaledwie 10 cm ponad obejmę. Czy przy takiej długości sztyca karbonowa ma szanse cokolwiek zamortyzować ? Jeżeli nie to pewnie wystarczy aluminiowa.

#99 yasiu

yasiu
  • Użytkownik
  • 310 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 27 sierpień 2010 - 12:38

zalezy jeszcze jaki masz kąt pion/sztyca. im wiekszy tym wieksza amortyzacja

#100 RAFAL10

RAFAL10
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • SkądGorlice

Napisano 27 sierpień 2010 - 15:51

Ja tu niedawno pisałem, że złamała mi się sztyca karbonowa. Kupiłem sztycę Zoom za 30 zł, uciąłem trochę i zamontowałem. Wystaje jej ponad rurę ramy ok. 12 cm. Nie czuję różnicy w tłumieniu drgań. Na szosie sie twardo jedzie :) .



Dodaj odpowiedź