Jaki wspornik siodla ?
#82
Napisano 07 sierpień 2010 - 14:13
thomson elite
rotor sp1
która waszym zdaniem będzie lepsza (przeznaczenie ostre kolo)
Uploaded with ImageShack.us
Uploaded with ImageShack.us
#83
Napisano 08 sierpień 2010 - 17:18
Dzisiaj złamała mi się sztyca karbonowa Bontragera. Rower kupiłem ponad rok temu używany i musiałem podnieść siodełko. Pękła w miejscu, gdzie sztyca była poprzednio trzymana w ramie, była tam dość głeboka rysa. Obawiałem się, żeby mi nie pękła, ale dziś podczas jazdy usłyszałem "trach" i siodełko się przechyliło do tyłu. Naszczęście byłem niedaleko od domu. Swoją drogą i tak dość długo ta sztyca wytrzymała z tym defektem. Po przeglądaniu opinii i cen sztyc karbonowych doszedłem do wniosku, że kupię sztycę aluminiową. Nie chcę kupować taniego i niskiego jakościowo carbonu. Musiałbym wydać dużo pieniędzy, żeby mieć coś dobrego. Różnicę w tłumieniu drgań przeboleję - i tak dużo większe drgania na nierównościach czuję na kierownicy pomimo widelca karbonowego.
Ilę trzeba zapłacić za w miarę dobrą sztycę aluminiową? Czy takie za ok. 40 - 60 zł są godne polecenia? Proszę o poradę, muszę szybko coś kupić, bo chcę jeździć :-) . Pozdrawiam.
#84
Napisano 08 sierpień 2010 - 17:27
#85
Napisano 08 sierpień 2010 - 18:08
#86
Napisano 08 sierpień 2010 - 18:38
nie jest identyczny jak sztyca Smica
? Tokken jest teoretycznie cięższy o 23g ale tańszy o 40%.
#87
Napisano 09 sierpień 2010 - 10:30
#89 Gosc_oscar_*
Napisano 09 sierpień 2010 - 10:54
#90
Napisano 09 sierpień 2010 - 16:58
http://www.centrumro...10/Produkt.aspx
przytniesz na jaki wymiar ci pasuje.
#91
Napisano 09 sierpień 2010 - 19:15
1. sztyca Syntace P6 Carbon 27,2mm
2. sztyca Easton EC90 27,2 mm
Interesują mnie te dwie,w obu wypadkach zero offset- przy czym najważniejsze tłumienie drgań.. Będę wdzięczny za rzeczową odpowiedź.
#92
Napisano 10 sierpień 2010 - 08:52
#94
Napisano 18 sierpień 2010 - 20:45
producent zaleca dokręcenie śrub z silą 6,8Nm.
https://docs.google....cs/seatpost.pdf
dokręcamy tylko jedna śrubę (tylna z takim momentem) czy tez obydwie, w instrukcji jest notatka zawierająca info aby zawsze dokręcać tylna śrubę momentem podanym wyżej.
pytam gdyż nie chce uszkodzić sztycy:
http://www.bike-foru...g/1078973-1.jpg
#95
Napisano 18 sierpień 2010 - 20:49
#96
Napisano 19 sierpień 2010 - 17:57
ptx, ja bym obie dokręcał naprzemiennie do wartości 5-6 nm a nie więcej. Taka wartość powinna trzymać mocno siodło. Ponadto warto przy tak zacnej sztycy posmarować pręty siodła Finish Line fiber grip i tymsamym dokręcając z nieco mniejszym momentem nie bać się o to że coś się poruszy.
w instrukcji widnieje wzmianka aby zawsze dokręcać tylna śrubę do wartości 6,8 Nm (gdyz zbyt słabe lub mocne dokręcenie może spowodować uszkodzenie)nic nie pisze na temat przedniej -mysle wiec skoro jarzmo to kołyska po ustawieniu pozycji siodła dokręcam obydwie śruby do oporu "palcami" a następnie tylko tylna kluczem z momentem 6,8 Nm.ktos z urzytkownikow thomsona może sie wypowiedzieć na ten temat?
swoją droga nigdy nie myślałem ze od sztycy będzie zależała wygoda ,po zmianie sztycy z pro xlt na thomsona 'flite max" stal sie w końcu znośny ... poza tym sztyca piekielnie sztywna xlt przy nim to plastelina, świetnie tłumi drgania , nie rzuca sie w oczy pomimo bardzo dobrej jakości wykonania.