Skocz do zawartości


Zdjęcie

Jaka szosa za około 8 tys. zł?


57 odpowiedzi w tym temacie

#41 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 27 lipiec 2012 - 12:12

Mariuszek rzeczywiście śliczne te rowerki chyba najładniejsze ze wszystkich
http://bwncdn2.s3.am.../12/palermo.jpg



Kwestia gustu... dla mnie rower z tego linku to wyjątkowe ohydztwo.

#42 Gosc_Mariuszak_*

Gosc_Mariuszak_*
  • Gość

Napisano 28 lipiec 2012 - 12:57

z ebay.com wysyłają do polski?
Ale raczej w polsce takiego roweru niedostanie się a one są w USA więc wysyłka + cło + podatek to wyjdzie suma jak za samochód.. szkoda.

#43 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 28 lipiec 2012 - 13:37

Zawsze możesz poprosić sprzedawcę o zanizenie wartości przy wysyłkę i wtedy podatek będzie niższy .

#44 Gosc_intel action_*

Gosc_intel action_*
  • Gość

Napisano 28 lipiec 2012 - 22:15

Jak by zamówił np; przez sklep rowerowy kolega tak zamówił kolarzówkę scotta przez sklep Wsół sport http://www.rowery.co...t/addictr3a.jpg i zapłacił 20 tys .zł to chyba nie aż tak dużo zapłacił sklep za to zło

#45 Gosc_Mariuszak_*

Gosc_Mariuszak_*
  • Gość

Napisano 01 sierpień 2012 - 20:09

Nie będe zakładał nowego tematu tylko zapytam tutaj: warto dać 8,5k za tą szose? http://www.cube.eu/r...agree-gtc-race/

#46 Greg_33

Greg_33
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądSosnowiec

Napisano 11 wrzesień 2012 - 10:27

Nie będe zakładał nowego tematu tylko zapytam tutaj: warto dać 8,5k za tą szose? http://www.cube.eu/r...agree-gtc-race/


Wpisz w przeglądarkę "ambitne szosówki". Jest tam pdf, test porównawczy szosówek gdzie testują m.in Cube Agree GTC Pro.

#47 Gosc_paulsen_*

Gosc_paulsen_*
  • Gość

Napisano 11 wrzesień 2012 - 11:57

Nie będe zakładał nowego tematu tylko zapytam tutaj: warto dać 8,5k za tą szose? http://www.cube.eu/r...agree-gtc-race/[/quote]

To ładny rower, ale w sieci są takowe za 1000 zł taniej jak widzę. To ma być szosa do ambitnej turystyki czy do ścigania?

#48 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 11 wrzesień 2012 - 16:47

Jets masa rowerow marek mniej znanych w PL : np Boardman, Orbea, BH... mam wrazenie czasem, ze istnieje tylko Trek, Merida, Spec i Cannon....

poza tym nie placi sie za "marke" , tylko za know-how, doswiadczenie, design i historie zwyciestw w tour'ach.

Sa "sprzety", ktore starzeja sie ladnie ( i wtedy mowi sie "klasyk" ) , a sa takie ktore nie - i wtedy mowi sie "szrot" :)

Sa ku temu przyczyny.


porsche sie kiedys fajnie reklamowalo : jak byles mlody, to nie marzyles o tym zeby miec datsuna albo volkswagena.... chciales porsche :)

i nieistotne, ze skoda ma 4 strfy klimy a porsche ma klime reczna. piepszyc klime.

Roweru w tym budzecie nie powinno kupowac sie rozsadnie ;) ma budzic emocje, a nie byc nudny i marki "x" , ktora mozesz tez kupic Tesco... No sorry !

Osprzet sie zuzywa i zmienia - rama zostaje.

rama decyduje o "feel'u", komforcie, radosci z jazdy. Dobrze wyregulowane 105 to calkiem fajna grupa. Na Cinelli, Colnago, itp. Na Meridzie to juz tylko 105 jest tu wartoscia...

Nie neguje,ze to dobry rower, - ale nie ma "tego czegos".

ramy sa jak dziewczyny ;) jedne chce sie miec tylko do..... a inne na cale zycie :)

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#49 salvadore

salvadore
  • Użytkownik
  • 62 postów
  • SkądGdynia

Napisano 11 wrzesień 2012 - 17:17

Jets masa rowerow marek mniej znanych w PL : np Boardman, Orbea, BH... mam wrazenie czasem, ze istnieje tylko Trek, Merida, Spec i Cannon....

poza tym nie placi sie za "marke" , tylko za know-how, doswiadczenie, design i historie zwyciestw w tour'ach.

Sa "sprzety", ktore starzeja sie ladnie ( i wtedy mowi sie "klasyk" ) , a sa takie ktore nie - i wtedy mowi sie "szrot" :)

Sa ku temu przyczyny.


porsche sie kiedys fajnie reklamowalo : jak byles mlody, to nie marzyles o tym zeby miec datsuna albo volkswagena.... chciales porsche :)

i nieistotne, ze skoda ma 4 strfy klimy a porsche ma klime reczna. piepszyc klime.

Roweru w tym budzecie nie powinno kupowac sie rozsadnie ;) ma budzic emocje, a nie byc nudny i marki "x" , ktora mozesz tez kupic Tesco... No sorry !

Osprzet sie zuzywa i zmienia - rama zostaje.

rama decyduje o "feel'u", komforcie, radosci z jazdy. Dobrze wyregulowane 105 to calkiem fajna grupa. Na Cinelli, Colnago, itp. Na Meridzie to juz tylko 105 jest tu wartoscia...

Nie neguje,ze to dobry rower, - ale nie ma "tego czegos".

ramy sa jak dziewczyny ;) jedne chce sie miec tylko do..... a inne na cale zycie :)



I wszystko w temacie! Amen! :D

#50 Cioran

Cioran
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądCz-wa

Napisano 30 październik 2012 - 19:49

Witam. Znalazłem w tym wątku rower, który mi bardzo chodzi po łbie http://scott.pl/prod...80&id_prod=3080 . Rama podobno pionierska, a więc nie wiadomo co i jak w praktyce, w sklepie mówią, że skrzyżowanie sztywności Scotta Addicta i aerodynamiki Plasmy. W Bikeboardzie przeczytałem , że Foil słabo tłumi drgania, tyle, że test dotyczył Scotta Team Issue z ramą HMX, nieco sztywniejszą niż ta HMF w Foilu. Dziwne jest mocowanie sztycy - w postaci 3 ściskanych klinów, które w efekcie rozpychają seat-tubę w tył. Nie wiem czy to bezpieczne dla trwałości ramy. Czy ktoś ma jakieś doświadczenia praktyczne z tym Foilem ? Że koła są do wy.... miany to sam wiem. Reszta mi raczej wystarczy, obawiam się głównie o komfort na naszych asfaltowych wertepach. Rower jest do wzięcia za 8k, może to dużo jak za ten osprzęt ale do składania czegoś podobnego się raczej nie zmuszę. Nie odstrasza mnie montaż , bo w podstawówce złożyłem sobie jeden rower, tylko skompletowanie wszystkiego tak aby efekt uzasadniał całę przedsięwzięcie. Będę wdzięczny za jakiś przeciek jak się sprawuje ten rower.

#51 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 30 październik 2012 - 20:02

http://www.bmc-racin...record_eps.html

to jest innowacyjny rower- tak na wyglad przynajmniej....


nie obraz sie, ale dla mnie ten scott wyglada ja "sklejka" : przod z TT, tyl zklasycznej szosy...

Moze jakies "cudowne" wlasnosci ma ukryte pod skorupa z anilany sklejonej epoxy ? :mrgreen:

Znanym wrogiem karbonu jestem . poki co... :oops:

podobne mocowanie ma Orbea Orca i gdzies czytalem "placze" - ze luzne toto az przekrecaja gwint. Tylko czytalem.. .

Kiedy kiedys zakochany bylem w scottach... teraz jakies takie trywialne sie zrobily (?).

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#52 Cioran

Cioran
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądCz-wa

Napisano 30 październik 2012 - 20:41

Ja słyszałem, że ogólnie mocowanie sztyc karbonowych sprawia czasem kłopot, jakieś pasty antypoślizgowe się stosuje, a przekręcić można wszystko, w swoim góralu przekręciłem gwint w alu obejmie, więc z drugiej strony dałem nakrętkę i po sprawie. W przypadku tego Foila niepokoi mnie raczej czy rama nie ulega rozrywaniu przez sztycę wypychaną środkowym klinem. A rower mi się podoba, może dlatego, że to pierwsza szosa, widać dopiero nabywam subtelności gustu.

#53 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 30 październik 2012 - 21:14

Karbon jako taki nie bardzo lubi nacisku/udaru punktowego. Sadze, ze w tej klasie sprzetu to rozwiazano. Choc Orca tania nie jest- a problem wystepuje. Ja b.droga karbonowa sztyce dokrecilem na 4Nm przy zaleceniu 6Nm i poszla... sie rypac. Bianchi bez szemrania dalo nowa i JAKO DRUGA gratis taka sama aluminiowa. Wnioski trzeba wyciagnac samemu.

Mam taka paste TACX carbon mount paste. Takie granule w zelu. Ma zwiekszac tarcie przy mniejszym od zakladanego momentu dokrecenia dajac efekt wiekszego momentu.

Tu tez miejsce na wniosek... Po co to zalecaja ?

Jak uslyszysz trzeszczenie, to zamiast srubki wyciagasz karte kredytowa : + jak na sztyce , - jak na rame...

Dla mnie wzorem ( nie tylko designerskim ) ram jest LOOK. I tam albo normalny zacisk ( obejma ) albo post zintegrowany z elastomerem tlumiacym bezposrednie uderzenia "zadu" w sztyce.

I znowu czas na wniosek ... Dlaczego potrzebny elastomer ?


Polecam filmik z ostatnich 2 minut finalu XC race MTB na olimpiadzie w Londynie. Mial Cannondale sztyce... karbonowa. Taka ladna byla, amerykanska....

Look aplikuje do ram we wrazliwe miejsca siatke/ nitki alu/stalowe/ plytki _ dla wzmocnienia newralgicznych punktow ramy.

Shimano Pro do kierownic Tharsis wkleja tytanowa siatke w miejscu mocowania .

Dlaczego ???

A propos : skracalem Tharsisa i jednoczesnie jakas inna kierownice alu ( chyba easton ) - i zrobilem sobie "test" : nadepnalem nozka obie sciete koncowki : ta alu i ta z karbonu .

Alu nic sie nie stalo, poza bolem piety. Tharsis pekl na pol bez zadnego problemu. Trach i juz. Sila kilka razy mniejsza niz depnalem alu.

Test podobny do sil dzialajacych na zaciskana sztyce... A Tharsis to jedna z najmocniejszych karbonowych kierownic.


Gustow sie nie dyskutuje : podoba ci sie - fajnie. Mi sie nie podoba ( co nie znaczy, ze to zly rower jest - po prostu nie w moim guscie... ale ja wole brunetki i rude ;) - po prostu jak zdjac naklejki to poznasz tylko kilka ram : Colnago ( nie wszystkie ), Bianchi ( ale tylko Oltre ), BMC ( tylny trojkat ), Look ( mostek ) , Cervelo - oni wszystko robia "inaczej" ... i to chyba koniec - cala reszta wyglada tak samo. nudnie. Moze jeszcze Orbea ORca I Pinarello Dogma. Na 100% cos pominalem. Ale niewiele raczej.

Malo jest naprawde innowacyjnych projektow jesli chodzi o design. pomijm kwestie technologii - podejrzewam, ze to jest tak samo jak z szamponami - co tydzien nowa "innowacja". A karbon jak pekal, tak peka.

Z testami jest tak:kto testuje, dla kogo i jaki ma byc wynik - nie wierze ZADNYM testom. Wszelkie "autorytety" zeszmacily sie nie raz dla kasy producenta / konkurenta. Byc moze obrazam ( niezamierzenie ) kilku rzetelnych testerow- ale oni wiedza o "technologii testow" lepiej ode mnie.


Moje marudzenie na karbon jest na zasadzie "lataja na ksiezyc, a opon nie slizgajacych sie na lodzie nie potrafia zrobic..." . :-P :mrgreen:

Pominalem watek "mitycznego" absorbowania wibracji przez karbon... ale wczesniej gdzies pisalem , i chyba nawet ktos sie ze mna zgodzil ( rzadkie zjawisko :):):) - ale ja nie jestem w "mainstreamie" ;) )

A kolarz sluchajacy przez nastepne kilkanascie / siat kilometrow czy mu rama po glebie trzeszczy czy nie trzeszczy to bezcenny widoczek :):):):)):)

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#54 Cioran

Cioran
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądCz-wa

Napisano 31 październik 2012 - 12:24

Widzę, że moje lęki odnośnie pękającego karbonu znajdują tu niechcianą strawę.
To z innej beczki... gdybym jednak się przemógł do złożenia roweru z klocków - czy te ramy alu są coś warte http://allegro.pl/ra...2743158346.html albo http://allegro.pl/ra...2743158284.html .
Leżą już trochę na allegro więc może to pułapka.
Jeśli nie te to co można by mi polecić z alu do ok. 2000zł ?
Mam 173cm i 83kg, noga 84cm - celuję w rozmiar 54 ... 56 czyli górna rura poziomo ok. 55 ... 57cm.

#55 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 31 październik 2012 - 13:10

http://www.thebikesh...roducts/BOX2DUE

maja ramy. czyli wystepuje jako "frameset" a nie sa z "rozbiorki". To juz plus.

Botechcia to baaardzo znana firma. Niekoniecznie popularna w PL. Co zle o niej nie swiadczy. Cervelo tez nie jest popularne, tak samo jak Cinelli....

Jets telefon stacjonarny - jaki poblem "sprawdzic" sprzedawce ? - zaplacic paypalem ...

ciut za duze rozmiary zakladasz... ja mam 182 i gorna to 55 cm , podsiodlowa 53 cm - bedziesz "lezal", albo mial krotki "nerwowy"- jak to mowia mostek i sztyce na 0 z siodlem do przodu... slowem malo wygodnie moze byc- zwlaszcza, ze to 1a szosowka...

Mi sie "strasznie" podoba Botechccia MTB !!! tylko cena....

http://www.thebikesh...oducts/BOY2M599

odnosnie rozmiaru - jest sasiedni watek O bianchi via nirone- tam ktos sie kompetentnie wypowiadal - warto zajrzec !

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#56 Cioran

Cioran
  • Użytkownik
  • 12 postów
  • SkądCz-wa

Napisano 31 październik 2012 - 14:31

co do rozmiaru to zdaję sobie sprawę, że chcę ciut większy, bardziej 54 może niż 56, przywykłem do jazdy na za dużym góralu 19.5" i nie umiem już na mniejszym (próbowałem), a tymi rozmiarami szos chwilkę już jeździłem i było dobrze, natomiast fatalne wrażenia mam po jeździe nieco mniejszą szosą 50cm, zgarbiony i przykurczony byłem, zwłaszcza w dolnym chwycie (nigdy więcej)

co do framesetów to chyba się nie zrozumieliśmy, skłonny jestem wydać ok. 2tys. ale zł nie EU

#57 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1003 postów
  • Skądinąd

Napisano 31 październik 2012 - 14:59

co kto lubi ....

dalem linke na dowod, ze firma B sprzedaje same ramy - wiec ci z allegro to moze niekoniecznie jakis walek....

i ramy tam sa po 500e.... :shock: gdzie 2000 ?

poza tym 2 tysie to dwa tysie... :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: wielkie mi rzeczy :-P

psy szczekaja, a karawana jedzie dalej. 

 

porzadek jest domena prostych umyslow, tylko geniusz ogarnie chaos. 


#58 Hiszpan25

Hiszpan25
  • Użytkownik
  • 117 postów
  • SkądSzczecin/Hamburg

Napisano 31 październik 2012 - 19:30

http://www.bmc-racing.com/ch-en/bikes/2013/road/model/impec/impec/super_record_eps.html

to jest innowacyjny rower- tak na wyglad przynajmniej....


BMC na tej ramie zdaje się robi rower dla Lamborghini Dołączona grafika :) oczywiście cena wtedy wędruje w okolice 20.000eur :)



Dodaj odpowiedź