Dziewczyny na rowerze
#43
Napisano 16 czerwiec 2012 - 14:16
tak, w końcu kupiłam
Zobacz jaka oferta sie pojawia bdb http://allegro.pl/bi....html?source=oo
Szkoda ze nie poczekalas troche naprawde fajny zestawik :-/
ładna, szkoda ze ja nie wiedzialam mam duży sentyment do Bianek...
Na czymś takim jeździ moja żonka :-) Też lubię Bianchi . W moich okolicach widuje się dziewczyny na szosówkach . Jakiś klub czy cóś
Mam problem poukładać moją połowicę prawidłowo na rowerze.
1. Jest jakaś zależność wielkości ramy do długości korb ?
2. Jak przybliżyć klamki do kierownicy Rozwiązanie proponowane przez Shimano czyli gumki w klamkę jest do bani
Trochę zejście z tematu Sorry :-)
#44
Napisano 16 czerwiec 2012 - 21:18
Długość korb się dobiera do nogi, a nie ramy.1. Jest jakaś zależność wielkości ramy do długości korb ?
Może warto zastosować kierownicę kompaktową.2. Jak przybliżyć klamki do kierownicy Rozwiązanie proponowane przez Shimano czyli gumki w klamkę jest do bani
#45
Napisano 17 czerwiec 2012 - 13:32
Noga to nie jedyny parametr w doborze długości korb choć zapewne podstawowy.Długość korb się dobiera do nogi, a nie ramy.
No przecież ma kompaktowąMoże warto zastosować kierownicę kompaktową.
Czy są klamkomanetki które mozna regulować ?
Terry Precision Bicycles
Rower dla kobiety
Mężczyzna i kobieta tego samego wzrostu mają różne szerokości ramion, długości tułowia i ramion, ale większość rowerów i ich oprzyrządowania projektuje się i testuje z myślą o mężczyznach. Celem zaspokojenia potrzeb kobiet w tym zakresie, dwie panie założyły firmy wytwarzające rowery i sportowe ubrania dla kobiet.
W 1985 roku Georgena Terry założyła Terry Precision Bicycles z siedzibą w Macedon, NY. „Nasze rowery przystosowane są do wzrostu kobiet” mówi Terry, inżynier mechanik i zawodniczka. „Około 99% kobiet w USA ma 145 do 175 cm wzrostu, ze średnią 160 cm. Przeciętna waga kobiety wynosi 60 do 65 kg. Inni wytwórcy produkują ramy dla ludzi mierzących 158 do 185 cm. Nie są to wymiary typowe dla pań.”
Terry Precision Bicycles rozpoczęło produkcję od ram do rowerów szosowych i górskich, mniejszych niż typowe. Ramy te mają górne rury znacznie krótsze niż podsiodłowe – ważna różnica pozwalająca kobietom przyjąć lepszą pozycję podczas jazdy.
Przy obecnej, rosnącej popularności firmy dwie trzecie produkcji stanowi oprzyrządowanie, takie jak siodełka przystosowanej do szerszej, kobiecej miednicy, kierownice z niewielkim wgłębieniem aby lepiej ułożyć dłonie na dźwigniach hamulca i odzież sportowa.
Inna linia kolarskich produktów dla kobiet została wypuszczona przez firmę Wylder, Inc. z Santa Cruz w Kalifornii. Ich rowery i komponenty noszą nazwę Juliana, od dwukrotnej mistrzyni świata w kolarstwie górskim, Juli Furtado. Jest ona współudziałowcem w firmie i projektantką rowerów i sprzętu.
„Nasze siodełka, kierownice i wsporniki do rowerów szosowych i górskich dostosowane są do wymiarów ciała kobiecego” wyjaśnia Furtado. „Kiedy zrezygnowałam z czynnego uprawiania sportu w 1997 roku, myślałam o tym czym chcę się zająć w przyszłości. Stwierdziłam, że chcę projektować rowery i komponenty dla kobiet. Kobiety oczekują od kolarstwa czego innego niż mężczyźni. Interesuje je bardziej estetyczna strona jazdy, podziwianie krajobrazu, jazda w towarzystwie. Kobiety wchodząc do sklepu rowerowego powinny mieć wybór produktów dostosowanych do ich potrzeb.”
Obie panie zgadzają się co do tego, że kobiety bardziej interesuje wygoda niż aerodynamika na rowerze, a większa wygoda oznacza bardziej wyprostowaną sylwetkę.
http://www.sfd.pl/po...ze-t156147.html
Zniechęcajace jest jak sie mówi kobiecie "kup małą rame dla facetów" :-)
Jest jeszcze opcja "uszycia" ramy na wymiar np u P. Rychtarskiego
http://bikes4you.pl/
#50
Napisano 21 czerwiec 2012 - 21:53
#59
Napisano 23 czerwiec 2012 - 20:07
Hmmmm ja to nie wiele ale założę lańcuch jak spanie, zalatam/zmienie dętkę i klocki hamulcowe (czy jak to sie nazywa ) też wymienię Jakby się coś poluzowało czy odkręciło to może bym zrobiła, bo wożę ze sobą mini zestaw kluczy
No może szału nie ma, ale znam laski, które by sobie nawet koszyka nie potrafią założyć, nie mówiąc już o dętce...
Jakby mi się skrzywiło koło to byłby problem...