
Jaguarr mrrrrrrr ;>
Started By
Piter0
, 26 cze 2012 21:52
44 odpowiedzi w tym temacie
#1
Napisano 26 czerwiec 2012 - 21:52
Witam serdecznie. Jestem nowym użytkownikiem i wydaje mi się, że strzeliłem w dziesiątkę z tym forum. Jestem jedną z osób, które chcą zamienić Jaguara "z piwnicy" w pogromce zwijającego asfalt z dróg. Orientowałem już się w temacie i zrobiłem listę rzeczy, których potrzebuję. Jako, że Huragan to nietypowy sprzęt ciężko mi dopasować nowoczesne części. Proszę o sprawdzenie czy to co wybrałem będzie działać i zgłaszać ewentualne uwagi.
Koła
Korba
Wkład suport
Kaseta
Przerzutka
Teraz pytania: czy koło jest odpowiednie? Czy stara manetka na ramie obsłuży 8-biegową przerzutkę? Czy w ogóle trzyma się to kupy? Wolał bym kasetę z max 6 przełożeniami, ale ciężko mi taką znaleźć podobnie jak przerzutkę do tego. Liczę na Was!
Koła
Korba
Wkład suport
Kaseta
Przerzutka
Teraz pytania: czy koło jest odpowiednie? Czy stara manetka na ramie obsłuży 8-biegową przerzutkę? Czy w ogóle trzyma się to kupy? Wolał bym kasetę z max 6 przełożeniami, ale ciężko mi taką znaleźć podobnie jak przerzutkę do tego. Liczę na Was!
#2
Napisano 26 czerwiec 2012 - 22:04
Tak na szybko:
Koło: w takich rowerach trzeba znać rozstaw dla tylnej piasty może być od 110 do 135 gdyż poprzedni właściciel mógł rozginać doginać.
Ogólnie można założyć, że będzie 126mm.
To stary standard. dzisiejszy to 130 mm, a wskazałeś koło trekingowe a nie szosowe - 135 mm.
Suport w moim Jaguarze to kwadrat 110,5 mm gwint angielski (BSA) czasami trzeba taki gwint w ramie gwintownikiem poprawić bo jest drożny na zbyt krótkim odcinku i nie można całego pakietu zagłębić.
Korba klasyczna shimano na kwadrat.
Przerzutka - shimano szosowa
kaseta lub wolnobieg w zależności od koła, w tej chwili na rynku są zarówno wolnobiegi jak i kasety na 7 s sunrace. 5 lub 6 s też się pojawiają ale jako wolnobiegi, najczęściej złej jakości lub zabytki.
Jeżeli potrzebujesz indeksacji - musi być dobrana przerzutka i manetki, mocowanie manetek na Jaguarze też do zaplanowania, bo to stary typ ramy....nie ma wlutowanych pivotów.
Przerzutka z linku będzie działać ze starą manetką bez indeksu, ale niekoniecznie ze starym grubym łańcuchem.
Kaseta pod 8s potrzebuje piasty 130 mm i nie polecam rozginać ramy, bo są za miękkie i żal... później haki są też rozlazłe i zakładanie koła nieprzyjemne.
Na alegro pojawiają się stare 105 za ok... 120 zł (satyna) z bębenkiem 7s w wersji kompatybilnej z kasetami nowego i starego typu. Ważne żeby miały gwint wewnetrzny dla nakrętki kasety. i rozstaw 126mm. To dobre i dość lekkie piasty.
Proponuję rozpocząć poszukiwania wiadomości, dużo jest na forum, oraz na stronach kolarstwo szosowe gda pl
Druga możliwość to poznać kogoś kto podpowie dużo szczegółów na żywo, starszy kolarz, pasjonat, albo pracownik serwisu.
Problemem mogą być na przykład stery...
Koło: w takich rowerach trzeba znać rozstaw dla tylnej piasty może być od 110 do 135 gdyż poprzedni właściciel mógł rozginać doginać.
Ogólnie można założyć, że będzie 126mm.
To stary standard. dzisiejszy to 130 mm, a wskazałeś koło trekingowe a nie szosowe - 135 mm.
Suport w moim Jaguarze to kwadrat 110,5 mm gwint angielski (BSA) czasami trzeba taki gwint w ramie gwintownikiem poprawić bo jest drożny na zbyt krótkim odcinku i nie można całego pakietu zagłębić.
Korba klasyczna shimano na kwadrat.
Przerzutka - shimano szosowa
kaseta lub wolnobieg w zależności od koła, w tej chwili na rynku są zarówno wolnobiegi jak i kasety na 7 s sunrace. 5 lub 6 s też się pojawiają ale jako wolnobiegi, najczęściej złej jakości lub zabytki.
Jeżeli potrzebujesz indeksacji - musi być dobrana przerzutka i manetki, mocowanie manetek na Jaguarze też do zaplanowania, bo to stary typ ramy....nie ma wlutowanych pivotów.
Przerzutka z linku będzie działać ze starą manetką bez indeksu, ale niekoniecznie ze starym grubym łańcuchem.
Kaseta pod 8s potrzebuje piasty 130 mm i nie polecam rozginać ramy, bo są za miękkie i żal... później haki są też rozlazłe i zakładanie koła nieprzyjemne.
Na alegro pojawiają się stare 105 za ok... 120 zł (satyna) z bębenkiem 7s w wersji kompatybilnej z kasetami nowego i starego typu. Ważne żeby miały gwint wewnetrzny dla nakrętki kasety. i rozstaw 126mm. To dobre i dość lekkie piasty.
Proponuję rozpocząć poszukiwania wiadomości, dużo jest na forum, oraz na stronach kolarstwo szosowe gda pl
Druga możliwość to poznać kogoś kto podpowie dużo szczegółów na żywo, starszy kolarz, pasjonat, albo pracownik serwisu.
Problemem mogą być na przykład stery...
#4
Napisano 26 czerwiec 2012 - 22:28
długość suportu dobiera się do korby i ramy, nie odpowiem Ci na to pytanie. Nie ma tego w opisie.
Klasyczna podwójna korba shimano np 600 albo 105 będzie się kręcić na 110,5 tak jak już napisałem.
Kolejny termin, który znajdź sobie w sieci to linia łańcucha.
Klasyczna podwójna korba shimano np 600 albo 105 będzie się kręcić na 110,5 tak jak już napisałem.
Kolejny termin, który znajdź sobie w sieci to linia łańcucha.
#7
Napisano 27 czerwiec 2012 - 11:44
ja bym brał już to ambrosio, masz koła z kasetą hg i kółka są retro, a to powyżej to nie dość, że materiał obręczy gównia*y, to nie pasuje do ładnego klasyka. Pozatym zobacz na jaki rozstaw są te piasty i na jaką kasetę. Rozstaw 135 i kaseta 8,9. Pomijając już też że to koło to straszny klocek, który waży, a to odczujesz, to musiałbyś rozgiąć ramę o 2 rozmiary - a to może się skończyć nie najlepiej, i ręcznie takiej odległości nie rozciągniesz, bo będziesz musiał prostować haki. O ile na jednym rozmiarze to prostowanie jeszcze obleci i strasznie w dupę nie będzie dawać to 2 rozmiary to już jest upierdliwa sprawa dla haków.
pozdr.
pozdr.
#8
Napisano 27 czerwiec 2012 - 13:40
Chłopie zbyt narwany jesteś. Nie sztuka nakupić tanich części na allegro a potem klnąć i marudzić, że nic nie działa. Ściągnij przede wszystkim koła ze swojej maszyny weź w rękę jakąś miarkę i zmierz dokładnie jakie masz rozstawy. napisz tutaj, a użytkownicy z pewnością podpowiedzą jakich kół możesz szukać. Być może masz koła 27 cali, a to trochę inna historia się zacznie. Co do suportu, podjedź do pierwszego porządniejszego serwisu i myślę, że w cenie do 50zł będziesz miał nowy suport razem z montażem. 25zł za suport plus przesyłka i jeszcze trzeba wkręcić, do tego potrzebny jest klucz wielowpust, kolejny koszt, rozsądniej, będzie chyba się doradzić serwisanta. Co do przerzutki w tej cenie, może mieć jakąś ładną klasyczną tylną przerzutkę, a nie tanie shimano prosto z chin. Trochę spokoju i cierpliwości, a na pewno z pomocą forowiczów uda Ci się ten rower scalić. Przewertuj tematy, jest ich tu sporo na temat Jaguarów.
#9
Napisano 27 czerwiec 2012 - 14:55
pawelek ma rację, jak chcesz złożyć klasyk to celuj tak, żeby to wyglądało dobrze i tu też dobra porada - trochę patiencji - znajdziesz ładne stare przerzutki shimano np golden arrow albo lepiej 600 arabesque za grosze na licytacji, i to będzie dalej ładnie jeździć i ze sobą współgrać - a jak chcesz rower bardziej nowoczesny to koszty Ci wzrosną naprawde dużo, bo np. klamkomanetki swoje kosztują. Ale to co pisał pawełek - cierpliwości i oglądania na allegro, może ludziska coś tutaj sprzedają i masz ładny rower, który Ci długo posłuży. zestaw dobrych kół możesz kupić za 200 zł, ale to da sie kupić tak, żeby byly NOS na pieście ze standardem hg, albo campy. ale to trzeba szukać. Pozdr.
#10
Napisano 27 czerwiec 2012 - 21:56
Teraz już na pewno wiem, że trafiłem na dobre forum. Muszę się trochę opanować i zrobić to na spokojnie, a nie ładować kasę w jakieś śmieci. Potrzebuję kół 28 cali - te Ambrosio wydają mi się naprawdę rozsądne - zgadzacie się? Co do korby - zależy mi, żeby była 1 zębatka - może macie jakieś propozycje?
#11
Napisano 27 czerwiec 2012 - 22:08
te ambrosio, są ok, ale do 160 zł - ja za 200 zł w sumie mam nowiutkie mavic ma 2 na campa athena na przód a z tyłu mavic na 105 pod hg. Żadne z nich nie były używane...
Po co Ci jeden blat z przodu? singla robisz czy jak? w każdym racie musisz kupić korbę, która jest rozkręcalna, bo istnieją takie, które nie są. Seria 105 jest bardzo fajna, tylko że suport octalink do korby 105 kosztuje nowy prawie 160 zł a ultegra 190, bo już się ich nie produkuje, a szkoda - sam jeżdżę na 105 octalink plus suport ultegra i jest rewelka. Jak na kwadrat to obojętne - suport najtańszy na kwadrat to koszt 25 zł. Na Twoim miejscu bym sobie też zebrał narzędzia, bo wiem co to jest robota przy starym rowerze i mogą Ci czasem jakieś kwiatki wyskoczyć. A grzebać przy nim będziesz napewno.
pozdr.
Po co Ci jeden blat z przodu? singla robisz czy jak? w każdym racie musisz kupić korbę, która jest rozkręcalna, bo istnieją takie, które nie są. Seria 105 jest bardzo fajna, tylko że suport octalink do korby 105 kosztuje nowy prawie 160 zł a ultegra 190, bo już się ich nie produkuje, a szkoda - sam jeżdżę na 105 octalink plus suport ultegra i jest rewelka. Jak na kwadrat to obojętne - suport najtańszy na kwadrat to koszt 25 zł. Na Twoim miejscu bym sobie też zebrał narzędzia, bo wiem co to jest robota przy starym rowerze i mogą Ci czasem jakieś kwiatki wyskoczyć. A grzebać przy nim będziesz napewno.
pozdr.
#16
Napisano 28 czerwiec 2012 - 14:54
#18
Napisano 28 czerwiec 2012 - 17:42
sprawdź na velobase.com tam jest opisane i to będzie Twoja biblia na składanie starego roweru - a same te graty są dużo za drogie i nie warte tej ceny. Do tego RX 100 korby jest długość dedykowana 113 mm na 2 blaty. RX 100 to był bardzo niska grupa, ale bardziej ma znaczenie w wypadku tych rzeczy to to, że stan tego jest tragiczny.
Dodaj odpowiedź
