
Jaguarr mrrrrrrr ;>
#1
Posted 26 June 2012 - 21:52
Koła
Korba
Wkład suport
Kaseta
Przerzutka
Teraz pytania: czy koło jest odpowiednie? Czy stara manetka na ramie obsłuży 8-biegową przerzutkę? Czy w ogóle trzyma się to kupy? Wolał bym kasetę z max 6 przełożeniami, ale ciężko mi taką znaleźć podobnie jak przerzutkę do tego. Liczę na Was!
#2
Posted 26 June 2012 - 22:04
Koło: w takich rowerach trzeba znać rozstaw dla tylnej piasty może być od 110 do 135 gdyż poprzedni właściciel mógł rozginać doginać.
Ogólnie można założyć, że będzie 126mm.
To stary standard. dzisiejszy to 130 mm, a wskazałeś koło trekingowe a nie szosowe - 135 mm.
Suport w moim Jaguarze to kwadrat 110,5 mm gwint angielski (BSA) czasami trzeba taki gwint w ramie gwintownikiem poprawić bo jest drożny na zbyt krótkim odcinku i nie można całego pakietu zagłębić.
Korba klasyczna shimano na kwadrat.
Przerzutka - shimano szosowa
kaseta lub wolnobieg w zależności od koła, w tej chwili na rynku są zarówno wolnobiegi jak i kasety na 7 s sunrace. 5 lub 6 s też się pojawiają ale jako wolnobiegi, najczęściej złej jakości lub zabytki.
Jeżeli potrzebujesz indeksacji - musi być dobrana przerzutka i manetki, mocowanie manetek na Jaguarze też do zaplanowania, bo to stary typ ramy....nie ma wlutowanych pivotów.
Przerzutka z linku będzie działać ze starą manetką bez indeksu, ale niekoniecznie ze starym grubym łańcuchem.
Kaseta pod 8s potrzebuje piasty 130 mm i nie polecam rozginać ramy, bo są za miękkie i żal... później haki są też rozlazłe i zakładanie koła nieprzyjemne.
Na alegro pojawiają się stare 105 za ok... 120 zł (satyna) z bębenkiem 7s w wersji kompatybilnej z kasetami nowego i starego typu. Ważne żeby miały gwint wewnetrzny dla nakrętki kasety. i rozstaw 126mm. To dobre i dość lekkie piasty.
Proponuję rozpocząć poszukiwania wiadomości, dużo jest na forum, oraz na stronach kolarstwo szosowe gda pl
Druga możliwość to poznać kogoś kto podpowie dużo szczegółów na żywo, starszy kolarz, pasjonat, albo pracownik serwisu.
Problemem mogą być na przykład stery...
#4
Posted 26 June 2012 - 22:28
Klasyczna podwójna korba shimano np 600 albo 105 będzie się kręcić na 110,5 tak jak już napisałem.
Kolejny termin, który znajdź sobie w sieci to linia łańcucha.
#7
Posted 27 June 2012 - 11:44
pozdr.
#8
Posted 27 June 2012 - 13:40
#9
Posted 27 June 2012 - 14:55
#10
Posted 27 June 2012 - 21:56
#11
Posted 27 June 2012 - 22:08
Po co Ci jeden blat z przodu? singla robisz czy jak? w każdym racie musisz kupić korbę, która jest rozkręcalna, bo istnieją takie, które nie są. Seria 105 jest bardzo fajna, tylko że suport octalink do korby 105 kosztuje nowy prawie 160 zł a ultegra 190, bo już się ich nie produkuje, a szkoda - sam jeżdżę na 105 octalink plus suport ultegra i jest rewelka. Jak na kwadrat to obojętne - suport najtańszy na kwadrat to koszt 25 zł. Na Twoim miejscu bym sobie też zebrał narzędzia, bo wiem co to jest robota przy starym rowerze i mogą Ci czasem jakieś kwiatki wyskoczyć. A grzebać przy nim będziesz napewno.
pozdr.
#13
Posted 28 June 2012 - 08:06
#14
Posted 28 June 2012 - 12:01
#15
Posted 28 June 2012 - 12:58
#16
Posted 28 June 2012 - 14:54
#17
Posted 28 June 2012 - 16:08
#18
Posted 28 June 2012 - 17:42
#19
Posted 28 June 2012 - 18:34
Quote
I jeszcze jedno: czy korba będzie współgrała z suportem 110,5mm?
zapytaj jeszcze 5razy
Reply to this topic
