klasyk czy nowoczesny?
#1
Napisano 10 lipiec 2012 - 19:38
szukam dla siebie pierwszej szosówki.
Do tej pory jeździłem na góralu, cross dokładnie z wymienionymi oponami na 1 calowe sliki, ze zmienionymi przełożeniami i krótszymi korbami. Jednak to już nie wystarcza i szukam szosówki na kołach 28 cali.
Wzrostowo 176cm, wagowo - 85kg, więc nie może być to zbyt delikatna szosówka
Chcę wydać około 1000-1200zł, ewentualnie na nowy mógłbym dołożyć kilkaset zł.
Dylemat mam przede wszystkim - nowoczesny czy klasyk?
W tych okolicach cenowych niewiele jest ciekawych nowoczesnych rowerów, a sporo już fajnych klasyków. Główne pytanie moje jest czy jest duża różnica podczas jazdy? Klasyki są trudniejsze, mniej wygodne, wolniejsze?
Na razie na oku mam dwa rowery:
http://allegro.pl/sh...item=2476774374
http://allegro.pl/da...2466346559.html
Jakby ktoś mi doradził czy warto inwestować w klasyka, np któregoś z powyższych to byłbym wdzięczny
Czy jednak szukać czegoś nowoczesnego z klamkomanetkami?
Pozdrawiam!
Marcin
#2 Gosc_Bullet_*
Napisano 10 lipiec 2012 - 20:16
Nawet za 1600 - 1800 zł nie kupisz dobrego, nowego roweru szosowego ( może co najwyżej w Decathlonie, na osprzęcie shimano Sora, ale czy to jest dobry interes to już kwestia indywidualna ) ale możesz już kupic za taką kwotę przyzwoity rower używany.
#4
Napisano 10 lipiec 2012 - 21:05
Podsumowując mój krótki wywód: moim zdaniem jeśli masz ambicje wyścigowe to dozbieraj i kup coś współczesnego, używanego, na nowych standardach (ahead, piasty 130mm, może uda się z HTII), z klamkomanetkami. Jeśli chcesz sobie trenować dla siebie i uprawiać szerokopojętą kolarską turystykę to możesz brać klasyka, ale nowoczesny też się oczywiście sprawdzi.
#5
Napisano 10 lipiec 2012 - 21:06
#6
Napisano 11 lipiec 2012 - 12:18
Szosówka ma mi służyć do rekreacji/nocnej szybkiej jazdy po mieście. Czasem biorę rower wieczorem na dwie-trzy godzinki i po prostu sobie latam ulicami.
Ambicji wyścigowych zdecydowanie nie mam, jeździć będę tylko po płaskim i po ulicach Warszawy. Zależy mi na szosówce żeby tak bardzo nie odstawać od samochodów (na razie na crossie jestem w stanie jechać stabilnie około 30km/h z chwilowym podbiciem do 40km/h, mam nadzieję że szosówka podniesie mi te wartości o kilka km/h)
Obydwa rowery z linków są w Warszawie, więc będę miał okazję się do nich przymierzyć przed zakupem. Myślę jeszcze o rozmiarze ramy, teoretycznie powinienem mieć 54cm. Czy 56cm nie będzie za duży? Na zdrowy rozsądek wydaje mi się że większa rama będzie mniej nerwowa?
Jeszcze znalazłem kolejne dwie ciekawe aukcje, tylko już poza Warszawą:
Klasyk:
http://allegro.pl/sh...item=2480291051
I coś nowszego (oczywiście licytowałbym do swojego poziomu cenowego )
http://allegro.pl/sh...item=2481756787
#7 Gosc_Bullet_*
Napisano 11 lipiec 2012 - 19:06
http://allegro.pl/wh...2479614448.html
Tego Treka bym odpuścił - po co Ci korba z trzema koronkami na mieście?
#8
Napisano 15 lipiec 2012 - 19:50
Rzeczywiście ciekawy, obserwuję tę aukcję. \Nie lepiej coś takiego?
http://allegro.pl/wh...2479614448.html
Tego Treka bym odpuścił - po co Ci korba z trzema koronkami na mieście?
Ostatnio zacząłem myśleć jednak o bardziej nowoczesnym,
co sądzicie o tej aukcji:
http://allegro.pl/sh...item=2491258682
#11
Napisano 16 lipiec 2012 - 08:33
#12
Napisano 21 lipiec 2012 - 19:42
#13
Napisano 24 lipiec 2012 - 16:06
Pan z aukcji od wheelera jest na wakacjach, więc na razie szukam dalej.
Jednak w aukcjach nic ciekawego nie widzę na razie.
Na pewno już zdecydowałem się na rower z klamkomanetkami, walory praktyczne przeważają nad urodą przerzutek na ramie
#15
Napisano 26 lipiec 2012 - 13:46
http://allegro.pl/sh...item=2518226960
Co sądzicie o tym?
Jeśli to rzeczywiście full carbon to mógłbym trochę rozszerzyć mój zakres cenowy, pewnie z drobną negocjacją dałbym radę go kupić.
#18
Napisano 31 lipiec 2012 - 10:44
http://allegro.pl/sh...item=2529301568
?
Chciałbym kupić zanim lato się skończy, a niestety wśród moich znajomych niewielu jest zapalonych rowerzystów, dlatego tak potrzebuję pomocy forum
#19
Napisano 31 lipiec 2012 - 11:03
Tylko po co karbon do takiego jeżdzenia. Ja mam z wyboru ramkę stalową, jest w porządku i nie narzekam. Prawdę mówiac zmienić tez jej juz nie mam zamiaru poza jakims powaznym zniszczeniem jej. Miałem możliwość poczekania na jakąś alu, nawet na jedną marki Principia już się gotowałem, ale zrezygnowałem.Moim zdaniem nie ma co się uwsteczniać, trzeba kupić ramę carbon i tyle.
Na aluminiowym to jeździłem tylko mieszczuchem, a był to jakis Kettler, rury zdawały się dość cieżkie jak na taki typ ramy. Różnicy nie było znaczacej, ale ciężko dokładnie powiedzieć, bo sztyca była amortyzowana. Na postoju raz porównywałem ugięcie mojej stalówki z wysokim Trekiem (1.9) i Trek nawet tak samo czy nawet mocniej po puknięciu w oś suportu sie giął, a wydaje się to być dosć miarodajny test mając pod lupą dodatkowo wygięcie obręczy w kołach, by nie było oszustwa (koła ten drugi miał dość sztywne).
Ja powiem tyle - stal czy alu to mniej istotne. Jak stalowa szosówka zadbana, nie jakaś zardzewiała ani na zewnatrz czy w środku, to wziąć. Do szeroko pojętej turystyki (o ile ewentualnie bierzesz to pod uwagę) wybrać odpowiednio mocniejszy materiał ramy (np. Reynolds 531 Special Tourist zamiast 531 Competition czy 753). Alu to samo - ale zdaje mi sie, że ramy szosowe z tego materiału mogą być wyśrubowane pod taka jazde, bez żadnych bagażników i dodatkowych obciążeń na rurach. Z pewnością trudniej jest powiedzieć która aluminowa akurat ma wytrzymalsze i nieco grubsze ścianki rur bądź nieco inny stop.
Co do tych rowerków na szybko:
- ten Trek http://allegro.pl/sh...item=2521768870 to trochę niepewna inwestycja, raz to widziałem na allegro i na węźle były jakieś dziwne popękania, te ramy są często klejone, więc... ja nie ufam staremu karbonowi mimo, że cenowo fajnie wychodzi (taki sam na starej dura Ace chodził po ok. 1000 zł, ten popękany).
- http://allegro.pl/sh...item=2529301568 prosić o wiecej fotek stanu technicznego (kaseta, korba...). Ciekawa propozycja, choc nie wiem jak tam Sora.
Principia to dosć dobra marka, podobno ramy są wspaniałe, z tej może być dobra baza na później.
#20
Napisano 06 sierpień 2012 - 13:57
Ja nie upieram się przy żadnym z materiałów, szukam po prostu szosówki w wybranym zakresie cenowym. Podróżować na pewno nie będę, to ma być rower można to określić jako do treningów amatorskich.
Z tego karbonowego treka zrezygnowałem, Principia wydaje mi się dobrym wyborem i chętnie bym ją kupił, tylko nie jestem pewien co do rozmiaru - 57cm na mój wzrost 176cm wydaje mi się trochę dużo?
To całkiem ciekawa i rozwojowa rama, w przyszłości mógłbym zaopatrzyć się w lepsze podzespoły, a na początku wystarczyłoby to co jest.
Jeszcze coś takiego mi wpadło w oko, zdecydowanie drożej, ale jak na ten standart wydaje się dość tanio?
http://allegro.pl/sh...item=2540123946
No i dwa Treki na które jest licytacja:
http://allegro.pl/sh...item=2537402654
http://allegro.pl/sh...item=2537402803