Skocz do zawartości


Zdjęcie

klasyk czy nowoczesny?


29 odpowiedzi w tym temacie

#21 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 06 sierpień 2012 - 20:09

sajfer>

Stal stali nie rowna, a co niektorzy o tym zapominaja i stalowe ramy wrzucaja do jednego wora. Na allegro to czesta sprawa, a ze tu tak sie dzieje to troche dziwne (chyba ze za sprawa malika cos sie zmienilo ;-)
Jakis uzywany carbon bym odpuscil - jak sadze z opisu jestes z warszawy, wiec trafia Ci sie wystajace studzienki/tory/rozwalona kostka i 101 roznych ciekawostek ktore w ciemnych uliczkach (pisales o nocnych jazdach) trudno wczesniej zauwazyc. Kola musisz miec mocne czego pewnikiem nie dostaniesz inwestujac w tanszy/nowszy rower na karbonie z niskiej klasy osprzetem (chyba ze to 'retro karbon' ;-) Lepsze stalowki mozna spotkac (jesli wykluczamy szytki) na open4cd. Takie dobrze zaplecione obrecze duzo zniosą, duzo wiecej niz te tanie/skladane no i serwisowanie znacznie latwiejsze. Pozostaje - sztywnosc, szybkosc, waga ok ok., ale jesli sie nie scigasz, jezdzisz dla swojej przyjemnosci to te elementy beda aktywnie poprawiac Twoj nastroj (tez wazny oczywiscie) a ich atuty beda juz 2 rzedne, a na pewno uszczuplą portfel - z tym mozna dyskutowac, no ale to moja opinia.
Tak jak tu ktos zwrocil uwage, trzymal bym sie tych 130mm z tylu, ew gwintu angielskiego w suporcie i klamkomanetek. A owe "rozwojowe" ramy? Wystarczy spojrzec za zachodnia granice, tam nie ma rabanu w tym ze gosc do 20 letniej, dobrej klasy stalowki właduje Red'a, super recorda. Lubi swoja rame, super sie na niej jezdzi, nie chce jej zmieniac. Zmienia osprzet, ktory nie ma co ukrywac jest przyjemniejszy w obsludze, ma szerszy zakres biegow itd.
Ktos tu w ktoryms watku kwestionowal cyt:. aktywną jazde z uzyciem colnago master olympic (i tu nie chodzilo o zadne sciganie sie)... no trudno to jakos komentowac. Ciekawe jak by to skomentowal taki Lech Piasecki ktory jezdzil wowczas na colnago... zapewne gosc sie bujal niczym sierotka na tej mega ciezkiej stalowce... w porownaniu do dzisiejszych sztywnych i szybkich karbonow. Do 'muzeum' jak ten ow forowicz błyskotliwie skwitowal owe colnago ;-)
Czasem mozna poluzowac - nasze rowery same jeszcze nie jezdza, moze warto miec momentami wiecej frajdy i mniej stresu przy dlugiej i bezawaryjnej eksploatacji kosztem wagi, czy mega sztywnosci.
No ale to takie luzne uwagi, odnosnie spinania sie na karbon, ze rozwojowa rama to nie moze byc stalowka itd itd itd.

#22 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 sierpień 2012 - 07:15

Ja zdecydowałem się na klasyka i jakieś pól roku temu kupiłem Kogę Miyatę Roadspeed na praktycznie pełnym Shimano RSX 3x7 na klamkomanetkach- koszt 700 zł z przesyłką. Trafiłem fajnie- rower był w suuuper stanie- NIC nie wymagało wymiany- a jestem pedantem jezeli chodzi o stan techniczny. Jedynie zrobiłem mu pełen przegląd żeby mieć pewnośc co i jak.
Drażniła mnie korba 3 blatowa- na allegro kupiłem zdekompletowany rower szosowy na mixie osprzętu za 350 zł w tym korba 600 tricolor , przerzutki 105, klamkomanetki 3x9 campy. Po rozsprzedaniu niepotrzebnych części jeszcze na tej wymianie zarobiłem a miałem już korbę 600 i przerzutki 105.

No i rozpoczeły się regularne obserwacje allegro.
Poczynione zakupy
Koła wh-r6500 + kaseta 10 sp 6600 450 zł
Klamkomanetki 105 10 sp 200 zł :D
Rozbita rama z korbą ultegra 6500, przerzutkami i hamulcami z tej samej grupy 400 zł
No i kilka dupereli typu kable, kierownica anatomiczna itp...

Generalnie po przekładce i sprzedazy starych cześci wyszło mi na to że mam rower na ramie CRO-MO ( bo lubię) z napędem 2x10, kołami Ultegra za około 1300-1500 zł :)

Więc może warto w ten sposób pokombinować

Aha- nie licze robocizny- sam robię

#23 sajfer

sajfer
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Skądwwa

Napisano 07 sierpień 2012 - 18:39

bikeservice, no i taki rodzaj składania roweru mi się bardzo podoba :)
W starej ramie po prostu boję się pęknięć i zużycia, szczególnie podczas kupna przez allegro na odległość.
Wniosek jest prosty, szukać szosówki z dobrą ramą, a osprzęt rozwijać w trakcie używania.
Niestety zupełnie mi to jednak nie ułatwia zadania, wciąż nie widzę nic ciekawego na allegro..
Wciąż na sprzedaż jest ten wheeler na dobrym osprzęcie, rama nie wiem czy jest wyjątkowa i rozmiar 56cm - niby dla mnie pasuje, ale na swoje 177 wzrostu powinienem mieć bardizej 54cm?
http://allegro.pl/wh...2479614448.html

#24 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 07 sierpień 2012 - 20:10

sajfer>
Sama rama wheelera to wsrod tange taka prawie srednia półka. Na pewno solidna, kolka mocne, osprzet trwaly...
Co do rozmiaru to w sumie slowo 56 nic mi nie mowi, niech gosc zmierzy górna rure od przeciecia sie z podsiodlowa do przeciecia sie z rura sterowa.
Co do poszukiwania... no wlasnie, allegro jest czasem tak fajne, ze raz kupisz sama rame na columbusie aelle, a innym razem za ta sama kase caly rower na slx'sie. Czasem niewyrazna fotka, czasem trzeba powiekszyc.. ja tak mialem z jednym slx'em... dojrzalem tylko SL... wiec mozliwosci byly slx albo sl, czyli zasadniczo co by nie bylo, bylo by fajnie. Znajomy kupil rower ktory mial jakas dziwna nalepke w miejscu gdzie najczesciej sa nalepki dot. rodzaju rur... zdrapalem a tam ladnie zachowane oznaczenie columbusa slx, okazje sie trafiaja.

Tu moze nie cenowe okazje, ale fajne rowerki.
http://allegro.pl/al...2528452130.html (slx)

A tu mooze i cenowa okazja, nie widzialem chyba nic na el os -->
http://allegro.pl/ro...2539924007.html (lzejsze rury od slx'a)
Acz taka wylajtowana stal (scianki 07/04/07) to nie wiem czy nadaje sie do tluczenia po miescie...

#25 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 07 sierpień 2012 - 23:43

W starej ramie po prostu boję się pęknięć i zużycia, szczególnie podczas kupna przez allegro na odległość.

No własnie, może dlatego lubię stal... Pomimo wgniot dalej jeździ bez żadnych oznak. U siebie w rowerze mam ich pełno na rurkach poziomych przy suporcie (akurat te mam niby nie z Reynoldsa, ale podejrzanie cienkie ścianki jak na stal węglową...). Karbon juz dawno by się rozwalił najprawdopodobniej, a co do cieniowanego alu to tez nie byłbym pewny czy długo to wytrzymałoby.
Stalowa rama wytrzyma wiele, ale fakt - im cieńsze te ścianki, tym nieco gorzej.
...
Ja bym tak bardzo nie kupował super-wylajtowanej ramy. To się może okazać mało sztywne. Przecież śmiało można brać coś pokroju Reynolds 531 cieniowanego (ale poniżej Competition) - bardzo dobry i ceniony materiał wydający sie jeszcze nie tak mocno odchudzony.
Co do kół, to bym tak bardzo nie patrzał jakie obręcze, bo starsze rowery zazwyczaj miewaja po 32-36 szprych/koło co często gwarantuje dobra sztywność, byleby nie jakieś badziewko. Raz miałem rowerek retro na kołach pozornie fajnych, ale szytwnośc fatalna! Trzeszczało szczególnie przednie na bruku mimo mocnego naciągu - bo obręcz nie była komorowa. Dobrze, że większosć szosówek z prawdziwego zdarzenia ma "komorówki." To samo miałem kiedys z przełajówką - zwykła obręcz U profil Schurmann, a koło nie było mocno pompowane.
Obecnie mam Module E - fajne obręcze, sztywnosć boczna nie jest jakaś ogromna, ale jak najbardziej okej.

Wystarczy spojrzec za zachodnia granice, tam nie ma rabanu w tym ze gosc do 20 letniej, dobrej klasy stalowki właduje Red'a, super recorda. Lubi swoja rame, super sie na niej jezdzi, nie chce jej zmieniac. Zmienia osprzet, ktory nie ma co ukrywac jest przyjemniejszy w obsludze, ma szerszy zakres biegow itd.

Co kto lubi, ja się nie wtrącam jak ktos tak robi. Zresztą z moim Raleigh'em cos podobnego chciałem popełnić, ale zostana stare manetki na ramie (lub kierownicy) i 7 biegów z tyłu. :-)

#26 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 07 sierpień 2012 - 23:57

Cos moze dorzucę:
http://allegro.pl/ga...2525366481.html - ta Gazelle jest ciekawa.
http://allegro.pl/ga...2516715708.html - zdecydowanie negocjować, do 1100 zł mogłoby byc ciekawa propozycją tylko, że 531 Competiton...

#27 sajfer

sajfer
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Skądwwa

Napisano 10 sierpień 2012 - 18:51

Tu moze nie cenowe okazje, ale fajne rowerki.
http://allegro.pl/al...2528452130.html (slx)

A tu mooze i cenowa okazja, nie widzialem chyba nic na el os -->
http://allegro.pl/ro...2539924007.html (lzejsze rury od slx'a)
Acz taka wylajtowana stal (scianki 07/04/07) to nie wiem czy nadaje sie do tluczenia po miescie...


Panowie :)
Akurat dziś zajechałem do Rzeszowa, to przy okazji obejrzałem sobie te dwa rowery.
Do stanu nie ma co się przyczepiać, obydwa wyglądają ładnie, żadnych pęknięć nie widziałem, wszystko ok.
Obydwa po 1100zł. Chciałbym już wrócić z rowerem, więc jutro do 10 muszę się zdecydować na jeden z tych dwóch.
Allegro - cały na shimano 600, piasty przerzutki, rama columbus SLX 56cm. Ręczna waga pokazała dość lekki :)
Fondriest - osprzęt mieszany camapgnolo, piasty raczej gorsze Tiagra i campagnolo. Całość rzeczywiście wydaje się lżejsza (waga w ręku..) ale możliwe że to sugestia. Klamkomanetki wydają się mniej wygodne niż shimano, ale wysokość od supportu do rury podsiodłowej 55cm i ten cm troszkę daje mi luzu w kroku :) (bo 56cm jest na styk..)

Decyzje decyzje - allegro całość na shimano 600, minmalnie wyższy, ale dobrze się na nim czuję.
Fondimetal - troszkę gorszy osprzęt, ale mniejszy rozmiar, ogólne wrażenie stanu (owijka siodełko) minimalnie lepsze, oraz boję się tego co napisał kolega wcześniej - cienkie ścianki ramy. Rzeczywiście jest tak zdecydowanie bardziej podatna na pęknięcia, zużycie itp?

#28 AmAdeuz

AmAdeuz
  • Użytkownik
  • 318 postów
  • SkądWroclaw

Napisano 10 sierpień 2012 - 20:00

Skoro stan obu jest przyzwoity i porownywales je jeden obok drugiego to allegro bedzie mocniejszą/pewniejsza maszynka, mniej wrazliwa na trudy miejskie.
Masz tam mocne cxp33 na obu kolach, piasty mocne, naped solidny. No i troche bardziej rozwojowy... dostepnosc 8rzedowych kaset shimanowskich jest jako taka, a na 7ke pod campe pozostanie Ci polowac na ebayu... lub zmiana kola. Przednie jest jak widac z innej epoki (dzisiejszej) Czemu tiagra zastapila campe... mozna gdybac i snuc teorie ;-) O solidnosc starej campy bl bym spokojny, ale nie o to tu najbardziej chodzi.
Jak w teren mieszany to bral bym slx'a, jak chcial bym cos klasycznego, lekkiego do bujania sie na trasach to el'ke + nowe kola na szytkach, a dalej pewnie
i przesiadka na nowszy osprzet (kwestia kaset o ktorych wspomnialem).

#29 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1388 postów
  • SkądRumia

Napisano 10 sierpień 2012 - 23:09

Ja mam właśnie pewne obiekcje co do mieszanego osprzętu i jakieś dziwne uprzedzenie. Jeśli osprzęt jest jednolity to moim zdaniem większe prawdopodbieństwo, że dany rower jest zadbany i nie zajeżdzony o ile oryginalne komponenty sprawują się wzorowo.
Tak więc jestem za szosą z osprzętem 600. ;-)

#30 sajfer

sajfer
  • Użytkownik
  • 11 postów
  • Skądwwa

Napisano 11 sierpień 2012 - 16:55

Kupione allegro na 600 :)
Mam nadzieję że się sprawdzi. Testy jak tylko wrócę do domu, na razie wolna przejażdżka dookoła parkingu i wszystko działa jak należy.
Bałem się rozmiaru, ale wydaje się dopasowana niemal idealnie :)
Dzięki za wszystkie rady!



Dodaj odpowiedź