Skocz do zawartości


Zdjęcie

nowe wrażenia


50 odpowiedzi w tym temacie

#21 MK747

MK747
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 wrzesień 2008 - 15:49

Xubix nie rozpierdyknie Ci się chyba, że ważysz więcej ode mnie
Quba jeśli chodzi o przejazdy np kolejowe to nie ryzykuj bo są w nienajlepszym stanie chyba, że przejeżdżasz przez którys nie pierwszy raz to co innego

#22 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 20 wrzesień 2008 - 16:05

Im szybciej się jedzie po dziurawem drodze tym bardziej gładko się przejeżdza. Sam do tego doszedłem jak po bardzo dziurawej drodze leciałem 40 km/h. Było bardziej komfortowo niż przy 30 km/h. Ale należy bardzo uważać gdy się ma koła na opony bo można obręcz uszkodzić.

#23 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 20 wrzesień 2008 - 17:30

Taka właśnie jest technika jazdy na bruku ;-) Im szybciej się jedzie tym łatwiej jest go pokonać... oczywiście jest tylko jeden warunek do spełnienia.. trzeba mieć coś pod nogą ;-) bo to praktycznie tak jakby jechać pod górkę.

#24 MK747

MK747
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 wrzesień 2008 - 19:10

Witam szosowców :-)
Mam problem -pytanie. Jak wcześniej pisałem przyzwyczajam się do nowego rowera. Po kilku przejażdżkach jest już naprawdę dobrze, ale do rzeczy. Stwierdziłem, że muszę obniżyć mostek, ale w opisie zero wiadomości na ten temat, więc wymyśliłem, że trzeba odkręcić śrubę imbusową pionową i później te dwie poziome wysunąć mostek, wyjąć podkładki chlasnąć rurę sterową i skręcić do kupy z powrotem.
Być może coś pochrzaniłem i wprawiłem was w rozbawienie, ale naprawdę wcześniej nie miałem do czynienia z takim ustrojstwem, więc proszę ewentualnie wyprowadźcie mnie z błędu :roll:

#25 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 24 wrzesień 2008 - 19:20

Z wygodnictwa wstawiam link http://www.wrower.pl...stery.php#Ahead jeśli dokładnie zapoznasz się z tematem będziesz wiedział jak zbudowane są rózne rodzaje sterów ( w Twoim przypadku a-head ) i jak je obsługiwać . No i jedna bardzo ważna sprawa nie przesadź z cięciem rury sterowej.

#26 MK747

MK747
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 wrzesień 2008 - 19:38

Wielkie dzięki Arnoldzik zabieram się za naukę :-D

#27 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 24 wrzesień 2008 - 19:40

Odkręcasz górną śrubę (w top capie) => odkręcasz dwie śruby w mostku => zdejmujesz mostek => wyjmujesz podkładki => zakładasz mostek => zakładasz podkładki na mostek => lekko przykręcasz top cap śrubą (aby stery nie obrcały się ciężko i nie było na nich luzu (jeśli nie będziesz ich ruszał po wyjęciu mostka to się na pewno nie poluzują) => skręcasz z czuciem dwie śruby w mostku.

#28 MK747

MK747
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądKraków

Napisano 24 wrzesień 2008 - 19:45

No, to jednak się zbłaźniłem :oops:

[ Dodano: 2008-09-24, 20:58 ]
Karbonie na stronce od Arnoldzika pisze, że jedyną możliwością regulacji wspornika ahead i przy okazji kiery jest jego wymiana na taki z innym kątem... to już zaczynam się gubić trochę

#29 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 24 wrzesień 2008 - 22:00

możliwości są: jeżeli masz podkładki -> zabawa z ich przesuwaniem pod/nad mostek (potrzebna dłuższa rura sterowa) jeżeli nie masz podkładek -> odwrócenie mostka lub wymiana na taki z innym kątem...

#30 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 24 wrzesień 2008 - 22:08

Pozycję trzeba sobie wypracować. Dlatego w nowych rowerach jest zawsze kilka pokładek pod mostkiem, aby była możliwość regulacji i w dodatku fabrycznie mostek zakładają dodatnim kątem, czyli do góry. Masz możliwość regulacji poprzez odwrócenie mostka kątem ujemnym a jeśli nadal będzie za wysoko to podkładki spod mostka przekładasz nad mosek. Jesli już będziesz pewny, że pozycja Ci odpowiada to usuwasz podkładki znad mostka i ucinasz rurę sterowa na odpowiednią długość - estetyka i niższa masa :P

#31 Gosc_Anonymous_*

Gosc_Anonymous_*
  • Gość

Napisano 25 wrzesień 2008 - 05:00

odwrócenie mostka lub wymiana na taki z innym kątem...

Mój mostek był nieco zadarty do góry więc go odwróciłem i teraz mi pasuje. Ale napis jest do góry nogami :mrgreen: to mały szczegół.

#32 MK747

MK747
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądKraków

Napisano 25 wrzesień 2008 - 06:38

Wielkie dzięki panowie za pomoc :-D
Jak tylko pogoda popuści to obniżam i na szosę

#33 Gosc_@ndy_*

Gosc_@ndy_*
  • Gość

Napisano 25 wrzesień 2008 - 07:19

do jakiej długości powinno się przycinać rurę , 3/4 wysokości mostka?

#34 Sid

Sid
  • Użytkownik
  • 61 postów
  • Skądsiemianowice

Napisano 25 wrzesień 2008 - 07:38

Ucinasz tak aby korek mógł docisnąć mostek do sterów ok 2-4mm od krawędzi mostka
lub tak żeby między krawędzią rury sterowej a mostka zostało ok 1mm( na oko)po sciśnięciu wszystkiego jak należy

#35 ERDE

ERDE
  • Użytkownik
  • 1010 postów
  • SkądLublin

Napisano 25 wrzesień 2008 - 08:27

Mój mostek był nieco zadarty do góry więc go odwróciłem i teraz mi pasuje. Ale napis jest do góry nogami :mrgreen: to mały szczegół.


Niektórzy producenci pomyśleli o tym i napisy są dwustronne, zawsze jednak napis można zetrzeć... albo nabyć okulary odwracające obraz :mrgreen:

#36 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 25 wrzesień 2008 - 23:58

Sterówką moze sięgać minimalnie do połowy wysokości górnej śruby. Najlepiej jednak gdy mostek wystaje ~1mm nad koniec sterówki, aby top cap oparł się o mostek.

#37 MK747

MK747
  • Użytkownik
  • 98 postów
  • SkądKraków

Napisano 26 wrzesień 2008 - 18:42

Dzięki waszej pomocy wspornik obniżony :)
Rurę sterową uciąłem dokładnie 10mm, czyli tyle ile miała podkładka, którą usunąłem (zostały jeszcze dwie 10mm i 5mm), sterowa jest teraz jakieś 3mm poniżej górnej krawędzi mostka
Z tego mi wyszło, że mostek można unieść tyko przez jego obrót o 180stopni, a obniżyć gdy są pod nim pierścionki

#38 Gosc_Stas_*

Gosc_Stas_*
  • Gość

Napisano 05 listopad 2008 - 14:47

... teraz przy śmiganiu zauważyłem kilka nowych rzeczy:
1. w trakcie pokonywania zakrętów mam problemy z utrzymaniem prawidłowego yoru jazdy ... Byłbym wdzięczny użtkownikom tego modelu za przekazanie spostrzeżeń z jazdy, czy ma jakieś wady itd, choć oczywiście wszystkie uwagii komentarze będą mile widziane ;-)

Spróbuję się wymądrzyc :-). Prawdopodobnie w czasie pokonywania zakrętów zbyt kurczowo chcesz trzymac tor jazdy, napinasz się niepotrzebnie. Należy się rozluźnic, spróbuj poddac sie prowadzeniu przez rower. Przechyl się bez obawy do srodka zakretu. W czasie wchodzenie w zakret ustaw korby tak aby stopa od strony w którą skręcasz była na gorze. Musisz to cwiczyc przy sredniej predkosci. Zbyt mala predkosc nie pozwoli Ci sterowac rowerem, przy prawie wyprostowanej kierownicy, przez pochylenie ciała.

Stas

#39 xubix

xubix
  • Użytkownik
  • 1552 postów
  • SkądKrotoszyn

Napisano 05 listopad 2008 - 16:31

Przechyl się bez obawy do srodka zakretu.

ja slyszałem że lepiej w zakręt przechylić rower niż siebie.. :roll:

#40 Muniek

Muniek
  • Użytkownik
  • 350 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 05 listopad 2008 - 21:58

Przechyl się bez obawy do srodka zakretu.

ja slyszałem że lepiej w zakręt przechylić rower niż siebie.. :roll:


Trzeba pochylić siebie, żeby pochylić rower w zakręcie.
Jeśli pochylisz sam rower (co za problem - np. podczas jazdy na stojąco), to powodzenia przy skręcaniu...



Dodaj odpowiedź