Skocz do zawartości


Zdjęcie

problem tylne kolo


73 odpowiedzi w tym temacie

#41 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 30 grudzień 2009 - 16:02

... nie iwdziałem bijącej piasty , ...


A ja tak ;-)
I co ciekawe to tylko w "lepszych" piastach z bębenkiem. Ostatnio stx z bębenkiem xtra. Piasta bije na wysokości łączenia korpusu piasty z bębenkiem.

#42 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 30 grudzień 2009 - 17:23

Tzn w nizszych modelach pewnie tak jest, zazwyczaj nie zwracam uwagi bo mała cena to i jakość moze być rózna .

Pytanie bije korpus w tym STX czy bieżnia , czy niedopasowanie bębenka ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#43 kresek

kresek
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 30 grudzień 2009 - 21:18

Witam szanowne grono.. na początku się przedstawię Kresek po prostu .. :) jeżdże od poł roku na dziwnym starym roweze zakupionym w komisie osprzęt cały to SACHS powracajac do tematu wolno-biegu właśnie go rozkręciłem :) i złożyłem lecz mam dylemat: smarować kulki towotem, wd 40 (albo podobna oliwa) czy ewentualnie HHS 2000 (taki smar w sprayu) a może w ogóle nie smarować. Skąd moje dość dziwne pytanie ? otóż mój znajomy kolarz (notabene zaraził mnie po latach niepedałowania) mówi że jak "wolno-bieg jest głośny znaczy głośno pieski pstrykają to dobrze" a jak się je posmaruje to cichną .. no i taki dylemat mam... pomóżcie

#44 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 grudzień 2009 - 00:51

Starzy kolarze wiedzą co dobre.
Kulki mozesz zapuścić bardzo rzadkim smarem, ja daje taki specjalny do łożysk maszynowych - jest rzadszy niz do zwykłych - ale to tylko kulki i to nie dużo.
Reszta do sucha i pokropić bieznie piesków 1-2 krople oleju do łańcucha, ja daje Finish Line, aby cokolwiek było mokre .
Zapadki-pieski i bieżnia nie może byc suche, ale nie moze tez byc zalane, pieski muszą ładnie odbijać, jak są starte to mozna je wymienić na nowe, są w sprzedaży.

A propo smaru na kulki, jakbyś dał za gęsty to przy obrocie wolnobiegu w czasie jazdy do tyłu podciągałby łańcuch, dlatego musi być rzadki, kolarze nawet stosowali tylko oliwke tam aby zmniejszyć opory piesków na luzie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#45 Karbon

Karbon
  • Użytkownik
  • 1876 postów
  • SkądŁódź

Napisano 31 grudzień 2009 - 18:05

nie iwdziałem bijącej piasty

To popatrz na przedniego Novateca 82g - największa szansa pierwszego trafienia, bo ich korpusy mają niesymetrycznie wykonane otwory na łożyska.

#46 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 styczeń 2010 - 11:33

To tak seryjnie mają ??
Ale chodzi o bicie piasty, nie o otwory, bo tutaj to na szprychach wyciągnie się, gorzej jakby niecentrycznie środek był wytoczony.
Jakich piast unikać ??
Jakie są zrobione prawie dobrze ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#47 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 01 styczeń 2010 - 15:04

SPIKE, a ta rzadka oliwa z wolnobiegu nie wypłynie? W ogóle zawsze myślałem, ze można tam napchać sporo towotu czy jakiegokolwiek ŁT i tyle ;-)

#48 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 01 styczeń 2010 - 20:54

Wypłynie, a jakże - to dawali kolarze na jedną jazde .
Jak napisałem rzadki smar, mozesz sobie zrobić taki mix ze smaru i oliwy zmieszane jakby co.
Jak nawalisz towotu to jak tylko przestaniesz pedałować zaciągnie łańcuch jak pokręcisz do tyłu.
Możesz poeksperymentować - to nauka i wrażenia , wyciągniesz wnioski sam, nie ugryzie.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#49 kresek

kresek
  • Użytkownik
  • 2 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 styczeń 2010 - 20:06

Dzięki SPIKE :)
Więc już wiem zrobię tak -- te kulki i ich bieżnię posmaruję hhs-em - genialna sprawa na początku jest taki rzadki (jak to spray), a później zastyga i jest baaaardzo lepki w ogóle genialny do łańcucha na mokre...
pozdrawiam

#50 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 styczeń 2010 - 23:12

Nie może być za lepki.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#51 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 08 styczeń 2010 - 11:17

Dzięki SPIKE :)
Więc już wiem zrobię tak -- te kulki i ich bieżnię posmaruję hhs-em - genialna sprawa na początku jest taki rzadki (jak to spray), a później zastyga i jest baaaardzo lepki w ogóle genialny do łańcucha na mokre...
pozdrawiam


To nie nadaje się do smarowania piast.

#52 haskien

haskien
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądPiotrkó Trybunalski

Napisano 19 sierpień 2011 - 23:08

Witam.Mam podobny problem z falującym wolnobiegiem jak kolega w tym poście ale u mnie gdy rower stoi do góry kołami i kręcę pedałami do przodu to wolnobieg faluje około 3 mm na boki i łańcuch bardzo trzeszczy na większych zębatkach. Gdy kręcę pedałami do tyłu to zębatki nie falują.Koło na piastach nie ma luzu ani bicia , bieżnie przemyte i nasmarowane ,wolnobieg rozebrany i nasmarowany też nie ma luzu . W środku po rozkręceniu była susza zero smaru.Teraz pytanie do znawców czy wolnobieg do wymiany i czy to coś pomoże czy szukać nowego koła .Jeszcze jedna sprawa , na zdjęciach od Arnoldzika widzę że te podkładki dystansowe są od góry a u mnie były od dołu . Czy to w niczym nie przeszkadza .

#53 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 sierpień 2011 - 00:36

Sprawdź liczbę kulek w łożyskach, zarówno wolnobiegu jak i piasty. Zdażyło mi sie kiedyś taki wypadek jak rozkręcałem koło, założyłem i chodziło krzywo, jakby było scentrowane.
Okazało się, że w piaście pękł wianuszek łożyskowy i wypadła jedna kulka. Takie przypadki są mi znane też w niektórych wolnobiegach. Sam kupiłem nowy wolnobieg i bije leciutko na 1 mm (właśnie to falowanie co pisał ktos wyżej) ale to jest jeszcze w normie. Po nasmarowaniu, złożeniu podkladek prawidłowo, upewnieniu się czy łożyska są w całości (lub też wianuszki), załóż i sprawdź czy działa-powinno. Jak nie to wolnobiegi chodzą na allegro za 30 złotych mniej więcej.

#54 haskien

haskien
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • SkądPiotrkó Trybunalski

Napisano 20 sierpień 2011 - 13:10

Dzięki za odpowiedz zakupie nowy wolnobieg.Jeszcze jedno pytanie czy mogę założyć 6 zębatkowy zamiast 5.

#55 Hrehor

Hrehor
  • Użytkownik
  • 503 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 sierpień 2011 - 13:43

Bez problemu raczej. Zależy od rozstawu, ale tak czy siak smiem wątpic zbys miał tak wąskie abyś 6 nie założył. Przy moim 126 kiedy fabrycznie miałem 5, 6 też weszła, ale z powrotem wrzuciłem 5. Mozliwe że nawet 7 by weszła, też są na alledrogo. ale to musisz sprawdzić rozstaw.

Pozdr!

#56 Wirek

Wirek
  • Użytkownik
  • 102 postów
  • Skądwyspa

Napisano 20 sierpień 2011 - 15:00

Słońce wyszło, zrobiłam kanapkę i chciałam pojechać sobie. Tylne koło trochę krzywo przykręcone, no to odpięłam i ustawiłam tak żeby kręciło się po środku. No ale jakoś ciężko chodzi teraz :-(
Zatrzymuje się szybko a hamulec wcale nie trzyma go. Co się stało?

#57 Fannadil

Fannadil
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądZielonka

Napisano 20 sierpień 2011 - 15:24

a jak zdejmiesz koło z roweru tez sie ciezko kreci ?

#58 Wirek

Wirek
  • Użytkownik
  • 102 postów
  • Skądwyspa

Napisano 20 sierpień 2011 - 15:40

Chyba nie, bo ośka kręci się lekko ale wydaje mi się że ma luzy. To dlaczego po zamontowaniu nie ma luzów i kręci się ciężko?
Ps. Napiję się słabej kawy i tak pojadę, oooo

#59 Fannadil

Fannadil
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądZielonka

Napisano 20 sierpień 2011 - 15:53

ja bym jednak radził przyjrzeć się dokładniej temu, zdjąć skorygować luz, żeby się tylko po jeździe gorzej nie działo :)

#60 Wirek

Wirek
  • Użytkownik
  • 102 postów
  • Skądwyspa

Napisano 20 sierpień 2011 - 16:19

:roll:
Nooo, zrobię tak. Pojadę do kolegi :mrgreen:



Dodaj odpowiedź