Skocz do zawartości


Zdjęcie

problem tylne kolo


73 odpowiedzi w tym temacie

#61 Wirek

Wirek
  • Użytkownik
  • 102 postów
  • Skądwyspa

Napisano 20 sierpień 2011 - 23:05

Sprawdziłam i naprawiłam koło. Kolegą :mrgreen:
Drobiazg, jakieś konusy się rozkręciły i trzeba było pozakręcać. Zajęło mi to z 5 minut. Byłam najpierw w sklepie po piwo, ale tego nie liczę.

#62 Fannadil

Fannadil
  • Użytkownik
  • 35 postów
  • SkądZielonka

Napisano 21 sierpień 2011 - 11:47

no tak właśnie myślałem, najważniejsze ze możesz już śmigać ;)

#63 Wirek

Wirek
  • Użytkownik
  • 102 postów
  • Skądwyspa

Napisano 21 sierpień 2011 - 22:22

:mrgreen:
Teoretycznie to czasami daję sobie radę, ale praktyczne wykonanie to klapa :-/ Musze inwestować w podwykonawców. Jeden to mi powiedział: nooo widzisz, jak to dobrze nie być babą. Przynajmniej wiadomo w którą stronę śrubkę kręcić :mrgreen:

#64 sk³adak

sk³adak
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Skądwielkopolska

Napisano 19 październik 2011 - 14:58

Problem podczas jazdy nagle zabrakło oporu w pedałach,okazało się że w tylnym kole
nie działają zapadki czyli zębatki (kaseta - wolnobieg) kręcą się w obie strony.
Pytanie w którą stronę się to odkręca,jakie narzędzia można zastosować,
czy jest teoretycznie możliwe ze w jakimś modelu odkręcanie będzie w inna stronę niż w standardzie (choć nie sadzę bo to wiąże się z kierunkiem jazdy)
Zamieszczam fotkę - próbowałem to ruszyć ale nie puściło.
----------------------------------
Niestety Limit na wszystkie załączniki na tym forum został przekroczony. Prosze skontaktować się z administratorem forum.
----------------------------------
więc:
http://www.fotosik.p...26561ac6fc.html

#65 czasowiec

czasowiec
  • Użytkownik
  • 262 postów
  • SkądToruń

Napisano 19 październik 2011 - 18:02

Musisz wiedzieć co masz , czy kasete czy wolnobieg, do obu tych rzeczy sa potrzebne specjalne klucze by odkręcić, z tym że skoro masz kasete to musisz mieć klucz do kasety i bat wykonany z łańcucha by przytrzymac kasete .W sklepie bedą wiedzieć o co chodzi tylko powtarzam musisz wiedziec co masz , a jak nie wiesz to z rowerem do dklepu i ci zrobią.

#66 sk³adak

sk³adak
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Skądwielkopolska

Napisano 19 październik 2011 - 21:22

Coś fotka się nie otwiera a może nakierować bo taki klucz raczej tam nie pasuje.
http://www.fotosik.p...26561ac6fc.html
http://www.fotosik.pl/ pokaz_obrazek/0cef8526561ac6fc.html

----------
nie za bardzo rozróżniam kasety od wolno biegu -- zresztą jest totka to może opiszecie łopatologicznie co gdzie i w która stronę

#67 jarmarek

jarmarek
  • Użytkownik
  • 53 postów
  • SkądLeszno Wlkp.

Napisano 20 październik 2011 - 16:28

Coś fotka się nie otwiera a może nakierować bo taki klucz raczej tam nie pasuje.
http://www.fotosik.p...26561ac6fc.html
http://www.fotosik.p...26561ac6fc.html
----------
nie za bardzo rozróżniam kasety od wolno biegu -- zresztą jest totka to może opiszecie łopatologicznie co gdzie i w która stronę

To jest wolnobieg.
Kaseta jest nakładana na bębenek.

Zdejmuje się specjalnym kluczem, którego w sklepie nie kupisz.
Trzeba do majstra Figielka.
Takie klucze były używane do Huraganów, ... w PRL.
odkręca się w lewo.
Oś w piaście musi pozostać. Jeśli kaseta ma być odkręcana kluczem, a nie przecinakiem ;-)

#68 Gosc_eko_*

Gosc_eko_*
  • Gość

Napisano 20 październik 2011 - 17:38

Klucz dwu zębny do wolnobiegów starego typu ci potrzebny,widziałem ostatnio takie na allegro.

#69 sk³adak

sk³adak
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Skądwielkopolska

Napisano 20 październik 2011 - 18:47

Wole 2 razy zapytać niż siłowo walczyć z kołem
parę msc robiłem coś podobnego w innym moim rowerze ( z czasem smar zasycha i zapadki nie odbijają)
Wtedy naoszczyłem dwa śrubokręty i wetknąłem je w te 4 otwory (być może była to kaseta)
W tym przypadku mam odkręcać w lewo ale zaprzeć na tych wcięciach czy 4 otworach ?
------
Do pełnej jasności jak rozkręcać by ściągnąć:
- poszczególne zębatki
- by oddzielić wolno bieg od koła
- by dostać się do zapadek i je nasmarować a zarazem przeczyścić.
---------
zapodaje jeszcze raz fotkę POKOLOROWANĄ by łatwiej odpowiedzieć : )
ps. rower ten to pewnie Romet z rocznika 2000-2004r a może i starszy za to prawie nówka bo stał x lat w garażu.
http://www.fotosik.p...7b311e0f73.html

dzięki za podpowiedz co do klucza ale dla jednego rozkręcenia nie warto kupować klucza
a z kołem nie uśmiecha mi się jechać do fachowca stawiam na chałupnictwo.

#70 szpiler

szpiler
  • Użytkownik
  • 229 postów
  • SkądRacibórz

Napisano 20 październik 2011 - 18:54

Weź poczytaj ten temat -> http://www.forumszos...opic.php?t=9483

#71 sk³adak

sk³adak
  • Użytkownik
  • 4 postów
  • Skądwielkopolska

Napisano 26 październik 2011 - 16:42

Dzięki za podpowiedzi od samego początku starałem się odkręcić bieżnio nakrętkę odkręcając ją w prawo ale nawet po dobroci nie chciała puścić.
Dziś robiłem podchody znowu popsikałem wd 40 i nic. W końcu gdy prawie zwątpiłem zmieniłem ułożenie koła ustawiłem je w pionie tak jak do jazdy , zaparłem pociąłem trach ułamała się taka "szpilka" stalowa ale nakrętka puściła.
Zmontowałem sobie taki klucz prowizoryczny do odkręcania - składa się on z kawałka ajzola np kątownik z przewierconymi dwoma otworami o średnicy zgodnej z rozstawem otworów w nakrętce.W jeden otwór wsadziłem zaostrzony śrubokręt a w drugi stalowa szpilkę.(patrz fotka)
piszę bo może komuś się przyda.
ps, zapadki wyczyściłem i nasmarowałem bo smar zastosowany oryginalnie z czasem gęstnieje (niezależnie czy się rowerem jeździ czy stoi w garażu)
- co ciekawe kulek doliczyłem się 32 i 39 wiedziałem ze mogą pouciekać więc zwróciłem na to uwagę jednak po włożeniu ich na swoje miejsce okazało się że jedna kulka z spokojem by się jeszcze zmieściła (nie miałem żadnej w zapasie więc skręciłem bez tej jednej)
- może w "montowni- fabryce" się gdzieś zagubiła , nasuwa mi się pytanie z której strony występuje mniejsze obciążenie - na mniejszym "łożysku" czy na większym zastosować 1 kulkę mniej ? Tak pytam przyszłościowo bo wszystko poskręcałem i zamontowałem koło do roweru.

http://www.fotosik.p...2d92a655fd.html

#72 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 27 październik 2011 - 10:08

, nasuwa mi się pytanie z której strony występuje mniejsze obciążenie - na mniejszym "łożysku" czy na większym zastosować 1 kulkę mniej ? Tak pytam przyszłościowo bo wszystko poskręcałem i zamontowałem koło do roweru.

http://www.fotosik.p...2d92a655fd.html

Tam gdzie jest mniej kulek ale nie nalezy mieszac kulek bo nie zuzywają sie równomiernie na obu biezniach. jesli sie je pomieszało nalezałoby je przed montażem pogrupowac suwmiarką.

#73 Gosc_cookie_*

Gosc_cookie_*
  • Gość

Napisano 27 październik 2011 - 10:09

, nasuwa mi się pytanie z której strony występuje mniejsze obciążenie - na mniejszym "łożysku" czy na większym zastosować 1 kulkę mniej ? Tak pytam przyszłościowo bo wszystko poskręcałem i zamontowałem koło do roweru.

http://www.fotosik.p...2d92a655fd.html

Tam gdzie jest mniej kulek są one bardziej obciazone ale nie nalezy mieszac kulek bo nie zuzywają sie równomiernie na obu biezniach. jesli sie je pomieszało nalezałoby je przed montażem pogrupowac suwmiarką.

#74 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 27 październik 2011 - 17:17

Szukałem po różnych hasłach i nie znalazłem.

Mam problem ze swoim tylnym kołem(Ksyrium Equipe 06). Musiałem wymienić ośkę, a przy okazji łożysko, bo było podjechane. Koło kręci się ładnie i bez problemu do pewnej prędkości. Dzisiaj zrobiłem trochę górek i kilka razy powyżej 60kmh jak przestałem pedałować, to zaraz coś jakby zaskakiwało, czuć było lekkie wibracje i pisk z tylnego koła. Przy 85 już ton nie był taki wysoki, tylko jakby kołatką terkotał z dużą częstotliwością. Jak raz zakręciłem korbami, to ustawało na 1, 2 sekundy i znowu wycie.

Co to może być? Luzów nie ma, koło normalnie ładnie się kręci. Problem z bębenkiem? Ma ktoś jakiś pomysł?



Dodaj odpowiedź