Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#2101 X-RAY

X-RAY
  • Użytkownik
  • 685 posts
  • SkądWarszawa / Jelenia Góra

Posted 04 August 2021 - 12:25

Pomysł jest taki że w epoce di2/etapa nie ma sensu produkcja tak drogiego i skomplikowanego komponentu.  Ten guzik sprinterski lub podobny może zamocować tak aby był dostęp z góry i z dołu albo nawet zrobić je symetryczne.  Obecnie klamka di2 udaje .... zwykłą mechaniczną. Z jakiegoś dziwnego powodu ktoś zmieniając system na nowy starał się udawać stary. I tak mimo takiej chorej ceny za guziczki di2 cena rozwiązania byłaby o 1000zł niższa. No i te 200 gramów za które, ludzie dopłacają 15tys plnu mieliby z tysiakiem w kieszeni na wózek albo coś innego.

 

Ja myślę że konstrukcyjnie to jednak klamkomanetka szosowa z mechanicznych grup jest bardziej skomplikowana niż Di2, zamiast wiązki cienkich przewodów trzeba upchać w środku o wiele więcej elementów aby zapewnić prawidłowe działanie linek, natomiast rozdzielenie z powrotem funkcji zmiany biegów i hamulców miałoby sens dopiero po wymarciu wszelkich grup mechanicznych. Technicznie guzik do zmiany biegów w grupach elektrycznych można umieścić wszędzie, pytanie czy znajdzie się dla niego lepsze miejsce niż tam gdzie jest obecnie, tu też mam wątpliwości. Dopóki natomiast równolegle funkcjonują obydwa rozwiązania producenci będę unifikować klamkomanetki aby ich obsługa była identyczna. Ja posiadając dwa rowery szosowe (jeden z Di2 drugi z mechaniczną Ultegrą) i jeżdżąc 80% czasu z dłońmi na łapach cenię sobie że klamkomanetki w obydwu rowerach działają w sposób identyczny.


Bianchi Oltre XR3 Disc

Accent Freak 

Bulls Copperhead 3


#2102 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 04 August 2021 - 12:29

Pomysł jest taki że w epoce di2/etapa nie ma sensu produkcja tak drogiego i skomplikowanego komponentu.  Ten guzik sprinterski lub podobny może zamocować tak aby był dostęp z góry i z dołu albo nawet zrobić je symetryczne.  Obecnie klamka di2 udaje .... zwykłą mechaniczną. Z jakiegoś dziwnego powodu ktoś zmieniając system na nowy starał się udawać stary. I tak mimo takiej chorej ceny za guziczki di2 cena rozwiązania byłaby o 1000zł niższa. No i te 200 gramów za które, ludzie dopłacają 15tys plnu mieliby z tysiakiem w kieszeni na wózek albo coś innego.

Klamka wygląda, jak wygląda ze względu na ergonomię chwytu, ułożenia dłoni. Jadąc na łapach, masz wszystko pod palcem. Zakładając nawet, że zrobią osobno, to gdzie? Jeśli nie miałoby to być zintegrowane z klamką? Powtarzam, ja tego nie widzę...



#2103 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 04 August 2021 - 15:16

Pomysł jest taki że w epoce di2/etapa nie ma sensu produkcja tak drogiego i skomplikowanego komponentu. Ten guzik sprinterski lub podobny może zamocować tak aby był dostęp z góry i z dołu albo nawet zrobić je symetryczne. Obecnie klamka di2 udaje .... zwykłą mechaniczną. Z jakiegoś dziwnego powodu ktoś zmieniając system na nowy starał się udawać stary. I tak mimo takiej chorej ceny za guziczki di2 cena rozwiązania byłaby o 1000zł niższa. No i te 200 gramów za które, ludzie dopłacają 15tys plnu mieliby z tysiakiem w kieszeni na wózek albo coś innego.


Ale powiedz: jaki sens dla producenta ma wprowadzanie rozwiązań obniżających cenę? Widzisz jakiekolwiek uzasadnienie takiego kroku?

#2104 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 04 August 2021 - 16:38

Ale tu obniżanie ceny nie ma żadnego znaczenia. Nie da się zrobić bardziej ergonomicznego rozwiązania niż klamkomanetka, gdzie bez zmiany chwytu obsługujesz zarówno hamulec jak i przerzutki



#2105 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,218 posts
  • SkądPoznań

Posted 04 August 2021 - 17:21

Ja nie mam pomysłu. 


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#2106 clavdivs

clavdivs
  • Użytkownik
  • 392 posts
  • SkądGarwolin

Posted 04 August 2021 - 18:17

Ale tu obniżanie ceny nie ma żadnego znaczenia. Nie da się zrobić bardziej ergonomicznego rozwiązania niż klamkomanetka, gdzie bez zmiany chwytu obsługujesz zarówno hamulec jak i przerzutki

Tak jak w MBT, masz połączone klamkę i manetke pod jedną obejme. Niewielką manetke montujesz pod klamką.
Tak jak napisane wcześniej, producenci nie widzą w tym interesu.

#2107 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 04 August 2021 - 18:28

Tak jak w MBT, masz połączone klamkę i manetke pod jedną obejme. Niewielką manetke montujesz pod klamką.
Tak jak napisane wcześniej, producenci nie widzą w tym interesu.

W mtb klamkę masz poziomo. W szosie pionowo. To się pytam, gdzie umiejscowił byś przyciski, skoro dłoń anatomicznie układa się wzdłuż klamki?



#2108 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,615 posts
  • SkądSzczecin

Posted 04 August 2021 - 19:12

Mogę się wtrącić?

 

Ale powiedz: jaki sens dla producenta ma wprowadzanie rozwiązań obniżających cenę? Widzisz jakiekolwiek uzasadnienie takiego kroku?

To zależy, czy mówimy o cenie końcowej, czy o koszcie produkcji, bo chyba mówicie o dwóch różnych stronach medalu.

 

Ty mówisz chyba o cenie końcowej, i tu mogę się zgodzić: interes w tym żaden (chyba, że konkurencja ciśnie i ma tańszy, porównywalny produkt).

 

Natomiast obniżenie kosztów produkcji to interes oczywisty. Rzecz w tym, że rozdzielenie klamkomanetki na dwa elementy takiej korzyści nie da, wbrew temu co mówi Robert :)

 

Nie bez powodu niemal każdy rower turystyczny ma klamkomanetki - w produkcji kosztują mniej, a do tego są znacznie łatwiejsze w obsłudze dla OEM-ów, a to oni mają decydujące zdanie.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#2109 FOBOS

FOBOS
  • Użytkownik
  • 395 posts
  • SkądReykjavík

Posted 04 August 2021 - 20:00

___jeszcze jeden  + na korzyść tarcz

 

 ,, Kilka lat temu będąc na maratonie w Zieleńcu zabił się człowiek.

   Ja zjeżdzając z gór hamowałem przed tym wypadkiem, zagrzewając obręcz. Koła były na oponę.

   Przy 80km/h wybuch mi własnie latex w przednim kole - natychmiast nie masz żadnej kontroli nad rowerem. ,,



#2110 manfred

manfred
  • Użytkownik
  • 777 posts
  • SkądPodhale

Posted 05 August 2021 - 16:54

Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie przeczytać o oznaczeniach na okładzinach do tarcz. Np L03 A i SRF17, SQ 17, SQH 03 itd. Pewnie jest to jakiś skład ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu.


Facebuk i  YT  Strava


#2111 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 August 2021 - 18:12

grubo (w sensie cienko/lekko)


  • Marcin321 likes this

#2112 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 05 August 2021 - 19:22

Widziałem go tydzień temu jeszcze w częściach :D

 

Pytałem na czacie, zapytam i tutaj: kogo z forum? Niech no się przyzna ;)



#2113 Invincible.

Invincible.
  • Użytkownik
  • 378 posts

Posted 05 August 2021 - 19:34

Obawiam się, że właściciel czasu na forumek nie traci :D



#2114 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 05 August 2021 - 19:57

Serio Ci się wydaje, że właściciel szosy za 6 dyszek różni się aż tak bardzo od nas, właścicieli szosek po 2-3 dyszki? :P

 

Może się tu kryje ;)



#2115 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2,911 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 August 2021 - 21:00

ja bym się strachał na tym jechać... zwłaszcza chodzi mi o koła i mostek

te sznurki pachną mi natychmiastową awarią i wypadkiem  :ph34r:

nie mówiąc o tych lekkich szytkach 22mm, które na dziurawej drodze na zjeździe padną jak szmaty (oby nie, życzę właścicielowi tys. km po pięknych drogach) :D

 

EDIT. a, jeszcze - będąc naczelnym Januszem kolarstwa na Mazowszu - muszę oczywiście wytknąć, że po założeniu owijki, nie spadnie poniżej 5kg, tak więc lipa  :lol:


  • artho likes this

#2116 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 05 August 2021 - 21:15

Czy ktoś może mi powiedzieć gdzie przeczytać o oznaczeniach na okładzinach do tarcz. Np L03 A i SRF17, SQ 17, SQH 03 itd. Pewnie jest to jakiś skład ale nigdzie nie mogę znaleźć opisu.


L03a to klocek shimano, żywiczne
L03c to wersja metal.
Pozostałe to oznaczenia klocków innej firmy i w opisie danego modelu jest podany rodzaj okładziny.

#2117 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2,241 posts
  • SkądWarszawa

Posted 05 August 2021 - 21:16

Sznurki w kolach są spoko, nie licząc tego że mają aerodynamikę trzydrzwiowej szafy.

Ciekawy jestem jakie bidony zamontuje tam właściciel (jeżeli zamontuje), bo to podniesie wagę roweru o 20% i jest duża szansa że je zgubi na pierwszej większej dziurze jak koszyki są przykręcone na 0.5Nm. Ale w sumie to małe piwo bo na tej samej dziurze rozwali te szytki 22mm/135g ;)

Dla mnie taki rower „na ścianę” lub niedzielne przejażdżki. Ale szacunek za rozmach :)
  • artho and hi_im_krzysiu like this

#2118 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 886 posts
  • SkądOstrów Wlkp.

Posted 05 August 2021 - 21:18

Koła na "sznurkach" składa też Tomasz, na którego kołach też jeżdżę ja i parę osób z forum :).

https://www.facebook.../wheelsblackcat

Śledząc jego facebooka, widzę ze trochę tego składa :)



#2119 artho

artho
  • Użytkownik
  • 2,879 posts

Posted 05 August 2021 - 21:20

nie mówiąc o tych lekkich szytkach 22mm, które na dziurawej drodze na zjeździe padną jak szmaty (oby nie, życzę właścicielowi tys. km po pięknych drogach) :D

Właściciel ponoć zaraz po zakupie wybiera się w Alpy.

 

Ciekawy jestem jakie bidony zamontuje tam właściciel (jeżeli zamontuje), bo to podniesie wagę roweru o 20% i jest duża szansa że je zgubi na pierwszej większej dziurze jak koszyki są przykręcone na 0.5Nm.

 

Podnieść podniesie, coś pić trzeba - ale to 0.5Nm zrobiło na mnie wrażenie. Chyba podjadę do Bike-RS dopytać o to, bo ja tego szczerze mówiąc już nie rozumiem. 0.5Nm kończy moje rozumowanie.

 

 



#2120 tobo

tobo
  • Użytkownik
  • 3,724 posts

Posted 05 August 2021 - 21:31

ja bym się strachał na tym jechać... zwłaszcza chodzi mi o koła i mostek
te sznurki pachną mi natychmiastową awarią i wypadkiem :ph34r:
nie mówiąc o tych lekkich szytkach 22mm, które na dziurawej drodze na zjeździe padną jak szmaty (oby nie, życzę właścicielowi tys. km po pięknych drogach) :D

EDIT. a, jeszcze - będąc naczelnym Januszem kolarstwa na Mazowszu - muszę oczywiście wytknąć, że po założeniu owijki, nie spadnie poniżej 5kg, tak więc lipa :lol:


Fabryczna owijka w emondzie 10slr to była jakaś szmatka przypominająca fakturą i grubością plaster z metra. Równie dobrze moglo tego nie być. Ważyła nic. Nic też nie dawała.
Vittorie crono poniżej 200 gramów też nie nadawały się do normalnego użytkowania.
  • artho likes this



Reply to this topic