Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#361 System

System
  • Użytkownik
  • 643 postów
  • Skądz netu

Napisano 04 czerwiec 2014 - 10:33

Będą tarcze w szosach i w miarę szybko się pojawią na ulicy.

Tak jak teraz praktycznie trudno sprzedać mtb bez tarcz, mogą być atrapy, ale tarcza ma być !!  :P

 

W szosie brakuje mi skuteczności hamowania w połowie takiej jaką mam w mtb.

 

Ktoś pisze, że wykończył kilka kompletów kloców, w tarczach też nie dadzą grubych okładzin - bo lekkie ma to być (czytaj tanie w produkcji), a cena będzie :))



#362 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 04 czerwiec 2014 - 12:03

 

W szosie brakuje mi skuteczności hamowania w połowie takiej jaką mam w mtb.

 

Tymczasem proponuje dobrać klocki szczęki i klamki. Ewentualnie zakupić magury. A jak chodzi tylko o siłę hamowania zawsze można wozić ze sobą kotwicę ;)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#363 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 04 czerwiec 2014 - 16:46

Dokładnie takie same teksty można było czytać rok temu.
Mieszkam tam, gdzie ci bardziej zamożni mieliby łykać kolejne marketingowe nowinki ale zapewniam, że niczym ten świat nie różni się od tego w kraju raju.
Jak na razie zero tarcz.

Jak na razie "na poważnie" za tarcze wziął się Sram i dał plamę. Były dwa modele, oba wycofane ze sprzedaży. U mnie następcy jeszcze się nie pojawili, wg strony producenta dostawy miały zacząć się w maju.

Konkurent - Shimano - dopiero wprowadził na rynek hydrauliczne tarczówki, pojawią się w rowerach w rowerach fabrycznych w przyszłym roku. 

Nie dziwi mnie więc że "zero tarcz" bo jak na ten moment to trochę ciężko je dostać :)



#364 uxs

uxs
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądW-wa

Napisano 04 czerwiec 2014 - 16:48

Chińczycy już majo swoje wydmuszki pod tarcze wiec cos wisi w powietrzu. ;) ;)


Wysłane z mojego Dołączona grafika przez Dołączona grafika

#365 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 04 czerwiec 2014 - 16:49

Jak dla mnie tarczówki w szosach w niczym nie przeszkadzają - już jest płacz że po zmianie dętki czy koła ciężko będzie uzyskać brak dzwonienia czy ocierania. Są obecnie tacy którzy narzekają na hamulce obręczowe w szosach i całą gamę upierdliwości jakie są z tym związane. Moim zdaniem jedne minusy zostaną zastąpione innymi i tyle. 



#366 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 04 czerwiec 2014 - 16:53

dajcie spokój,jest jeszcze tyle naprodukowanych tradycyjnych hampli i klamek,nie wspominając o rowerach na nich złożnonych że nawet jeżeli tarcze wyprą tradycyjne hamulce (w co wątpie,myślę że będzie to alternatywa jak Di2) to zasoby są praktycznie nie do wyczerpania przez następne X lat.

Ja tam jestem tradycjonalistą i na tarcze na pewno nie przejdę,ale jak komuś potrzebne-jego wybór,jak dla mnie może nawet hamować klapkami Kubota jak mu to sprawi radość ;)

Oczywiście że praktycznie i za wiele lat będzie można znaleźć jakieś leżaki. 

Problem w tym że nie każdy preferujący dane rozwiązanie zadowoli się jakimkolwiek zamiennikiem - oczywiście można na upartego wymieszać  niektóre komponenty grupy 2300 z dura ace, ale co jeśli ktoś lubi mieć tylko to drugie?

Uzytkowników rowerów mtb uszczęśliwiono praktycznie na siłę 29erami, w chwili obecnej mocno lansowany jest rozmiar 27,5. 26 cali zostało praktycznie skasowane z rynku - nawet jeśli ktoś lubi takie koła i najlepiej się na nich czuje będzie musiał polubić inne rozmiary bo do swojego 26calowego bajka niedługo nie dostanie kompatybilnych części. 


  • uxs lubi to

#367 uxs

uxs
  • Użytkownik
  • 88 postów
  • SkądW-wa

Napisano 06 czerwiec 2014 - 09:42

http://www.bikerumor...ing-thru-axles/



#368 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 czerwiec 2014 - 00:12

Rozwiązanie całkiem sensowne - przy osiach "sztywnych" o wiele częściej hamulec działa bez ocierania klocków o tarczę. 



#369 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 postów

Napisano 10 czerwiec 2014 - 07:50

 

Konkurent - Shimano - dopiero wprowadził na rynek hydrauliczne tarczówki, pojawią się w rowerach w rowerach fabrycznych w przyszłym roku. 

 

 

W niektórych rowerach produkowanych od jesieni 2013 takie tarczówki już są stosowane i to z powodzeniem. 

http://magazynbike.p...tion=12&aid=207



#370 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8631 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 czerwiec 2014 - 09:14

jest jeszcze tyle naprodukowanych tradycyjnych hampli i klamek

...że w Shimano Polska bez przerwy ich brakuje :P

A tak bardziej na poważnie: w dzisiejszych czasach NIKT nie produkuje na górkę, bo wypadłby z biznesu. Koszty się tnie, a nie mrozi się gotówkę w zapasach magazynowych - każda firma marzy o tym, żeby mieć pusty magazyn i tylko produkować pod zamówienia, więc na pewno nikt nie produkuje i nie zbiera stanów magazynowych na X czasu naprzód.

W przypadku Shimano jest jeszcze gorzej, bo producent (a może polski dystrybutor? tego nie wiem na 100%) z premedytacją wygasza wsparcie techniczne dla odrobinę starszych produktów, kiedy tylko pojawiają się nowe.
  • uxs lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#371 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 10 czerwiec 2014 - 09:31

Może koledze chodziło o ich dostępność na rynku, tym bardziej że obecnie dzięki otwartym granicom i internetowi możliwe są zakupy poza Polska.

Poniekąd rozumiem opór wielu osób, które nie chcą takich nowinek, skoro obecne rozwiązania satysfakcjonują je w 110 procentach. Ja nie przepadam za napędami 2x10 w mtb i nie zmienię mojego 3x9 tak długo jak będzie sprawny i dostanę do niego części. Ale jak takie możliwości się skończą - trudno - przesiądę się i nie wpadnę w depresję. 

Oczywiście - można zrobić zapasy napędów, ale na to chce lub może sobie pozwolić raczej niewielka liczba zainteresowanych.



#372 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8631 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 czerwiec 2014 - 09:42

Wiele zależy od osoby.

Są tacy, którzy (pomimo mocnej nogi i aspiracji sportowych) do dziś konsekwentnie jeżdżą na 3x8, bo cenią ich prostotę i śmiesznie niskie koszty eksploatacji. A są też tacy, którzy do trekkingu potrzebują XT 3x10 i są chorzy, kiedy proponuje im się coś niższego - sam wiesz jak to jest ;)
  • bans lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#373 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 10 czerwiec 2014 - 09:46

 26 cali zostało praktycznie skasowane z rynku - nawet jeśli ktoś lubi takie koła i najlepiej się na nich czuje będzie musiał polubić inne rozmiary bo do swojego 26calowego bajka niedługo nie dostanie kompatybilnych części. 

 

Ja za to dzięki temu skasowaniu 26" kupiłem wymarzony rower z dużą obniżką - właśnie 26-calowy :)

 

I mam w d... "brak kompatybilnych części" - jakich niby" Widelca? Kół i ich składowych? A kiedy ja tego będę potrzebował? Opon najszybciej, ale o nie się nie boje...



#374 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 10 czerwiec 2014 - 21:04

Ty potrzebował nie będziesz, co nie zmienia faktu że są tacy którzy potrzebują i chcą mieć wybór. Problem nie jest z dostępem do części pod 26 cali tylko z dostępem do lepszych jakościowo komponentów.



#375 87Tomasz

87Tomasz
  • Użytkownik
  • 280 postów
  • SkądMrzeżyno

Napisano 11 czerwiec 2014 - 08:20

Już bez przesady,do 26' można kupić jeszcze masę dobrych kół,amorów,czy ram.

Pierwsze z brzegu:

http://allegro.pl/ma...4300461099.html

http://allegro.pl/am...4294011177.html

http://allegro.pl/ra...4289422446.html

I co nie da się z tego nic złożyć? Bez jaj.

 



#376 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 11 czerwiec 2014 - 21:07

No bez jaj - nie piszę o tym co jest teraz. Tak samo trudno już od paru lat kupić np dobry amortyzator z mocowaniem do v-brake, czy ramę z piwotami. 



#377 lubelaczek

lubelaczek
  • Użytkownik
  • 481 postów

Napisano 12 czerwiec 2014 - 08:10

Wybaczcie za pewnie dość oczywiste dla was pytanie, ale możecie mi powiedzieć, jakie są tego powody, że rowery na 26 są wypierane ? Albo lepiej podlinkować mnie do jakiegoś artykułu (nie musi być po polsku, może być po angielsku czy hiszpańsku). Trochę zdziwiła mnie ta informacja, bo jak oglądam "kątem oka", rowery w sklepie blisko mojej pracy, to wydaje się, że górskie rowery na 26 stanowią dużą część asortymentu, innych rowerów jak przełaje, szosy jest znacznie mniej (a miejskich/trekkingów chyba w ogóle - ale to typowo sportowy sklep, a nie rekreacyjny - takie mam przynajmniej wrażenie po obsłudze sklepu, asortymencie i kupujących). Na mieście też największą część rowerów jaką widzę to jakieś górale na 26, a tutaj na forum czytam, że te 26 są wypierane.

#378 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8631 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 czerwiec 2014 - 08:16

Marketingowo jest to tłumaczone tym, że większe koło lepiej się toczy - mniej zapada na nierównościach, zapewnia lepszą przyczepność itd.

W rzeczywistości jakaś różnica jest, ale wg mnie nie na tyle, żeby mówić o rewolucji. Natomiast biznes musi się kręcić, więc wprowadza się nowe standardy, żeby na rynku topowych rowerów użytkownicy musieli rezygnować z rowerów 26-calowych. Np. widać, że topowych opon na 26 cali powoli ubywa.

Wg mnie możesz być spokojny - części do rowerów z kołami 26-calowymi były, są i będą dostępne. Po prostu niekoniecznie będą to części z najwyższej półki.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#379 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 12 czerwiec 2014 - 08:18

Zobacz oferty dużych producentów i udział w tych ofertach rowerów mtb na kołach 26 cali - wnioski są oczywiste.

Są wypierane - właściwie zostały wyparte - bo producenci chcieli i chcą zarabiać kasę, powód banalny ale bardzo realny.

Jakie marki są oferowane w tym sklepie?

 

http://www.cannondal.../bikes/mountain

http://www.trekbikes...bikes/mountain/

http://www.scott-spo...sMountain_2014/

 

26tek albo zupełnie brak albo jedynie wyselekcjonowane modele lub tylko niskie modele w ofercie.



#380 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 12 czerwiec 2014 - 08:24

Co do rewolucji - jakby nie patrzeć zdecydowana większość użytkowników 29erów mówi: nie wrócę do małego koła. Oczywiście to, jak bardzo rewolucyjne jest to rozwiązanie zależy od preferencji nabywcy i tego jakim elementom zachowania roweru daje on pierwszeństwo.

Najbardziej "kompetentną" polską stroną 29era jest team29er.pl, gdzie znajdziesz wiele sensownych informacji na ten temat.

 





Dodaj odpowiedź