Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#401 uxs

uxs
  • Użytkownik
  • 88 posts
  • SkądW-wa

Posted 14 July 2014 - 13:27

Ależ brzydki ten Żajant.  :shock:


  • ojcie_c likes this

#402 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1,204 posts
  • SkądN. Tomyśl

Posted 14 July 2014 - 13:54

Hehhe, w zawodowym przełaju tarcze się nie przyjęły, więc trzeba poszukać zbytu gdzie indziej.



#403 ojcie_c

ojcie_c
  • Użytkownik
  • 312 posts
  • SkądRzeszów

Posted 14 July 2014 - 17:54

Giant-Defy-Alluxx.jpg

 

Wersja z amelinium. Kurcze, ale się cieszę, że udało mi się dorwać rocznik bieżący...

 

 

Giant-Defy-Advanced.jpg

 

Wersja z włókien węglowych, czyli niech nam żyje dysk(oteka)...

 



#404 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 posts
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Posted 08 August 2014 - 13:54


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#405 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 08 August 2014 - 14:02

Tak na marginesie: facet ma głos jak Obszańska z Trójki, ma się wrażenie że powstrzymuje się przez zwymiotowaniem ;)



#406 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 08 August 2014 - 15:13

 


Tak na marginesie: facet ma głos jak Obszańska z Trójki, ma się wrażenie że powstrzymuje się przez zwymiotowaniem ;)

To powstrzymywanie się przed zwymiotowaniem to może być tzw. "glottal stop", którego ten gość, jak słyszę, używa, np. w wyrazie "but", "wet".

Ta dziewczyna Ci wszystko wyjaśni:

;-)



#407 roni303

roni303
  • Użytkownik
  • 65 posts
  • Skądoni maja te koła

Posted 09 October 2014 - 19:34

podepnę się z pytaniem

Stoję przed wyborem hampli do projektu przełajowo/miejskiego. co lepsze, za i przeciw pomiędzy cantilever a tarczowymi (jeśli by miały być tarczowe to bb7). Co mnie razi w cantileverach i dlaczego rozważam tarczowe to wytarte ranty na obręczy ;-)  hehhe trochę śmieszna sprawa no ale cały czas rozważam. Moje pytanie, jak z wymianą dętki na trasie, czy dużo zachodu i problemów przy tarczach (nigdy nie używałem :-P w sumie małe mam doświadczenie z hamulcami bo czas spędzałem na ostrym).



#408 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Posted 09 October 2014 - 19:38

Tarcza może wkurzać psychicznie, ponieważ nigdy nie założysz koła idealnie, będzie cię czasem wkurzać ocieranie niewpływające praktycznie na opory :)



#409 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,631 posts
  • SkądSzczecin

Posted 09 October 2014 - 20:12

Przy ośkach klasycznych (9 mm) dzwonienie i ocieranie to faktycznie norma. Przy osi przelotowej (15 mm) i dobrej tarczy (najlepiej na aluminiowym pająku) problem praktycznie znika.
  • paulsen likes this

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#410 er_te

er_te
  • Użytkownik
  • 710 posts

Posted 09 October 2014 - 20:29

Moje pytanie, jak z wymianą dętki na trasie, czy dużo zachodu i problemów przy tarczach (nigdy nie używałem :-P w sumie małe mam doświadczenie z hamulcami bo czas spędzałem na ostrym).

Dzisiaj miałem drugą jazdę nową przełajówką, wracając złapałem gumę z tyłu. Koło na sztywnej osi (system RAT Focusa), wyciągam ośkę, koło po prostu wypada. Przy zakładaniu, również idzie szybciej niż w szosie (hamulce mechaniczno-hydrauliczne TRP). Na sztywnej osi trzeba jedynie uważać, układając koło w ramie, żeby później łańcuch nie ocierał o ramę na najmniejszej zębatce.



#411 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 11 October 2014 - 09:16

podepnę się z pytaniem

Stoję przed wyborem hampli do projektu przełajowo/miejskiego. co lepsze, za i przeciw pomiędzy cantilever a tarczowymi (jeśli by miały być tarczowe to bb7). Co mnie razi w cantileverach i dlaczego rozważam tarczowe to wytarte ranty na obręczy ;-)  hehhe trochę śmieszna sprawa no ale cały czas rozważam. Moje pytanie, jak z wymianą dętki na trasie, czy dużo zachodu i problemów przy tarczach (nigdy nie używałem :-P w sumie małe mam doświadczenie z hamulcami bo czas spędzałem na ostrym).

BB7 road to wrzód na tyłku...

Avid robi wersję do szosy jednak wg mnie nie ma to żadnego wpływu na możliwość bezstresowego korzystania i ustawiania.

Albo skok klamki jest mały i tarcza trze o klocki albo jest nieprzyjemnie duży i jest cisza. 

Szosowe zaciski mechaniczne robi jeszcze Shimano (jest pod tym względem dużo lepiej) i Hayes (bardzo dobrze), więc gdybym miał kupić rower z tego typu hamulcami to wziąłbym Hayesy.

Mam sporą styczność z rowerami z tymi hamulcami i w przypadku Avida proces składania roweru wydłuża się czasami trzykrotnie. 



#412 bynon

bynon
  • Użytkownik
  • 68 posts
  • SkądKraków, Bielsko-B.

Posted 11 October 2014 - 10:35

BB7 road to wrzód na tyłku...
Avid robi wersję do szosy jednak wg mnie nie ma to żadnego wpływu na możliwość bezstresowego korzystania i ustawiania.
Albo skok klamki jest mały i tarcza trze o klocki albo jest nieprzyjemnie duży i jest cisza. 

Przejechałem na BB7 road od czerwca 3,8k km i uważam że są super, skok klamki reguluje baryłką na lince, a żeby nie ocierało ustawia się czerwonymi pokrętłami odległość obu klocków od tarczy.

#413 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 posts
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Posted 11 October 2014 - 10:37

Ciekaw jestem jak to będzie  z regulacją w BB5 R bo akurat takie kupiłem.


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#414 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 13 October 2014 - 21:50

Wrócę może do dyskusji o rozmiarze ... kół  :-D

 

Jazda rowerem góralskim, to w moim przypadku jakieś 20-25% rocznego przebiegu - czasem bardziej mam ochotę mijać drzewa, niż być mijanym przez samochody - jak to ktoś ładnie powiedział, a jazdę góralem traktuje jak ćwiczenie ogólnorozwojowe, w przeciwieństwie do szosówki, gdzie trenuję wydolność.

 

Mam rower MTB na kołąch 26" , ale od jakiegoś czasu obserwuję różne tendencje:

- twentyninery - mam kolegę, który jak tylko wyczytał, że Gary Fisher wpadł na to, że duże koło lepiej sobie radzi na wertepach, chorował na taki rower i go sobie w końcu złożył. Ja nie widziałem takiej potrzeby, ale widzę, że on jedzie płynniej.

- ostatnio jest lansowane koło 27,5" - teoria jest taka, że daje dynamikę, zwrotność i frajdę z jazdy jak koło 26", a w zdolności do pokonywania przeszkód, niewiele ustępuje rowerowi na kołach 29". Choć nie wiem ile w tym prawdy, bo nie jeździłem ani na 27,5" ani na 29".

 

W tym roku postanowiłem, że pozmieniam coś w moim góralu, na pewno będzie to napęd z dwoma tarczami z przodu i 8 (czyli tyle co mam obecnie) lub 9 biegów w tylnej przerzutce.

 

Ale jak patrzę na tendencje, to aż korci mnie, żeby może popróbować większego koła.

 

Z racji mojego niedużego wzrostu, wypadałoby złożyć coś pod koło 27,5" i tu zaczyna się moja frustracja - nie ma w czym wybierać !!!

Tzn. mam jakieś wyobrażenie o tym rowerze, że np. tarczówki są mi raczej niepotrzebne, ale ram i amorów pod V-braki pod to koło nie ma !

Opony ? - z całej "oferty" może ze dwie bym zaakceptował.

I jak tak dalej patrzę, to chyba zostanę przy starym, sprawdzonym, standardzie 26".

 

Nie, żebym zawsze pod prąd, że nie lubię nowinek.

Nie lubię tylko być pouczanym w sprawach, w których potrafię sam ruszyć muzgownicą, ocenić co jest dla mnie dobre. Lubie po prostu mieć wybór. Producenci muszą bardziej się postarać, choć z drugiej strony - pieniądz rządzi światem....

 

Można by wydzielić posty o kołach w MTB do osobnego tematu ?

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#415 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Posted 13 October 2014 - 22:00

Rower "góralski" mnie zniszczył. I chyba pomyliłeś forum; to jest SZOSA.ORG

#416 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 13 October 2014 - 22:13

Kolego, ja wiem, że to forum szosowe - chyba nie spojrzałeś odkąd się na nim udzielam - temat tylko zszedł na rowery g ó r a l s k i e  :-D - napisałem tak z pełną świadomością.

 

Dalej nie przeczytałeś, że byłbym zainteresowany rowerem na kołach 27,5" a nie 29"  i właśnie wśród opon 27,5" wybór jest mizerny (oczywiście IMHO) - wśród 29" - nie szukałem i nie wiem, może jest większy.

 

Jak znalazłeś producenta, który robi ramy pod 27,5" do MTB z piwotami pod V-ki, no i model amortyzatora do tego rozmiaru koła, to mógłbyś linki podesłać ? - może faktycznie za słabo szukałem ? No i uważasz, że rower z tarczówkami jest lżejszy od roweru z V-kami ?

 

 

Ta moja odpowiedź, jest do postu zanim go edytowałeś  :mrgreen:

 

 


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#417 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 13 October 2014 - 22:14

Przejechałem na BB7 road od czerwca 3,8k km i uważam że są super, skok klamki reguluje baryłką na lince, a żeby nie ocierało ustawia się czerwonymi pokrętłami odległość obu klocków od tarczy.

Przez moje ręce przeszło kilkadziesiąt rowerów z tymi hamulcami, spora ilość z Shimano czy Hayesami - nie jestem fanem żadnej marki, nie mam swoich faworytów - ot spostrzeżenie po stoczonych bojach :)

BBki w mtb to najlepsze hamulce tarczowe mechaniczne, bez dwóch zdań. 

 

robo, jeśli chcesz jeździć rowerami z nowymi standardami kół to musisz zaakceptować tarczówki. To jest w tej chwili typowy osprzęt rowerów mtb i nic z tym nie zrobisz. Jeśli nie masz parcia na to by posiadać komponenty z wysokiej półki to jeszcze przez wiele lat dostaniesz tańsze i może trochę gorsze jakościowo zamienniki - tak jak to jest z napędami o mniejszej ilości rzędów.

Producenci nie muszą się starać - nie będą wspierać starszych standardów i już. Lepiej jest sprzedać cały nowy rower niż części do starego - bo do nowego i tak takie części będą potrzebne.



#418 Gosc_qrczakzul_*

Gosc_qrczakzul_*
  • Gość

Posted 13 October 2014 - 22:20

Sorki, rozpędziłem się i 27 wziąłem za 29.
Tani 29 na V będzie cięższy z wiadomych względów, zaś V same w sobie są oczywiście lżejsze.
Na tarcze warto przejść, nawet jeśli wydaje nam się, że V wystarczają, choćby ze względu na modulację i łatwość obsługi.

#419 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 13 October 2014 - 22:22

Amortyzatory w standardzie 27.5 cala robi choćby rock shox. 

Wybór opon jest mały?

 

http://www.schwalbe....en/offroad.html

 

Pierwsza firma z brzegu, licząca się na rynku opon. Większość modeli w trzech rozmiarach.

Continental podobnie - większość modeli w trzech rozmiarach. Podobnie maxxis.



#420 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 13 October 2014 - 22:27

Tobo, rozważałem możliwość pozbycia się starej techniki.

Np. faktycznie mógłbym  pozbyć się roweru 26". Dalej mam crossa/trekinga na 28" - też na nim mało jeżdżę.

 

Te dwa rowery mógłbym zastąpić jednym na 27,5" - oponki o małych oporach i by wszystkie zastosowania obskoczył.

 

Problem jest taki, że ja się do rowerów własnoręcznie złożonych przywiązałem  :-D - nieważne, że rowery są już nastolatkami.


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen




Reply to this topic