Ależ brzydki ten Żajant. :shock:
Tarcze w szosie ?
#406 Gosc_marvelo_*
Posted 08 August 2014 - 15:13
Tak na marginesie: facet ma głos jak Obszańska z Trójki, ma się wrażenie że powstrzymuje się przez zwymiotowaniem
To powstrzymywanie się przed zwymiotowaniem to może być tzw. "glottal stop", którego ten gość, jak słyszę, używa, np. w wyrazie "but", "wet".
Ta dziewczyna Ci wszystko wyjaśni:
;-)
#407
Posted 09 October 2014 - 19:34
podepnę się z pytaniem
Stoję przed wyborem hampli do projektu przełajowo/miejskiego. co lepsze, za i przeciw pomiędzy cantilever a tarczowymi (jeśli by miały być tarczowe to bb7). Co mnie razi w cantileverach i dlaczego rozważam tarczowe to wytarte ranty na obręczy ;-) hehhe trochę śmieszna sprawa no ale cały czas rozważam. Moje pytanie, jak z wymianą dętki na trasie, czy dużo zachodu i problemów przy tarczach (nigdy nie używałem :-P w sumie małe mam doświadczenie z hamulcami bo czas spędzałem na ostrym).
#409
Posted 09 October 2014 - 20:12
- paulsen likes this
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#410
Posted 09 October 2014 - 20:29
Moje pytanie, jak z wymianą dętki na trasie, czy dużo zachodu i problemów przy tarczach (nigdy nie używałem :-P w sumie małe mam doświadczenie z hamulcami bo czas spędzałem na ostrym).
Dzisiaj miałem drugą jazdę nową przełajówką, wracając złapałem gumę z tyłu. Koło na sztywnej osi (system RAT Focusa), wyciągam ośkę, koło po prostu wypada. Przy zakładaniu, również idzie szybciej niż w szosie (hamulce mechaniczno-hydrauliczne TRP). Na sztywnej osi trzeba jedynie uważać, układając koło w ramie, żeby później łańcuch nie ocierał o ramę na najmniejszej zębatce.
#411 Gosc_tobo_*
Posted 11 October 2014 - 09:16
podepnę się z pytaniem
Stoję przed wyborem hampli do projektu przełajowo/miejskiego. co lepsze, za i przeciw pomiędzy cantilever a tarczowymi (jeśli by miały być tarczowe to bb7). Co mnie razi w cantileverach i dlaczego rozważam tarczowe to wytarte ranty na obręczy ;-) hehhe trochę śmieszna sprawa no ale cały czas rozważam. Moje pytanie, jak z wymianą dętki na trasie, czy dużo zachodu i problemów przy tarczach (nigdy nie używałem :-P w sumie małe mam doświadczenie z hamulcami bo czas spędzałem na ostrym).
BB7 road to wrzód na tyłku...
Avid robi wersję do szosy jednak wg mnie nie ma to żadnego wpływu na możliwość bezstresowego korzystania i ustawiania.
Albo skok klamki jest mały i tarcza trze o klocki albo jest nieprzyjemnie duży i jest cisza.
Szosowe zaciski mechaniczne robi jeszcze Shimano (jest pod tym względem dużo lepiej) i Hayes (bardzo dobrze), więc gdybym miał kupić rower z tego typu hamulcami to wziąłbym Hayesy.
Mam sporą styczność z rowerami z tymi hamulcami i w przypadku Avida proces składania roweru wydłuża się czasami trzykrotnie.
#412
Posted 11 October 2014 - 10:35
Przejechałem na BB7 road od czerwca 3,8k km i uważam że są super, skok klamki reguluje baryłką na lince, a żeby nie ocierało ustawia się czerwonymi pokrętłami odległość obu klocków od tarczy.BB7 road to wrzód na tyłku...
Avid robi wersję do szosy jednak wg mnie nie ma to żadnego wpływu na możliwość bezstresowego korzystania i ustawiania.
Albo skok klamki jest mały i tarcza trze o klocki albo jest nieprzyjemnie duży i jest cisza.
#413
Posted 11 October 2014 - 10:37
Ciekaw jestem jak to będzie z regulacją w BB5 R bo akurat takie kupiłem.
Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade
#414
Posted 13 October 2014 - 21:50
Wrócę może do dyskusji o rozmiarze ... kół :-D
Jazda rowerem góralskim, to w moim przypadku jakieś 20-25% rocznego przebiegu - czasem bardziej mam ochotę mijać drzewa, niż być mijanym przez samochody - jak to ktoś ładnie powiedział, a jazdę góralem traktuje jak ćwiczenie ogólnorozwojowe, w przeciwieństwie do szosówki, gdzie trenuję wydolność.
Mam rower MTB na kołąch 26" , ale od jakiegoś czasu obserwuję różne tendencje:
- twentyninery - mam kolegę, który jak tylko wyczytał, że Gary Fisher wpadł na to, że duże koło lepiej sobie radzi na wertepach, chorował na taki rower i go sobie w końcu złożył. Ja nie widziałem takiej potrzeby, ale widzę, że on jedzie płynniej.
- ostatnio jest lansowane koło 27,5" - teoria jest taka, że daje dynamikę, zwrotność i frajdę z jazdy jak koło 26", a w zdolności do pokonywania przeszkód, niewiele ustępuje rowerowi na kołach 29". Choć nie wiem ile w tym prawdy, bo nie jeździłem ani na 27,5" ani na 29".
W tym roku postanowiłem, że pozmieniam coś w moim góralu, na pewno będzie to napęd z dwoma tarczami z przodu i 8 (czyli tyle co mam obecnie) lub 9 biegów w tylnej przerzutce.
Ale jak patrzę na tendencje, to aż korci mnie, żeby może popróbować większego koła.
Z racji mojego niedużego wzrostu, wypadałoby złożyć coś pod koło 27,5" i tu zaczyna się moja frustracja - nie ma w czym wybierać !!!
Tzn. mam jakieś wyobrażenie o tym rowerze, że np. tarczówki są mi raczej niepotrzebne, ale ram i amorów pod V-braki pod to koło nie ma !
Opony ? - z całej "oferty" może ze dwie bym zaakceptował.
I jak tak dalej patrzę, to chyba zostanę przy starym, sprawdzonym, standardzie 26".
Nie, żebym zawsze pod prąd, że nie lubię nowinek.
Nie lubię tylko być pouczanym w sprawach, w których potrafię sam ruszyć muzgownicą, ocenić co jest dla mnie dobre. Lubie po prostu mieć wybór. Producenci muszą bardziej się postarać, choć z drugiej strony - pieniądz rządzi światem....
Można by wydzielić posty o kołach w MTB do osobnego tematu ?
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#416
Posted 13 October 2014 - 22:13
Kolego, ja wiem, że to forum szosowe - chyba nie spojrzałeś odkąd się na nim udzielam - temat tylko zszedł na rowery g ó r a l s k i e :-D - napisałem tak z pełną świadomością.
Dalej nie przeczytałeś, że byłbym zainteresowany rowerem na kołach 27,5" a nie 29" i właśnie wśród opon 27,5" wybór jest mizerny (oczywiście IMHO) - wśród 29" - nie szukałem i nie wiem, może jest większy.
Jak znalazłeś producenta, który robi ramy pod 27,5" do MTB z piwotami pod V-ki, no i model amortyzatora do tego rozmiaru koła, to mógłbyś linki podesłać ? - może faktycznie za słabo szukałem ? No i uważasz, że rower z tarczówkami jest lżejszy od roweru z V-kami ?
Ta moja odpowiedź, jest do postu zanim go edytowałeś :mrgreen:
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen
#417 Gosc_tobo_*
Posted 13 October 2014 - 22:14
Przejechałem na BB7 road od czerwca 3,8k km i uważam że są super, skok klamki reguluje baryłką na lince, a żeby nie ocierało ustawia się czerwonymi pokrętłami odległość obu klocków od tarczy.
Przez moje ręce przeszło kilkadziesiąt rowerów z tymi hamulcami, spora ilość z Shimano czy Hayesami - nie jestem fanem żadnej marki, nie mam swoich faworytów - ot spostrzeżenie po stoczonych bojach
BBki w mtb to najlepsze hamulce tarczowe mechaniczne, bez dwóch zdań.
robo, jeśli chcesz jeździć rowerami z nowymi standardami kół to musisz zaakceptować tarczówki. To jest w tej chwili typowy osprzęt rowerów mtb i nic z tym nie zrobisz. Jeśli nie masz parcia na to by posiadać komponenty z wysokiej półki to jeszcze przez wiele lat dostaniesz tańsze i może trochę gorsze jakościowo zamienniki - tak jak to jest z napędami o mniejszej ilości rzędów.
Producenci nie muszą się starać - nie będą wspierać starszych standardów i już. Lepiej jest sprzedać cały nowy rower niż części do starego - bo do nowego i tak takie części będą potrzebne.
#418 Gosc_qrczakzul_*
Posted 13 October 2014 - 22:20
Tani 29 na V będzie cięższy z wiadomych względów, zaś V same w sobie są oczywiście lżejsze.
Na tarcze warto przejść, nawet jeśli wydaje nam się, że V wystarczają, choćby ze względu na modulację i łatwość obsługi.
#419 Gosc_tobo_*
Posted 13 October 2014 - 22:22
Amortyzatory w standardzie 27.5 cala robi choćby rock shox.
Wybór opon jest mały?
http://www.schwalbe....en/offroad.html
Pierwsza firma z brzegu, licząca się na rynku opon. Większość modeli w trzech rozmiarach.
Continental podobnie - większość modeli w trzech rozmiarach. Podobnie maxxis.
#420
Posted 13 October 2014 - 22:27
Tobo, rozważałem możliwość pozbycia się starej techniki.
Np. faktycznie mógłbym pozbyć się roweru 26". Dalej mam crossa/trekinga na 28" - też na nim mało jeżdżę.
Te dwa rowery mógłbym zastąpić jednym na 27,5" - oponki o małych oporach i by wszystkie zastosowania obskoczył.
Problem jest taki, że ja się do rowerów własnoręcznie złożonych przywiązałem :-D - nieważne, że rowery są już nastolatkami.
"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen