Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#441 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3225 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 styczeń 2015 - 10:05

http://rowery.org/20...anem-tarczowek/


Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#442 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8645 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 07 styczeń 2015 - 10:18

Problem różnicy w sile hamowania jest znany od dawna i jest jednym z powodów, dla których UCI zwleka z dopuszczeniem tarczówek do użycia, dopóki Campagnolo nie opracuje własnego systemu (a wiadomo już, że Campa oficjalnie współpracuje z Formulą w tym celu). Docelowo jest taki plan, aby na zawodach wyższego szczebla nastąpiło jednorazowe i całkowite przejście na tarcze.

W kwestii rozgrzanych tarcz - oczywiście, jest to problem. Pytanie brzmi: lepiej oparzyć się o tarczę czy zaryć głową o krawężnik albo złamać obojczyk, bo w porę się nie wyhamowało?
  • IOO lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#443 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 07 styczeń 2015 - 10:19

Argument poparzenia rozgrzaną tarczą do mnie trafia, bo jako dziecko oparzyłem się o wydech Simsona. Do tej pory to pamiętam.



#444 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 07 styczeń 2015 - 10:35

A później wprowadzą ochraniacze na łydki  :-P  albo osłony na tarcze. 



#445 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 07 styczeń 2015 - 11:16

Przy wydechu w Simsonie to można się było oparzyć tylko przez nieuwagę. 
Ciekaw jestem kiedy wprowadzą tarcze, o ile w swoim przełaju mam tarcze. To nie wiem, ale jakoś na szosie w pro turze jakoś dziwnie dla mnie będzie to wyglądać, taka klasyczna linia kolarki zostanie złamana, sam nie wiem jak się będę z tym czuł :)


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#446 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 styczeń 2015 - 07:58

moze ktoś bardziej obeznany , albo trzymający ręke na tarczach  pomoże ....... czyżby w szosie pod tarcze koła miały "standard " ośka przód 15 ??? a tył 12/140 ?  bo takie piasty są robione pod szose do tarczówek .

 

i jaka firma takie rowery już sprzedaje , bo gdzieś na filmikach widziałem ale nie moge teraz skojarzyć ...


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#447 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8645 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 20 styczeń 2015 - 08:26

Tego ciągle nie wiadomo, bo Shimano podobno ciśnie na standard 12 mm z przodu - ma się pojawić masowo od rocznika modelowego rowerów 2016.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#448 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4694 postów
  • SkądKraków

Napisano 20 styczeń 2015 - 21:37

to sobie popatrz na piasty DT, szosowe pod tarcze ....a jak oni to mają w ofercie już to niestety .........piiiiiiiiiiiiiiii

 

Widziałem już takie rowery karbonowe , sztywniejsza oś  ma zapobiegać drganiom i brzęczeniom kloców  itd , itd ......

 

http://www.dtswiss.c...w?cat=Hubs Road

 

 

 

 

 

 

 

http://goldsport.pl/...ne-45-disc.html


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#449 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3225 postów
  • SkądPoznań

Napisano 31 styczeń 2015 - 14:54

http://rowery.org/20...-z-tarczowkami/


Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#450 Monza

Monza
  • Użytkownik
  • 50 postów
  • SkądPodlaskie

Napisano 31 styczeń 2015 - 16:15



#451 gucio

gucio
  • Użytkownik
  • 244 postów
  • Skądśląsk

Napisano 24 marzec 2015 - 14:22

http://naszosie.pl/2...wolone-od-2017/

 

Co prawda jeszcze ze znakiem zapytania, ale już chyba pozamiatane :(

"Rozmowy" z UCI w końcu chyba okazały się owocne dla żądnych zysku producentów.  Argumenty musiały być zatem konkretne.

Wygląda, że wygra lobby "głównych hamulcowych" i uszczęśliwi użytkowników szos dodatkowym ~0,5kg zbędnego żelastwa.

Co ciekawe, jednocześnie UCI ma w planach obniżenie limitu 6,8kg (15lb)



#452 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 24 marzec 2015 - 14:44

"...Współpraca z branżą producentów rowerów może przynieść tylko dobre skutki..." :)



#453 ojcie_c

ojcie_c
  • Użytkownik
  • 312 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 24 marzec 2015 - 14:52

O ile tarcze w szosówce chyba jeszcze jakoś "łyknę", to więcej "aeroudziwnień" już nie. Z tego samego artykułu:

 

 

Uwagę zwrócono również na regułę „3:1″, która dotyczy aerodynamicznych komponentów roweru. Na chwile obecną rama i pozostałe elementy nie mogą być zbyt „szczupłe”. W tym przypadku, podobnie jak z limitem wagowym, jest rozważane zniesienie lub zmienienie tego przepisu.

 

 



#454 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3225 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 marzec 2015 - 15:10

Shimano jest sponsorem UCI, marki rowerów sponsorami teamów, a biznes musi się dobrze kręcić. Trzeba pomagać tym sponsorom którzy są, jak innych się odstraszyło aferami dopingowymi.


Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#455 jark

jark
  • Użytkownik
  • 276 postów
  • Skąd:)

Napisano 24 marzec 2015 - 15:54

... w pierwszych postach tego tematu

dostałem po nosie , bom prosił o wstrzemięźliwość w ocenach

a tu masz ...

 

:)



#456 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3225 postów
  • SkądPoznań

Napisano 24 marzec 2015 - 16:10

koła klamkomanetki ramy 

Zobaczymy co się będzie działo na rynku.


Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.logo_phpBB.gif<p>

#457 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 25 marzec 2015 - 08:12

Dla obręczy węglowych to dobre rozwiązanie. Jeśli wprowadzą hamulce tarczowe to na pewno będziemy świadkami małej rewolucji w konstrukcji i masie tych komponentów.


www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#458 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 25 marzec 2015 - 08:18

Dla obręczy węglowych to dobre rozwiązanie. Jeśli wprowadzą hamulce tarczowe to na pewno będziemy świadkami małej rewolucji w konstrukcji i masie tych komponentów.

 

Zgadzam się . I bez strachu można kupić wtedy chińskie obręcze pod oponkę :)



#459 piotrfala

piotrfala
  • Użytkownik
  • 861 postów
  • SkądPoznań

Napisano 25 marzec 2015 - 08:28

No nie wiem :P Mam cichą nadzieję że niedługo będzie można kupić polskie ;)


www.facebook.com/strato.bike

 

gallery_2798_164_47484.jpg


#460 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 25 marzec 2015 - 15:39

Jeśli wprowadzą hamulce tarczowe to na pewno będziemy świadkami małej rewolucji w konstrukcji i masie tych komponentów.

W CX tarcze juz maja blogoslawienstwo UCI, a jakos nie widac dzikiego pedu do tego rozwiazania. Jakos chyba w tym zastosowaniu tarcze powinny miec wiecej sensu, niz w szosie. Z drugiej strony, to co jest dostepne na rynku? Prawie nic.


  • B25CX lubi to



Dodaj odpowiedź