Zobaczymy z Di2 też nie wszyscy korzystają.
I nie będą, do clarisa di2 nie trafi
Napisano 16 kwiecień 2015 - 11:56
Przypominam, że Di2 ma korzenie w grupach... miejskich! Choć tam nie przyjął się (jeszcze niedopracowana technologia, no i zbyt wysoka cena jak na oczekiwania docelowych odbiorców).
Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750
Napisano 07 czerwiec 2015 - 17:01
Klocki z ABSem do szczekowych hamulców są na rynku od przynajmniej 5 lat
http://www.bikerumor...cle-brake-pads/
http://attacorp.com/...etail.php?i=170
Napisano 09 lipiec 2015 - 23:47
Cześć wszystkim - pierwszy post na forum.
Korci mnie bardzo żeby złożyć zamówienie na CAAD12, który zastąpiłby mojego wysłużonego CAAD7.
Czy hamulce tarczowe w szosie są już technologia dojrzała? Czyli czy szerokość piast i ramy ma już jakiś standard? Podobnie z samymi hamulcami i ich mocowaniem do ramy? Zakup nowego roweru jest na lata i chciałbym mieć w przyszłości możliwość łatwego i "taniego" zakupu np nowych, lepszych kół.
Napisano 10 lipiec 2015 - 07:06
--
Marcin Trzaska
Napisano 10 lipiec 2015 - 07:13
Cześć wszystkim - pierwszy post na forum.
Korci mnie bardzo żeby złożyć zamówienie na CAAD12, który zastąpiłby mojego wysłużonego CAAD7.
Czy hamulce tarczowe w szosie są już technologia dojrzała? Czyli czy szerokość piast i ramy ma już jakiś standard? Podobnie z samymi hamulcami i ich mocowaniem do ramy? Zakup nowego roweru jest na lata i chciałbym mieć w przyszłości możliwość łatwego i "taniego" zakupu np nowych, lepszych kół.
Szosowe hamulce korzystają z technologii i rozwiązań hamulców tarczowych mtb.
A co będzie za kilka lat? Tego Ci nikt nie powie.
Napisano 10 lipiec 2015 - 12:02
Szosowe hamulce korzystają z technologii i rozwiązań hamulców tarczowych mtb.
A co będzie za kilka lat? Tego Ci nikt nie powie.
Ja raczej pytam co będzie za rok. Zawsze jest tak ze standardy najpierw muszą się uformować ale później są tymi standardami przez jakiś dłuższy czas. Przykładowo kiedyś była era napędów 9 biegowych, przez kilka kolejnych było to 10 biegów a teraz standardem staje się 11 biegów (standardem,czyli wchodzi to do coraz większej liczby grup, również tych niższych).
Napisano 10 lipiec 2015 - 12:16
"MAMIL"
Napisano 10 lipiec 2015 - 13:05
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 10 lipiec 2015 - 15:26
A po co miałyby się standaryzować? Przerzutki mechaniczne też działały tylko w obrębie oferty jednego producenta i wszyscy jakoś z tym żyli.
W przypadku hamulców na razie są dwa standardy montażu (z możliwością użycia adaptera) i dwa rozmiary tarcz. Jeżeli Campa nie wymyśli czegoś idiotycznego, porządek zostanie zachowany.
Byle każdy producent miał jeden standard elektroniki to będzie dobrze.
A tarcze myślę, jeżeli zostaną dopuszczone to otrzymają swój standard, kiedy zacznie się wyścig "ulepszania".
Napisano 10 lipiec 2015 - 17:18
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 10 lipiec 2015 - 18:52
Możliwość współpracy paru generacji jednego producenta. Kiedy sram wprowadzi system bezprzewodowy Sh zrobi to samo i będzie kolejna osobna generacja.
Zresztą co tu liczyć na jeden standard hamulców, już teraz jest coraz więcej systemów zintegrowanych. Wystarczy rzucić okiem na najnowszego treka madone.
Napisano 10 lipiec 2015 - 20:49
Pytając o standardy, chodziło mi o rozmiar piast i odstępy pomiędzy widełkami z tyłu (z przodu chyba nic się nie może zmienić). Te rozmiary już się kilka razy zmieniały w historii rowerów szosowych. O ile kiedyś można było rozciągnąć widełki w ramach stalowych, to ta sama operacja chyba nie wpływa dobrze na trwałość ram karbonowych lub aluminiowych? Dodatkowo taka operacja może utrudnić ustawienie hamulca tarczowego, tak żeby nie obcierał. Przeważnie tak wychodzi ze rama i kola stanowią największy procent wartości roweru i są najdroższe, lub najtrudniejsze do wymiany.
11 biegowa grupę elektryczna można pewnie nadal zainstalować bez większych problemów w kilkunastoletniej ramie?
Napisano 11 lipiec 2015 - 09:16
Możliwość współpracy paru generacji jednego producenta. Kiedy sram wprowadzi system bezprzewodowy Sh zrobi to samo i będzie kolejna osobna generacja.
Zresztą co tu liczyć na jeden standard hamulców, już teraz jest coraz więcej systemów zintegrowanych. Wystarczy rzucić okiem na najnowszego treka madone.
Elektronika w tym przypadku jest drogim gadżetem. Na gadżety nabywcę musi być stać, co znaczy że nie sprzedaje narządów by je kupić. Wersje mechaniczne są i będą na rynku.
Ja raczej pytam co będzie za rok. Zawsze jest tak ze standardy najpierw muszą się uformować ale później są tymi standardami przez jakiś dłuższy czas. Przykładowo kiedyś była era napędów 9 biegowych, przez kilka kolejnych było to 10 biegów a teraz standardem staje się 11 biegów (standardem,czyli wchodzi to do coraz większej liczby grup, również tych niższych).
Zapytałeś o rower na lata i o możliwość zakupu w przyszłości, otrzymałeś odpowiedź zgodną z pytaniem.
Co do standardów: zeszłoroczny Trek Domane pod tarcze miał zwykłe piasty i zamykacze, tegoroczny sztywne osie.