Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#541 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 16 kwiecień 2015 - 11:53

Zobaczymy z Di2 też nie wszyscy korzystają.

I nie będą, do clarisa di2 nie trafi :)



#542 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8624 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 16 kwiecień 2015 - 11:56

Przypominam, że Di2 ma korzenie w grupach... miejskich! Choć tam nie przyjął się (jeszcze niedopracowana technologia, no i zbyt wysoka cena jak na oczekiwania docelowych odbiorców).

 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#543 Gosc_kiban_*

Gosc_kiban_*
  • Gość

Napisano 02 czerwiec 2015 - 13:55

tarczówki bezprzewodowe - to będzie dopiero :)

gorzej jak te wszystkie impulsy dostaną fioła i zamiast zrzucać bieg będziesz hamował hehehhe



#544 scar

scar
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądWU

Napisano 07 czerwiec 2015 - 13:06

a wszystko dąży do tego, żeby w szosówkach zainstalować x-entej-generacji ABS.



#545 bynon

bynon
  • Użytkownik
  • 68 postów
  • SkądKraków, Bielsko-B.

Napisano 07 czerwiec 2015 - 17:01

Klocki z ABSem do szczekowych hamulców są na rynku od przynajmniej 5 lat 

http://www.bikerumor...cle-brake-pads/

http://attacorp.com/...etail.php?i=170

F_20131106160745HewYzX.JPG



#546 Kulfon

Kulfon
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 09 lipiec 2015 - 23:47

Cześć wszystkim - pierwszy post na forum.

Korci mnie bardzo żeby złożyć zamówienie na CAAD12, który zastąpiłby mojego wysłużonego CAAD7. 

Czy hamulce tarczowe w szosie są już technologia dojrzała? Czyli czy szerokość piast i ramy ma już jakiś standard? Podobnie z samymi hamulcami i ich mocowaniem do ramy? Zakup nowego roweru jest na lata i chciałbym mieć w przyszłości możliwość łatwego i "taniego" zakupu np nowych, lepszych kół.



#547 czach

czach
  • Użytkownik
  • 527 postów
  • SkądWrocław

Napisano 10 lipiec 2015 - 07:06

https://www.facebook...964532900257584



Sent from my iPhone using Tapatalk 2

-- 

Marcin Trzaska


#548 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 10 lipiec 2015 - 07:13

Cześć wszystkim - pierwszy post na forum.

Korci mnie bardzo żeby złożyć zamówienie na CAAD12, który zastąpiłby mojego wysłużonego CAAD7. 

Czy hamulce tarczowe w szosie są już technologia dojrzała? Czyli czy szerokość piast i ramy ma już jakiś standard? Podobnie z samymi hamulcami i ich mocowaniem do ramy? Zakup nowego roweru jest na lata i chciałbym mieć w przyszłości możliwość łatwego i "taniego" zakupu np nowych, lepszych kół.

Szosowe hamulce korzystają z technologii i rozwiązań hamulców tarczowych mtb. 

A co będzie za kilka lat? Tego Ci nikt nie powie.



#549 Kulfon

Kulfon
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 10 lipiec 2015 - 12:02

Szosowe hamulce korzystają z technologii i rozwiązań hamulców tarczowych mtb. 

A co będzie za kilka lat? Tego Ci nikt nie powie.

Ja raczej pytam co będzie za rok. Zawsze jest tak ze standardy najpierw muszą się uformować ale później są tymi standardami przez jakiś dłuższy czas. Przykładowo kiedyś była era napędów 9 biegowych, przez kilka kolejnych było to 10 biegów a teraz standardem staje się 11 biegów (standardem,czyli wchodzi to do coraz większej liczby grup, również tych niższych).



#550 Kekacz

Kekacz
  • Użytkownik
  • 1112 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 10 lipiec 2015 - 12:16

A kto może wiedzieć co będzie standardem za rok prócz producentów, którzy rozpiskę premier swoich nowości w przeciągu najbliższych 5-10 lat mają dobrze zamkniętą w sejfie?
Wiele zależy od decyzji UCI - dopuścić czy nie dopuścić? Jeśli tak to w formie obecnej czy po modyfikacjach?

A reszty można szukać tutaj. Polecam.

Trzepak 

"MAMIL"


#551 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 lipiec 2015 - 12:41

Grupy elektroniczne mimo paru lat jeszcze się nie ustandaryzowały, kto wie co będzie w tarczach jeżeli je dopuszczą.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#552 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 lipiec 2015 - 13:05

A po co miałyby się standaryzować? Przerzutki mechaniczne też działały tylko w obrębie oferty jednego producenta i wszyscy jakoś z tym żyli.

W przypadku hamulców na razie są dwa standardy montażu (z możliwością użycia adaptera) i dwa rozmiary tarcz. Jeżeli Campa nie wymyśli czegoś idiotycznego, porządek zostanie zachowany.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#553 scar

scar
  • Użytkownik
  • 125 postów
  • SkądWU

Napisano 10 lipiec 2015 - 13:49

 elektroniczne mimo paru lat jeszcze się nie ustandaryzowały.

co racja, to racja, Tomek Brożyna już na początku lat dziewięćdziesiątych w Koronie używał przerzutkę na prąd :-P



#554 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 lipiec 2015 - 15:26

A po co miałyby się standaryzować? Przerzutki mechaniczne też działały tylko w obrębie oferty jednego producenta i wszyscy jakoś z tym żyli.

W przypadku hamulców na razie są dwa standardy montażu (z możliwością użycia adaptera) i dwa rozmiary tarcz. Jeżeli Campa nie wymyśli czegoś idiotycznego, porządek zostanie zachowany.

Byle każdy producent miał jeden standard elektroniki to będzie dobrze.

 

A tarcze myślę, jeżeli zostaną dopuszczone to otrzymają swój standard, kiedy zacznie się wyścig "ulepszania".


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#555 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 lipiec 2015 - 17:18

A co to dla Ciebie znaczy: "jeden standard elektroniki"? Sposób montażu do ramy, możliwość współpracy osprzętu różnych marek czy co dokładnie?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#556 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 10 lipiec 2015 - 18:52

Możliwość współpracy paru generacji jednego producenta. Kiedy sram wprowadzi system bezprzewodowy Sh zrobi to samo i będzie kolejna osobna generacja.

 

Zresztą co tu liczyć na jeden standard hamulców, już teraz jest coraz więcej systemów zintegrowanych. Wystarczy rzucić okiem na najnowszego treka madone.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#557 Kulfon

Kulfon
  • Użytkownik
  • 6 postów

Napisano 10 lipiec 2015 - 20:49

Pytając o standardy, chodziło mi o rozmiar piast i odstępy pomiędzy widełkami z tyłu (z przodu chyba nic się nie może zmienić). Te rozmiary już się kilka razy zmieniały w historii rowerów szosowych. O ile kiedyś można było rozciągnąć widełki w ramach stalowych, to ta sama operacja chyba nie wpływa dobrze na trwałość ram karbonowych lub aluminiowych? Dodatkowo taka operacja może utrudnić ustawienie hamulca tarczowego, tak żeby nie obcierał. Przeważnie tak wychodzi ze rama i kola stanowią największy procent wartości roweru i są najdroższe, lub najtrudniejsze do wymiany.

 

11 biegowa grupę elektryczna można pewnie nadal zainstalować bez większych problemów w kilkunastoletniej ramie?



#558 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 11 lipiec 2015 - 05:07

Aktualnie, to z okazji tarczówek ptaszki ćwierkają o osiach przelotowych 12mm przód/tył. Pewno w jakichś porąbanych wymiarach, typu 12x105 przód oraz 12x138 tył.



#559 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 11 lipiec 2015 - 09:16

Możliwość współpracy paru generacji jednego producenta. Kiedy sram wprowadzi system bezprzewodowy Sh zrobi to samo i będzie kolejna osobna generacja.

 

Zresztą co tu liczyć na jeden standard hamulców, już teraz jest coraz więcej systemów zintegrowanych. Wystarczy rzucić okiem na najnowszego treka madone.

Elektronika w tym przypadku jest drogim gadżetem. Na gadżety nabywcę musi być stać, co znaczy że nie sprzedaje narządów by je kupić. Wersje mechaniczne są i będą na rynku. 

 

Ja raczej pytam co będzie za rok. Zawsze jest tak ze standardy najpierw muszą się uformować ale później są tymi standardami przez jakiś dłuższy czas. Przykładowo kiedyś była era napędów 9 biegowych, przez kilka kolejnych było to 10 biegów a teraz standardem staje się 11 biegów (standardem,czyli wchodzi to do coraz większej liczby grup, również tych niższych).

Zapytałeś o rower na lata i o możliwość zakupu w przyszłości, otrzymałeś odpowiedź zgodną z pytaniem.

Co do standardów: zeszłoroczny Trek Domane pod tarcze miał zwykłe piasty i zamykacze, tegoroczny sztywne osie.



#560 Apollo

Apollo
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądTychy

Napisano 20 lipiec 2015 - 16:38

Dwa materiały GCN poświęcone tarczówką. Jak ktoś widział pierwszy, to drugi całkiem świeży.







Dodaj odpowiedź