Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#21 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 posts
  • Skądirlandia

Posted 31 July 2012 - 17:39

Poki co tarczowki w szosie nie są zalegalizowane przez uci , tyle lat jeździło się na zwykłych i nikt nie narzekał .
Dla mnie tarcza w szosie to nieporozumienie , niestety pewnie niedługo uci się ugnie i wszyscy to lykną

#22 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 posts
  • SkądPtb \ ŁDZ

Posted 31 July 2012 - 17:57

ale pomyślcie tylko, do tarczówek będzie można ładować na przykład takie obręcze nisi których waga zaczyna się od 2xx gram widywane wcześniej tylko na torze, nietknięte brudną szczęką hamulca.
ja się jaram postępem, CHWDUCI za zbanowanie cinelli spinaci, treka y-33, pomysłów mosera na bicie rekordów godzinnych i obcięcie wielu innych pięknych gałęzi z drzewa rozwoju kolarstwa.

#23 jark

jark
  • Użytkownik
  • 276 posts
  • Skąd:)

Posted 31 July 2012 - 18:09

.... mam do czynienia z hydraulikami i niestety momentami krew mnie zalewała...

zapewne nie długo , ktoś wymyśli system samoregulacji
coś takiego jak w autach

Dla mnie tarcza w szosie to nieporozumienie ....

dokładnie takie same 'argumenty' słyszałem jak wprowadzano w kolarstwie
twarde kaski ... wówczas myślano że, mają one przyszłość li tylko w motocyklach

jarek ;-)

#24 Stormik

Stormik
  • Użytkownik
  • 228 posts
  • SkądKoźle/Opolskie

Posted 31 July 2012 - 18:16

mi jedyne co się podoba to wygląd takiej tarczówki z tyłu :D Jakoś wpadło mi to w oko lecz z przodu niezbyt :-/. Zobaczył bym taki taki rowerek szosowy z hamulcem v-brake z przodu i taczą z tyłu :lol:

#25 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 31 July 2012 - 20:49

.... mam do czynienia z hydraulikami i niestety momentami krew mnie zalewała...

zapewne nie długo , ktoś wymyśli system samoregulacji
coś takiego jak w autach


Ta, wczoraj się pobawiłem hydraulikami przez 5 min i wszystko już wiem na ich temat.

...

#26 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4,693 posts
  • SkądKraków

Posted 31 July 2012 - 22:07

.... mam do czynienia z hydraulikami i niestety momentami krew mnie zalewała...

zapewne nie długo , ktoś wymyśli system samoregulacji
coś takiego jak w autach


Ta, wczoraj się pobawiłem hydraulikami przez 5 min i wszystko już wiem na ich temat.

...


a to oznacza ze niewiele wiesz ....

starsze hamulce hydrauliczne sprawiały sporo kłopotów , to fakt, klamki Hayesa cieły uszczelki, Avidy miały za blisko klocki tarczy, shimano ogólnie troche za słabe , ale....

Od jakiś 2 lat poprawiło sie sporo w temacie i praktycznie, jeśli ktoś prawidłowo konserwuje i dogląda , czyli przelewa system od czasu do czasu , hamulce działają super.
Jest pare reguł , których należy sie bezwzględnie trzymać i cieszyć dobrą pracą.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#27 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 31 July 2012 - 22:23

Wow. Macie jeszcze jakieś niusy?

#28 Petri

Petri
  • Użytkownik
  • 1,003 posts
  • Skądinąd

Posted 01 August 2012 - 07:02

a przy okazji, wymiana (czas) koła przy rowerze z hamulcem tarczowym i zwykłym
niczym się nie różni .... po prostu wszystko wymaga nauki i doświadczenia

jarek :-)


Bu Ha Ha.

taka bzdure mogl napisac tylko ktos, kto nie ma hamulca tarczowego w zadnym rowerze.

Zalozenie kola z tarcza do IDEALNIE poprzedniej pozycji ( mus jesli tarcza ma byc rowno pomiedzy klockami ) to jest YETI - wszyscy wiedza, ze jest, nikt nie widzial. Nierealne.

Samo zluzowanie zacisku powoduje zmiane osiowosci kola i D..A. Ustawiasz hamulce. 5 min albo 2 godziny.
Nie wspomne o oparciu tarcza o cokolwiek- krzywa, przegrzanie tarczy ( a to moment jest ) - krzywa, Miekkie kolo , ostre hamowanie przy dociazeniu jednej strony - tarcza krzywa.

W wyscigach szosowych nie przyjmie sie to nigdy - zmiana kola. Nikt nie bedzie sie z tym pier......

Tarcza pod wzgledem komfortu uzytkowania to najbardziej poroniony pomysl jaki znam. Tak jak MS Windows.

Wycieki, zapowietrzenia, zalanie klockow/ tarczy olejem, fading... ARGH. Nie wspomne o wygieciu kola . Tarcz zablokuje sie w zacisku i niesiesz toto kilka-nascie km na pleckach .... Albo rozpinasz v-brake.

Nie neguje zasadnosci tarcz przy PEWNYCH dziedzinach MTB. Ale XC... ? Mam powazne watpliwosci.


Ujme tak : kup MTB, 2 kpl kol i po tygodniu ( max ) napisz jeszcze raz co myslisz. Uczciwie.

Ja dalem tarczom ostatnia szanse ( nowe kola, nowe tarcze, nowe hamulce ). A i tak wiem, ze zapewne na wiosne bedzie nowy amor , kola i V-brake...

Po potrafia latac w kosmos, a zrobic plywajacych zaciskow do tarczy rowerowej nie....

A swoja droga postep wyglada tak, ze ludzie ( gros populacji ) czytaja tylko z monitora, pisza tylko na klawiaturze ( z lub bez autokorekty- chyba zaczne kolekcjonowac najfajniesze "kfiadki"), i rosnie cudnie generacja idiotow akceptujacycych wszystko "nowe" , chocby nie wiem jakie G...o to bylo- bo to postep jest ... Bo tak ktos kazal im wierzyc, inaczej beda nie "trendy" nie "fancy" i nie "cosy".... . A przeciez w grupie razniej ;)


takie tam 0,02$

#29 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 01 August 2012 - 07:37


a przy okazji, wymiana (czas) koła przy rowerze z hamulcem tarczowym i zwykłym
niczym się nie różni .... po prostu wszystko wymaga nauki i doświadczenia

jarek :-)


Bu Ha Ha.

taka bzdure mogl napisac tylko ktos, kto nie ma hamulca tarczowego w zadnym rowerze.

Zalozenie kola z tarcza do IDEALNIE poprzedniej pozycji ( mus jesli tarcza ma byc rowno pomiedzy klockami ) to jest YETI - wszyscy wiedza, ze jest, nikt nie widzial. Nierealne.

Samo zluzowanie zacisku powoduje zmiane osiowosci kola i D..A. Ustawiasz hamulce. 5 min albo 2 godziny.
Nie wspomne o oparciu tarcza o cokolwiek- krzywa, przegrzanie tarczy ( a to moment jest ) - krzywa, Miekkie kolo , ostre hamowanie przy dociazeniu jednej strony - tarcza krzywa.


Nie nie nie... przecież hamulce tarczowe mają "samoregulację". Wystarczy wsadzić koło, a one same się wyregulują i klocki nie będą ocierać o tarczę. Mało tego!! Podczas jazdy klocki będą się same przemieszczać według krzywizny tarczy czy też odchylania się wynikającego z miękkości zacisków piasty, widelca itp itd.
Tarcze to przyszłość!

:lol:


Wyobraźcie sobie... piękna pogoda, zero wiatru, idealnie równy asfalt, piękne widoki, morze, góry, serpentyny, Wy i wasze maszynki... szum kół, cicha praca napędu, ćwierkające ptaszki.... i DZYŃ DZYŃ DZYŃ DZYŃ DZYŃ DZYŃ DZYŃ DZYŃ... bo się kur.a tarcza przegrzała na zjeździe pierdyliard kilometrów od domu.

Wersja druga ... piękna pogoda, zero wiatru, idealnie równy asfalt, piękne widoki, morze, góry, serpentyny, Wy i wasze maszynki... szum kół, cicha praca napędu, ćwierkające ptaszki.... i IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII (dźwięk zarzynanej świni).... bo się kur.a klocki zatłuściły, no przypadkiem uszczelka przy tłoczku popuściła.. na karkołomny zjeździe. Siła hamowania ŻADNA, mniejsza o pierdyliard razy od zwykłych hamulców w deszczu.

Witamy w świecie "postępu".

#30 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 01 August 2012 - 08:00

Ścieralność obręczy? A kto kiedyś zajechał obręcz w szosie? Ja nigdy.


ja juz ze 3 zajechałem:)ale to trzeba zrobic na nich sporo kilometrów.Ostatnio strzelila mi po 40tys. kiedys alex po 25kkm tak wiec da sie:)

ale faktycznie w goralu mam hydraulike i co chwila wyciagne kolo to obciera i nie wiem jak sobie z tym poradzic.

#31 Deadi

Deadi
  • Użytkownik
  • 2,567 posts
  • SkądOpolskie

Posted 01 August 2012 - 08:03


a przy okazji, wymiana (czas) koła przy rowerze z hamulcem tarczowym i zwykłym
niczym się nie różni .... po prostu wszystko wymaga nauki i doświadczenia

jarek :-)


Bu Ha Ha.

taka bzdure mogl napisac tylko ktos, kto nie ma hamulca tarczowego w zadnym rowerze.

Zalozenie kola z tarcza do IDEALNIE poprzedniej pozycji ( mus jesli tarcza ma byc rowno pomiedzy klockami ) to jest YETI - wszyscy wiedza, ze jest, nikt nie widzial. Nierealne.

Samo zluzowanie zacisku powoduje zmiane osiowosci kola i D..A. Ustawiasz hamulce. 5 min albo 2 godziny.
Nie wspomne o oparciu tarcza o cokolwiek- krzywa, przegrzanie tarczy ( a to moment jest ) - krzywa, Miekkie kolo , ostre hamowanie przy dociazeniu jednej strony - tarcza krzywa.


Nie nie nie... przecież hamulce tarczowe mają "samoregulację". Wystarczy wsadzić koło, a one same się wyregulują i klocki nie będą ocierać o tarczę. Mało tego!! Podczas jazdy klocki będą się same przemieszczać według krzywizny tarczy czy też odchylania się wynikającego z miękkości zacisków piasty, widelca itp itd.
Tarcze to przyszłość!

:lol:


Wyobraźcie sobie... piękna pogoda, zero wiatru, idealnie równy asfalt, piękne widoki, morze, góry, serpentyny, Wy i wasze maszynki... szum kół, cicha praca napędu, ćwierkające ptaszki.... i DZYŃ DZYŃ DZYŃ DZYŃ DZYŃ DZYŃ DZYŃ DZYŃ... bo się kur.a tarcza przegrzała na zjeździe pierdyliard kilometrów od domu.

Wersja druga ... piękna pogoda, zero wiatru, idealnie równy asfalt, piękne widoki, morze, góry, serpentyny, Wy i wasze maszynki... szum kół, cicha praca napędu, ćwierkające ptaszki.... i IIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII (dźwięk zarzynanej świni).... bo się kur.a klocki zatłuściły, no przypadkiem uszczelka przy tłoczku popuściła.. na karkołomny zjeździe. Siła hamowania ŻADNA, mniejsza o pierdyliard razy od zwykłych hamulców w deszczu.

Witamy w świecie "postępu".


Malik, zapodaj jeszcze kilka wersji, bo niezły ubaw jest :D

inni pytali po co zakładać tarcze, to ja zapytam: po co zmieniać klocki? :mrgreen:

Przeciesz w szosie hamulce odgrywają rolę spowalniaczy, a nie hamulców, więc po co ten cały ambaras tarczowy? mało wam się rzeczy psuje? mało wam jeszcze wydatków? ja mam nędzne tiagry i mimo, że są miętkie to i tak swoją rolę spełniają, nic przy nich nie robie, a klocki mają już ponad 10 000km i wciąż żyją i będą długo żyć. A jak miałbym wypasione diurejsy to dopiero byłaby awangarda w hamowaniu ;)

#32 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 01 August 2012 - 08:13

Ścieralność obręczy? A kto kiedyś zajechał obręcz w szosie? Ja nigdy.


ja juz ze 3 zajechałem:)ale to trzeba zrobic na nich sporo kilometrów.Ostatnio strzelila mi po 40tys. kiedys alex po 25kkm tak wiec da sie:)


Ciekawe czy ktoś byłby w stanie wytrzymać z tarczówkami w szosie chociaż połowę tego dystansu.

ale faktycznie w goralu mam hydraulike i co chwila wyciagne kolo to obciera i nie wiem jak sobie z tym poradzic.

Najwyraźniej masz za małe doświadczenia, tak samo zresztą jak i ja.
Co to jest 8 lat w serwisie. Zapewne nic.

Deadi, w szosie hamulce to hamulce, a nie spowalniacze ;-) Spowalniacze to mają markeciaki, ewentualnie stare hamulce z jedną osią obrotu (p+t), albo niefortunny dobór lipnych hamulców, lipnych klamek, lipnych klocków, lipnych obręczy, lipnych linek i pancerzy i lipnego zmontowania tego wszystkiego do kupy. ;-)

#33 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 posts
  • SkądNowy Sacz

Posted 01 August 2012 - 08:28

a klocki mają już ponad 10 000km i wciąż żyją i będą długo żyć. A jak miałbym wypasione diurejsy to dopiero byłaby awangarda w hamowaniu ;)


na plaskim to pewnie i z 30kkm by na klockach zrobil,przy jezdzie w gorach i jak jeszcze w deszczu to leca w oczach.Shimano to ze 3 razy szybciej od campy

#34 wrona

wrona
  • Użytkownik
  • 37 posts
  • SkądWrocław

Posted 01 August 2012 - 08:51

Jak przestawiłem się z cantileverów na ultegre, to przy pierwszym hamowaniu myślałem, że mnie wystrzeli z siodła. Musiałem się nauczyć delikatniej hamować. Więc nie widzę powodów żeby posiadać mocniejsze hamulce. Do tego szczękowe są bajecznie proste przy instalacji i regulacji.

Jedyny plus - nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że obręcze mogłyby być jeszcze lżejsze o tych parę gramów. Koła może wtedy ważyłyby podobnie, ale masa rotacyjna byłaby mniejsza.

#35 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 posts
  • Skądirlandia

Posted 01 August 2012 - 09:25

Jeśli chodzi o bezpieczeństwo to kaski były wprowadzone słusznie , natomiast tarcze w szosie to wymysł producentów i napędzane przemysłu , nowa rama nowe koła i biznes się kręci , nie słyszałem żeby ktoś uległ wypadkowi przez złe działające hamulce szczekowe , a co do zużycia klocków to koszt ich wymiany jest znikomy , serwis prosty i tani , w tarczowkach już tak nie będzie .
Tarcza kojarzy mi się z motorem to niech już silniczki zaczną montować , i to będzie super poprawiło jazdę w górach :)
Dziwi mnie ze taka firma jak colnago kopiuje te tarcze za cannondale i specem , jestem zwolennikiem tej ost firmy ale tarczowki napewno nie kupię .
Szosa to nie mtb czy motocros , obawiam się ze za 10 lat rower nie będzie przypominał roweru .

#36 howard

howard
  • Użytkownik
  • 135 posts
  • SkądKatosy

Posted 01 August 2012 - 09:29

Jeżdżę także na XC i w 100% zgadzma się z opiniami o Duzej skuteczności V-ek.
No czasem w ostrym błocku kapitulują, ale to nie są szosowe warunki...
Na tarcze jeszcze się nie przesiadam, a co do DZYŃ DZYŃ DZYŃ - to Malik, teafiłeś w sedno :mrgreen: z resztą, jako jednostka raczej leniwa nie wyobrażąm sobie obsługi tarczówek w szosie...

#37 jark

jark
  • Użytkownik
  • 276 posts
  • Skąd:)

Posted 01 August 2012 - 10:22

... rozumiem Wasze obawy i leki - znam dzyń, dzyń, dzyń i temu podobne problemy
tyle tylko, że odnosicie się li tylko do tego co , istnieje obecnie
z góry zakładając , że będzie źle ... może i będzie
a już na pewno będzie, w sytuacji zastosowania obecnych technologi i rozwiązań ...
... aczkolwiek nadal twierdze , że już teraz, nie jest to, niemożliwym

Nie zakładajcie, proszę że, Ci którzy, takie rozwiązania zaproponowali,
nie znają dzisiejszych ograniczeń technologicznych .... całkiem możliwe (pisałem o możliwej w przyszłości samoregulacji/ może się uda) że, wiedzą więcej o przyszłych rozwiązaniach, niż my ty wszyscy razem wzięci ...
... my opieramy swa wiedzę, na istniejącym świecie rozwiązań technicznych i materiałowych
oni, na (już im wiadomych) przyszłościowych patentach

tak czy siak, .... peleton 'powie' tak
i się skończy dyskusja , a ustawią się kolejki do sklepu
powie , nie .... skończy się tylko na dyskusji

pozdrawiam
jarek :)

#38 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2,523 posts
  • SkądZielona Góra

Posted 01 August 2012 - 11:32

Nie wszystko co jest w peletonie jest dobre dla kolarzy amatorów.
Chociażby ultralekkie ramy czy koła z karbonowymi szprychami.

#39 jark

jark
  • Użytkownik
  • 276 posts
  • Skąd:)

Posted 01 August 2012 - 13:09

Nie wszystko co jest w peletonie jest dobre dla kolarzy amatorów.

... raczej za drogie
a nie , niedobre

;-)

#40 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 posts
  • SkądPszczyna

Posted 01 August 2012 - 14:00

... rozumiem Wasze obawy i leki - znam dzyń, dzyń, dzyń i temu podobne problemy


Nie rozumiesz, bo to żadne lęki.

Napisz po prostu, jaki według ciebie jest sens montowania tarczowych hamulców w rowerach szosowych.

Inaczej: jakie według ciebie wady mają obecnie stosowane hamulce?

Ja nie narzekam kompletnie ani na ich (mam Tektro R540, czyli żadne topowe) siłę hamowania, ani na modulację, ani na zużycie klocków czy obręczy. Używam również na wielokilometrowych, szybkich zjazdach w górach.

Tarcze mają przewagę w błocie - a gdzie ty jeździsz szosówką po błocie?

IMHO tarcze w szosówce to czysty marketing.



Reply to this topic