Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#581 mag...

mag...
  • Użytkownik
  • 590 postów
  • Skądpomorskie

Napisano 30 październik 2015 - 21:24

Byli na plus ?
Znasz ich prywatne opinie, czy opierasz się na publicznych występach do kamery?
Gdy sponsor patrzy przez ramię, to różne cuda można opowiadać.


A ty znasz ich prywatne opinie ?

#582 hqvkamil

hqvkamil
  • Użytkownik
  • 610 postów
  • SkądBieszczady

Napisano 30 październik 2015 - 21:49

Były to wypowiedzi zaraz po etapie jak i luźniejszych dniach. Zapewne każdy pros będzie ściemniał i żadnego złego słowa nie powie o tarczach.
Focus user! :-P

#583 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 październik 2015 - 22:22

Od prosa to się nie dowiesz nawet Shimano Campagnolo czy Sram :)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#584 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 październik 2015 - 22:26

No patrz, to podobnie jak Ty: jeszcze nie jeździłeś z tarczówkami, a opinię już miałeś ;)


  • er_te i Holden Caulfield lubią to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#585 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 30 październik 2015 - 22:29

polecam poszukać wypowiedzi co myśli sam szef Campy o tarczach ;)



#586 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 30 październik 2015 - 22:42

Dziwnym trafem jego firma jest jedyną, która jeszcze nie opracowała działającego systemu ;) Myślę, że w tej sytuacji jest tak samo obiektywny, jak wszyscy inni uzależnieni finansowo od dalszego rozwoju sytuacji ;)


  • Prozor lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#587 grzegosz.

grzegosz.
  • Użytkownik
  • 623 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 30 październik 2015 - 23:32

Wiadomo, sam nie mam wyrobionego do końca zdania na temat tarcz w szosie ale nie jestem zupełnie przeciwny. To było raczej odbicie piłeczki a propos gadania tego co sponsorzy każą mówić zawodnikom-zawsze są dwie strony medalu. ;)



#588 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 październik 2015 - 23:44

No patrz, to podobnie jak Ty: jeszcze nie jeździłeś z tarczówkami, a opinię już miałeś ;)

??


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#589 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 30 październik 2015 - 23:54

Jeździłem na tarczach Shimano di2. Bardzo dobra ergonomia klamek, bardzo duża moc dostępna jednym palcem w górnym chwycie. Spory skok jałowy i trudniejsze odpowietrzanie niż hamulców mtb Shimano.
Ogólne wrażenie bardzo pozytywne, u mnie kilkanaście osób posiadające takie hamulce, ich wrażenia z używania bardzo pozytywne. Rowery że sztywnym osiami więc bez problemów z ocieraniem tarcz.

#590 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 30 październik 2015 - 23:58

Bawi mnie ta tak wszechobecna tu niechęć do tarczowek i argumenty dlaczego nie. :)

#591 Gosc_rowerowyninja_*

Gosc_rowerowyninja_*
  • Gość

Napisano 31 październik 2015 - 03:50

Bo są zabawne. Jak każde argumenty "nie, bo nie".

A najzabawniejsze są te dotyczącą wagi, gdy producenci proponują rowery znacznie poniżej limitu.

Mógłbym ewentualnie przyjąć argument o niebezpieczeństwie w razie wywrotki w peletonie. Ale to jest kwestia do sprawdzenia po prostu.

#592 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 31 październik 2015 - 07:40

Na maratonie mtb startuje kilkaset osób i pierwszy odcinek rozjazdowy to przelot w grupie z dużymi prędkościami (pamiętam że np w Wałbrzychu wynosiła ona ponad 50 na godzinę). Nie pamiętam by ktoś nie startował że strachu przed byciem trafionym tarczą :)

#593 Maitre

Maitre
  • Użytkownik
  • 483 postów
  • SkądBielsko-Biała

Napisano 31 październik 2015 - 07:49

A najzabawniejsze są te dotyczącą wagi, gdy producenci proponują rowery znacznie poniżej limitu.

Może i masz rację, ale na razie rower na tarczówkach jest dużo droższy od tego z normalnymi hamulcami przy tej samej wadze.
Skoro większości ludzi nie stać na rower o wadze 6,8 kg, to tym bardziej nie będzie ich stać na taki rower z tarczówkami. Inna sprawa, czy lepiej jest mieć rower z tarczówkami, ale cięższy, czy odwrotnie.
Poza tym nie jest tak łatwo o rower poniżej limitu wagi (z tarczami). Dodając pedały, koszyki na bidon i licznik, o pomiarze mocy nie wspominając, waga rośnie.
Tarczówki nie powinny nikomu przeszkadzać. Tylko, że okazuje się, że producentom zaczynają przeszkadzać zwykłe hamulce. Przykładowo praktycznie zniknęły one z rowerów MTB, a zaraz się to stanie w przełaju (pomimo, że większość zawodowców nadal ich używa).

#594 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 31 październik 2015 - 08:51

Czy przejście na tarcze przez producentów szos spowoduje że ludzie przestaną kupować szosy? :)
Na razie szosa na tarczach jest droższa.
Dla mnie największym problemem tarcz jest bardzo kiepska jakość tych tanich, szczególnie Shimano. Może jednak zanim tarcze trafia do budżetowych szos Shimano się opamiętania i coś z tym zrobi.

#595 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 31 październik 2015 - 08:52

Bawi mnie ta tak wszechobecna tu niechęć do tarczowek i argumenty dlaczego nie. :)

 

Fakt, ludzie niepotrzebnie wyciągają idiotyczne argumenty przeciwko. Argument jest jeden - za kilka lat nie będzie możliwości zakupu nowego roweru/ramy/widelca  z hamulcami szczękowymi czy obręczy do takich hamulców.

 

Chyba nikt nie ma wątpliwości że wprowadzenie tarczówek to zabieg marketingowy - producenci nigdy nie odpoczywają, cały czas kombinują jak wydoić klienta. Popatrz co się dzieje w MTB, to to już jest farsa... Co roku rewolucja :)))

 

Ja np. nie należę do fanatyków którzy co dwa lata  zmieniają rower - mam zamiar jeździć na moim aluminiaku ze 105-ką aż go zarżnę. Czyli pewnie z 20 lat :)))  Problem w tym, że możliwość wymiany pewnych części przez te rewolucje producentów zostanie dla takich ja zablokowana.



#596 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 październik 2015 - 08:55

Nie przesadzajmy z tym brakiem dostępności. Żeby nie szukać daleko: są dziś jakieś problemy z zakupem V-brake'ów i obręczy MTB z powierzchnią hamującą? Bo jakoś nie zauważyłem, ale w razie potrzeby chętnie wskażę sklep. który je oferuje ;)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#597 Gosc_gocu_*

Gosc_gocu_*
  • Gość

Napisano 31 październik 2015 - 09:00

Porządne obręcze 26" pod v-brake?! Wskaż. I porządne hamulce.

 

Akurat to mi niepotrzebne, ale w czasach, gdy jeszcze z v-kami po górach jeździłem to zaręczam ci że pierwsza lepsza byle jaka obręcz by mnie nie satysfakcjonowała. I byle jakie hamulce też...

 

I nawet jeśli wskażesz, to nie będzie wyboru. To o czym piszesz to już końcówka.



#598 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 postów

Napisano 31 październik 2015 - 09:00

Mając wybór o 0,5 kg lżejsza szosa bez tarczówek lub cięższa z wybiorę lżejszy rower. Gorzej jak nie będę miał wyboru. Bo tak naprawdę na co mi tarcze skoro zwykłe hamulce nigdy mnie nie zawiodły. Nie miałem niebezpiecznej sytuacji, którą skończyłaby się lepiej dzięki tarczą, które tak czy inaczej nie wyhamują na wyścigu roweru przy 50km/h wystarczająco szybko by nie wjechać w tego co leży przed tobą. Poleganie na hamowaniu to prosta droga do większej liczby kraks, ale o tym się przekonamy. Kupując w tym roku rower przełajowy zauważyłem, że tarcze dominują w ofercie producentów. Oby na szosie tak się nie stało.


  • gucio i lubelaczek lubią to

#599 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 31 październik 2015 - 09:14

Porządne obręcze 26" pod v-brake?! Wskaż.

Nie mówiłem o sprzęcie z najwyższej półki, tylko o dostępności części. Ale można jeszcze zdobyć choćby Maviki XC 717 pod V-ki, to mało?
 

I porządne hamulce.

Choćby nowe Shimano XT - niby turystyczne, ale pracują znakomicie, to poziom ostatniej generacji XTR-ów.


@dywyn - płonne nadzieje. Przerabiamy to samo, co działo się w MTB jakieś 10 lat temu. Wtedy też połowa środowiska liczyła, że tarcze się nie przyjmą, bo są ciężkie. A dziś jak chcesz kupić widelec z piwotami, jesteś skazany na barachło za 200 zł.
 

Poleganie na hamowaniu to prosta droga do większej liczby kraks

Przyznam się, że nie rozumiem. Uważasz, że skuteczność hamulców nie wpływa na bezpieczeństwo? Bo o tym, że tarczówki są skuteczniejsze, wie każdy, kto na nich jeździł. Zresztą nawet w szosie jakoś nie spotkałem się jeszcze z opinią użytkownika w rodzaju: "tak naprawdę hamowanie wcale nie jest lepsze" - z tego co zaobserwowałem, takie teksty wygłaszają tylko ci, którzy jeszcze nie jeździli na tarczówkach, a mają najwięcej do powiedzenia.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#600 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 postów

Napisano 31 październik 2015 - 09:52

Posiadam tarczówki w przełaju no i miałem całkiem porządne XT w mtb (tam były potrzebne, w przełaju nie są). W szosówce ich nie mam i mam nadzieje, że nie prędko będę miał. Co do bezpieczeństwa w trakcie ścigania to nie lepiej poszukać wolnego toru do ominięcia kraksy? Jeśli odległość od "przeszkody" jest zbyt mała to i najlepsze tarcze nie pomogą. 
Dodam, że nigdzie nie napisałem, że hamowanie na tarczach nie jest lepsze. Jest, ale moim zdaniem i tak wiele to nie zmienia. Jak będziesz miał uderzyć w przeszkodę to moim zdaniem i tak uderzysz. Dla turystów zjeżdżających z kilkunastu kilometrowych szczytów z i w czasie treningu w ulewie zapewne tarcze będą lepsze ale w czasie ścigania już niekoniecznie. To są moje przemyślenia na podstawie uczestniczenia w kraksach i niebezpiecznych sytuacjach na szosie i tylko na szosie.
Ciekawe kiedy WT przejdzie  w 100% na tarcze i czy wtedy zmaleje liczba kraksa czy wręcz przeciwnie.

 

@dywyn - płonne nadzieje. Przerabiamy to samo, co działo się w MTB jakieś 10 lat temu. Wtedy też połowa środowiska liczyła, że tarcze się nie przyjmą, bo są ciężkie. A dziś jak chcesz kupić widelec z piwotami, jesteś skazany na barachło za 200 zł.

 

Szosa jest dużo bardziej konserwatywna od mtb. Tutaj mamy ciągłą modę na retro i możliwe, że choćby z tego powodu przetrwa nisza sprzętu nie tarczowego. Tyle, że wtedy będzie droga zabawa :(





Dodaj odpowiedź