A co te w mtb są inne ?
Tarcze w szosie ?
#623
Napisano 06 listopad 2015 - 14:30
Dokladnie.
A ja bym zapytal od tylu, ilu mialo do czynienia z bardzo dobrymi szosowymi zaciskami (np. DA, EE) i z podobnymi klockami?
Chyba spora ilosc wierzy na slowo w magie tarczowek, nie majac okazji pojezdzic na ww lub im podobnych.
Jezdze na hydraulikach od 10 lat, wiele ich nie mialem ale xtr, K18 i R1 (od 5 lat) daja mi jakies wyobrazenie o tarczach.
Nie jestem przeciwnikiem tarcz w szosie ale tez nie widze zadnych kolosalnych roznic pomiedzy R1 w moim mtb i EE w szosie, bez wzgledu na rodzaj obreczy, dla ktorych mialbym rzucac sie na tarcze w szosie.
Moze perspektywa jezdzenia w wysokich gorach zmienilaby to stanowisko, moze.
Jak pisalem to rok, 2 lata temu, dalej nie zanosi sie na wielka rewolucje, gdzie ludzie beda, czy to z wlasnej woli, czy tez zmuszeni przez dostepnosc, rzucac sie na ramy z tarczami. Ilosc topowych ram pod tarcze jest bliska zeru, wiec jeszcze troche wody uplynie.
A jesli jest to nieuniknione, to ja potrzebuje bardziej oswoic sie z tym rozwiazaniem mentalnie, niz praktycznie
#624
Napisano 06 listopad 2015 - 14:36
Dyskusja akademicka,ilu z was tu piszących jeździło na tarczach w szosie/przełaju?
Jeździłem na kilku "gravelach" z różnymi hamulcami (avid, shimano, tektro), pod dupskiem miałem też kilka crossówek również na różnych tarczach.
Ja dziękuję, wolę archaiczne, mało modne hamulce szczękowe. (w szosie i przełaju)
#626
Napisano 06 listopad 2015 - 14:42
ja tam chetnie bym przyjał tarcze w szosie i pewnie nastepny rower kupie juz z tym systemem.Napieram tylko po gorach czesto w deszczu i stromych zjazdach i zwykle hample nie wyrabiaja. Do tego juz chyba z 4 obrecze mi strzelily,w goralach od jakis 5 lat mam tarcze i rewelacja tylko klocki zmieniam raz na 10tys km.Na plaskim to napewno tarcze nie maja sensu
#627
Napisano 07 listopad 2015 - 00:57
szosa to nie góral już samo zastosowanie ośki 15 z przódu i tył12/142 daje do myślenia że jednak z tym hamowaniem nie jest różowo
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#628
Napisano 07 listopad 2015 - 12:48
Spike, Sram już ma napędy szosowo/przełajowe 1x11
#629
Napisano 24 listopad 2015 - 08:57
Odnośnie tematu myślę o kołach mavic przeznacze na nie 1000 zł za parę. I teraz pytanie jeśli założę heble to obręcze będą się zużywać i za parę lat będą do wymiany. Jak kupie tarcze to koła powinny być "wieczne" no i tu pojawia się dylemat ja jestem za heblami ale jeśli za 4-5 lat będę musiał wydać znowu 1000 na kolejne koła to może lepiej wymieniać tarcze.
Co wy sądzicie o tym
#631
Napisano 24 listopad 2015 - 09:22
Jest proste rozwiązanie. Odpuść karbon i kup dobrą aluminiową ramę, za to lepsze koła - bardziej na tym skorzystasz, szczególnie w górach.
- BraWo, radomir82 i gallus lubią to
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#633
Napisano 25 listopad 2015 - 10:37
A tak konkretniej, to o czym piszesz? Jest jakaś decyzją UCI czy jak?
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#636
Napisano 25 listopad 2015 - 12:58
Jest oficialna od 2016 w pro tour moga uzywac tarczowek ale nie muszą .
Czy mógłbyś to potwierdzić jakimś konkretnym linkiem? Na razie widziałem zapowiedzi, ale doniesienia o decyzji żadnego, więc chętnie bym się upewnił.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#638
Napisano 25 listopad 2015 - 13:16
Dzięki! Fajnie, że Polacy opisali sprawę szybciej niż np. Velonews czy Cyclingnews
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#640
Napisano 26 listopad 2015 - 23:56
Jest proste rozwiązanie. Odpuść karbon i kup dobrą aluminiową ramę, za to lepsze koła - bardziej na tym skorzystasz, szczególnie w górach.
Proszę rozwiń swoją myśl. Mówisz lepsze koła to co mavic cosmo za 2 tys używane. Jestem kolego amatorem zaczynam przygodę z kolarstwem w następnym sezonie nie sądzę abym więcej jak 4-5 tys km przejechał.
P.s ok Alu rama lepsze koła a hamulce jakie w końcu tarcze czy cheble według ciebie.