Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#721 scar

scar
  • Użytkownik
  • 125 posts
  • SkądWU

Posted 20 April 2016 - 17:26

Z tego powodu jeździ się w kaskach i ochraniaczach

 

zaproponuj to profi, może chwycą to równie gładko jak obowiązkowe kaski.



#722 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2,692 posts
  • SkądWarszawa

Posted 20 April 2016 - 19:40

To jedna interpretacja :P

EDIT:

mess - kiedy nie ma argumentu, zawsze można jakieś ad-hom, czy inną obelgę rzucić. Wygrywasz 1 internet.

 

argumenty napisałem, ale Ty nie chcesz przeczytać. Za to zabolało Cie jedno zdanie i już nic poza tym nie widziałeś. Obelgi żadnej nie rzuciłem, a odpowiedź było dokładnie na poziomie Twojej prowokacji.
 


  • Greek likes this

#723 Tomaszek

Tomaszek
  • Użytkownik
  • 84 posts

Posted 22 April 2016 - 21:23

LOL

 

Niezła dyskusja.

Chyba pierwszy raz konkretny post gocu napisał - kozacki klip. 

 

Powstrzymam się od komentowania MTB vs Szosa. 

 

Powiem tylko że niestety dużo w szosie takiego sztucznego nakręcania co stawia szosowców w takim nie najlepszym świetle. No wiecie cały ten etos "pain and suffering" trochę mnie śmieszy. Szczególnie w połączeniu z fizycznością szosowców - "puny cycling arms"

Pro-peleton niestety (w imię oczywiście biznesu) czasami przedstawia się jako banda dziewczynek. Przypomina mi się zeszłoroczny płacz nt. TT we Vuelcie, pamięta ktoś? Aktualny lament nad niebezpieczeństwiem tarczówek umieszczam w tym samym worku.

 

A prawda jest taka że dla cyklistów-hobbystów na szosie przeciętne prędkości są znacznie wyższe, otoczenie z reguły twardsze a ochrona ubioru żadna.



#724 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 27 April 2016 - 21:05

Szukałem ostatnio obręczy z powłoką ceramiczną i oferta jest bardzo mała. Widać nie było zainteresowania, więc skąd taki nagły poryw na tarcze? Moda. Nie chodzi o siłę hamowania, tylko rzesza ludzi wsiadła na szosy w ostatnich latach i ktoś im wmówił, że potrzebują tarczy. Mimo tego, że będą jeździć w słoneczne dni.

Ale jak byście jakieś ceramiczne obręcze widzieli dajcie znać :)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#725 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 28 April 2016 - 06:33

Zainteresowanie obręczami z ceramiką wynikało z ich ceny. Wśród zwykłych obręczy były najdroższymi na rynku. W czasie popularności hamulców obręczowych taka obręcz kosztowała połowę mojej wypłaty więc nie była w pierwszym kręgu mojego zainteresowania :)

 

Ja dostrzegam plusy tarczówek w każdych warunkach. Wychodzę z założenia że inni też potrafią dostrzec takie a nie inne korzyści, tym bardziej jeśli mają szos kilka. 


  • paulsen likes this

#726 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 28 April 2016 - 08:25

Takie a nie inne ?

Dobrze że wypłaty Ci się zmieniły.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#727 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 04 May 2016 - 06:23

Tadaaaaaa, dum, dum, dum

 

http://cyclingtips.c...-trial-in-june/



#728 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 04 May 2016 - 07:24

Ghehe, jak się posmaruje to i krawędzie tarczy zamieniają się w blat.

 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#729 robo

robo

    ble ble

  • Użytkownik
  • 2,600 posts
  • SkądKońskie

Posted 04 May 2016 - 20:01

Ja im mogę wysłać zdjęcie mojej łydki. Oni może nie wiedzą jak wygląda blizna po ranie spowodowanej blatem korby ?


"Wieczność jest bardzo nudna, szczególnie pod koniec" - Woody Allen


#730 scar

scar
  • Użytkownik
  • 125 posts
  • SkądWU

Posted 14 June 2016 - 13:48

i sprawa się rypła ?

na TdF dopuszczone tarczowe, potwierdził to w niedzielę Dariusz Baranowski komentując Critérium du Dauphiné



#731 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 14 June 2016 - 14:16

Będzie można wyciąć przeciwnika i to dosłownie :D.

Jak wiadomość ukaże się na jakimś portalu to będzie to pewne.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#732 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 posts
  • Skądirlandia

Posted 18 June 2016 - 14:48

http://www.bikeradar...rst-look-47261/
Szlifierka , czego jeszcze nie wymyślą dla zysków

#733 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 15 August 2016 - 22:25

Nadejszła wielkopomna chwila... Na przyszły sezon postanowiłem złożyć szosówkę na karbonowej ramie, więc już teraz rozglądam się za framestem. Znalazłem odpowiadającą mi ramę - jest ona w dwóch wersjach: na hamulce tarczowe lub szczękowe,w tej samej cenie. Obydwie na zaciski, nie na osie przelotowe. Pytanie czy warto pakować się w tarcze bez osi sztywnych? Rower na tarczach pewnie wyjdzie z pół kilo cięższy, ale tarcze mają wiele zalet. Może ktoś użytkuje szosę na tarczach i powie o złych stronach tego rozwiązania?

#734 piotrkol

piotrkol
  • Użytkownik
  • 2,024 posts
  • SkądBrzesko

Posted 15 August 2016 - 22:46

Nie użytkuje więc nie powiem o tym czy warto czy nie warto. Jedynie mogę powiedzieć - ale jest to opinia bardzo subiektywna - że dla mnie tarcze w szosie to jakiś kiepski żart, bo szosa nie wygląda jak szosa, tylko jak szajs :) Ale to tylko moje zdanie w kwestii estetyki, z którym nie trzeba się zgadzać. (więc zostawcie mnie w spokoju zwolennicy tarcz ;P)

 

Jeśli zjeżdżasz na co dzień z mokrych alpejskich wielokilometrowych podjazdów to jakiś sens może jest. Jak nie, to ja osobiście bym się nie pchał. Ale poczekaj aż się wypowiedzą Ci co jeżdżą. ;)

 

Trend jest taki, żeby się w nie pchać, ale to tylko spece od marketingu próbują wcisnąć na siłę rozwiązanie, które jest przerostem formy nad treścią. Bo coś sprzedawać trzeba, nawet na przekór tych co z jazdy na szosie żyją i wiedzą najlepiej. 

 

*Nie hejtować, w poście wyrażam tylko swoje zdanie ;) 


  • robo, Greek, PAVULONIX and 2 others like this


53865785563_3dfc4288d2_o.png 50927423167_21cc9455fd_o.png 41936344895_5d8a499da7_o.png 51000815092_a2fafceb67_o.png 53650540372_5d02396ecc_o.png


#735 Paput

Paput
  • Użytkownik
  • 594 posts
  • SkądGdańsk

Posted 15 August 2016 - 23:27

Osobiście tarcz nie mam i również mi się nie podobają. 

Ale dostrzegam jedną zaletę.

Zdecydowanie dłużej powinny wytrzymać obręcze. Jeśli się nie rozcentrują to nie zużywają się powierzchnie hamujące.

W rozwiązaniu na hamulce klasyczne powierzchnie cierne,szczególnie w deszczu się zużywają i z czasem nawet proste trzeba wymienić. 

Podobno rozwiązanie na sztywną oś jest lepsze bo daje większą sztywność. 



#736 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 16 August 2016 - 08:20

Mam szosę z hamulcami obręczowymi i gravela czyli również rodzaj roweru szosowego z tarczami.

Czy "warto"? Klasyczną szosówkę raczej kupiłbym z hamulcami obręczowymi, jednak bardzo daleki byłbym od stwierdzeń

typu "tarcze w szosie to kiepski żart" czy "szosa nie wygląda jak szosa, tylko jak szajs".

Natomiast gdybym już miał kupować szosówkę z tarczami to tylko i wyłącznie ze sztywnymi osiami.



#737 Drake29a

Drake29a
  • Użytkownik
  • 56 posts

Posted 16 August 2016 - 08:37

Hamowanie na szosie to śliski temat, u mnie na Kendach z hamulcami obręczowymi koło staje, ale rower jedzie dalej. Więc nie wiem czy doceniłbym tarcze, wiadomo, hydrauliczne tarcze dadzą lepszą modulacje siły hamowania, i konieczność użycia mniejszej siły na dźwigni.  Tyle z zalet.



#738 paulsen

paulsen
  • Użytkownik
  • 681 posts

Posted 16 August 2016 - 10:12

Zjazdy na hamulcach tarczowych to sama przyjemność. Szczególnie przy większej masie kolarza. Dobra modulacja itd. Przesiadając się potem na zwykłe, obręczowe hamulca można mieć wrażenie, że rower nie hamuje, ale pod względem estetycznym może takie rozwiązanie nie jest najładniejsze.

Jeśli już to polecam osie przelotowe - połączenie sztywne i pewne. Warto też rozeznać się czy rama z widelcem pozwala na montaż w systemie Flat Mount (Shimano). http://magazynbike.p...shimano-105.htm

Trochę lepiej to wygląda. 



#739 trace_error

trace_error
  • Użytkownik
  • 340 posts

Posted 16 August 2016 - 10:30

Tarcze w szosie otwierają drogę do lekkich obręczy karbonowych pod opony. Do tego modulacja i pewność działania w różnych warunkach pogodowych. Wygląd obecnie trochę na minus, ale jak się staną bardziej popularne to pewnie i wygląd nie będzie tak przeszkadzał.

https://youtu.be/ET1jRVynOBA?t=1016(polecam też resztę carbon wheels part 1 part2 i carbon fiber - the truth)

  • kaloo likes this

#740 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Posted 16 August 2016 - 10:58

Moim zdaniem jest to wciskanie na siłę czegoś, czego tak naprawdę większość po prostu nie chce, a prędzej czy później i tak będzie do tego zmuszona. Jedyna zaleta, to rzeczywiście brak niszczenia drogich szosowych obręczy podczas hamowania. Innych zalet nie widzę. Dla mnie dzień upowszechnienia się hamulców tarczowych, będzie ostatnim dniem czaru prawdziwej szosy.


  • robo and tomekvolvo240 like this



Reply to this topic