Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#741 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 16 sierpień 2016 - 11:35

Dziękuję za opinie, muszę to jeszcze sam przemyśleć. W przypadku wersji pod tarcze musiałbym jeszcze dokupić koła i hamulce (mechaniczne - hydraulicznych nawet nie biorę pod uwagę), w wersji szczękowej w zasadzie mam wszystko co potrzebne.
A swoją drogą szkoda,że nie ma ram szosowych uniwersalnych jak np. przełajowy Accent Cx One ;)

#742 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 16 sierpień 2016 - 11:41

ja w ciemno biore tarcze w szosie.Jezdze po gorach,beskidy,tatry,alpy i o ile jest sucho da sie hamowac na zwyklych ale lekko poleje i mamy spowalniacze nie mowiac juz o karbonowych kolach. Na plaskich terenach to faktyczni zbyteczna sprawa



#743 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 16 sierpień 2016 - 12:17

Myślałem, że chodzi o hydrauliczne - mechanicznymi w ogóle nie zawracałbym sobie głowy.

#744 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 16 sierpień 2016 - 13:01

mysle ze i tak lepsze mechaniczne niz szczekowe



#745 Silver Surfer

Silver Surfer
  • Użytkownik
  • 81 postów
  • Skądz łódki

Napisano 16 sierpień 2016 - 13:08

mysle ze i tak lepsze mechaniczne niz szczekowe

Z opinii ludzi, którzy je mają zamontowane w przełajówkach wynika, że podczas jazdy na suchej nawierzchni siła hamowania jest tylko trochę większa. Różnica, i to spora, pojawia się podczas jazdy w mokrych warunkach.


Got An Oldie But She's A Goldie

Why You ask me?

'cause Steel Is Real  B)


#746 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 postów
  • SkądKatowice

Napisano 16 sierpień 2016 - 13:15

Tarcze są zawsze lepsze od szczęk, jedynym kosztem jest większa waga. Kontrola nad trakcją jest nie do porównania z obręczowymi hamulcami.

 

Jak brakuje mocy, to można np dać większe tarcze.



#747 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 sierpień 2016 - 13:19

Niekoniecznie. Ogromna większość szosówek ma wyraźnie podany maksymalny rozmiar tarcz wynoszący 160 mm.

Waga to nie jedyny koszt. Aero również ma znaczenie, podobnie cena.


BTW ilu z autorów widocznych tu opinii faktycznie korzystało z tarczówek na szosie? A ilu z tych, którzy "nie korzystali, ale wiedzą", krytykowało kolegę @marvelo za podobną postawę przy okazji dyskusji o SPD? :>

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#748 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 16 sierpień 2016 - 14:11

Co do SPD to też się przymierzam ale to odległa przyszłość ;)

Siła hamowania to nie wszystko - przy długim zjeździe na hamulcach obręczowych zachodzi też obawa o pęknięcie dętki - nie wiem czy to jest możliwe? Obręcz się nagrzewa, to jasne, ale czy aż do takiej temperatury żeby zniszczyć dętkę? Słyszał ktoś o takim przypadku?



#749 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 sierpień 2016 - 14:19

Wprawdzie to efekt w pierwszej kolejności złej techniki, a nie sprzętu, ale jak najbardziej - zdarza się.

Rzadko bo rzadko, ale przeważnie spektakularnie ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#750 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 16 sierpień 2016 - 16:08

Szala przechyla się na korzyść tarczówek :) Taka rama powinna też przyjąć szerszą oponę w razie konieczności. Do tego koła Aksium One Disc - to chyba niezły wybór?



#751 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 16 sierpień 2016 - 19:31

Niekoniecznie. Ogromna większość szosówek ma wyraźnie podany maksymalny rozmiar tarcz wynoszący 160 mm.
 

 

Sram do szosy nie zaleca tarcz mniejszych niż 160mm ;)



#752 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 sierpień 2016 - 19:40

To się nie wyklucza ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#753 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 sierpień 2016 - 19:52

Kup sobie https://www.sram.com...rshydraulic-rim będziesz miał plusy hydrauliki i prostotę obsługi hamulców szczękowych.

sram_force_hrr_1000x1000.jpg?itok=9X3PnV


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#754 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 16 sierpień 2016 - 19:54

Nie, ale nie sugeruje jednocześnie że mniejsze będą lepsze ;)

 

Jak dla mnie hydrauliczne hamulce szczękowe są totalnie bez sensu jeżeli chodzi o kwestie eksploatacyjne.



#755 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 16 sierpień 2016 - 20:05

ja wlasnie zawsze najbardzije obawiam sie wystrzalu detki na dlugim zjezdzie.Zdarzylo mi sie to 2 razy i jest to potwornie niebezpieczne.Raz na 16km zjezdzie krętym gdzie non stop bylo hamowane,a 2 razem na zjezdzie z 20% podjazdu i hamowaniu przez 2-3km wlasciwie caly czas.Mam tarcze w MTB i chwale sobie to rozwiazanie.WYglad mnie nie interesuje.



#756 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 16 sierpień 2016 - 20:13

Też kiedyś zjeżdżałem z ponad 20% górki gdzie na musiałem cały czas trzymać hamulec, co prawda tylko z pół km ale obręcze były już gorące. A do tego swoje ważę.  Dętka nie wystrzeliła ale strach był :)

Jeszcze jedna kwestia nie daje mi spokoju a mianowicie nierównomierne obciążenie goleni widelca przy hamulcu tarczowym: czy przy mocnym hamowaniu rower nie skręca w lewo?



#757 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 16 sierpień 2016 - 20:24

A na czym ta prostota obsługi hamulców szczękowych (w porównaniu do tarczówek) polega?

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#758 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 16 sierpień 2016 - 20:25

Przy "plastelinowym" widelcu możliwe jest że będą jakieś problemy, wibracje, wiotkość itp. W sprzęcie dobrej jakości nic takiego raczej nie powinno występować, ja przynajmniej u siebie nic niepokojącego do tej pory nie zauważyłem.



#759 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 sierpień 2016 - 20:26

Nie, ale nie sugeruje jednocześnie że mniejsze będą lepsze ;)

 

Jak dla mnie hydrauliczne hamulce szczękowe są totalnie bez sensu jeżeli chodzi o kwestie eksploatacyjne.

Dlaczego?


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#760 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 postów
  • SkądBergen

Napisano 16 sierpień 2016 - 20:35

Bo poza brakiem linek które od czasu do czasu należy wymieniać posiadają wszystkie "wady" tradycyjnych hamulców szczękowych a dodatkowo są od nich cięższe i trudniejsze w serwisowaniu.





Dodaj odpowiedź