Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#801 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 664 posts
  • SkądKatowice

Posted 09 September 2016 - 10:22

Waga? Lżej byłoby, gdyby po prostu promień tarczy stykał się idealnie z krawędzią klocka.

 

To zobacz ile waży ashima airotor, czy tam aries w wersji 203, a ile typowe tarcze 203.

 

Protip: lekkie, powycinane tarcze w tym rozmiarze ważą ~130g. 203 standardowe to ok 200g. Czyli na tarczy masz 70g różnicy.

 

Avid SolidSweep w wersji 160mm waży ok 140g. Powycinany dartmoor nano w wersji 160 waży 65g. Różnica 55g.

 

Stal jest ciężka a rowerzyści odczuwają ból analny na widok wagi.

 

Tarcze bez zewnętrznych wycięć zużywają klocek nierówno, co powoduje zagłębianie się wokół wyciętych otworów i problemy przy wymianie klocków. Problem znany z np starych tarcz Hayesa. Organiczne falowane powierzchnie tarcz np shimano czy hope częściowo rozwiązują ten problem. W skróce-  chcesz mieć jakąś krawędź tnącą klocek na całej jego szerokości, albo żadnej takiej krawędzi.



#802 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,635 posts
  • SkądSzczecin

Posted 09 September 2016 - 10:47

A zdajesz sobie sprawę, że większość tych wycięć jest na powierzchni hamującej, a nie na obwodzie?


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#803 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 664 posts
  • SkądKatowice

Posted 09 September 2016 - 11:19

Dlatego pokazałem Ci przykład SolidSweep, który posiada 0 ( słownie _zero_ ) wycięć na powierzchni hamującej.



#804 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,635 posts
  • SkądSzczecin

Posted 09 September 2016 - 11:57

Tylko to nie odpowiada na pytanie, po co właściwie kierujesz to do mnie. Nigdzie nie napisałem niczego, co sugerowałoby przeciwne wnioski.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#805 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 711 posts

Posted 10 September 2016 - 17:47

Patrzę na Tarmaca na 2017 i widzę, że wersja z tarczami bez sztywnych osi. Przykładowo: https://www.speciali...ert-disc/115428W związku z tym myślicie, że będzie to stanowić duży problem?



#806 radomir82

radomir82
  • Użytkownik
  • 879 posts
  • SkądBergen

Posted 10 September 2016 - 20:32

Żadnego poza marketingiem.



#807 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 10 September 2016 - 22:55

Na pewno?Tak wszyscy się zachwycają tymi osiami...
A moja ramka już w drodze ;)
Może polecicie jakiś sklep z dobrą ceną na BB7 Road?A może ktoś ma używki? Na alle...posucha. Jest jeszcze w opcji Promax Render R, choć marka Promax kojarzy mi się z makrokeszami... Ponadto jest TRP Spyre ale to drożyzna :(

#808 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2,263 posts
  • SkądSheffield

Posted 10 September 2016 - 23:39

Jest faktem, że pracujący hamulec tarczowy powoduje siły wydzierające piastę z tradycyjnie wyciętego widelca, a sztywne osie maja temu w 100% zapobiec, ale szczerze komu się zdarzyło, żeby tarczówka wysunęła koło z wideł..?


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#809 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Posted 11 September 2016 - 00:11

Podobno się zdarza, może bardziej chodzi o delikatne przestawienie (cykliczne przestawianie) koła w hakach i np.  w efekcie luzowanie się konusów (w klasycznych piastach na konusach i kulkach). 

http://cyclingtips.c...-axels-but-why/



#810 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3,088 posts
  • SkądWLKP

Posted 11 September 2016 - 06:49

Przednie koło ma przecież dodatkowe zabezpieczenie przed wypadnięciem, taki rant od spodu zacisku. Aby wypaść totalnie by trzeba zluzować zacisk. Tak jak piszesz, mikro przesunięcia tak, ale wypadanie koła jest wręcz niemożliwe.

#811 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 664 posts
  • SkądKatowice

Posted 11 September 2016 - 07:16

Patrzę na Tarmaca na 2017 i widzę, że wersja z tarczami bez sztywnych osi. Przykładowo: https://www.speciali...ert-disc/115428W związku z tym myślicie, że będzie to stanowić duży problem?

 

Będzie stanowić upierdliwość. Przy wyciąganiu i wkładaniu koła na tradycyjnym haku nigdy nie trafisz idealnie tak samo, przez co albo musisz to skorygować, albo ryzykujesz, że hamulec będzie dzwonić. Przy czym da się z tym żyć, wymaga to odpowiedniej techniki wkładania koła. Ja to robię tak, że po założeniu kół stawiam rower na kołach, luzuję QR, dociskam lekko rower do ziemi i dopiero dociągam tenże QR. Wtedy koło idealnie ustawia się w haku.

 

EDIT: Przelotowe osie mają zwykle tak małe tolerancje wymiarowe, że ten problem nie ma prawa się pojawić.



#812 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 664 posts
  • SkądKatowice

Posted 11 September 2016 - 07:17

Może polecicie jakiś sklep z dobrą ceną na BB7 Road?A może ktoś ma używki? Na alle...posucha. Jest jeszcze w opcji Promax Render R, choć marka Promax kojarzy mi się z makrokeszami... Ponadto jest TRP Spyre ale to drożyzna :(

 

Jest jeszcze Hayes CX5, którego polecam, bo to mega fajny hamulec :) lepszy w obejściu od BB7



#813 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 664 posts
  • SkądKatowice

Posted 11 September 2016 - 07:20

Jest faktem, że pracujący hamulec tarczowy powoduje siły wydzierające piastę z tradycyjnie wyciętego widelca, a sztywne osie maja temu w 100% zapobiec, ale szczerze komu się zdarzyło, żeby tarczówka wysunęła koło z wideł..?

Mnie się zdarzyło ;) w dość nietypowej sytuacji, bo w rowerze poziomym, ale regularnie tarczówka wyciągała mi koło z zacisku. Dopiero zastosowanie osi na śruby rozwiązało problem.



#814 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 664 posts
  • SkądKatowice

Posted 11 September 2016 - 07:22

Przednie koło ma przecież dodatkowe zabezpieczenie przed wypadnięciem, taki rant od spodu zacisku. Aby wypaść totalnie by trzeba zluzować zacisk. Tak jak piszesz, mikro przesunięcia tak, ale wypadanie koła jest wręcz niemożliwe.

Precesja wywołana drganiami podczas jazdy potrafi rozkręcić QR całkowicie. Co prawda można się spodziewać, że się zauważy, że coś jest nie w porządku, ale fakt pozostaje faktem, że jest to możliwe.



#815 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 posts
  • SkądGōrny Ślōnsk

Posted 11 September 2016 - 17:10

Jest jeszcze Hayes CX5, którego polecam, bo to mega fajny hamulec :) lepszy w obejściu od BB7

 

a nie myślałeś o shimano br-r317 - 260zł za komplet NOWE (roweras88)



#816 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 11 September 2016 - 18:44

BR-317 i BR-517 przewijały się również w poszukiwaniach.



#817 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 11 September 2016 - 19:48

Pytanie dla obeznanych w temacie tarcz ze sztywną osią (może być mtb). Mając dwa komplety kół (różnych) przy zmianie między nimi, czy trzeba regulować zacisk czy tarcze są zawsze w tym samym miejscu niezależnie od kół?



#818 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 664 posts
  • SkądKatowice

Posted 11 September 2016 - 19:55

Pytanie dla obeznanych w temacie tarcz ze sztywną osią (może być mtb). Mając dwa komplety kół (różnych) przy zmianie między nimi, czy trzeba regulować zacisk czy tarcze są zawsze w tym samym miejscu niezależnie od kół?

Różnie bywa. Jeżeli są to piasty tego samego producenta i ten sam model, to zwykle się da. Inaczej np Syntace oferuje 0.2mm dystanse do 6 śrubnych tarcz do wyrównania pozycji. Ostatecznie można korzystać z podkładek ustawczych do łożysk, dostępnych od grubości 0.1mm.



#819 pan_piotr

pan_piotr
  • Użytkownik
  • 600 posts
  • SkądGōrny Ślōnsk

Posted 11 September 2016 - 19:56

mam dwa komplety kół , jeden na szose drugi w teren i nic nie muszę regulować , ale nie mam sztywnej osi.



#820 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 11 September 2016 - 20:38

Dzięki za opinie.

 

Do mnie bardzo przemawia kombinacja tarczy + elektroniki, najlepiej bezprzewodowej. Canyon Endurace CF SLX w czerwieni czy Giant TCR Advanced Disk w pomarańczy świetnie wyglądają.


  • cauchy likes this



Reply to this topic