Jump to content


Photo

Tarcze w szosie ?


2153 replies to this topic

#921 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 08 October 2016 - 10:13

Podobają mi się polskie fora (bez względu na dziedzinę). Tu zawsze ktoś próbuje coś komuś udowodnić.

 

Ciekawe jakie zdanie o hamulcach tarczowych mają sami profesjonaliści. Bo tak jak pisałem już wcześniej (w przełajach) podchodzą do nich z rezerwą.



#922 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 08 October 2016 - 10:35

Problemy ludzi którzy nigdy nie mieli roweru z hydrauliką. Wadą to najwyżej jest przymocowanie do jednego producenta napędu/hamulców. Z tego powodu mój rower wciąż jeździ na mechanice. To oraz fakt, że mniej więcej raz na pół roku moje łapy kończą żywot w sposób nagły na jakimś płocie czy innej barierce i gdybym nie zabijał Sory, tylko hydro Duracza za średnią krajową, to bym się chyba pociął. Ale ja biedny jestem. Chociaż przynajmniej wkrótce będę potrafił złożyć manetkę STI z zawiązanymi oczami :P
 

Na czym polega 'zaleta' poziomych haków? Na permanentnym wstawianiu koła krzywo? Ale jak masz takie życzenie, to rowerów na tarcze z poziomymi hakami są tony.

Widzisz mam rower z hydrauliką i mam właśnie problem nie mogę sobie do transportu nic rozczepić i jeszcze te kable wchodzą w ramę i nic nie idzie rozmontować. A koło w hakach poziomych ustawia się bardzo prosto.

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#923 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 08 October 2016 - 11:12

Minus tarczówek to także standaryzacja komponentów. Np klocki każda firma ma swoje - kształt okładzin i płytek.



#924 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 08 October 2016 - 13:09

Widzisz mam rower z hydrauliką i mam właśnie problem nie mogę sobie do transportu nic rozczepić 

 

A po co "rozczepiać" do transportu? Pytam poważnie.



#925 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 08 October 2016 - 13:43

Na przykład po to, żeby zmieścić rower w bagażniku. Nie każdy (a właściwie: mało który) samochód zmieści rower z założonymi kołami.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#926 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 08 October 2016 - 13:55

No to zwykle odkręcasz jedno koło, zwykle przednie. Nie rozumiem w jaki sposób hamulce tarczowe przeszkadzają w transporcie, czy mając qr czy sztywna oś.

#927 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8,634 posts
  • SkądSzczecin

Posted 08 October 2016 - 14:00

Ja nie mówię, że się nie da. Ale mimo wszystko jest mniej wygodnie niż z hamulcami na obręcz.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#928 kaloo

kaloo
  • Użytkownik
  • 614 posts

Posted 08 October 2016 - 14:07

Mam przełaja na tarczach i szosę na "normalnych" hamulcach, przewoże oba rowery w sedanie, w jednym i drugim przypadku muszę zdjąć przednie koło i złożyć kanape. Nie widzę różnicy w przeowżeniu jednego i drugiego roweru i nie potrafię sobie wyobrazić jakie większe trudności może sprawić transport roweru z hamulcami tarczowymi. Dla mnie to aegumnet trochę na siłę.

#929 sirkozi

sirkozi
  • Użytkownik
  • 2,297 posts
  • SkądGdańsk

Posted 08 October 2016 - 14:14

Też jestem ciekawy o co chodzi. Nie mam roweru z tarczówkami, ale w przyszłości nie wykluczam i warto wiedzieć jak najwięcej o potencjalnych problemach. Wydawało mi się, że sztywne osie eliminują problem z ustawieniem tarczy po wyjęciu koła. Czy może o coś innego chodzi?



#930 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 08 October 2016 - 14:16

Na przykład po to, żeby zmieścić rower w bagażniku. Nie każdy (a właściwie: mało który) samochód zmieści rower z założonymi kołami.

 

Nadal nie rozumiem o co chodzi z: "mam rower z hydrauliką i mam właśnie problem nie mogę sobie do transportu nic rozczepić "

Posiadam rower z hamulcami tarczowymi oraz obręczowymi i w obu równie bezproblemowo

mozna wyjąć koła...



#931 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 08 October 2016 - 15:20

A jednak może być problem bo zazwyczaj zdejmujemy przednie koło a tylne zostaje (przynajmniej ja tak robię) i kładziemy rower na lewą stronę,żeby nie kłaść na przerzutkę. Przy fatalnym zbiegu okoliczności tylna tarcza może się wygiąć o coś...



#932 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 08 October 2016 - 15:30

Dziesiątki razy przewozilem rower z tarczami w bagażniku z wypiętym przednim kołem i nigdy nie bylo żadnych kłopotów.

Wygląda to na robienie sztucznych problemów...

 



#933 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 08 October 2016 - 16:03

Ja na tylnym siedzeniu wożę dziecko i nie będę obok niego przewoził roweru ze względu bezpieczeństwa, rower mieścił się w bagażniku po wymontowaniu widelca, teraz jest to nie możliwe. Jak bym chciał wozić rower w boksie dachowym, system hydrauliczny uniemożliwia mi demontaż kierownicy (było by to możliwe przy zostawieniu dużo za długich pancerzy, ale nie po to są chowane w ramę)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#934 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1,050 posts
  • SkądPuławy

Posted 08 October 2016 - 16:03

Nigdy nie przewożę roweru razem z tarczami :).

1ag6eu.jpg
Kumaty rowerzysta kładzie odpięte przednie koło między złożoną kanapę, a siedzenie pasażera.



#935 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 posts

Posted 08 October 2016 - 16:04

Po prostu trzeba bardziej zwracać uwagę na co się kładzie rower.

#936 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 08 October 2016 - 16:13

Yhy rowery są robione tak, że trzeba coraz bardziej na nie uważać. Ale gdzie tu wolność rowerowa ;)


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#937 uzurpator

uzurpator
  • Użytkownik
  • 663 posts
  • SkądKatowice

Posted 08 October 2016 - 16:48

Ja na tylnym siedzeniu wożę dziecko i nie będę obok niego przewoził roweru ze względu bezpieczeństwa, rower mieścił się w bagażniku po wymontowaniu widelca, teraz jest to nie możliwe. Jak bym chciał wozić rower w boksie dachowym, system hydrauliczny uniemożliwia mi demontaż kierownicy (było by to możliwe przy zostawieniu dużo za długich pancerzy, ale nie po to są chowane w ramę)

 

Innymi słowy - specyficzny dla Ciebie problem rzutuje na wszystkich? Wiesz, że są szybkozłączki hydrauliczne?



#938 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3,195 posts

Posted 08 October 2016 - 16:58

Ja na tylnym siedzeniu wożę dziecko i nie będę obok niego przewoził roweru ze względu bezpieczeństwa, rower mieścił się w bagażniku po wymontowaniu widelca, teraz jest to nie możliwe. Jak bym chciał wozić rower w boksie dachowym, system hydrauliczny uniemożliwia mi demontaż kierownicy (było by to możliwe przy zostawieniu dużo za długich pancerzy, ale nie po to są chowane w ramę)

 

To już zaczyna podpadać pod paranoję.

Żeby rozwiązać ten "węzeł gordyjski" wystarczy kupić samochodowy uchwyt do roweru.



#939 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Posted 08 October 2016 - 17:05

Minus tarczówek to także standaryzacja komponentów. Np klocki każda firma ma swoje - kształt okładzin i płytek.


A na czym polega tu problem? Na rynku jest masa klockow oryginalnych i zamienników. Jadąc daleko można wziąć kilka sztuk zamienników. Ostatecznie klocki można "dociąć" od innego modelu prosząc o pomoc w dowolnym warsztacie rowerowym posiadającym pilnik i piłkę do metalu.

#940 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3,220 posts
  • SkądPoznań

Posted 08 October 2016 - 17:52

To już zaczyna podpadać pod paranoję.

Żeby rozwiązać ten "węzeł gordyjski" wystarczy kupić samochodowy uchwyt do roweru.

Tak jadę na wyścig zawsze można coś po drodze zobaczyć, na pewno zostawię rower na dachu samochodu albo na haku :). Może lubisz być więźniem roweru ale ja nie.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 




Reply to this topic