Skocz do zawartości


Zdjęcie

Tarcze w szosie ?


2153 odpowiedzi w tym temacie

#941 puchaty

puchaty
  • Użytkownik
  • 787 postów
  • SkądGdynia

Napisano 08 październik 2016 - 18:09

Ale jak Ci buchną rower na tarczach, który zostawiłeś na dachu, ponieważ poszedłeś coś zobaczyć razem z dzieckiem, wracając z wyścigu, to już nie będziesz więźniem roweru. Na dodatek kupisz sobie wtedy z powrotem rower z tradycyjnymi hamulcami. Same plusy.


  • berski, ROZMIAR i sirkozi lubią to

#942 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 08 październik 2016 - 18:13

A na czym polega tu problem? Na rynku jest masa klockow oryginalnych i zamienników. Jadąc daleko można wziąć kilka sztuk zamienników. Ostatecznie klocki można "dociąć" od innego modelu prosząc o pomoc w dowolnym warsztacie rowerowym posiadającym pilnik i piłkę do metalu.

No to powodzenia. Wycinaj sobie. Ja wolę kupić tylko lepiej żeby to było jakoś standaryzowane:

hu6ry4.jpgDobrze, że nie ma jeszcze klocków w kształcie siedmiokąta. Nie można to jakoś usystematyzować.

Co by nie mówić, to w hamulcach szczękowych nie ma takiego zawirowania.



#943 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 08 październik 2016 - 21:10

 Może lubisz być więźniem roweru ale ja nie.

 

Nie masz szosówki z tarczami więc chyba nie ma sensu, żebyś się, aż tak zamartwiał i tworzył wydumane 

problemy.

Ja posiadam taki rower, a jakoś jestem mniej przejęty od Ciebie.



#944 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3220 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 październik 2016 - 22:29

Ja przedstawiłem problem szosówki z układem hydraulicznym jaką posiadam. Przecież nikt nie będzie się bawił w mechaniczne tarcze, tak sam jak nikt nie bawi się w to w mtb.

I naprawdę nie interesuje mnie Twoje przejecie. Chcesz rozmawiać o uczuciach to może nie w temacie o hamulcach ;)

Powiedz nam lepiej z jakiego powodu zdecydowałeś się na tarcze, a nie na hamulce szczękowe. Jakie robisz przebiegi roczne gdzie i jak jeździsz. To będą przydatne informacje dla innych.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#945 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 09 październik 2016 - 00:44

No to powodzenia. Wycinaj sobie. Ja wolę kupić tylko lepiej żeby to było jakoś standaryzowane:
hu6ry4.jpgDobrze, że nie ma jeszcze klocków w kształcie siedmiokąta. Nie można to jakoś usystematyzować.
Co by nie mówić, to w hamulcach szczękowych nie ma takiego zawirowania.

A ile z tych typów występuje w popularnych hamulcach? I jakie znaczenie ma mnogość kształtów? Kupujesz raz w tygodniu? Ja nigdy nie miałem problemu z klockami. Kupuję coś nowego to nabywam w zapasie jeden komplet. Jakbym się wyprawial szosą to wziąłbym 3, przestrzeń ładunkowa zajęta w stopniu niezauważalnym. A co do wycinania - w sytuacji skrajnej można tak zaimprowizować. Przez 6 lat robiłem to dwa razy. Tylko.

#946 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 09 październik 2016 - 06:33

Właśnie te zmiany standardów to jeden z powodów dla których nie warto kupować na razie tarczy. Potem dochodzi uciążliwość transportu, teraz opieram koło o koło nie bacząc na to że pognę tarcze, kiedy trzeba będzie się na nie przestawić skończy się wygoda. 

 

Więc kiedy już wyjaśni sie sprawa standardów i kupisz  szosę z tarczami (tylko jak wtedy  będziesz "opierać koło o koło", nie zamartwiając się, że "pogniesz tarcze" ?), bedziesz może w stanie  napisać coś z sensem zamiast tworzyć imaginacje.



#947 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 02 grudzień 2016 - 07:10

A tymczasem zawodnicy (wciąż) są na "nie": http://www.velonews....w-survey_425659


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#948 Cyklo Ziutek

Cyklo Ziutek
  • Użytkownik
  • 1050 postów
  • SkądPuławy

Napisano 02 grudzień 2016 - 08:54

Teraz dochodzą kombinacje z osłona tarcz. Pewnie temat będą tak długo wałkować, aż go przepchną.



#949 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 grudzień 2016 - 15:38

Może z zaciskiem Shimano to zadziała ale nie z BB7.Proste.
Gdyby ktoś pytał to taka sama szosówka tylko na tarczach jest cięższa od klasycznej o jakieś 0,6 - 0,7 kg :( Niestety,taka jest cena postępu. Czy warto? To każdy musi sam rozważyć...

 

Realna różnica to 300-500g jesli chodzi o hydrauliki, a jeśli mechaniczne np. TRP Spyre, to różnicę robią tarcze plus nieco koła, w sumie jakieś 200g. W hydra dochodzą jeszcze klamkomanetki, które w wersji 105tki ważą ok 700g, Ultegra 660g, DuraAce 500g, czyli jakieś 220g więcej od wersji zwykłej. Zaciski w sumie są lżejsze od zwykłych hamulców, więc nieco kompensują nadwagę.

 

Zanim kupiłem pierwszą szosę, jeździłem testowo na szosach na zwykłych hamulcach, ale moje odczucie w porównaniu do 6 lat jazd MTB/cross na hydra było takie, że one nie działają. W każdym razie nie tak jak chcę. Naciskam klamkę a rower jedzie dalej. Kurde to jak tak to działa, to dziękuję. Kupiłem tarczówkę mechaniczną, bo plus był taki że mogłem wstawić szerszą oponę no i obręcz się nie niszczy. Ale to dalej nie jest to co być powinno. Przyzwyczaiłem się, tarcze się "dotarły" i jakichś wielkich problemów nie miałem.

 

Razu pewnego wsiadłem na próbę na nowego Speca Roubaix z DA Di2 i hydrauliką i to dopiero była pierwsza szosa która hamowała tak jak rower powinien hamować. Nie trzeba ściskać klamki niewiadomo jak mocno, wystarczy lekko nacisnąć i rower już zwalnia. I o to mi chodzi. Tak więc w przyszłym roku jak tylko pojawią się klamki 9120 w sprzedaży ustawiam się pierwszy w kolejce.


  • paulsen lubi to

#950 roweras88

roweras88
  • Użytkownik
  • 725 postów

Napisano 03 grudzień 2016 - 18:58

Mi wychodzi jednak więcej - w danej cenie cięższe koła o jakieś 200-300 g, bo zamiast 20/24 szprychy do tarcz potrzeba 32/32,do tego tarcze ze śrubami jakieś 250 g, zaciski mechaniczne jednak są cięższe od caliperów o jakieś 100-200 g, wreszcie wzmocniony frameset,szczególnie widelec - około 100 g.

#951 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 03 grudzień 2016 - 19:09

Przy odpowiednio zaprojektowanym kole nie potrzeba do tarcz 32/32.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#952 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 03 grudzień 2016 - 19:47

Kola Hunt Aero Light Disc 1500g wiec waga normalna i w normalnej cenie. Tarcze ze srubami do 150g za pare spokojnie znajdziesz w normalnej cenie. Zaciski Trp Spyre 300g para, Ultegry hydrauliczne ponizej 280g wiec w normie. Franeset 100g? bez przesady... Jedyna roznica to wlasnie dodatkowe tarcze plus jesli hydraulika to klamki.

#953 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 03 grudzień 2016 - 21:49

Czy są w ogóle firmowe szosowe koła pod tarcze z 32 szprychami ?

Bo z tego co widzę, u znanych producentów  (DT, HED, Zipp, Enve, Reynolds, Eastoni inni) standard to 24 szprychy (Fulcrum stosuje jeszcze mniej).



#954 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 03 grudzień 2016 - 22:01

Gotowce obecnie to chyba wcale nie mają aż tylu szprych, czy pod tarczę czy nie.



#955 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 grudzień 2016 - 12:31

Tarcze ze srubami do 150g za pare spokojnie znajdziesz w normalnej cenie.

Tyle, że nie będą to tarcze nadające się do jazdy szosowej. Modele z wystarczająco dobrym odprowadzaniem ciepła to 200-250 g, i to w klasie Dura-Ace.

Co do kół, 32/32 to absolutna przesada dla typowo szosowego "szczypiora" (przełaj to inna bajka, tu można myśleć nad takim rozwiązaniem, kiedy absolutnym priorytetem jest święty spokój). Poza tym jeżeli koło przednie i tylne mają po tyle samo szprych, zwykle oznacza to, że przednie ma ich o ok. 4 za dużo ;)

Zwykle koła szosowe po dodaniu możliwości założenia tarcz "zyskują" po ok. 4 szprychy na koło w porównaniu do klasycznego odpowiednika.


  • paulsen lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#956 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 grudzień 2016 - 12:37

Tyle, że nie będą to tarcze nadające się do jazdy szosowej. Modele z wystarczająco dobrym odprowadzaniem ciepła to 200-250 g, i to w klasie Dura-Ace.

Zobaczę w przyszłym roku, ale jakoś Ci nie wierzę :)

 



#957 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 grudzień 2016 - 13:09

Nie musisz mi wierzyć. Tylko proszę, nie pisz potem w innym wątku, że szosowe hamulce hydrauliczne nie działają, kiedy są połączone z byle jakimi tarczami, a do tego pewnie źle wyregulowane.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#958 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2922 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 04 grudzień 2016 - 14:15

jaki pesymista :)



#959 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8634 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 04 grudzień 2016 - 14:20

Wprost przeciwnie - hydrauliki działają doskonale, po prostu wymagają poprawnej instalacji i regulacji :)


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#960 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3195 postów

Napisano 04 grudzień 2016 - 14:31

Zobaczę w przyszłym roku, ale jakoś Ci nie wierzę :)

To nie jest kwestia wiary, tylko faktów.

Do tego karbonowy widelec pod tarcze też jest z reguły cięższy. 





Dodaj odpowiedź