Przecież nie mogą zrobić takich pająków bo to nie aero:)
Tarcze w szosie ?
#1022 Gosc_marvelo_*
Posted 10 January 2017 - 12:25
Szprychy to jednak co innego. Przede wszystkim szprycha zwykle nie przebiega w rowerze na tyle blisko innego elementu (zwłaszcza ostrego), aby stworzyć efekt nożyc. Poza tym, jest w pewnym stopniu elastyczna. Nawet płaskie szprychy nie są też aż tak ostre, jak typowa tarcza hamulcowa.
Ciekawe, ile palców padło już ofiarą tarcz w historii tego wynalazku w rowerze.
http://singletrackwo...-wednesday-ouch
#1023
Posted 10 January 2017 - 12:27
Przecież nowe tarcze Dura-Ace eliminują 99% zagrożenia:
Serio, absolutnie nie wyobrażam sobie jakiego trzeba mieć pecha, żeby wsadzić palca na tyle głęboko w obracającą się tarczę o takim kształcie, żeby uszkodzić sobie palca. Choć podobno jak się ma pecha, to i na pustyni da się utonąć
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1024
Posted 10 January 2017 - 12:35
Pod warunkiem, że wszyscy będą latać na takich tarczach
W jednym z ostatnich filmów na profily Sagana widać, że ma tarcze na klasycznym pająku.
#1027
Posted 13 January 2017 - 15:29
koledzy jak peleton jedzie i tylko jeden sie wywali na przodku to co sie dzieje?, wszystko leci sila bezwladnosci, reka tu, noga tam, nie trudno jest dotknac wtedy powierzchni takiej tarczy, a wystarczy dotknac a tnie niemilosiernie jak noz. dlatego UCI niedopuszcza krotka pilka.
#1028
Posted 13 January 2017 - 15:52
Ale czego UCI nie dopuszcza? Przecież tarcze właśnie dopuściła.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1030
Posted 13 January 2017 - 16:22
Poprzedni post nie był wartościujący. Stwierdziłem fakt, który prawdopodobnie umknął @HESHER.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1032
Posted 13 January 2017 - 16:42
Może UCI wyszło z założenia, że kolarz ma po to aż 10 palców, aby można było spokojnie dopuścić tarcze. Swoją drogą ile palców potrzeba aby sprawnie obsłużyć klamkomanetki? 6?
#1035
Posted 25 January 2017 - 12:18
Jeden z pierwszych faktycznych testów grupy R9170: https://www.bikerumo...brake-groupset/. Rzeczowy i wolny od teoretyzowania kanapowych ekspertów
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1036
Posted 25 January 2017 - 18:36
#1037
Posted 26 January 2017 - 10:23
Wydaje mi się, że nikt nie zmuszał do używania hamulców tarczowych, bo poza nim i Kitelem reszta jego grupy korzysta z obręczowych.
Komentarz Boonena jest taki:
To największe ulepszenie jakie widziałem w mojej karierze, więc głupotą byłoby z tego nie skorzystać. W zeszłym roku miałem w domu Tarmac z tarczówkami i często na nim trenowałem, potem dostałem Roubaix, a w grudniu pierwszy raz jeździłem na Venge – prawdziwie wyścigowym modelu – i zdecydowałem się go zabrać.
Pracują lepiej, są łatwiejsze do kontrolowania, nie blokują się tak często jak normalne hamulce. Oczywiście potrafię modulować tradycyjne rozwiązanie, ale z tarczówkami czucie jest dużo lepsze. To największe ulepszenie jakie widziałem – nie wiem o co te krzyki.
- Holden Caulfield likes this
#1039
Posted 26 January 2017 - 10:45
Fausto Pinarello: We don't think a high-performance bike needs disc brakes.
Sorry ze po amgielsku każdy chyba rozumie , dalej pinarello nie planuje produkcji f10 z dyskami.
Modulacja w dyskach jest super tylko po jakoego grzyba to ,skoro można zablokować kolo jeszcze szybciej .
Prosi napewno nie potrzebują dysków pokazuje to najdobitniej dotychczasowa historia kolarstwa.
#1040
Posted 26 January 2017 - 10:59
Wydaje mi się, że nikt nie zmuszał do używania hamulców tarczowych, bo poza nim i Kitelem reszta jego grupy korzysta z obręczowych.
Komentarz Boonena jest taki:
To największe ulepszenie jakie widziałem w mojej karierze, więc głupotą byłoby z tego nie skorzystać.
Lepsze tłumaczenie to: "To największa innowacja w całej mojej karierze, dlatego głupotą byłoby z niej nie skorzystać. Działają lepiej niż zwykłe hamulce."
Można by stwierdzić że to jedyna innowacja podczas jego kariery , nawet pomiar mocy był już zanim on rozpoczął karierę .