Skocz do zawartości


Nowości sprzętowe


2552 odpowiedzi w tym temacie

#1801 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 28 czerwiec 2019 - 09:52

Tak, widziałem. Plusy to samo mocowanie w ramie i uwalnianie bidonu przez przekręcenie. Minus to nieco rozbudowany mechanizm zatrzasku w bidonie. No i pewno cena.

Chińczycy od jakiegoś czasu produkują, jakby to określić: zmodyfikowane Podium (przynajmniej ustnik) o magnetyczny zatrzask (ale trzyma się chyba też przez wsunięcie od góry). Na dodatek "aero" wgłębienia ;)

HTB1e5VSCFGWBuNjy0Fbq6z4sXXac.jpgUTB85n8.s0nJXKJkSaiyq6AhwXXaI.jpg

 

Nie wiem, czy w PL dostępne, na alliexpress jak najbardziej spory wybór ;)

(czy BPA free to nie wiem ;))


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1802 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 16 lipiec 2019 - 18:45

Wrzucam jako ciekawostkę.

Zauważyłem że Chińczycy mają swoją grupę osprzętu  :o

 

W różnych kategoriach szosa, mtb itp

 

https://sensahtech.com/sensah/

https://pl.aliexpres...2998059100.html


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1803 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 16 lipiec 2019 - 19:04

Budowanie nowych trendów? Shimano spóźniło się na rynek gravelowy o dobre 4 lata! A właściwie to 5, bo nowe modele wprowadzi faktycznie na rynek praktycznie po zakończeniu sprzedaży rowerów z rocznika 2019.

 

Chodzi o to że rozbudowali rynek do granic możliwości. Mają grupy do wszystkiego. Od miejskiego roweru dla cziki przez turystykę, mtb, szosę po bmx, zjazdowe i inne sporty grawitacyjne a nawet e-bike.

 

Capreo, Nexus, Alfine, Metrea, DXR, GRX, STEPS (e-bike), SAINT, ZEE , Reszty mi się nawet nie chce wymieniać bo część znacie.

 

To wszystko z podziałem na stopnie zaawansowania i ceny.

Dla mnie mistrzostwo marketingu i czytania potrzeb rynku.

 

Możliwe że gravel był za mało popularny a część komponentów z innych grup dawała radę.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1804 Siara_iwj

Siara_iwj

    Zło Konieczne

  • Moderator
  • 2263 postów
  • SkądSheffield

Napisano 16 lipiec 2019 - 20:57

Campa swoim nieogarnięciem w latach 90 i pierwszej  dekadzie 2000 mocno w tej ekspansji pomogła. 


 Lekkie. Tanie. Mocne. Wybierz dwa - C. Boardman


#1805 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 lipiec 2019 - 23:37

Kiedy pojawiła sie pierwsza indeksacja biegów na manetce? 85r shimano?

#1806 tomekjak

tomekjak
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • SkądPoznań

Napisano 17 lipiec 2019 - 08:31

Bodajże 84 - Shimano SIS.



#1807 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 lipiec 2019 - 20:22

Stalowe ramy o dosyć dowolnych kształtach robione w grupie znanej z produkcji wind. W skrócie, wytłaczają kształt połówki ramy i potem to laserowo zgrzewają/spawają. Mam wrażenie że inżynierowie potrzebowali odskoczni od produkcji wind i innych nudnych produktów, to zabrali się za niszowe i mało dochodowe ramy rowerowe - tak dla fun-u.

 

https://bikerumor.co...htweight-steel/

 

 



#1808 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 26 lipiec 2019 - 17:08

Nowy Domane: https://cyclingtips....st-ride-review/



#1809 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 26 lipiec 2019 - 17:24

Stalowe ramy o dosyć dowolnych kształtach robione w grupie znanej z produkcji wind. W skrócie, wytłaczają kształt połówki ramy i potem to laserowo zgrzewają/spawają. Mam wrażenie że inżynierowie potrzebowali odskoczni od produkcji wind i innych nudnych produktów, to zabrali się za niszowe i mało dochodowe ramy rowerowe - tak dla fun-u.

 

https://bikerumor.co...htweight-steel/

 

Hm,teraz może i windy, a dawniej działa i czołgi, w sumie dobry kierunek ewolucji :) Nie ulega wątpliwości, że na stali się znają jak nikt :)
 



#1810 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 26 lipiec 2019 - 19:57

 Nie ulega wątpliwości, że na stali się znają jak nikt :)
 

He, ci inżynierowie w 1912 roku też sądzili, że znają się na stali jak mało kto, a jednak Tytanik zatonął ;)



#1811 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 26 lipiec 2019 - 21:40

He, ci inżynierowie w 1912 roku też sądzili, że znają się na stali jak mało kto, a jednak Tytanik zatonął ;)

 

No i okazuje się, jak poszperać w necie, że dalej produkują okręty - obecnie dla Bundesmarine.

Mało kto wie, ale przed katastrofą na Tytaniku był pożar, który osłabił stal na jego burtach.
 



#1812 Arni

Arni
  • Użytkownik
  • 3088 postów
  • SkądWLKP

Napisano 27 lipiec 2019 - 08:14

O pożarze chyba słyszałem, ale główną przyczyną była stal, która miała chyba za dużo węgla w składzie i niby od tego nity popękały jak zapałki. 



#1813 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2019 - 11:13

 

Nie można powiedzieć: piękny sprzęt, fajne patenty....ale mocno to wszystko przekombinowane. Tylko czekać na wersję z 2022 r. ze spadochronem hamującym i poduszkami powietrznymi. Może to i dobre dla bogatego farmera z Kalifornii, ale dla zwykłego zjadacza chleba drogie w serwisie i niepraktyczne - podejrzewam, że na naszych drogach te plastikowe wsówki z bidonami po sezonie czy dwóch szybko by zaczęły wypadać. Do tego ten dziwaczny system regulacji sztycy.
 



#1814 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2019 - 11:20

Iso speed z punktu widzenia jakości I wykonania był rozwiązaniem które im wyszło.
Zmienili też konstrukcję suportu, oświecenie dotknęło ich nareszcie, po kilkunastu latach. Ciekawe jak z innymi detalami które w nowych Trekach leżą.

Przeciętny zjadacz nie kupuje bajka nawet za kilkanaście tysięcy, droższego tym bardziej. Więc zastosowane rozwiązania nie są drogie tylko adekwatme do całej ceny.

To ulepszone iso będzie tylko w slr'ach. Przy cenie 25 tysięcy nie jest to kusząca oferta nawet dla niebudżetowego nabywcy :)

#1815 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2019 - 11:26

Nie można powiedzieć: piękny sprzęt, fajne patenty....ale mocno to wszystko przekombinowane. Tylko czekać na wersję z 2022 r. ze spadochronem hamującym i poduszkami powietrznymi. Może to i dobre dla bogatego farmera z Kalifornii, ale dla zwykłego zjadacza chleba drogie w serwisie i niepraktyczne - podejrzewam, że na naszych drogach te plastikowe wsówki z bidonami po sezonie czy dwóch szybko by zaczęły wypadać. Do tego ten dziwaczny system regulacji sztycy.

 

Masz specyficzny gust - to wiem, dlatego nie zamierzam polemizować. Mi nowe Domane i Madone, bardzo się podoba. Rower wygląda drapieżnie i nowocześnie. Gdyby nie to, że wolę rowery lżejsze i sztywniejsze, to już bym go zamówił.

 

Może jako ciekawostkę dodam, że Specialized na 2020 rok, nie przewiduje już żadnej szosy w karbonie, na hamulcach obręczowych. Będzie dostępny tylko Tarmac rimbrake, jako zestaw ramowy S-Works.



#1816 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2019 - 11:35

Masz specyficzny gust - to wiem, dlatego nie zamierzam polemizować. Mi nowe Domane i Madone, bardzo się podoba. Rower wygląda drapieżnie i nowocześnie. Gdyby nie to, że wolę rowery lżejsze i sztywniejsze, to już bym go zamówił.

 

 

Myślę, że raczej mam gust typowy dla przeciętnego szosowca. Nie musi być super lekko, nie musi być super sztywno i nie musi być w rowerze bajerów. Za to ma być rama, która pojeździ ze dwie dekady ( lub dłużej ), nic w drodze nie będzie trzeszczało/stukało/harczało, nic będzie odpadać ani się łamać, czy giąć w czasie jazdy. Wolę tradycyjne sztyce i kierownice z normalnym mostkiem i kierownicą (niezespolone ), gdzie mogę sobie odpowiednio dobrać lub wymienić oba te elementy, ich długość, szerokość, firmę, kąt ustawienia baranka itd. A jak już będę musiał zmienić ramę, to da się na nią przerzucić stary osprzęt.

Wygląd to fajna rzecz, ale nie pierwszorzędna. No chyba, że ktoś ma kupę hajsu i będzie sobie co dwa - trzy sezony wymieniał ramę i osprzęt. Jak ktoś to lubi i go stać, czemu nie.



#1817 Gosc_Nikt Ważny_*

Gosc_Nikt Ważny_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2019 - 12:30

@Bullet

Też jestem tradycjonalistą, ale od pewnych nowości nie uciekniemy. A moim zdaniem, w porównaniu ze stanem obecnym, zmiany w Treku idą we właściwą stronę. Dla mnie bardzo ważne jest np. odejście od BB90 i tej nakładanej sztycy. W nowych szosach, wreszcie też ukryli w widelcu, przewód przedniego hamulca hydraulicznego. Przecież jeszcze modele na 2019 rok, mają ten przewód zapięty na jakieś prymitywne zaczepy. Warto też zauważyć, że w tej nowej Damonce, fajnie uporządkowali i ukryli wszystkie kable.



#1818 Gosc_Bullet_*

Gosc_Bullet_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2019 - 12:39

Odejście od tradycyjnego PF jest jak najbardziej na plus. Co do masztu stosowanego przez Treka i nasuwanego jarzma, nie wypowiem się, bo na tym nigdy nie jeździłem. Estetycznie mi nie przeszkadza, pewnie wzmacnia sztywność ramy, choć nie wiem, jak się ten system sprawdza pod cięższym zawodnikiem. W sumie dla mnie cały ten temat to raczej ciekawostka, kiedyś, w przyszłości raczej zamówię sobie klasyczną ramę stalową, bez nowoczesnych udziwnień. Jednak trochę szkoda, że Trek ,,odlatuje'' w jakieś super technologie. Dla mnie ideałem na dzień dzisiejszy byłby jego model Madone z 2009 r.,

 

https://archive.trek...ne52pro/details

 

To był model jeszcze z suportem BSA i chyba nawet z alu sterówką widelca. Potem już zaczęli niepotrzebnie kombinować z tym press fitem.



#1819 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2019 - 17:50

Gdyby Trek w swoich wysokich modelach szos stosował pf to problemu by nie było. Modele z pf nie stwarzały problemów i nie dane mi było wymienić ani jednej sztuki z rozkalibrowaną mufą pf i prawie setkę z bb90 które zostało w nowym domane zastąpione przez- być może- lepszy patent.

#1820 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 27 lipiec 2019 - 17:51

Odejście od tradycyjnego PF jest jak najbardziej na plus. Co do masztu stosowanego przez Treka i nasuwanego jarzma, nie wypowiem się, bo na tym nigdy nie jeździłem. Estetycznie mi nie przeszkadza, pewnie wzmacnia sztywność ramy, choć nie wiem, jak się ten system sprawdza pod cięższym zawodnikiem. W sumie dla mnie cały ten temat to raczej ciekawostka, kiedyś, w przyszłości raczej zamówię sobie klasyczną ramę stalową, bez nowoczesnych udziwnień. Jednak trochę szkoda, że Trek ,,odlatuje'' w jakieś super technologie. Dla mnie ideałem na dzień dzisiejszy byłby jego model Madone z 2009 r.,

https://archive.trek...ne52pro/details

To był model jeszcze z suportem BSA i chyba nawet z alu sterówką widelca. Potem już zaczęli niepotrzebnie kombinować z tym press fitem.


Ten model miał już suport bb90.



Dodaj odpowiedź