Skocz do zawartości


Nowości sprzętowe


2552 odpowiedzi w tym temacie

#1761 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 kwiecień 2019 - 15:04

a co ma Bianchi w segmencie Tarmaka, Emondy, TCRa? nie Specialissime właśnie? 



#1762 JohnDoePL

JohnDoePL
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądChełmża

Napisano 13 kwiecień 2019 - 19:09

O dziwo jest na zwykłych hamulcach, czyli tak jak specjalnie przygotowany roubaix dla Sagana w zeszłym roku :).

 

Koła z hamulcami obręczowymi szybciej można wymienić. Nie ma sztywnej osi, nie potrzeba wkrętarki żeby koło szybko odkręcić. A po drodze na Paryż-Roubaix stoi sporo wolontariuszy wystawionych przez drużyny z kołami, raczej bez narzędzi.



#1763 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 13 kwiecień 2019 - 20:16

Druzyny wystawiaja wolontariuszy z kolami, ktore raczej 10zl nie kosztuja ale juz nie maja srodkow zeby wyposazyc ich w narzedzia?
Deta teoria, postaraj sie bardizej ;)

#1764 JohnDoePL

JohnDoePL
  • Użytkownik
  • 137 postów
  • SkądChełmża

Napisano 13 kwiecień 2019 - 22:32

Sam tego nie wymyśliłem, gdzieś to czytałem, choć nie wiem czy nie słyszałem w którymś Wjechało na Weszło.fm, jak gościem był Michał Szyszkowski czyli mistrz podawania bidonów :) z Lotto Visma.

 



#1765 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 13 kwiecień 2019 - 23:43

a co ma Bianchi w segmencie Tarmaka, Emondy, TCRa? nie Specialissime właśnie? 

Lotto Visma, zawsze na oltre, niezależnie czy to góry, płaskie czy bruki. Oltre schodzi duzo poniżej 6,8kg, pewnie dlatego nie ma sensu brać specialissimy.



#1766 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 14 kwiecień 2019 - 16:36

Dopiero co zadebiutował już wygrał :)



#1767 Dari

Dari
  • Użytkownik
  • 3143 postów

Napisano 14 kwiecień 2019 - 17:54

Dobrze, że przynajmniej w wyższych modelach można zablokować przednią amortyzację.
Natomiast ceny tych wyższych modeli to "delikatna" przesada.

#1768 Chikushou

Chikushou
  • Użytkownik
  • 868 postów
  • SkądOstrów Wlkp.

Napisano 15 kwiecień 2019 - 06:19

Dopiero co zadebiutował już wygrał :)

Patrząc, że Polit jechał na Canyon Aeroad, to jakoś nie chce mi się wierzyć, że to dzięki komfortowemu rowerowi wygrał Gilbert :)



#1769 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 15 kwiecień 2019 - 06:39

no ale wiesz, z marketingowego pktu widzenia mi chodzi :) niedlugo specowi miejsca na ramie zabraknie powypisywać wygrane roczniki, ja mam 5, a rok temu i teraz doszły kolejne 2

Sytuacja na ostatnich km była kropka w kropke jak rok temu - jeden utytułowany zawodnik i jeden dużo mniej znany, we dwojke rozstrzygają wyscig, na velodromie ten drugi daje ciagle koło, a gwiazda na koncu zjezdza do podstawy velo i wyscig wygrany :)

#1770 dywyn

dywyn
  • Użytkownik
  • 703 postów

Napisano 15 kwiecień 2019 - 09:31

Spece to mistrzowie marketingu i pełna zgoda z tym co piszesz. Wygrał najmocniejszy zawodnik z najmocniejszej drużyn i rower nie miał tu wielkiego znaczenia. Ale sprzedaż podskoczy :)



#1771 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 18 kwiecień 2019 - 22:50

Ciekawe jest, że w zawodowym kolarstwie modele endurance nie mają dużego zastosowania. ParisRoubaix, jeden etap w TdF, coś jeszcze? Tour of Flanders na lekkich rowerach jadą a przecież sporo tam bruków. Z jednej strony producenci tworzą maszyny pod jeden konkretny wyścig a z drugiej strony jest to cały segment dla amatorów szosowo gravelowych przygód, exploracji czy szosowej rekreacji.

#1772 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 19 kwiecień 2019 - 05:06

Ciekawe? Raczej oczywiste. Typowy amator potrzebuje innego roweru niż zawodowiec.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1773 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 maj 2019 - 16:55

gravelowa grupa od Shimano:



#1774 Marcin321

Marcin321
  • Użytkownik
  • 2199 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 07 maj 2019 - 17:04

Dobry ruch, muszę przyznać że z rozmachem!

#1775 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 maj 2019 - 21:51

Tylna przerzutka do łapania błota, klamki wyglądają praktycznie ale brzydkie.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#1776 shmoo

shmoo
  • Użytkownik
  • 1730 postów
  • SkądBrzeg, Wrocław, Bytom

Napisano 07 maj 2019 - 22:05

Podziwiam tą firmę za marketing i budowanie nowych trendów i rynków. O tylu lat udoskonalać tą samą konstrukcję (bez ironii) i nadal mieć o czym mówić to sztuka.


logo1pp-64x64.pngmedium.jpgbadge_new.png


#1777 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 maj 2019 - 04:49

Budowanie nowych trendów? Shimano spóźniło się na rynek gravelowy o dobre 4 lata! A właściwie to 5, bo nowe modele wprowadzi faktycznie na rynek praktycznie po zakończeniu sprzedaży rowerów z rocznika 2019.


  • Prozor lubi to

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#1778 cauchy

cauchy
  • Użytkownik
  • 2882 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 maj 2019 - 06:54

Konstrukcja się nie zmieni dopóki filozofia zmiany biegów się nie zmieni, np na zamknięty układ, jak we wszystkich innych pojazdach.

#1779 Prozor

Prozor
  • Moderator
  • 8589 postów
  • SkądSulęcin

Napisano 08 maj 2019 - 11:16

Jeśli chodzi o same przerzutki to i owszem, ale już same manetki i uchwyty dopasowane do jazdy terenowej (ciekawe czy do nierozgiętej kierownicy, czyli do przełaju też się nada?), oraz dodatkowe manetki hamulcowe hamulców hydraulicznych (dotychczas takie i owszem bywały, ale tylko do mechanicznych - choć kwestią dyskusyjną jest potrzeba ich stosowania). 


Focus Izalco, Giant Trinity, Accent CX, Cube Stereo Hybrid 140 HPC Race 750

24-d4e1077f23de8150b93d6b38a42ed7c3.png Grupa Forum na Garmin Connect


#1780 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8554 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 08 maj 2019 - 12:47

Klamka hydrauliczna to faktycznie dobry pomysł, ale jak zwykle przekombinowany. Można to było rozwiązać znacznie prościej poprzez zastosowanie banalnego trójnika do przewodu hydraulicznego (o czym zresztą również mówiłem już kilka lat temu). Wtedy można byłoby zastosować dowolną klamkę w dowolnym miejscu, np. na uchwycie lemondki (i to dopiero byłaby rewolucja/rewelacja w połączeniu z Di2!), a nie koniecznie w ciągu tego samego pancerza.


rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź