Skocz do zawartości


Zdjęcie

szytki


1635 odpowiedzi w tym temacie

#301 dukez

dukez
  • Użytkownik
  • 60 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 05 sierpień 2011 - 11:11

Panowie,

przejadła mi sie już trochę jazda na nieco topornych Conti Sprinter i wybór padł na Veloflex, które poza lepszym komfortem i pewnie też niższym oporom toczenia, chyba też będą bardziej odpowiadać klasie 5,7kg roweru...

Tylko ktory model? Extreme kusi niższą masą i gęstszym oplotem, a Carbon pewnie większą trwałością i odpornością na przebicia...

Czy to słuszne założenia? A jeśli tak to może Extreme na przód na Carbon na tył? Dzięki z góry za wszelkie rady

Waze 90kg i jezdze po okolicach Warszawy...

Duke

#302 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 05 sierpień 2011 - 23:28

Grubo!
Carbon to lepsza opcja na polskie drogi, więcej gumy i większa trwałość mieszanki. Ale jeśli jeździsz po łądniejszych asfaltach to na przód można zaryzykować Extreme jeśli fundusze nie są priorytetem. Osobiście wybrałbym 2xCarbon. Tylko pamiętaj, że to szytki z bardzo wysokiej półki więc dużych przebiegów na nich nie zrobisz. Bo jeśli ma być odpornie, lekko i trwale to Continental Competition. Pojeździsz po kiepskich asfaltach ale na pewno nie tak przyjemnie jak na veloflexie.

#303 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 06 sierpień 2011 - 08:31

Nie mam porownania do Carbon ale Extreme sa super.
Mam je jako caly zestaw, waze 90+, co prawda nie jezdze po polsich drogach ale i tez nie niemieckich ;-)
Sprawiaja wrazenie przyklejonych do podloza, a tym samym nie stawiajacych zadnych oporow.
Z tego co sie orientuje to ciezko bedzie znalezc opone o podobnych parametrach i tej wadze.
O tufo nie wspomne bo nawet nie wypada....
Mi akurat zupelnie nie przeszkadza fakt ze jak podaje veloflex opona na tyle wytrzyma ok 2500km. Dla mnie, przy wyborze opon liczyla sie jakosc "podrozowania" a nie dlugowiecznosc.
Jesli to nie jest dla kogos problemem, to polecam, bo warto.
No i ten mily zapach naturalnej gumy :-)

#304 AyJay

AyJay
  • Użytkownik
  • 92 postów
  • SkądBiałystok

Napisano 07 sierpień 2011 - 09:40

O tufo nie wspomne bo nawet nie wypada....


A ile na Tufo zrobiłeś kilometrów ?

#305 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 07 sierpień 2011 - 10:42

Nawet nie chce probowac, bo kazdy mi znany komentarz, a jest ich przytlaczajaca wiekszosc na ww, osob majacych porownanie, sprowadza sie do jednego, ze daleko im do vittorii, veloflexow, dugast czy tez fmb. A to daje do myslenia.
Z drugiej strony nie ma sie co dziwic, ze sa tak popularne w Polsce, jednak w wielu wypadkach cena robi swoje.

#306 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 07 sierpień 2011 - 10:46

Co sądzicie o zestawie Conti Competiton na przód i Tufo s22 na tył.
Ważę 65kg, szosy raczej kiepskie, jeżdżę po górach.
Co powiecie o Conti competition? Jakich przebiegów można się spodziewać z przodu? Ładnie niesie ta szytka? Czy 19mm to nie za mało (wcześniej jeździłem na 23).
pozdrawiam

#307 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 07 sierpień 2011 - 17:32

A ile na Tufo zrobiłeś kilometrów ?


Tufo to bardzo trwała szytka. Ktoś kto chce długo pojeździć bierze Tufo i tyle i najlepiej te tańsze s33 i s22. s3<215 i elite jet kosztują już więcej i wg mnie nie warto. Wszystkie Tufo mają twardą gumę i specyficzną konstrukcję=gorszy komfort i noszenie.

wiktor24, ale miszmasz, kup dwie s22 i będzie ok. Competiton to inna(sporo wyższa) liga,ale nie brałbym na szosę szytki 19mm

#308 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 07 sierpień 2011 - 18:09

Mam do kupienia zestawik s22 używaną (20zł) i tą conti nową (100zł, co do rozmiaru muszę się upewnić). Zależy mi na wytrzymałości z tyłu i niezłych właściwościach jezdnych z przodu. Pójdą do okrutnej maszyny i dlatego chciałbym coś lepszego z przodu. Jeździłeś może na Competition?
pozdrawiam

#309 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 postów
  • SkądPolska

Napisano 08 sierpień 2011 - 21:31

Nawet nie chce probowac, bo kazdy mi znany komentarz, a jest ich przytlaczajaca wiekszosc na ww, osob majacych porownanie, sprowadza sie do jednego, ze daleko im do vittorii, veloflexow, dugast czy tez fmb.


Do Vittorii to tylko Evo bo inne jak Corsa CR, Rally czy Rubino Pro to czysty szmelc.

Wszystkie Tufo mają twardą gumę i specyficzną konstrukcję=gorszy komfort i noszenie.


Nie wszystkie - Elite wcale nie zapewniają gorszego komfortu a S3 Lite <215 kapitalnie niosą, nawet lepiej niż Veloflex Carbon gdyż mają gładszy bieżnik; za to Veloflexy Carbon lepiej trzymają się drogi na zakrętach. Ostatnio mam bardzo dobre porównanie między Tufo S3 Lite<215 a Veloflex Carbon. Na komplecie Tufo przejechałem ponad 7tys. km i nadal możnaby na nich jeździć (wiszą teraz na haku jako zapas). Są naprawdę niezniszczalne i grają ślicznym wysokim, jakby metalicznym dźwiękiem. Veloflexy z kolei używam od maja tego roku (notabene czekałem na te szytki 4 miesiące) i dają faktycznie lepszy komfort, lepiej pochłaniają drgania, mają oplot 320 TPI (a np. Extreme nawet 350 TPI! - lepszy niż Vittorie!) i są idealnie równe ( S3 Lite też są bardzo równe). Ale niestety - Veloflexy Carbon nie grają tak pięknie jak Tufo, ich dźwięk jest niższy, bardziej przypomina głos zwykłych opon. Wynika to z faktu, że mają więcej bieżnika i są wykonane z bardziej miękkiej mieszanki. Kogo nie stać na Veloflexy to z czystym sumieniem polecam S3 Lite <215, w przeciwnym wypadku Veloflex to najlepszy wybór.

Pozdr

O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#310 zulu

zulu
  • Użytkownik
  • 39 postów
  • Skąddolny śląsk

Napisano 09 sierpień 2011 - 12:01

Witam!
Czy do obręczy MAVIC CXP-22S można założyć szytki vittoria 320 TPI?
Gdzie mogę to sprawdzić

#311 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 09 sierpień 2011 - 12:25

Nie, nie można.

http://www.mavic.com...lon/rims/CXP-22

Szytkowe obręcze od Mavic'a to jedynie Reflex, ale są cienkie, znaczy miekkie.

#312 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 09 sierpień 2011 - 16:59

wiktor24, nie jeździłem na competition. Za tą cene to możesz sprawdzić,ale 19 to wąziutko na szosę. Competiton 22 o których wspominałem mają bardzo dobre opinie jeśli chodzi o trwałość. Cena też spora ale to wyścigowa szytka.

#313 mjdunker

mjdunker
  • Użytkownik
  • 123 postów
  • SkądPolska

Napisano 15 sierpień 2011 - 10:05

Witam mam pytanie czym wyczyscic obrecz z kleju po zdjeciu szytki?

#314 aurox

aurox
  • Użytkownik
  • 71 postów
  • SkądNałęczów

Napisano 15 sierpień 2011 - 11:25

rozpuszczalnik uniwersalny albo zmywacz do paznokci

ale nie warto czyścić-klej lepiej trzyma

chyba że zakładasz szytkę na klej już 20. raz i jest pół centymetra starego kleju

#315 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 15 sierpień 2011 - 11:32

Pamiętaj, że jak już wyczyścisz do zera to przydało by się zagruntowanie kilkoma warstwami (co najmniej 2) przed naklejeniem szytki z odstępami 24h na schnięcie. Tak żeby nie spadła guma. Wtedy dopiero warstwa świeża na obręcz i gumę, przyłóż, ułóż i napompuj. 24h i można śmigać.

#316 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 15 sierpień 2011 - 11:51

0:50s - spadła mu szytka http://video.eurospo...tage_vid192207/

#317 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 15 sierpień 2011 - 12:03

Dobrze, że to stało się na płaskim a nie na wirażu w górach na zjazdach.
A Beloki to dlaczego musiał zakończyć karierę? Spadła mu szytka na zjeździe do Gap i złamał udo. Jest to naturalna kolej rzeczy, spadająca szytka się zdarza a konsekwencje są poważne. Wolę jednak to, niż wybuchające od przepompowania dętki; dobrze, że byłem świadomy ryzyka i na zjeździe z Ventoux, kiedy nie umiałem dobrze zjeżdżać na takich zakrętach hamowałem za dużo i upuszczałem powietrze, bo inaczej dętki by nie wytrzymały ciśnienia, ale robiłem to żeby bezpiecznie wrócić do domu i jestem cały i zdrowy :-)

#318 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 15 sierpień 2011 - 19:46

Nie no, też byłeś na Ventoux? Mówiłem o tym, że dętki lubią wybuchać gdy się je przepompuje i jak tego uniknąłem. Tyle.

#319 woody

woody
  • Użytkownik
  • 1415 postów
  • Skądłódź

Napisano 15 sierpień 2011 - 20:26

wiktor24, nie rozumiem jak możesz dętkę przepompować ?? pompujesz tyle ile na oponie i jeszcze się nie zdażyło żeby dętka sama z siebie wybuchła

u2250y2014v3.gif


#320 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Napisano 15 sierpień 2011 - 20:37

woody, wiktorowi chodziło chodzi o wzrost ciśnienia spowodowany rozgrzaniem obręczy (hamowanie na zjazdach).



Dodaj odpowiedź