Skocz do zawartości


Zdjęcie

szytki


1635 odpowiedzi w tym temacie

#341 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 postów
  • SkądKraków/Bronowice

Napisano 25 styczeń 2012 - 20:33

Siema!
Jaką szytkę polecilibyście do OK/singla (nie jestem jeszcze zdecydowany) i jaki rozmiar?
Nieukrywam, że istotna jest cena...

#342 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 26 styczeń 2012 - 18:37

Jakiś twardy "kaban" - Tufo S22!

#343 nikodem

nikodem
  • Użytkownik
  • 206 postów
  • SkądPoznań

Napisano 15 marzec 2012 - 08:59

może posieję herezję wg. niektórych ludzi
Ale maiłem w tym sezonie do czynienia z taniutką Schwalbe milano, tufo Hi-Composite Carbon obie 22mm i Vittoria Corsa EVO CX dwie sztuki (co prawda używana, ale nie było widać zużycia)
I niestety schwalbe poddało się na pierwszych 50km i laczek... (nie do zalepienia mleczkiem)
Jedna vittoria poddała się na wyścigu, a druga puszcza powietrze po 24h godzinach z 11bar robi się miękka :/
A tufo?:P Nie do zajechania. Jedna przebita ale zalana mleczkiem śmiga dalej i trzyma powietrze, druga bez zająknięć przejechała cały sezon wyścigów w PL :)

#344 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 postów
  • SkądPuławy

Napisano 18 marzec 2012 - 21:48

Nikt nie mówi że tufo nie są odporne, to jest wręcz podkreślane. Tylko że to klocek, ale jedzie :-)
Schwalbe milano przejechała cały sezon turystycznych jazd, tylna poddała się dopiero po rozdarciu boku kamieniem po 2tys km, przednia jak nowa. Wszystko zależy od drogi, stylu, szczęścia itp.
Vittora ma dętki lateksowe, spadek ciśnienia po kilku godzinach to normalka.

#345 Siba

Siba
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • SkądPoznań

Napisano 25 marzec 2012 - 09:55

Szytki a trening na Majorce. Wymarzona pogoda - drugi trening na Vittoria Corsa EVO po 250 km - laczek - niby nie jeździłem po poboczu na którym jestem wiele jak na Majorce drobnych kamyczków a jednak. Nie zalecam trenować na Majorcę na wyścigowych szytkach.

#346 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądChrzanów

Napisano 25 marzec 2012 - 16:42

Ja natomiast swoje pierwsze spotkanie z szytkami oceniam bardzo pozytywnie. Zdecydowałem się w końcu na conti sprinter i jako szytki treningowe spisują się świetnie. Przejechały póki co ponad 1600km po hiszpańskich asfaltach, a raz nawet kilka km po strade bianche i nie mają ani jednego rozcięcia (odpukać na przyszłość). Generalnie jestem bardzo zadowolony z przesiadki na szytki, do opon raczej nie zamierzam wrócić. Do kół wyścigowych pójdzie coś zdecydowanie lepszego niż conti, ale jeśli chodzi o wytrzymałość, ścieralność i jakość jazdy na sprinterach, to jestem w 100% usatysfakcjonowany.

#347 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 25 marzec 2012 - 16:47

U mnie jak na razie około 120km na szytkach Vittoria Rally. Co do lateksowych dętek to chyba w wyższych modelach bo te ciśnienie trzymają dość długo. Nie jestem w stanie ich obiektywnie porównać do opon, gdyż zestaw kół pod szytki jest dużo lżejszy od zestawu oponkowego. Zobaczymy co będzie jak przejadę na nich większy dystans.


#348 Gosc_MrowaTheLegend_*

Gosc_MrowaTheLegend_*
  • Gość

Napisano 07 kwiecień 2012 - 20:09

czym się różnią
- Vittoria Corsa Evo CS
i
- Vittoria Corsa Evo CX

I czy są to dobre szytki jako zestaw na wyścig (szosa / czasówka)
Waga ok. 70kg

#349 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 05 lipiec 2012 - 11:29

Pytanie do śmigających na Tufo 215 gramowych:
zaryzykować taką gumę na przód na Klasyk Kłodzki Mega 125km? Czy dać coś solidniejszego. Obawiam się przebicia (chociaż i tak wezmę uszczelniacz na wszelki wypadek) oraz słabego trzymania na mokrych zjazdach. Czy może zabrać dla pewności tą Tufo do kieszonki a przykleić coś lepszego?
Na tył idze mocna guma Wolber Triathlon 280gramów.
pozdrawiam

#350 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 07 lipiec 2012 - 18:18

No więc na Vittoriach Rally przejechałem około 2000km więc mogę co nieco powiedzieć. Właśnie zdjąłem szytkę z tylnego koła, zaczęła się przecierać pierwsza warstwa oplotu i szytka się nieco wybrzuszyła. Co było tego powodem, nie mam pojęcia, przód trzyma się bardzo dobrze.


#351 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 07 lipiec 2012 - 19:58

hm zużyła sie jak wszystko , w powietrzu chyba nie unosiła sie ?

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#352 mz

mz
  • Użytkownik
  • 215 postów
  • SkądMława

Napisano 07 lipiec 2012 - 21:09

No więc na Vittoriach Rally przejechałem około 2000km więc mogę co nieco powiedzieć. Właśnie zdjąłem szytkę z tylnego koła, zaczęła się przecierać pierwsza warstwa oplotu i szytka się nieco wybrzuszyła. Co było tego powodem, nie mam pojęcia, przód trzyma się bardzo dobrze.




Właśnie niedawno kupiłem Vittorię Rally za 72zł , jak na razie jest wszystko w porządku, jeżdżę ok. miesiąc, mam nadzieję że długo wytrzyma.

#353 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 08 lipiec 2012 - 11:02

Od wczoraj śmigam na zestawie vintage szytek Wolber. Modele to Triathlon i Tubeless, są to raczej treningowe szytki, wagi po 280 i 305 gramów, gruba warstwa gumy na nich, niezły bieżnik; niestety są mało komfortowe i bardzo średnio niosą.Dostałem je po 20 złotych, tak więc za grosze. Mam nadzieję natomiast na długi przebieg bez laczka i odporność na ścieranie. Niedługo wstawię fotki w dziale Nasze Rowery.

#354 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 lipiec 2012 - 20:52

hm zużyła sie jak wszystko , w powietrzu chyba nie unosiła sie ?


Nie powiedziałbym jak wszystko, bo 2000km to mały przebieg. Bieżnik ledwie podjechany, a oplot się przeciera. W tygodniu kupię następną, zobaczymy czy to przypadek czy reguła.


#355 kaziklcd

kaziklcd
  • Użytkownik
  • 583 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 lipiec 2012 - 09:19

Wychodzi, że pompowanie szytek na "beton" nie jest wskazane...

http://www.vittoria....-tyre-pressure/

#356 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 09 lipiec 2012 - 09:52

Jakoś nie wyobrażam sobie jazdy na szytkach 21mm z ciśnieniem poniżej 8 atm.
Mocno przesadzona tabela, która raczej dotyczy się tylko opon.

#357 kaziklcd

kaziklcd
  • Użytkownik
  • 583 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 09 lipiec 2012 - 12:25

For tubular tires, increase by 0.5 bar (7.5 psi)



#358 Jurek_1989

Jurek_1989
  • Użytkownik
  • 133 postów

Napisano 19 lipiec 2012 - 12:33

Ma ktoś jakieś doświadczenia z szytkami Schwalbe Ultremo HT? Cenowo 299zł/szt. rozmiar 700x22.

#359 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 20 lipiec 2012 - 21:30

Witam, czy w PL znajdę szytki Veloflex Carbon taniej jak 265 zł za sztukę?
Jeszcze pytanko, jaki klej do szytek użyć? Continental Carbon powinien chyba być ok? A może użyć taśmy?

Czy postępowanie według szytek jest poprawne?

1. Lekko napompowane szytki ( lekko zmoczone wodą? ) nakładam na koła i odstawiam na dzień.
2. Smaruję klejem obręcze i zostawiam na dzień.
3. Smaruję klejem szytki i odstawiam do lekkiego odeschnięcia
4. Smaruję obręcze klejem i nakładam szytki na obręcze zaczynając od góry ku dołowi.

#360 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 postów
  • SkądPolska

Napisano 20 lipiec 2012 - 21:45

Witam, czy w PL znajdę szytki Veloflex Carbon taniej jak 265 zł za sztukę?

Wątpię (to i tak jest tanio)

Jeszcze pytanko, jaki klej do szytek użyć? Continental Carbon powinien chyba być ok? A może użyć taśmy?

Najlepiej użyj taśm Tufo Extreme, to wygoda, czystość, pewność klejenia. Wiem bo sam jeżdżę na Veloflex'ach Carbon i używam tej taśmy.

Pozdr

O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.




Dodaj odpowiedź