Skocz do zawartości


Zdjęcie

szytki


1635 odpowiedzi w tym temacie

#361 localhost

localhost
  • Użytkownik
  • 368 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 21 lipiec 2012 - 07:40

Rodzaj kleju zalezy od obreczy do jakich bedziesz kleil szytki, to, ze szytka ma w nazwie Carbon pod tym wzgledem nic nie znaczy.

Ja kleilem szytki tak- zakladam na obrecz, zostawiam na dzien do rozciagniecia, nastepnego oczyszczone obrecze oraz szytki smaruje klejem (dwie cienkie warstwy) i zaczynam naklejenie od wentyla, uwazajac, zeby byl prosto. Odstawiam kola na jeden dzien i gotowe.

#362 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 21 lipiec 2012 - 10:33

krzysiek-krr, Ja dobrze wiem, że szytka nie musi mieć w nazwie "Carbon" jeśli używam obręczy karbonowych :) Natomiast klej od Continentala już jest rozróżniany na obręcze karbonowe i inne.
Jakiego kleju używasz krzysiek-krr?

#363 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 21 lipiec 2012 - 11:26

Najlepiej użyj taśm Tufo Extreme, to wygoda, czystość, pewność klejenia. Wiem bo sam jeżdżę na Veloflex'ach Carbon i używam tej taśmy

Sa rzeczy w naszym zyciu, ktorych po prostu nie wypada robic. "Klejenie" tak dobrej szytki tasma zapewne zalicza sie do takich rzeczy.
Tasma jest "droga na skroty". Gorzej trzyma opone niz klej, wystarczy poczytac tu i tam aby sie przekonac, ze przy dosc wymagajacych warunkach ryzyko zerwania szytki jest spore.
Kto w peletonie uzywa takich rozwiazan? Juz nie pamietam kto dokladnie publikowal badania porownujace opory toczenia "kleju" i tasmy ale tasma stawia wieksze opory.
Zakladanie samej szytki na tasme jest sporo trudniejsze od klejenia. Przy tasmie masz tylko jeden "strzal", przy kleju jak cos sie zle ulozy, nie ma problemu, odrywa sie i probuje ponownie.
Klejenie, przy odrobinie wprawy, jest bardzo latwe i czyste.

I jeszcze jedno, probowales sciagnac ta tasme z obreczy.....?

zaczynam naklejenie od wentyla,

a mozna inaczej ;-)

Co do kleju, uzywam vittoria mastik one.

#364 localhost

localhost
  • Użytkownik
  • 368 postów
  • SkądMazowsze

Napisano 21 lipiec 2012 - 12:55

Kleiłem szytki tylko do obręczy aluminiowych- żółtym klejem Continentala.

#365 maciej1986

maciej1986
  • Użytkownik
  • 3267 postów
  • SkądPoznań

Napisano 22 lipiec 2012 - 15:47

Wychodzi, że pompowanie szytek na "beton" nie jest wskazane...

http://www.vittoria....-tyre-pressure/


Może jakbym pompował je na beton, to bym wiedział w czym tkwi problem, ale należę do osób które cenią sobie komfort. Zazwyczaj mam przód 7.5-8, a tył 8-8.5, czasami zdarzało się że było mniej, ale przekraczać tych ciśnień raczej mi się nie zdarzyło.


#366 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 postów
  • SkądPolska

Napisano 22 lipiec 2012 - 21:28

Sa rzeczy w naszym zyciu, ktorych po prostu nie wypada robic. "Klejenie" tak dobrej szytki tasma zapewne zalicza sie do takich rzeczy.
Tasma jest "droga na skroty". Gorzej trzyma opone niz klej, wystarczy poczytac tu i tam aby sie przekonac, ze przy dosc wymagajacych warunkach ryzyko zerwania szytki jest spore.
Kto w peletonie uzywa takich rozwiazan? Juz nie pamietam kto dokladnie publikowal badania porownujace opory toczenia "kleju" i tasmy ale tasma stawia wieksze opory.
Zakladanie samej szytki na tasme jest sporo trudniejsze od klejenia. Przy tasmie masz tylko jeden "strzal", przy kleju jak cos sie zle ulozy, nie ma problemu, odrywa sie i probuje ponownie.
Klejenie, przy odrobinie wprawy, jest bardzo latwe i czyste.

To mam tylko dwa pytania:
1. czy używałeś taśm Tufo Extreme?
2. czy Twoja klawiatura nie posiada klawisza "Alt Gr"?

O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#367 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 22 lipiec 2012 - 21:43

Ja używałem i niestety nie mam z nią dobrych wspomnień.
Taśma trzyma, ale tylko przez kilka może kilkanaście treningów. Po pewnym czasie z okolic kół odchodzi cykliczne pstrykanie/szeleszczenie itp. Coś podobnego do strzelania suportu.
Taki dźwięk to sygnał iż szytka zaczyna się odklejać. Sama z siebie raczej nie spadnie, prędzej człowieka krew zaleje przez ten dźwięk jaki dochodzi z koła.

Najpierw ten problem pojawia się na tyle, po jakimś czasie pojawi się i z przodu... no i właśnie u mnie na przodzie się zaczęło.
W szosie, nigdy więcej taśm. TYLKO KLEJ, a najlepiej klej vittorii. Jest najbardziej elastyczny i najmocniejszy. Conti jest mocny, ale kruchy.

W przełaju taśmy się sprawdzają. Jeżdżę na nich od zawsze i nie mam z tym problemu.

#368 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 22 lipiec 2012 - 22:15

@comet1
1. Nie uzywalem i nie mam najmniejszego zamiaru. A nawet gdyby, to nie sadze, zeby ten fakt zmienil to o czym pisalem powyzej.
2. Posiadam i co?... wlaczyl sie Koledze mechanizm samoobronny? Przyszlo Ci do glowy, ze niektorzy, ze wzgledu na swoje zamieszkanie, nie posiadaja PL klawiatur...?

#369 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 23 lipiec 2012 - 06:28

ja kleje na Schwalbe ?? dobry klej czy niedobry ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#370 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 postów
  • SkądPolska

Napisano 23 lipiec 2012 - 06:30

1. Nie uzywalem i nie mam najmniejszego zamiaru. A nawet gdyby, to nie sadze, zeby ten fakt zmienil to o czym pisalem powyzej.

Więc jeśli nie używałeś to nie podważaj Mojego zdania odnośnie tych taśm. Od paru lat używam i nigdy nie stwierdziłem aby miały tendencję do odklejania się. Powiem więcej - za każdym razem gdy miałem awarię szytki nie mogłem jej oderwać na sucho, nie było siły; pomagała dopiero benzyna.
"Są rzeczy w naszym życiu, których po prostu nie wypada robić" - nie wypada podważać czyjegoś sprawdzonego i ugruntowanego zdania. Oj nieładnie kolego, nieładnie.

2. Posiadam i co?... wlaczyl sie Koledze mechanizm samoobronny? Przyszlo Ci do glowy, ze niektorzy, ze wzgledu na swoje zamieszkanie, nie posiadaja PL klawiatur...?

"(...)§2. Użytkownik zobowiązany jest do:
1. Prowadzenia rozmów według zasad ortografii i interpunkcji języka polskiego.(...)"

O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#371 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 postów
  • SkądChrzanów

Napisano 24 lipiec 2012 - 20:59

"Tape was made to wrap your GF's gifts, NOT hold a freakin tire on" Tyle w temacie taśmy i jej zalet.

#372 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 24 lipiec 2012 - 21:07

Kupiłem te Veloflexy Carbon i do tego wziąłem puszeczkę kleju Continentala (do obręczy karbonowych). Miałem do wyboru Vittorię lub Conti, wybrałem niższą cenę :)

#373 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 24 lipiec 2012 - 21:26

Cale szczescie, ze nie zdecydowales sie na spartolenie tych szytek tasma :mrgreen:

Kolego comet1 wydajesz sie miec problemy ze swoim ego. Nie dopuszczasz, ze cos co robisz, nie dokonca musi byc najszczesliwszym wyborem. A co najgorsze bedziesz do upartego bronil swojego.
To, ze uzywasz i jestes z tego rozwiazania zadowolony, nie oznacza, ze jest to dobre rozwiazanie! Podalem Ci powody dla ktorych tasma jest gorsza opcja od kleju, a Ty mi rzucasz haslami: "nie wypada podważać czyjegoś sprawdzonego i ugruntowanego zdania". To na razie jedyne "argumenty" przez Ciebie przedstawione w tym temacie. Pozostawie to bez komentarza, a Twoje uwagi co do kodeksu, jak dla mnie, to buractwo na potege!

#374 Malik

Malik
  • Administrator
  • 2523 postów
  • SkądZielona Góra

Napisano 27 lipiec 2012 - 06:14

ja kleje na Schwalbe ?? dobry klej czy niedobry ??


Beznadziejny :-)

Prawie tak samo jak taśmy.

#375 Woland

Woland
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Skądfrom hell

Napisano 28 sierpień 2012 - 19:44

Witam,
Jakie szytki polecacie do około 300zł za komplet, niestety wydałem wszystko na carbonowe obręcze i szytke musze wybrać w wersji ekonomicznej :) Zastanawiałem sie nad Conti Sprinterami?

#376 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 28 sierpień 2012 - 20:11

Jak dolozysz ok 60zl, mozesz miec dobre corsy evo cx vittori.

#377 Woland

Woland
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • Skądfrom hell

Napisano 28 sierpień 2012 - 20:28

Chodziło mi za pare. Niestety EVO CX'y to 300zł za jedną.
Rozważam Vittorie Corsy CR'y albo właśnie te Continentale Sprintery zwykłe ewentualnie wersje gatorskin.

#378 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1727 postów
  • SkądDolnośląskie

Napisano 28 sierpień 2012 - 21:44

Ja osobiście zapodałbym na tył coś z tańszych szytek, cięższych ale z większą ilością gumy i wolno się ścierających a z przodu zaszalał ;). Za 300 złotych możesz sobie wtedy pofolgować. Powiedzmy Vittoria Rally tył/ Corsa Evo przód.
pozdrawiam

#379 Gosc_zenek_*

Gosc_zenek_*
  • Gość

Napisano 29 sierpień 2012 - 06:17

WOLAND

Ja osobiście ujeżdżam wspomniane szytki CONTI SPRINTER są miśkami z dużą ilością gumy , bardzo dodrze się kleją do jezdni i dają w kość , nadają się wyłącznie na treningi.Tak się kleją, że ciężko na nich osiągnąć 40km/h , nie przebijają się i uczą pokory.

zenek

#380 PsYhOl

PsYhOl
  • Użytkownik
  • 1064 postów
  • SkądBrzesko

Napisano 29 sierpień 2012 - 09:21

Woland, może Tufo Hi-Composite albo S33 Special. Twarde, wolno się ścierają, dość wytrzymałe i obydwie z wkładką.

To nie to samo co Corsy, ale wystarczy napompować raz na trzy tygodnie i można zostawić zalane uszczelniaczem - Corsy szlag wtedy trafia ;/
Przestałem kupować drogie szytki, bo mam do nich potwornego pecha - Conti GP4000 rozcięta z boku, Corsa jedna rozcięta, drugą uszczelniacz załatwił, jak koła stały 3 dni.



Dodaj odpowiedź