szytki
#462
Posted 06 November 2012 - 11:25
#463
Posted 06 November 2012 - 15:56
#465
Posted 06 December 2012 - 21:55
Maja wyczuwalny, pod palcami, grubszy bieznik, niz np. Extreme i inny jego ksztalt. To tak na szybo.
#467
Posted 06 December 2012 - 22:55
#469
Posted 13 December 2012 - 18:50
Odnośnie szytek, nie wiem czy każdych, ale tych lepszych na pewno, to na zagranicznym forum od szytkowego "guru" znalazłem przepis na konserwację szytek. 1/3octu + 2/3 wody, wymieszać, na szmatkę i nacierać szytkę. Podobno ze swojego Velofexa z tyłu wycisnął +10kkm. Raczej mu wierzę, bo gość ma ponad 5000 postów. Nie wiem tylko jak z jego wagą. Tego sposobu używa się na torze do wytarcia szytek, co dodatkowo zwiększa (na pewien okres) ich przyczepność. Lennard Zinn opisuje, że sam nigdy tego nie stosował, ale mechanicy drużyn torowych - owszem. Może coś w tym jest jak w starzeniu szytek. Ja zdecydowanie spróbuję :mrgreen:
#470
Posted 13 December 2012 - 20:26
Ciezki chyba nie jest, rama 52.
Nie wiem czy ta woda z octem ma jakies magiczne dzialanie ale samo przeczyszczenie opon juz duzo daje. Ja po kazdej jezdzie puszczalem kola i palcami zbieralem wszystkie nipozadane czastki z powierzchni gumy.
Samo starzenie szytek tez nie ma jakis namacalnych naukowych dowodow.
Aczkoliwek mowia ze wiara czyni cuda ;-)
Juz sie nie moge doczekac wiosny kiedy bede mogl zaczac jezdzic na corsie veloflexa, ktora wisi mi juz prawie rok. Zobaczymy ile w tym zabobonow a ile rzeczywistej korzysci...
#471
Posted 22 January 2013 - 13:23
#472
Posted 22 January 2013 - 13:44
Szersze jest lepsze, mniejsze opory, wiekszy komfort.
Dane Conti:
http://velonews.comp...nti-546x421.jpg
Zobacz rowniez na Vittorie Pave, mocna szytka caly czas na miekkiej gumie z 320tpi.
Nowe modele maja 25mm, w sklepach jeszcze mozna dostac starsze 24mm.
Przypuszczam, ze ta opona zapewni wiekszy komfort od ww.
Niemniej jej zywotnosc bedzie krotsza.
#474
Posted 22 January 2013 - 13:56
Jeżeli możesz dołożyć kup Continentale.
1415chris napisał/a:
Raczej teraz swiat rowerowy sklania sie bardziej ku szerszym rozwiazaniom.
Szersze jest lepsze, mniejsze opory, wiekszy komfort.
A nie jest to przypadkiem propaganda marketingowa???
O ile w przypadku Paris Roubaix rozumiem zastosowanie takich "baloników" tak na gładkim i równym niekoniecznie... Czy przeciętny zjadacz chleba odczuje różnicę ?
#475
Posted 22 January 2013 - 16:27
#476
Posted 22 January 2013 - 16:40
#477
Posted 22 January 2013 - 17:15
#478
Posted 22 January 2013 - 17:24
https://www.facebook.com/IronMonIKE
Grube kolarstwo, BMI fighter
#479
Posted 22 January 2013 - 18:41
Nawet w przypadku tych klejonych, jest to sprawa spod znaku zapytania.
Chociaz argumenty odgazowania substancji stosowanych do klejenia, "starzenie" sie naturalnej gumy, wplywajace na wieksza jej twardosc (lepsze wlasciwosci antyprzebiciowe), mozna jeszcze zrozumiec. Inna kwestia jest, jak one w rzeczywisty sposob wplywaja na wytrzymalosc szytki....?
#480 Gosc_Pająk_*
Posted 22 January 2013 - 19:40
Zamierzam na ten rok zakupić nowe szytki. Obecnie jeżdziłem na Vittoriach model Open Corsa Evo CX, ale po przeczytaniu tego tematu chciałbym zakupić teraz Continental Sprinter, bo duzo przyjemniej mi się na szytce jeżdzi niż na oponce i od czasu do czasu wyjeżdżałbym na nich też na trening. Vittorie podobno łatwo przebić, a pozatym są droższe i mniej wytrzymałe od Sprinterów.
Mam jedno pytanie do użytkowników szytek Continental Srinter.
Jaką mają przyczepność na mokrej nawierzchni w warunkach wyścigowych, bo vittorie pod tym względem mnie nigdy nie zawiodły?
Rozważałem jeszcze inne modele: np.Vittoria Corsa CR(ale na forum znalazłem na temat niej negatywne opinie),
TUFO HI-COMPOSITE CARBON i model S3 LITE (szytki Tufo są wykonane z twardej gumy, przez co tracą na przyczepności-czy to prawda?)