Jump to content


Photo

szytki


1635 replies to this topic

#461 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 posts
  • SkądPoznań/Inowrocław

Posted 06 November 2012 - 11:13

Biore corse evo cx, ale czy ma odkrecane zaworki?

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#462 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 06 November 2012 - 11:25

Nie maja ale:
http://weightweenies...hp?f=3&t=104149

#463 Rappid

Rappid
  • Użytkownik
  • 147 posts
  • Skądireland

Posted 06 November 2012 - 15:56

@garenge, nie maja odkrecanych koncowek ale odkreca sie cala aluminiowa przedluzke i wtedy dokrecamy cos takiego: http://tinyurl.com/bz4mmhf

#464 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 posts
  • SkądPoznań/Inowrocław

Posted 06 November 2012 - 16:11

Ok, dzięki wielkie :)

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#465 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 06 December 2012 - 21:55

Jakby ktos byl zainteresowany szerszymi veloflexami. Arenberg 25mm 282g i 284g, ponizej deklarowanej przez producenta 290g. Rzeczywista szerokosc 25.15mm.
Maja wyczuwalny, pod palcami, grubszy bieznik, niz np. Extreme i inny jego ksztalt. To tak na szybo.

#466 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądChrzanów

Posted 06 December 2012 - 22:31

Dzięki! Kupuję Roubaix 25mm i byłem ciekaw ile mają faktycznie szerokości. 24mm miały realnie 23.5 około wg użytkownika z WW.

#467 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 06 December 2012 - 22:55

24mm to te starsze modele. Od ostatnich poszerzen wymiarow opon Veloflexa, wiekszosc opon urosla o 1mm, w tym Roubaix/Arenberg, maja 25mm.

#468 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 11 December 2012 - 12:37

Dobre ceny http://www.rowerysty...zytka&x=12&y=12

#469 jabko

jabko
  • Użytkownik
  • 124 posts
  • SkądChrzanów

Posted 13 December 2012 - 18:50

Sprintery w świetnej cenie. Zresztą w cyklomanii teraz na Veloflexa też mają promocję. Nie ma chyba miejsca na świecie, żeby było taniej, a przynajmniej ja nie znalazłem.

Odnośnie szytek, nie wiem czy każdych, ale tych lepszych na pewno, to na zagranicznym forum od szytkowego "guru" znalazłem przepis na konserwację szytek. 1/3octu + 2/3 wody, wymieszać, na szmatkę i nacierać szytkę. Podobno ze swojego Velofexa z tyłu wycisnął +10kkm. Raczej mu wierzę, bo gość ma ponad 5000 postów. Nie wiem tylko jak z jego wagą. Tego sposobu używa się na torze do wytarcia szytek, co dodatkowo zwiększa (na pewien okres) ich przyczepność. Lennard Zinn opisuje, że sam nigdy tego nie stosował, ale mechanicy drużyn torowych - owszem. Może coś w tym jest jak w starzeniu szytek. Ja zdecydowanie spróbuję :mrgreen:

#470 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 13 December 2012 - 20:26

Frank de Grove ;-) Nawet cos ostatnio od niego kupowalem do R5.
Ciezki chyba nie jest, rama 52.

Nie wiem czy ta woda z octem ma jakies magiczne dzialanie ale samo przeczyszczenie opon juz duzo daje. Ja po kazdej jezdzie puszczalem kola i palcami zbieralem wszystkie nipozadane czastki z powierzchni gumy.
Samo starzenie szytek tez nie ma jakis namacalnych naukowych dowodow.
Aczkoliwek mowia ze wiara czyni cuda ;-)
Juz sie nie moge doczekac wiosny kiedy bede mogl zaczac jezdzic na corsie veloflexa, ktora wisi mi juz prawie rok. Zobaczymy ile w tym zabobonow a ile rzeczywistej korzysci...

#471 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 posts
  • SkądNowy Tomyśl

Posted 22 January 2013 - 13:23

Przebrnąłem przez ten temat i jeszcze kilka innych jakie udało mi się znaleźć. Niedługo będę miał koła pod szytki i teraz zastanawiam się, które będą najlepsze. Zależy mi przede wszystkim na wytrzymałości. Możliwe, że zaliczę też jakiś start, ale głównie będą to koła do jazdy treningowej, takie są założenia na dziś. Teraz mam koła pod oponkę 23C jakieś najtańsze CST bodajże. Z tego co widzę to szytki są przeważnie węższe (21 albo 22). Czy to wpływa jakoś negatywnie na przyczepność w porównaniu do opon, szczególnie na zakrętach? Nigdy wcześniej nie jeździłem na szytkach, dlatego pytam. Z tego co przeczytałem to popularnymi modelami są Tufo S33 Special (21mm), Tufo HI-COMPOSITE CARBON (22mm) i Continental Sprinter (22mm). Te najbardziej spełniają moje oczekiwania pod wzglęcem wytrzymałości, jednak mało wiem o komforcie. Cenowo S33 wypadają najlepiej jednak jestem w stanie trochę dołożyć do tych droższych jeżeli ktoś ma jakieś odniesienie do ww szytek :)

#472 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 22 January 2013 - 13:44

Raczej teraz swiat rowerowy sklania sie bardziej ku szerszym rozwiazaniom.

Szersze jest lepsze, mniejsze opory, wiekszy komfort.

Dane Conti:
http://velonews.comp...nti-546x421.jpg

Zobacz rowniez na Vittorie Pave, mocna szytka caly czas na miekkiej gumie z 320tpi.
Nowe modele maja 25mm, w sklepach jeszcze mozna dostac starsze 24mm.
Przypuszczam, ze ta opona zapewni wiekszy komfort od ww.
Niemniej jej zywotnosc bedzie krotsza.

#473 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 22 January 2013 - 13:54

Tufo s3 lite nie polecam; łatwo przebić. Sprintery mają duże opory toczenia i ciężko je rozpędzić, ale trwała, dobra guma ;)

#474 KAEM

KAEM
  • Użytkownik
  • 489 posts
  • SkądJawor

Posted 22 January 2013 - 13:56

Zdania jak zauważyłeś są podzielone. Ja aktualnie mam tufo S3 lite - guma twarda faktycznie...jak to w tufo, ale toczą się przyjemnie i cicho (porównanie mam tylko do nierównych i szumiących szytek - Vittoria rally). Nie mówię, że Rally to jakieś dno, ale apetyt rośnie w miarę jedzenia ;-)
Jeżeli możesz dołożyć kup Continentale.

1415chris napisał/a:
Raczej teraz swiat rowerowy sklania sie bardziej ku szerszym rozwiazaniom.

Szersze jest lepsze, mniejsze opory, wiekszy komfort.

A nie jest to przypadkiem propaganda marketingowa???
O ile w przypadku Paris Roubaix rozumiem zastosowanie takich "baloników" tak na gładkim i równym niekoniecznie... Czy przeciętny zjadacz chleba odczuje różnicę ?

#475 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 posts
  • SkądNowy Tomyśl

Posted 22 January 2013 - 16:27

Jednak Vittoria Pave znacznie przekracza budżet... Chciałbym wybrać coś do max 160-170 za sztukę. Pierwszy raz jak wsiadłem na szosę to pomyślałem, jak ja mam się na tym utrzymać na zakręcie? :D To było pierwsze wrażenie oczywiście. Z tego względu patrzę dość sceptycznie na te tufo S33;/ Obecnie jak wspomniałem jeżdżę na 23 mm. Nie mam absolutnie porównania do innych opon, bo cały czas jeździłem na tych samych. Tak więc kwestia toczenia jest mi na tyle obca, że nie mam żadnego odniesienia do innego zestawu opon :/

#476 wiktor24

wiktor24
  • Użytkownik
  • 1,727 posts
  • SkądDolnośląskie

Posted 22 January 2013 - 16:40

Jak tak to ja bym wziął na tył coś bardzo grubego i mocno nieścieralnego, na przód można poszaleć. Pamiętaj, że dobrze aby szyteczka poleżała na obręczy naciągnięta i nadmuchana przez kilka miesięcy. Kiedyś dostałem za 20zł 320g wolbera, na tyle robi świetną robotę. Słyszałem dużo dobrego o tych nowych Sprinterach; możesz jednego spróbować za tą cenę ;)

#477 bobo100

bobo100
  • Użytkownik
  • 199 posts
  • SkądNowy Tomyśl

Posted 22 January 2013 - 17:15

wiktor24, czytałem o tym, że szytka musi swoje odleżeć. To chyba się zdecyduje na te sprintery albo tufo hi-composite carbon. Ale czy po tygodniu jak będzie nałożona na obręczy aby się rozciągnęła nie mogę już zacząć procesu klejenia? Muszę tak długo czekać? Na razie to klejenie to trochę magia :D. Widziałem tutaj kilka metod jak to to dobrze zrobić. Tylko nie do końca wiem czy dobrze rozumiem gruntowanie samej szytki. Bo zagruntowanie obręczy wydaje się proste. A klej na szytkę należy nanieść jak jest ona napompowana i tak zostawić na jeden dzień? Czy jakoś inaczej? Czy jest jakaś różnica pomiędzy zwykłym klejem, a klejem do obręczy karbonowych? Mam jeszcze jedno pytanie do Was. Obręcze są na stożku 50mm i teraz jakie kupić przedłużki do wentyli tak aby w razie czego bez problemu wlać do środka jakiś uszczelniacz. I jaka powinna być długość takich przedłużek, bo niestety nigdzie nie ma informacji na temat długości wentyla. W cyklomanii są dostępne przedłużki Tufo. Tylko jaką powinny mieć długość? I czy także będą pasować do Sprinterów?

#478 garenge

garenge
  • Użytkownik
  • 862 posts
  • SkądPoznań/Inowrocław

Posted 22 January 2013 - 17:24

Jeśli ktoś jeszcze ma problem z wyborem butyl czy lateks, to na fanpage opisałem jak lateks wolno gubi ciśnienia. Zapraszam do lektury i lajkowania ;)

https://www.facebook.com/IronMonIKE

Grube kolarstwo, BMI fighter :)


#479 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 22 January 2013 - 18:41

Jakiekolwiek lezakowanie szytek/opon, typu Tufo i wszystkich innych, wytwarzanych w procesie wulkanizacji, a nie klejenia, jest zupelnie bezsensowne.
Nawet w przypadku tych klejonych, jest to sprawa spod znaku zapytania.
Chociaz argumenty odgazowania substancji stosowanych do klejenia, "starzenie" sie naturalnej gumy, wplywajace na wieksza jej twardosc (lepsze wlasciwosci antyprzebiciowe), mozna jeszcze zrozumiec. Inna kwestia jest, jak one w rzeczywisty sposob wplywaja na wytrzymalosc szytki....?

#480 Gosc_Pająk_*

Gosc_Pająk_*
  • Gość

Posted 22 January 2013 - 19:40

To jest mój pierwszy post na forum, więc witam wszystkich serdecznie.
Zamierzam na ten rok zakupić nowe szytki. Obecnie jeżdziłem na Vittoriach model Open Corsa Evo CX, ale po przeczytaniu tego tematu chciałbym zakupić teraz Continental Sprinter, bo duzo przyjemniej mi się na szytce jeżdzi niż na oponce i od czasu do czasu wyjeżdżałbym na nich też na trening. Vittorie podobno łatwo przebić, a pozatym są droższe i mniej wytrzymałe od Sprinterów.
Mam jedno pytanie do użytkowników szytek Continental Srinter.
Jaką mają przyczepność na mokrej nawierzchni w warunkach wyścigowych, bo vittorie pod tym względem mnie nigdy nie zawiodły?

Rozważałem jeszcze inne modele: np.Vittoria Corsa CR(ale na forum znalazłem na temat niej negatywne opinie),
TUFO HI-COMPOSITE CARBON i model S3 LITE (szytki Tufo są wykonane z twardej gumy, przez co tracą na przyczepności-czy to prawda?)



Reply to this topic