Widać, że bardzo mało wiesz o sposobie ,,nieużytkowania,, opon czy szytek .
Rozmawiamy przynajmniej o średniej półce więc zasady są takie
, że po treningu czy wyścigu, po upływie pewnego czasu upuszcza się powietrza do połowy aby oploty ,,opon,, odpoczywały - nie były ponaciągane lub nie były cały czas pod dużym ciśnieniem.
Opona taka czy szytka zachowuje dłuższy czas swoje najlepsze parametry, nie robi sie z niej balon, nie ma tendencji do wybrzuszeń itp.
Oczywiście nie unikniesz mniejszej ścieralności powierzchni zewnętrznej ale będzie ona w dużo lepszej kondycji od szytki ciągle z 9atm. Spotyka się również głosy , że na szytce w której spuszcza się powietrze jeżdzi się o 1/3 dłużej.
Nie trzymające szytki to takie które mają w swojej budowie dętkę lateksową, wszystkie z czarną dętką powinny trzymać ciśnienie.


