Skocz do zawartości


Zdjęcie

szytki


1635 odpowiedzi w tym temacie

#721 Dajaj

Dajaj
  • Użytkownik
  • 24 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 04 wrzesień 2014 - 21:35

Mam pytanko - niedlugo pierwszy raz będe zakładał szytkę. Czy klej i szytkę zakladac bezposrednio na "gołą" ( wyczyszczoną) obręcz, czy cos tam jeszcze musi być? Bo aktualnie po spadnieciu starej szytki mam na swojej obreczy tak jakby materialowy przyklejony fartuch ( jak w przypadku opon z dętkami ).

Pozdrawiam

#722 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 456 postów
  • SkądMirków/Wroclaw

Napisano 05 wrzesień 2014 - 00:01

Masz opisane w tym dziale.

#723 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 05 wrzesień 2014 - 05:38

Musisz to doczyscic. Potem warstwa cienka kleju na obrecz, grubiej na szytke i zakładasz.
Jest sporo poradników na YouTube.

#724 bikergrzes

bikergrzes
  • Użytkownik
  • 1 postów
  • Skądgórny śląsk

Napisano 05 wrzesień 2014 - 07:21

Co do wyboru szytek na 25mm , to jeździłem cały zeszły sezon Na veloflex arenberg i potem Na continental competition 25mm. Veloflex przejechał tyko 1500 km i poległ wg mnie za delikatna na polskie drogi. Competition do dziś jeździ , przebieg 6000 km i przejechał kilka tras szutrowych. Wg mnie conti to super szytki, odporność na przebicia wysoka, noszenie super. W końcu movistar jeździ na competition 25mm a to o czymś świadczy



#725 Bury

Bury
  • Moderator
  • 799 postów
  • SkądZłocieniec

Napisano 05 wrzesień 2014 - 19:28

Świadczy, że są sponsorowani ;) A tak dla uzupełnienia, przypatrz się szytkom. Sporo grup zawodowych ma gumy innego producenta i inne logo na nich ;)



#726 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 24 wrzesień 2014 - 19:15

Witam, czy mógłby ktoś z szanownych kolegów mi pomóc w doborze odpowiednich szytek pod koła FFWD F6R (takie : http://www.ffwdwheel...ubular/f6r-ltd/ ) ? Przedewszystkim mam pytanie o szerokość takiej szytki do wspomnianych kół. Bo co do producenta, to skupie się na Tufo albo Vittorii. Z góry pięknie dziękuję za pomoc. Będę wdzięczny.


EDIT : myślałem o Tufo Hi-Composite Carbon o szerokości 22mm (http://www.tufo.com/...mposite-carbon/), czy to dobry wybór ?

Pozdrawiam, Michał.

#727 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 24 wrzesień 2014 - 20:04

Nie krzywdź tych kół zakładając Tufo. Co do szerokości, 22 to trochę wąsko. 23-25mm będą lepsze.

#728 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 24 wrzesień 2014 - 20:13

Chris, próbowałem Ci wyslać pw, ale nie da rady :( Mógłbyś napisać dlaczego mam ich nie krzywdzić Tufo ? W takim razie co proponujesz ? To może Vittoria Rubino Pro http://www.vittoria..../tire-selector/ ? Tu z kolei 23mm.

#729 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 24 wrzesień 2014 - 20:44

Vittoria Rubino Pro to nie jest szytka. Też uważam tak jak 1415chris. Jak już chcesz jeździć na szytkach to trzeba się liczyć z kosztami. Zakładasz Veloflexa i cieszysz się jazdą (niestety szybko się zużywają). Jak chcesz coś tańszego o większej wytrzymałości, ale za to wolniejszego to Continental Sprinter. Na Tufo szkoda kasy. Te szytki są sporo słabsze niż dobre opony. Jeździłem przez pół sezonu na S33 Pro. Obecnie jeżdzę na oponkach Conti GP 4000 SII. Różnica jest bardzo duża na korzyść Conti.

#730 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 24 wrzesień 2014 - 21:39

A jak się ma do Twoich propozycji Vittoria Corsa CX (320 TPI) ?

Pierwsza z góry :

http://www.vittoria....t/cotton-tires/

Warto ?

#731 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 25 wrzesień 2014 - 05:51

Bardzo dobra, aczkolwiek może być delikatna na polskie drogi. To typowo wyścigowa szytka.

#732 gibber

gibber
  • Użytkownik
  • 1204 postów
  • SkądN. Tomyśl

Napisano 25 wrzesień 2014 - 06:45

Szkoda kasy na Tufo. Mam pozytywne doświadczenia z Vittorią, ale nie Rally tylko Corsa EVO, Continental Sprinter, Challange Roubaix. Tańsze szytki to ch...d...i kamieni kupa ;-), szkoda kleju. Najczęściej nierówne, biją na wentylu (czuć to nawet podczas jazdy) noszenie jak na oponkach drutowych.



#733 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 25 wrzesień 2014 - 08:58

To ja w takim razie poproszę o łopatologiczne wytłumaczenie laikowi, dlaczego szytka z 320 TPI będzie zbyt delikatna. Proszę o wyrozumiałość :) Nie wiem też, czy potrzebna mi jest typowo zawodnicza czyt. wyścigowa szytka. Szukam raczej czegoś pomiędzy. Przedewszystkim wytrzymała i dobra jakościwo. Budżet na pare to 400zł. Leciutko do naciągnięcia ;)

ps. warto napisać maila do producenta kół z zapytaniem o szerokość ogumienia przeznaczoną do ich produktu, czy każda szytka 23 do 25 mm. będzie pasować ?

#734 dawit

dawit
  • Użytkownik
  • 72 postów
  • Skądstamtąd

Napisano 25 wrzesień 2014 - 09:44

Spróbuj sobie Continental Sprintery jak na pierwszy raz, maja świetne zalety ekonomiczne i antyprzebiciowe, jest trwała i przede wszystkim niedroga. Minus to przyjemność jazdy w porównaniu do innych firm.
Potem polecam marke Veloflex w modelu Aarenberg albo Roubaix.

#735 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 27 wrzesień 2014 - 09:13

Witajcie ponownie. Sklep gdzie kupowałem koła mi odpisał na maila, że mogę użyć każdej szytki bez względu na szerokość. Z tym, że ja pytałem o przedział od 22mm do 25mm. Napisał też, że wszystko zależy od własnych preferencji. Teraz pytanie do Was - czym się różni cieńsza szytka od szerszej ? Chodzi mi oczywiście o różnice w jeździe. Rozumiem, że im szersza, tym bardziej komfortowa, za to im cieńsza, tym wręcz odwrotnie, za to szybsza. Ale i też mniej odporna. Niech mnie ktoś poprawi, jeżeli źle to rozumuje.

#736 Michal1906

Michal1906
  • Użytkownik
  • 656 postów

Napisano 01 październik 2014 - 08:23

Do kół o stożku 60mm przedłużki do wentyla też 60mm, czy wystarczy jak kupię 40mm ?

#737 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 postów
  • SkądPolska

Napisano 01 październik 2014 - 09:07

Mam pytanko - niedlugo pierwszy raz będe zakładał szytkę. Czy klej i szytkę zakladac bezposrednio na "gołą" ( wyczyszczoną) obręcz, czy cos tam jeszcze musi być? Bo aktualnie po spadnieciu starej szytki mam na swojej obreczy tak jakby materialowy przyklejony fartuch ( jak w przypadku opon z dętkami ).

Pozdrawiam

 

Najwygodniejsza i najbardziej komfortowa w użyciu jest taśma (np. Tufo) do klejenia szytek.


O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#738 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 postów
  • SkądPolska

Napisano 01 październik 2014 - 09:10

Do kół o stożku 60mm przedłużki do wentyla też 60mm, czy wystarczy jak kupię 40mm ?

 

Wszystko zależy od długości wentyla szytki.


O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#739 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 postów
  • SkądPolska

Napisano 01 październik 2014 - 09:24

Vittoria Rubino Pro to nie jest szytka. Też uważam tak jak 1415chris. Jak już chcesz jeździć na szytkach to trzeba się liczyć z kosztami. Zakładasz Veloflexa i cieszysz się jazdą (niestety szybko się zużywają). Jak chcesz coś tańszego o większej wytrzymałości, ale za to wolniejszego to Continental Sprinter. Na Tufo szkoda kasy. Te szytki są sporo słabsze niż dobre opony. Jeździłem przez pół sezonu na S33 Pro. Obecnie jeżdzę na oponkach Conti GP 4000 SII. Różnica jest bardzo duża na korzyść Conti.

 

Na Tufo S3 Lite <215 (jeden komplet) przejechałem 11tys.km a na Elite Ride ok. 14tys. - to kapitalne szytki, odporne i super szybkie.

Vittoria Corsa CX (kiedyś EVO)? - biły na wentylu i nadal takie są. Przejechałem na nich ledwo 500km i to wystarczyło bym je wyrzucił.

Szczerze polecam także Veloflex'y - to najlepsze szytki. Jak widać punkt widzenia zależy od punktu siedzenia czyli od WŁASNYCH doświadczeń.

Pozdr


O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.


#740 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 postów

Napisano 01 październik 2014 - 11:07

Ja rowniez jezdzilem na szytkach Tufo i nic zlego o nich powiedziec nie moge. Szytek tufo uzywam od 5 lat, a od 3 lat do zakladania stosuje tasme. W porownaniu do kleju (jesli komus nie zalezy na wadze) to szybsza, czystsza i latwoejsza forma montazu szytek. Aha, ostatnio koledze zakladalem Continentale Sprinter (takze na tasme), opony wydaja sie dobre jakosciowo glownie z przeznaczeniem na sucha pogode.
Using Tapatalk



Dodaj odpowiedź