Jeśli wytrzymalaby tyle co corsy cx to może być. Nie ukrywam że chciałbym spróbować tak szerokich szytek.
szytki
#1322
Posted 20 September 2017 - 19:31
Dziś z przyczyn losowych złapałem kapcia. Oczywiście nie miałem nic do naprawy bo skoczyłem na chwilę coś załatwić. Skończyło się na telefonie do przyjaciela i tak dalej. W domu zabrałem się za demontaż szytki złapanej na taśmę Tufo. Pozdro dla wszystkich którzy będą chcieli zmienić szytkę w trasie i jechać dalej. Klej strasznie mocno trzyma wątpię w powodzenie takiej misji poza domem. We 2 osoby ciężko to szło i wymagało dużo siły żeby klej puścił. Tyle ode mnie w temacie
#1323
Posted 20 September 2017 - 20:17
Nie za szybko ale raczej spokojnie kawy sie nie wypije, no chyba, ze espresso
Do tego dochodzi kolejna rzecz. Nawet przy mastiku, czytam, ze udaje sie razem z szytka zerwac warstwe karbonu z kol. Co dla mnie jest totalna dyskfalifikacja obreczy. Mialem tak przy pierwszych lekkich chinczykach.
W takim razie zupelnie nie polecam uzywania ww tasmy z obreczami Campy bora.....
Jak awaria, udalo sie cos z tym zrobic?
#1324
Posted 21 September 2017 - 14:26
Fajnie że samą taśmę zdejmujemy z obręczy bardzo szybko i czysto. Pozostałości kleju schodza po potarciu palcem.
- patryk_60 likes this
#1326
Posted 22 September 2017 - 10:11
Wątpię, czy temperatura mogła tu mieć wpływ. Przy spadku temperatury spada ciśnienie, więc to raczej pomogło szytce niż jej zaszkodziło.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1327
Posted 23 September 2017 - 19:03
Czym najlepiej uszczelniać szytki Conti Competiton w trasie/w domu ??? czy robić to dopiero po przebiciu czy też jest jakiś siuwaks do wlania przed przebiciem (profilaktyka)....ostatnio po przebiciu Tufo Extreme nie zadziałał....mam jeszcze EffettoMariposa - espreeso....ale ktoś mi odradzał ten ostatni do szytek z dętką lateksową....co robić?
#1328
Posted 23 September 2017 - 19:41
Espresso działa bardzo dobrze z lateksem.
Jeżeli nawet Extreme Tobie nie pomógł, prawdopodobnie uszkodzenie było ogromne - na 99% nic by go nie naprawiło.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1329
Posted 23 September 2017 - 20:25
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
#1330
Posted 23 September 2017 - 20:44
Competition ma dętke butylową jeśli to coś zmienia:-)
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
...no cały czas byłem pewien że tam jest lateksowa dętka....teraz znalazłem gdzieś info ze tylko wersja Pro Limited ma dętkę lateksową....no dobra w takim razie czy Tufo Extreme i EffettoMariposa - espreeso łatają butylowe dętki w miarę przyzwoicie czy lepiej zaopatrzyć się w coś innego ??
#1331
Posted 24 September 2017 - 07:37
Extreme tak, o ile mówisz o naprawie, bo takie jest jego zastosowanie.
Na co dzień przy "szosowych ciśnieniach" tak naprawdę żaden uszczelniacz nie działa zbyt dobrze, poza tym kiedy już zastygnie, jest nie do usunięcia (w przeciwieństwie do opon, gdzie wystarczy go wyskrobać). Dlatego wg mnie lepiej po prostu mieć Extreme pod ręką i wlać w razie awarii.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1332
Posted 24 September 2017 - 07:44
Przyspiesza on proces koagulacji. Wyobrazam sobie, ze musi to dzialac dosc gwaltownie, stad aplikacja od zew, a nie do srodka....
Ja zalewam po. Chociaz juz dlugo nie mialem awarii. Zauwazylem, ze wraz ze stosowaniem mniejszego cisnienia spada ilosc przebic, nie tylko w szytkach.
#1333
Posted 24 September 2017 - 07:53
Mariposa ma w swojej ofercie aktywator, ktory w sytuacji, kiedy ich normalny plyn nie zadziala, aplikuje sie od zewnatrz.
Przyspiesza on proces koagulacji. Wyobrazam sobie, ze musi to dzialac dosc gwaltownie, stad aplikacja od zew, a nie do srodka....
Ja zalewam po. Chociaz juz dlugo nie mialem awarii. Zauwazylem, ze wraz ze stosowaniem mniejszego cisnienia spada ilosc przebic, nie tylko w szytkach.
masz rację .... dokładnie to samo stwierdziłem do tej pory pompowałem 8atm.....i w tym roku nie miałem żadnej awarii do września.....ponieważ ostatnio poszedłem na łatwiznę i zamiast robić nogę wolę pompować 11atm to od razu awaria i to taka że Tufo Extreme nie pomogło a jak włożyłem koło z szytką do wody to okazało się że powietrze ucieka w miejscu styku krawędzi obręczy z szytką i to na dość sporej długości...20cm....pewnie szytka do wyrzucenia
#1334
Posted 27 September 2017 - 19:52
Mam dylemat.
Obręcze starego typu,otwory pod nyple z rantami.
Co zaproponujecie ?
Klej ?
Taśma ?
Przy taśmie powierzchnia styku,nie będzie idealna przez wypustki,może być też problem z wyciągnięciem taśmy przekładkowej.
Miałem też pomysł żeby przejechać środek taśmą naprawczą,ale kiepsko to widzę.
Klej,tu też idealnie nie będzie stykało.
Jakieś sugestie ?
#1335
Posted 24 November 2017 - 12:07
Taka głupia sprawa...
Kupiłem nowe szytki Challenge z tanwallem (beżowy bok).
Od razu sam tanwall jest "brudny" - ma takie czarne zarysowania... wiem, że prędzej, czy później i tak się "pobrudzi", ale raczej nie w taki sposób. To jest standard w Challenge? Da się w ogóle szytki tego producenta utrzymać w jako takiej "czystości" ?
Do tej pory miałem do czynienia tylko z szytkami z tanwallem Tufo i tam nie ma tego problemu, cały czas wyglądają jak nowe.
#1336
Posted 24 November 2017 - 12:25
Miałem podobnie. Na obu szytkach były ślady o których mówisz. Najprawdopodobniej pochodzi to z procesu produkcji. Z tego co wiem w Challenge wkleja bieżnik ręcznie.
Do tego między Tufo, a Challenge jest chyba różnica w materiale z jakiego jest tanwall, stąd też różnica w tym jak jeden i drugi łapie brud.
Co do utrzymywania tego w czystości to nie ma z tym problemu, czyści się dość łatwo.
crankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru
#1337
Posted 24 November 2017 - 12:27
Miałem podobnie. Na obu szytkach były ślady o których mówisz. Najprawdopodobniej pochodzi to z procesu produkcji. Z tego co wiem w Challenge wkleja bieżnik ręcznie.
Do tego między Tufo, a Challenge jest chyba różnica w materiale z jakiego jest tanwall, stąd też różnica w tym jak jeden i drugi łapie brud.
Co do utrzymywania tego w czystości to nie ma z tym problemu, czyści się dość łatwo.
Tak podejrzewałem... dzięki!
Czy przyklejanie ich na taśmę Tufo to dobre i bezpieczne rozwiązanie? Dla mnie najwygodniejsze, ale zastanawiam się, czy nie ma jakiegos haczyka.
#1338
Posted 24 November 2017 - 12:41
Kleiłem na taśmę od Tufo i nie ma problemu.
crankalicious.pl - profesjonalne kosmetyki do pielęgnacji roweru
#1339
Posted 15 December 2017 - 21:03
Przeczytałem większość tego co tu jest napisane i mam mętlik w głowie
Potrzebuję szytki do kół vinci rapid 40mm, typowo treningowej do nabijania km, nie ścigam się i raczej nie chciałbym wydawać 600-700 na szytki, no chyba ze inaczej się nie da;)
Po lekturze tego wątku skłaniam się do conti sprinter 25mm lub Tufo elite s3 25mm.
Będę wdzięczny za pomoc.