szytki
#1462
Posted 21 May 2019 - 20:14
oczywiście oddam fachowcom z serwisu, ale się zastanawiam czy jak jutro przekażę koła plus szyty, to czy do piątku wieczór mają szansę być przyklejone...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Road - Pinarello Dogma 60.1 2009
Tri - S-Works Shiv 2017
#1463
Posted 21 May 2019 - 20:53
Sam proces zajmuje mniej niż 2 doby, ale w szczycie sezonu? Może być ciężko.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#1465 Gosc_tobo_*
Posted 22 May 2019 - 07:54
to jeszcze się dopytam - ile czasu trwa proces przyklejenia szytek?
oczywiście oddam fachowcom z serwisu, ale się zastanawiam czy jak jutro przekażę koła plus szyty, to czy do piątku wieczór mają szansę być przyklejone...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Słyszałem i czytałem różne prawdy, doświadczenia i teorie na ten temat ale we wszystkich sytuacjach z którymi miałem styczność (kilkaset razy w pracy) montaż (od wzięcia koła do ręki do oddania klientowi) zabieg trwał około 24 godzin. 2 osoby które były "punktem odniesienia" to mechanik z 30-letnim stażem i zawodnik który spędził na rowerze 40 lat, lubi tylko szytki i praktycznie od zawsze sam je montuje. Zakładam że jako niezły zawodowiec przez kilka lat, z paroma zwycięstwami w Europie i swoimi kraju wie co robić by nie narażać swoich szans na zwycięstwo i niezrobienie sobie krzywdy.
#1466
Posted 22 May 2019 - 08:24
Wiem że są tu przeciwnicy ale ja polecam taśmę. Kleiłem sam na taśmy jantex i tufo i zajmuje to 5 minut.to jeszcze się dopytam - ile czasu trwa proces przyklejenia szytek?
oczywiście oddam fachowcom z serwisu, ale się zastanawiam czy jak jutro przekażę koła plus szyty, to czy do piątku wieczór mają szansę być przyklejone...
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Pro
Pozostałości taśmy czyściłem płynem tufo i szło nieźle, dużo roboty nie było;)
#1468
Posted 27 May 2019 - 18:14
#1469
Posted 27 May 2019 - 18:18
Serwis, który mi to robił obsługuje wielu zawodników lokalnie i klei na taśmę a koleżka się zna naprawdę na rzeczy.
Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk Pro
Road - Pinarello Dogma 60.1 2009
Tri - S-Works Shiv 2017
#1470
Posted 28 May 2019 - 08:18
Zaleta tasmy jest szybki montaz szytki i tu wszystki zalety tasmy sie koncza.
Jest wolniejsza od kleju, z tego co czytam, wieksze problemy przy zmianie szytki i nie jest tak bezpieczna jak klej.
#1472
Posted 28 May 2019 - 10:52
Ja bym polozyl jedna warstwe kleju na obrecz i szytke, w tym przypadku Piatek, druga warstwe na obrecz po 12h, tj Sobota rano, trzecia warstwe na obrecz lub szytke, jak kto woli, znowu po 12h i zakladal, tak aby przed pierwszym uzyciem bylo tych 12h odstepu.
Odnosnie szytki, gdzie najwazniejszym kryterium jest predkosc, Corsa Speed. Pot taka szerokosc obreczy 25mm powinmo byc ok.
#1473
Posted 28 May 2019 - 11:01
Może faktycznie by szło się wyrobić. Ja pomijam jedną warstwę tj. warstwa szytka, warstwa obręcz, czekam 24h, warstwa obręcz i od razu nakładam szytkę i czekam 24h. I zawsze jest ok. Dodatkowa warstwa na pewno nie zaszkodzi, ale czy konieczna?
Corsa Speed - model ten najnowszy G+ 2.0 czy jakoś tak? Rozważałem właśnie corsa speed lub specialized allround 2 lub conti competition. Ew. jako bardziej wytrzymałą wersję corsę, ale szkoda mi trochę tego 'speed' ;p
#1474
Posted 28 May 2019 - 11:28
Normalna Corsa jest juz dobrym wyborem, szybka i spokojnie nadaje sie do codziennej jazdy. Speed ma tylko 1.5mm grubosci!
Dla porownania Corsa G+ ma 2.4mm, a chyba ta najnowsza wersja G2 2.5mm.
Speed jest najszybsza szytka ale ze swoja delikatnoscia raczej nie odwazylbym sie jej zalozyc do jazdy na codzień.
#1476
Posted 28 May 2019 - 13:47
Nie no troche wiecej niz jeden dzien, wystarczajaco zeby zrobic to na klej i nie mam tu na mysli stosowania tylko jednej warstwy, tak jak przykazano, trzy.
Ja bym polozyl jedna warstwe kleju na obrecz i szytke, w tym przypadku Piatek, druga warstwe na obrecz po 12h, tj Sobota rano, trzecia warstwe na obrecz lub szytke, jak kto woli, znowu po 12h i zakladal, tak aby przed pierwszym uzyciem bylo tych 12h odstepu.
Odnosnie szytki, gdzie najwazniejszym kryterium jest predkosc, Corsa Speed. Pot taka szerokosc obreczy 25mm powinmo byc ok.
Musiałem się niestety zdać na dostępność serwisów. Sam bym się absolutnie nie brał do tej operacji, przy moich cudownych "zdolnościach" manualnych. Jeszcze pomachać kluczem, czy wkrętakiem to mogę, ale w tym przypadku ten klej byłby wszędzie - na obręczy, bynajmniej nie tylko tam, gdzie on powinien się znaleźć, na śmigłach, na piaście, na bieżniku, o swoim ubraniu, podłodze, dywanach nie wspomnę .
Z tym serwisem mam bardzo pozytywne doświadczenia, zresztą widząc jakie tam maszyny ludzie do nich przywożą, to chyba lipy nie ma. Pewnie kolejną szytę już założę na klej, żeby porównać, pewnie czasu będzie trochę więcej . Natomiast mam wciąż wątpliwości, czy ten tradeoff odporność na uszkodzenia kosztem prędkości nie jest właściwy do setu startowego. Łapię gumę na treningu - tracę trening, czas i hajs na taksówkę, albo uprzejmość kolegi, który mnie z trasy zwiezie. Z kolei guma na zawodach praktycznie je kończy. Jest mega frustracja, zwłaszcza jak to się dzieje na głównych zawodach, do których się przygotowuje cały rok, o kasie za pakiet startowy nie wspomnę. Mówię oczywiście o amatorskich zmaganiach, wiadomo, że w warunkach zawodowych, podjeżdża samochód z nowym kołem i po sprawie...
Kal
Road - Pinarello Dogma 60.1 2009
Tri - S-Works Shiv 2017
#1477
Posted 28 May 2019 - 13:49
Nie no troche wiecej niz jeden dzien, wystarczajaco zeby zrobic to na klej i nie mam tu na mysli stosowania tylko jednej warstwy, tak jak przykazano, trzy.
Ja bym polozyl jedna warstwe kleju na obrecz i szytke, w tym przypadku Piatek, druga warstwe na obrecz po 12h, tj Sobota rano, trzecia warstwe na obrecz lub szytke, jak kto woli, znowu po 12h i zakladal, tak aby przed pierwszym uzyciem bylo tych 12h odstepu.
Odnosnie szytki, gdzie najwazniejszym kryterium jest predkosc, Corsa Speed. Pot taka szerokosc obreczy 25mm powinmo byc ok.
Musiałem się niestety zdać na dostępność serwisów. Sam bym się absolutnie nie brał do tej operacji, przy moich cudownych "zdolnościach" manualnych. Jeszcze pomachać kluczem, czy wkrętakiem to mogę, ale w tym przypadku ten klej byłby wszędzie - na obręczy, bynajmniej nie tylko tam, gdzie on powinien się znaleźć, na śmigłach, na piaście, na bieżniku, o swoim ubraniu, podłodze, dywanach nie wspomnę .
Z tym serwisem mam bardzo pozytywne doświadczenia, zresztą widząc jakie tam maszyny ludzie do nich przywożą, to chyba lipy nie ma. Pewnie kolejną szytę już założę na klej, żeby porównać, pewnie czasu będzie trochę więcej . Natomiast mam wciąż wątpliwości, czy ten tradeoff odporność na uszkodzenia kosztem prędkości nie jest właściwy do setu startowego. Łapię gumę na treningu - tracę trening, czas i hajs na taksówkę, albo uprzejmość kolegi, który mnie z trasy zwiezie. Z kolei guma na zawodach praktycznie je kończy. Jest mega frustracja, zwłaszcza jak to się dzieje na głównych zawodach, do których się przygotowuje cały rok, o kasie za pakiet startowy nie wspomnę. Mówię oczywiście o amatorskich zmaganiach, wiadomo, że w warunkach zawodowych, podjeżdża samochód z nowym kołem i po sprawie...
Kal
Road - Pinarello Dogma 60.1 2009
Tri - S-Works Shiv 2017
#1478
Posted 16 July 2019 - 10:39
Czy na obręcz węglową 22mm szer. (zewn.) mogę bez obaw nakleić szytkę 25mm? A 27mm?
Planuję jakieś lepsze modele veloflex lub challenge.
Mam obecnie i zawsze miałem szytki 22mm ale mam przez to mocno ograniczone trasy na te koła (zdecydowana większość w mojej okolicy zawiera odcinki o słabej nawierzchni i kostkę). Po doświadczeniach z oponami (w innych rowerach) 25 i 28 mm wiem, że na szerszych gumach te trasy jeździ się dużo lepiej.
Chcę używać ich głównie treningowo (obecnie nie planuję startów).
Rowerek jest lekki (<7kg) a ja waga średnia (72kg/180cm).
#1480
Posted 16 July 2019 - 16:39
Mozesz ewentualnie zalozyc miksa, przod 23, tyl 25.
Aero to jedno, druga kwestia to, ze szerokie szytki, poprzez zwiekszona srednice beda mialy mniejsza powierzchnie stylku z waska obrecza. Mysle ze jeszcze z 25 powinno byc ok.