Jump to content


Photo

szytki


1635 replies to this topic

#1541 thendzor

thendzor
  • Użytkownik
  • 3 posts

Posted 05 June 2020 - 15:22

No rozumiem, tylko pomozecie znalezc ten rozmiar? wszystko co widze w internecie jest inne



#1542 MWNN23

MWNN23
  • Użytkownik
  • 36 posts
  • SkądGdynia

Posted 07 June 2020 - 15:04

Witam, kupiłem nowe koła (Aeolus XXX6) i zastanawiam się nad wyborem szytek. Głównie treningowo, 2-3 wyścigi amatorskie w ciągu roku. Jestem ciężki - aktualnie to 85kg w sezonie schodzę do 80kg (194cm). Pomimo mojej wagi interesują mnie szybkie, ale trwałe szytki lateksowe 25mm z jasnym bokiem.

Opcja 1. Bontrager R4 - „standardowe” szytki montowane do tych kół, ponoć na patencie vittora, ale specjalna wkładka antyprzebiciowa bontragera, gładki bieżnik - dobre opory toczenia, ale pytanie o wytrzymałość na przebicia....

Opcja 2. Veloflex Rouibax - wytrzymałe szytki, wyższe opory toczenia niż R4, pytanie czy może na przód wrzucić coś szybszego z veloflexa a rouibax na tył.... (czy ktoś ma doświadczenie z szytkami veloflex vlaanderen? Szerokość 27mm - jak się jeździ na tej szytce? - czy nie jest mułowata?)

Opcja 3. Vittoria Corsa graphene 2.0 - mam jednak złe doświadczenie z szytkami vittoria (elite, corsa) IMO nie nadają się na tył bo strzelają jak na strzelnicy (jestem za ciężki chyba), na przód już bardziej. Czy wersja graphene jest bardziej wytrzymała?



#1543 Tom6

Tom6
  • Użytkownik
  • 196 posts

Posted 07 June 2020 - 15:53

Wersja Graphene jest bardzo wytrzymała, nawet na okazjonalnych szutrach dawała radę. Wersja 2.0 jest też o wiele trwalsza niż pierwsza, bieżnik wolniej się zużywa. Na pozostałych nie jeździłem.



#1544 MWNN23

MWNN23
  • Użytkownik
  • 36 posts
  • SkądGdynia

Posted 07 June 2020 - 17:30

@Tom6 - a ile ważysz ? I ile atmosfer ładujesz ? 

 

Tutaj test rouibax vs corsa G 2.0 https://szosa.org/to...ria-corsa-g-20/

 

Do moich celów Corsa wypada ciut lepiej (szybsza i trwalsza - w sensie przebiegu km, po mokrym jeżdżę sporadycznie), ale dalej mam wątpliwości co do trwałości na przebicia G 2.0... Ścianki boczne ma dużo lżejsze. 

Fajnie się czyta ten test, ale testował 67kg tester... :) Czyli wnioski mogą być chybione w moim przypadku...



#1545 Tom6

Tom6
  • Użytkownik
  • 196 posts

Posted 07 June 2020 - 17:38

71-72 kg, ładuję 7,5 tył, 7,3 przód.



#1546 Tom6

Tom6
  • Użytkownik
  • 196 posts

Posted 07 June 2020 - 17:45

Proponuję kupić obojętnie które, a jak się zużyją to drugie - przecież to nie jest zakup na całe życie, a pewnie nawet nie na sezon. Wtedy wyrobisz sobie własne zdanie :) Oba modele to topowe produkty, nie wiem dlaczego miałbyś być niezadowolony. 



#1547 MWNN23

MWNN23
  • Użytkownik
  • 36 posts
  • SkądGdynia

Posted 07 June 2020 - 17:57

Na stronie veloflex.it oferta jest mocno odnowiona (2020) - do wyboru tylko trzy szytki  :

1. ProTour (training tubular) 320 TPI 23/25/28mm

2. ProTour Race (race tubular) 350 TPI 23/25mm

3. Record (time trial or on-track races)

Czy ktoś jeździł na szytkach 1. lub 2. ?  :)

 

Tutaj świeży opis - wygląda zachęcająco...

https://road.cc/cont...ss-corsa-274159



#1548 MWNN23

MWNN23
  • Użytkownik
  • 36 posts
  • SkądGdynia

Posted 07 June 2020 - 18:00

@Tom6 - tak pewnie ostatecznie uczynię, ale chce posłużyć się rozsądkiem, a nie emocjami  :)



#1549 Tom6

Tom6
  • Użytkownik
  • 196 posts

Posted 07 June 2020 - 18:13

Rozsądnie to jest jeździć treningowo na oponach, a ścigać się na szytkach  :D

 

A wracając do tematu, to mogę polecić zakup szytek Vittoria z jeszcze jednego względu - genialnie działającej i bezproblemowej obsługi gwarancyjnej. W jednym egzemplarzu na którym jeździłem, zaczął po jakimś przebiegu, raczej dużym, minimalnie odklejać się bieżnik. Od Vittorii dostałem w ramach uznanej reklamacji DWIE nowe szytki (nie było już w magazynach pierwszej wersji Graphen, więc dali 2 sztuki Graphen 2.0). Porządna marka :)

 



#1550 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 07 June 2020 - 19:34

@thendzor, I jak poszukiwania? Gdzies czytalem, ze dzisiejsze 700 powinny byc dobre (?)


Odnosnie wyboru ww szytek, to nie zrobisz bledu wybierajac Veloflexa. Ja jezdze glownie na ich szytkach od ok 10 lat, szczegolnie jak od momentu kiedy szerokosci opon zaczely sie powiekszac, ich 25mm Arenberg/Roubaix jest dla mnie nr 1. Vittoria, mowimy tu caly czas o tym co najlepsze wsrod szytek, wiec znowu, nie zrobisz bledu. Chociaz pojawiajace sie tu i tam zdjecia odchodzacego bieznika od oplotu moze nieco zniechecac. Do tego Veloflexy dadza nieco miksza jazde, w porownaniu do Vittorii.
Nie ma co liczyc na kogokolwiek majacego doswiadczenie z nowa oferta Veloflexa, bo pojawila sie ona kilka dni temu. Przypuszczam, ze nawet bylyby problemy ze znalezieniem kogos, kto mial do czynienia z service course/servizio corse, ktore pojawily sie ok rok temu. Obecna cala linia Veloflexa ma ten sam wygladajacy bieznik.
  • vpablov likes this

#1551 MWNN23

MWNN23
  • Użytkownik
  • 36 posts
  • SkądGdynia

Posted 07 June 2020 - 19:55

@1415chris - dzięki za wyjaśnienie. I jeszcze jedno pytanie czy wlewać uszczelniać do nowych szytek (różne są opinie na ten temat) - jeżeli tak to jaki jest optymalny do lateksowych dętek?  Czy tufo extreme działa w lateksie ? 



#1552 Tom6

Tom6
  • Użytkownik
  • 196 posts

Posted 07 June 2020 - 20:00

Absolutnie nie!

Przy jakichś tanich, treningowych szytkach można czymś zalać profilaktycznie, ale nie topowe wyścigowe modele.

Tym bardziej nie tufo extreme, które stosuje się awaryjnie, a nie profilaktycznie.

Awaryjnie polecam Effetto Mariposa Espresso do lateksu.



#1553 MWNN23

MWNN23
  • Użytkownik
  • 36 posts
  • SkądGdynia

Posted 07 June 2020 - 20:12

@Tom6 - dzięki.  



#1554 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 07 June 2020 - 20:50

Ja rowniez naleze do tych, ktorzy nie zalewaja profilaktycznie. A jak juz zaistnieje taka koniecznosc, mala waria, to pozostaje przy tym, co znam i sprawdza sie u mnie Notubes albo Orange (zwykly, nie endurance).
Uzywalem przez chwile Effetto Espresso w mtb, jakos nie przekonal mnie ten plyn. Ale bylo to ladnych kilkanascie lat temu, wiec moze i sklad sie zmienil.
Tufo Extreme, niedawno zaczalem wozic ze soba ale i tak mam caly czas zapasowa szytke.
Na Veloflexach, szczegolnie od momentu, kiedy zaczalem jezdzic na mniejszych cisnieniach, a nie bylo to spowodowane spadkiem wagi, ilosc awarii spadla niemalze do zera. Te szytki staja sie bardziej podatne na przebicia w mokrych warunkach, przy postepujacym zuzyciu. I nie pisze tu o wylazacym oplocie. W sumie awarie jakie mialem byly wlasnie w mokrych warunkach i na juz nienowych szytkach.

#1555 MWNN23

MWNN23
  • Użytkownik
  • 36 posts
  • SkądGdynia

Posted 08 June 2020 - 11:44

@1415chris - w Twojej opinii czy możliwe, że ta nowa szytka veloflexa ProTour (25mm) będzie równie wytrzymała na przebicia co Rouibax 25mm? 



#1556 Jedi23

Jedi23
  • Użytkownik
  • 166 posts
  • SkądŻarki Letnisko

Posted 08 June 2020 - 12:25

@1415chris - w Twojej opinii czy możliwe, że ta nowa szytka veloflexa ProTour (25mm) będzie równie wytrzymała na przebicia co Rouibax 25mm? 

 

 

Mnie ta nowa gama Veloflex'a wygląda na odpowiedniki starych modeli, tylko odświeżyli i uporzątkowali nazewnictwo, zmienili bieżnik, ewentualnie coś w mieszankach gumy, kontrukcyjnie wygląda to bardzo podobnie do starej gamy.

 

Sam chętnie się skuszę na model ProTour jak już zuzyją mi się moje obecne.



#1557 heavy_puchatek

heavy_puchatek
  • Użytkownik
  • 501 posts
  • SkądWroclaw

Posted 08 June 2020 - 12:36

To ja mam pytanie.

 

Z "handmade" i "mięciutkim lateksem" doświadczenia mam średnie bo kupiłem Vittorię w zeszłym sezonie. Nawet wytrzymałe, wszystko fajnie ale każda z trzech sztuk biła przy wentylu. Spotykałem na zawodach innych użytkowników - biły przy wentylach. Klejąc to próbowałem nawet coś tam podziałać, układać, naciągać i się bawić ale zgrubienie pod wentylem było takie że nie ma siły żeby nie biło. Na wyższym ciśnieniu i idealnym asfalcie to zdecydowanie czuć.

 

Continentale Competition były z kolei absolutnie proste.

 

Jak jest z Veloflexem? Bo właśnie stoję przed wyborem czegoś, to co mam założone długo nie pociągnie :)



#1558 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 08 June 2020 - 13:13

Mnie ta nowa gama Veloflex'a wygląda na odpowiedniki starych modeli, tylko odświeżyli i uporzątkowali nazewnictwo, zmienili bieżnik, ewentualnie coś w mieszankach gumy, kontrukcyjnie wygląda to bardzo podobnie do starej gamy.

Sam chętnie się skuszę na model ProTour jak już zuzyją mi się moje obecne.

Caly w tym sek, ze wyglada zupelnie inaczej. Wczesniej byl podzial na szerokosc i kolor wykonczenia.
Teraz do tego dochodzi roznica w wadze. Czyli w jednej szerokosci mamy dwie opcje kolorystyczne i dwie opcje wagowe. Tego nigdy nie bylo.

@1415chris - w Twojej opinii czy możliwe, że ta nowa szytka veloflexa ProTour (25mm) będzie równie wytrzymała na przebicia co Rouibax 25mm?

Sadzac po wagach, to seria Pro tour jest odpowiednikiem poprzednich modeli 23mm waza tyle samo, 25mm to tylko 5g wiecej, wiec tyle co nic.
Wersje Race sa zapewne odchudzone na grubosci i moze ilosci bieznika, moze go byc nieco mniej po bokach, chociaz na zdjeciach tego nie widac. Na 100% oplot jest ten sam. Wiec jedyna mozliwoscia obnizenia wagi jest mniej gumy.
Zakladajac, ze wersja nie-Race jest odpowiednikiem poprzednich modeli, to do codziennenj, normalnej jazdy bralbym wlasnie ta wersje.
Race, przy dobrych drogach, lekkim uzytkowniku, tez powinny byc dobre.

Male sprostowanie.
Dopiero teraz zauwazylem, ze Race ma nieco inny oplot 350tpi, Pro tour 320tpi.
  • Jedi23 likes this

#1559 lukaszzsch

lukaszzsch
  • Użytkownik
  • 748 posts

Posted 14 June 2020 - 20:04

Do zmiany czy jeździć obserwować?
bdc713b1b0e9a51446f248e8b08fae60.jpg
739b938475ee4352d4cfd1cbf6a51215.jpg
69f652f2d485ee57b4674b5572f23c7c.jpg

#1560 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4,485 posts
  • SkądSurrey

Posted 16 June 2020 - 09:25

Jak nie ma wiekszego wyplaszczenia, a ze zdjec wynika, ze nie ma, to mozesz dalej jezdzic. Przynajmniej ja bym kontynuowal. Nie znam tych szytek (Schwalbe?) Na tych co glownie uzywam Veloflexy, podobne wytarcie oznaczaloby jeszcze z 1000-2000km w suchych warunkach (to tez zalezne od wagi i stanu drog). W mokrym, juz przy takim zuzyciu wzrasta ryzyko zlapania kapcia.
  • lukaszzsch likes this



Reply to this topic