Jump to content


Photo

szytki


1635 replies to this topic

#161 prescot

prescot
  • Użytkownik
  • 255 posts
  • SkądToruń

Posted 30 July 2010 - 12:20

Miał ktoś do czynienia z cyklomanią?


jestem zadowolony z zakupów w tym sklepie, dobre ceny i szybka dostawa - nawet jak trzeba coś ściągnąć

#162 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 30 July 2010 - 15:34

KeNaJ, z wytrzymałości na polskie drogi to coś raczej z Tufo, nie toczą sie najlepiej, ale mają twarda gumę, takie typowe kabany ;-) Ew. można rozpatrzyć Continental Sprinter Gatorskin,ale nie wiem jak jest obecnie z ich jakością (cena do sprowadzenia z Uk-znośna). No chyba że coś z wyższej ligi, to wtedy Vittoria Pave.

p.s. dobra cena za tą Vitkę jak na polskie warunki.

#163 Gosc_KeNaJ_*

Gosc_KeNaJ_*
  • Gość

Posted 30 July 2010 - 16:45

no tak zapomnialem napisać: cena max 200zł/sztuka

#164 Gosc_bula_*

Gosc_bula_*
  • Gość

Posted 06 August 2010 - 11:27

mam pytanie w sprawie uszczelniacza.
Czy owy specyfik uszczelnia dziurę powodująć zalepienie jej tzn zastygnięcie tego uszczelniacza?
Po uszczelnieniu do jakiego max ciśneinia można nabić oponę?

#165 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 06 August 2010 - 15:03

mam pytanie w sprawie uszczelniacza.
Czy owy specyfik uszczelnia dziurę powodująć zalepienie jej tzn zastygnięcie tego uszczelniacza?
Po uszczelnieniu do jakiego max ciśneinia można nabić oponę?

Uszczelniacze można stosować na 2 sposoby:
1. prewencyjnie - wtedy nalewamy około 30 ml na oponkę i... jeździmy
2. interwencyjnie - czyli w chwili wystąpienia awarii dopiero dolewamy uszczelniacza i pompujemy

W przypadku 1 ja osobiście używam Stans NoTubes oraz/lub Joe's Super Sealant - obydwa przetestowane i sprawdzone w warunkach bojowych. Przebita opona (dętka) wysika trochę płynu po czym dziurka się zatka a następnie zawulkanizuje. Obydwa uszczelniacze zawierają drobne gumowe grudki, które klinują się w otworze przyspieszając łatanie. Ciśnienie nie spada - przynajmniej nie da się tego zauważyć w trakcie jazdy. Po roku użytkowania nie stwierdziłem wysychania uszczelniacza. Dodatkową zaletą jest mniejszy spadek ciśnienia w trakcie użytkowania, bo płyn przy okazji zalepia mikropory w dętkach - nie zwalnia to oczywiście od sprawdzania ciśnienia przed jazdą. Zaworek musi być wykręcany, bo inaczej nie da się nalać płynu.

Sposób 2 - polecany jest do tego celu TUFO Extreme i podobno działa. Nie testowałem, bo mam już wszędzie ponalewane, a poza tym kolejny grat do wożenia w kieszonce lub torebce.

#166 Gosc_bula_*

Gosc_bula_*
  • Gość

Posted 06 August 2010 - 21:39

Dzięki pafcio, ale to co napisałeś to wszystko akurat jest mi już znane.:)
Mnie chodziło wałśnie o to czy ta dziurka będzie jak to okresliłeś zwulkanizowana.

A pisałem z zapytanie bo:
Używam uszczelniacza "slime" i gdy go nalałem to generalnei zatkał dziurę lecz jak napompowąłem do ok 7 at to wypieprzyło to co zalałem i gra zaczyna się od nowa.
Jak jest napompowane do 7 at to sączy się ten uszczelniacz lecz powietrze nie schodzi.
Dlatego miałęm obiekcje co do sposobu łatania... moze to poprostu taki uszczelniacz...

#167 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 August 2010 - 11:44

A czy ten Slime też ma granulki gumy? Te, które wymieniłem poprzednio wulkanizują jak należy i wytrzymują napompowanie do 10 bar.

#168 Gosc_bula_*

Gosc_bula_*
  • Gość

Posted 07 August 2010 - 15:48

raczej nei ma.
Gdzi mogę dostać do kupienia te co wymieniłeś?

#169 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 07 August 2010 - 15:54

Ja kupowałem na Allegro. TU NA PRZYKŁAD abo JESZCZE TU

#170 Gosc_bula_*

Gosc_bula_*
  • Gość

Posted 07 August 2010 - 18:42

dziekówa

#171 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 posts
  • SkądPtb \ ŁDZ

Posted 08 August 2010 - 14:47

a ktoś wie czy uszkodzenia przy wentylu (w dodatku niewykręcanym) da się naprawić tym płynem tufo?

#172 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 08 August 2010 - 14:58

Ale jakie?Rozerwanie gumy przy wentylu?Zapomnij,jeśli jest to mała dziurka to i owszem, ale rozerwania uszczelniacz nie zaklei i to jeszcze na samym styku gumy z wentylem.

#173 kapsel

kapsel
  • Użytkownik
  • 138 posts
  • SkądPtb \ ŁDZ

Posted 08 August 2010 - 22:05

no właśnie nie wiem, musiałbym pruć.
a jak wygląda łatanie płynami przy niewykręcanym wentylu?
edit
no i dupa, po sprawie.
zerwałem taśmę na tym odcinku, rozprułem nici, patrzę - guma sparciała i wentyl się wyrwał.
można w środek wstawić zwykłą dętkę? (w końcu na tej zasadzie to działa)
trzeba by co prawda zerwać całą taśmę, rozpruć na całym obwodzie, zaszyć i przykleić z powrotem.chyba skórka niewarta wyprawki,nie?
ale jednak frapuje mnie kwestia rozbieralności wentyla i możliwości dokonania naprawy.
ktoś się wypowie?

#174 Gosc_bula_*

Gosc_bula_*
  • Gość

Posted 09 August 2010 - 07:25

poczytaj posty na temat szytek (chyba w tym temacie) gdzie piszą o nierozbieralnych wentylach.
Generalnei da się zaimplikować uszczelniacz, ale może zakleić się zawór.
Ja bym zobił tak: zalewasz dętkę (zawór na dole koła, lub na godzinie 5) płynem przez rureczkę śrenicy zaworu, walisz odpowiednią ilość. Stawiasz wentyl na godzinę 12 pompujesz powietrze po czym upuszczasz go by wyleciały gluty z zaworu pod cisnieniem.

#175 MiSzA

MiSzA
  • Użytkownik
  • 805 posts
  • SkądKonstancin

Posted 09 August 2010 - 08:10

@kapsel Da się - są nawet firmy które coś takiego robią; natomiast nie wiem czy warto samemu - trzeba mieć doświadczenie w szyciu oraz umieć zszyć całość w taki sposób żeby po nabiciu opony nie robiły się bąble a całość nie rozlazła i rozkleiła w dużych temperaturach.

poglądowo:

http://www.tirealert.com/

no i klasyk:
http://www.sheldonbr...lar-repair.html

#176 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 12 August 2010 - 00:32

Trochę już przejechałem, więc może napiszę jak się sprawują Schwalbe Milano.
Przejechane ponad 1000km,jako że kupiłem je dla wypróbowania,katuje je po wszystkim: miasto,szkło,żwirek na jezdni, zdarzały się odcinki szutru,kamieni,płyty betonowe,chodniki, normalka. Znalazłem może jedno malutkie nacięcie od szkła na tylnej szytce.Przednia jak nowa. Któryś kolega opisywał że pociął je dość szybko.U mnie takie coś nie występują, ale jest jedno ALE: leżakowałem je jakieś 6-7 miesięcy rozciągnięte na obręczach.Zaraz po kupnie guma była taka miękka,zostawiało się na niej ślady palca, natomiast po okresie leżakowania zmieniła troche swój charakter,widać musiała nastąpić jakaś oksydacja. Nie wiem jak to działa, ale widocznie pomaga skoro nie łapię za dużo nacięć i nie skalpuje przy blokowaniu koła. Ogólnie za ta cenę to w porzadku, ale jest jeden spory negatyw. Nie wiem czy to tylko ja trafiłem taką wadliwą serię, ale te szytki są po prostu krzywe na całej długości. Biją sporo, mógłbym powiedzieć że na granicy akceptowalności.Czuć to niestety trochę podczas jazdy. Wydaje mi się że najsłabszą ich stroną jest bawełniana taśma, która delikatnie odchodzi przy wiekszym ciśnieniu.Być może to jest przyczyną tych bić.Nie zalecałbym przekraczac 8-9barów. Jeżdzę na 7.5-8 max

plusy:
lekka (ok. 240g,poniżej podawanych 250)
tania (79zł szt.)
mały opór toczny(nie ma uroku węża ogrodowego)
zawór usuwalny

minusy:
krzywa (słaba taśma bawełniana: pięta achillesowa?)

#177 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1,130 posts
  • SkądLeszno

Posted 13 August 2010 - 11:20

I ja stałem się posiadaczem Milano [Bikestacja 75zł] Na pierwszy rzut oka - ok , masa 238g , delikatny bierzniczek . W porównaniu do Tufo s33 jest ''milusia'' - szytką Tufo można gwożdzie wbijac...Jaki uszczelniacz używac do Milano ? Tufo może byc ? Czy jakiś inny ?

#178 Mac

Mac
  • Użytkownik
  • 418 posts
  • SkądPuławy

Posted 13 August 2010 - 17:28

Tufo jak najbardziej, ew. notubes bym spróbował, ale jeszcze tufo nie użyłem i w sumie nie mam zamiaru :mrgreen:
Napisz jak założysz czy wszystko w porządku podczas jazdy jest, może tylko u mnie coś nie halo z jakością było.

#179 pafcio

pafcio
  • Użytkownik
  • 1,343 posts
  • SkądWarszawa

Posted 13 August 2010 - 18:34

...Jaki uszczelniacz używac do Milano ? Tufo może byc ? Czy jakiś inny ?

Tufo nie zawiera granulek gumy, więc jest mniej skuteczny w przypadku większych uszkodzeń, ale za to nadaje się tam, gdzie nie da się wykręcić zaworu. W przypadku Schwalbe zawór jest raczej na 100% wykręcany, więc można zastosować NoTubes albo Joe's Super Sealant.

#180 comet1

comet1
  • Użytkownik
  • 215 posts
  • SkądPolska

Posted 16 August 2010 - 06:37

Uwaga, uwaga!
Szytki Vittoria Corsa CR 22-28" to gówno! Miałem ostatnio awarię korpusu wentyla w poprzedniej szytce (Tufo) i musiałem szybko kupić nową. Padło na Vittorię mającą dobre (?) opinie. Żeby nie szaleć wybrałem tańszą CR i co? Po naklejeniu na obręcz okazało się, że ma bicia poprzeczne a na wysokości wentyla również bicie pionowe. I to miało być zwycięstwo? Nie, to była porażka. Jakby tego było mało to parę dni temu przyszła porażka nr 2 - od boków szytki zaczęła się odklejać bawełniana taśma. Szytka zaczyna wyglądać jak liniejący wąż! Nie mogę uwierzyć, że ta zacna (?) firma wypuszcza takie buble. Tak więc szanowni koledzy - jak najszczerzej nie polecam.

pozdr

O! Widzę, że wykasowano moją sygnaturę. To znaczy, że jej treść dotarła. Bardzo mnie to cieszy.




Reply to this topic