Chińskie koła karbonowe
#181
Posted 04 January 2013 - 19:39
Praktycznie 172, 162, 482 mają takiej samej grubości osie, teoretycznie najlepsza byłaby 162 jako że ma najgrubszy - nasztywniejszy korpus, możesz zaryzykować .
możesz zastosować także piasty do przodu grubsze 141, 172 , mają większe łożyska, piasty lepiej sie toczą od 291, różnica w wadze .... 291 - 80 g, 171 - 118 g, 141 - 131 g
ogólnie - lekie piasty 292 i 482 to dla lekkich ludzi, 141/171, 162/172 dla cięższych, ale ........
no i felgi raczej o wadze ok min 360-380 g , bezpiecznie.
chyba ze ktoś smiga i jakoś sie to trzyma kupy.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#183
Posted 08 January 2013 - 12:51
tu masz np przyzwoita firma podobnie jak HF http://www.farsports...duct.aspx?id=35 mają felgi http://www.farsports...uct.aspx?id=725 już po nowemu 23 mm m zakladając zaplot 24/28 szprychy mac 4242, cx-ray albo podobne cieniowane koła będą śmigać, oczywiście nie gwarantuje tutaj produktu :-) ale wyglada dosyć solidnie .
Piasty, na przod 291 lekko po ładnym asfalcie nawet pojeździsz sporo, kwestia tyłu typ 482 jak mówiłem można zaryzykować , mocniejszy coś ala 162 lub 172, ewentulanie innej firmy , może Dt ??
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#187
Posted 28 March 2013 - 22:39
http://www.hongfu-bi...wheels-289.html
http://www.hongfu-bi...wheels-286.html
http://hongfu-bikes....s_Clincher.html
Na roadbikereview ktoś pisał, że od ręki mają wersje pod oponke. Pod szytki jeszcze testują. Robi się ciekawe.
#188
Posted 28 March 2013 - 23:12
a felgi dla Planet X robi Gigantex
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#190
Posted 30 March 2013 - 19:16
http://www.hongfu-bi...wheels-286.html
lub
http://www.hongfu-bi...-frame-229.html
#193
Posted 31 March 2013 - 13:56
40mm tubular rim:$275
40mm clincher rim:$375
56mm tubular rim:$285
56mm clincher rim:$385
Jak na razie dostepna jest tylko obrecz 56 pod opone.
Ceny coraz wyzsze.....
danielasu2, LW wygladaja zarabiscie, problem z nimi jest taki, ze swiat karbonowych obreczy sie nieco zmienil ostatnio. Nawet chinczycy zaczeli robic szerokie profile.
W testach aero LW nie wypadaja tak dobrze jak wygladaja.
#194
Posted 31 March 2013 - 14:00
felga w okolicy 400 g , szprychy np Mac 494 , albo podobne 2,3 /1.5- 3.2 /2.0 , ogólnie żeby były mocniejsze niż Mac 424, piasty............ .
Pisałęm kiedyś że problem zaczyna sie przy piastach lekkich typu Novatec czy Chosen powyżej 80-85 kg .
Występują w nich cienkie ośki tył , 10 mm i one sie niestety lekko gną ( 162 i 172 type ) , w pieście 482 jest znowuż grubsza ośka , sztywniejsza, ale za to bebenek ma ma przecieniowany tam gdzie pchają zapadki co spowodować może pękanie jego korpusu rozwiązanie - dać bębenek stalowy i kłopot znika.
Czego szuakć ?? piast , gdzie pod zapadkami jest dodatkowe łożysko, usztywniające ten element , grubszych osi .
Pojawiły sie ostatnio nowe model piast Novateca na 2 łożyska maszynowe , ale one także mają ośke alu dla zmniejszenia wagi, czego nie polecam dla cieższych 90 +
Choseny znowóż są bardziej podlajtowane.
Im mniejsze łożyska tym szybciej sie kończą , nawet kilkaset km i już po nich , testowałem np piaste Rotaza 66 g przód, łożyska wytrzymały 300 km !! czyli jeden - 2 maratony przeżyją , pózniej dosmarowałem lekko no i drugie tyle zrobiły, ale to już nie to .
czyli oszczedność niecałe 20 g w stosunku do 291 Novateca , bezsensowna, nie mówiąc że 141 czy 171 to już sporo km mozna nabić .
co do limitów wagowych podawanych przez firmy ....... waga samych kół mówi sama za siebie , nie popadajmy w samozachwyt , Shimano podaje No Limit weight, a jakie są efekty to widać .
przy małej ilosci szprych mozemy takze przeciążać rant obręczy , wiec min sensowne to pewnie 28 z tyłu szprych, ale dużo to zależy od wykonania , materiału bo jak patrze czasem to ....masakra chińska
PS.
co do karbonu pod heavy rider mam pomysł aby samemu przetestować , ale jak widać ...zima i czasu ni ma
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#195
Posted 31 March 2013 - 14:23
#196
Posted 31 March 2013 - 14:36
HF ceny nowych obreczy o szerszym profilu :
40mm tubular rim:$275
40mm clincher rim:$375
56mm tubular rim:$285
56mm clincher rim:$385
Jak na razie dostepna jest tylko obrecz 56 pod opone.
To ceny za jedną obręcz czy parę? Z chin to jeszcze farsports robi obręcze zbliżone do toroidalnych, ale tylko 50x25mm i tylko pod oponkę.
Wertując roadbikereview, to głównym problem z chińskimi obręczami jest delaminacja. Tyle że oni kupują koła pod oponki <1400g, do tego korkowe klocki, lateksowe dętki i dawaj na zjazdy...
#197
Posted 31 March 2013 - 14:40
danielasu2, LW wygladaja zarabiscie, problem z nimi jest taki, ze swiat karbonowych obreczy sie nieco zmienil ostatnio. Nawet chinczycy zaczeli robic szerokie profile.
W testach aero LW nie wypadaja tak dobrze jak wygladaja.[/quote]
Napewno wypadają lepiej niż chinole
Jest dużo recenzji tych kół no i większość mówi ze poprostu prześcigają jakiekolwiek clinchery na stozkach o dekadę pod względem ciężaru , wytrzymałości, jakości karbonu , powierzchni hamowania .
Z testami jest tak ze zależy kto robi te testy
I tak np w tabelkach speca venge jest najlepszy
A w tabelkach treka to madone jest najlepszy
Itd itd każdy ma swój marketing
Najbardziej cenne sa uwagi użytkowników no i nie słyszałem jakiego narzekania na którymś z forum zachodnich na lightweight no chyba ze na cenę.
Moze i w tych chinczykach jest cos dobrego , tyle ze nie na 100 kg w to nie wierze .
#198
Posted 31 March 2013 - 15:36
lepeij samamu zamawiać bo z cłem wyjdzie tak samo, a nóż widelec nie naliczą ..... na Youshinbike są bardzo ładne ceny ostatnio nie tylko obręczy .
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#199
Posted 31 March 2013 - 18:08
Ilosc Wattow jaka zaoszczedzisz na mniejszej wadze, mozesz podwojnie stracic na wiekszych oporach aero.
W przypadku Zippa, Enve, czy HED, ciezko mowic tylko o marketingu.
To sa juz fakty, ogolnie przyjete przez swiat rowerowy.
Toroidalny ksztal obreczy zmniejsza opor powietrza, w szerszym zakresie warunkow pogodowo-wietrznych niz klasyczne plaskie "V". Sa one latwiejsze w kontroli.
W wietrznych warunkach 45mm zippy z 25mm szytka zachowuja sie lepiej niz 25mm aero obrecz z 25mm opona.
To sie czuje. Nawet nie odnosze sie do plaskich karbonowych V-ek, na ktorych tez jezdzilem.
Nie zmienia to faktu, ze LW sa kultowymi kolami. Byloby jednak dobrze ten kult troche unowoczesnic.
Moze sie okazac, ze HF obrecze beda efektywniejsze niz n x drozsze LW.
Pomijam jakosc wyrobow.....
Na slowtwich.com jest sporo cyferek, wykresow i ludzi sprawiajacych wrazenie wiedzacych o czym mowia.
Nie mam pojecia, zawsze mozna do nich skrobnac.1415chris a wiesz jaka wygląda cena naHF 90MM Tubular ???
Niestety za jedna.To ceny za jedną obręcz czy parę
#200
Posted 31 March 2013 - 18:26
W każdym razie myśle o kołach i tak jak mówisz zipp , enve , i moze. lw jesli nadarzy się jakaś promocja .
Orientujesz się moze czy łatwo usunąć naklejki np z zipp.
Ten kształt o którym wspomonasz tarodialny jest w kołach bontrager i tez p nich myślałem tyle ze gdzieś przeczytałem o nie najlepszej sztywnosci bocznej przy dość ciężkim kolarzu .
Spike tez wspomniał o chinczykach ale jakoś nie bardzo jestem za ich wyrobami.