Skocz do zawartości


Zdjęcie

Chińskie koła karbonowe


965 odpowiedzi w tym temacie

#181 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 04 styczeń 2013 - 19:39

dadzą rady , 20/24 ...szprychy dałbym takie jak DT aerolite comp, przy 24/28 Mac 424 , albo Cx-Ray stykną , piasta przód spokojnie wytrzyma, tylna .......... nie wypowiem sie, jest obawa że piasta może być za słaba , tam jest oś alu, poza tym jest cala wylajtowana.
Praktycznie 172, 162, 482 mają takiej samej grubości osie, teoretycznie najlepsza byłaby 162 jako że ma najgrubszy - nasztywniejszy korpus, możesz zaryzykować .

możesz zastosować także piasty do przodu grubsze 141, 172 , mają większe łożyska, piasty lepiej sie toczą od 291, różnica w wadze .... 291 - 80 g, 171 - 118 g, 141 - 131 g

ogólnie - lekie piasty 292 i 482 to dla lekkich ludzi, 141/171, 162/172 dla cięższych, ale ........

no i felgi raczej o wadze ok min 360-380 g , bezpiecznie.

chyba ze ktoś smiga i jakoś sie to trzyma kupy.

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#182 biker1974

biker1974
  • Użytkownik
  • 456 postów
  • SkądMirków/Wroclaw

Napisano 04 styczeń 2013 - 19:52

Czyli ktore Novateci proponowalbys pod moja mase,aby zestaw wazyl powiedzmy 1380-1400g i nie rozlecial sie (byl wytrzymaly i sztywny) i zeby kolka "nosily"?

#183 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 08 styczeń 2013 - 12:51

ważyysz 90 kg to nie celuj w 1300 g ....

tu masz np przyzwoita firma podobnie jak HF http://www.farsports...duct.aspx?id=35 mają felgi http://www.farsports...uct.aspx?id=725 już po nowemu 23 mm m zakladając zaplot 24/28 szprychy mac 4242, cx-ray albo podobne cieniowane koła będą śmigać, oczywiście nie gwarantuje tutaj produktu :-) ale wyglada dosyć solidnie .

Piasty, na przod 291 lekko po ładnym asfalcie nawet pojeździsz sporo, kwestia tyłu typ 482 jak mówiłem można zaryzykować , mocniejszy coś ala 162 lub 172, ewentulanie innej firmy , może Dt ??

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#184 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3221 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 styczeń 2013 - 12:56

Ja jedną chińską obręcz rozwaliłem, więcej już nie kupię.

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#185 letki

letki
  • Użytkownik
  • 49 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 08 styczeń 2013 - 13:10

Jak to zrobiłeś?

#186 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3221 postów
  • SkądPoznań

Napisano 08 styczeń 2013 - 13:45

Pękła na dziurze na której nie powinna. Z budowy nie są one zbyt wytrzymałe i tyle. To był PlanetX 50mm.

7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#187 maku

maku
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 28 marzec 2013 - 22:39

HongFu wreszcie wypuszcza nowe obręcze. Chyba pierwsze toroidalne obręcze pod szytki z chin:
http://www.hongfu-bi...wheels-289.html
http://www.hongfu-bi...wheels-286.html
http://hongfu-bikes....s_Clincher.html

Na roadbikereview ktoś pisał, że od ręki mają wersje pod oponke. Pod szytki jeszcze testują. Robi się ciekawe.

#188 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 28 marzec 2013 - 23:12

akurat pękanie karbonówe na dziurze to nie jednostkowy przypadek i tak sie po prostu stać może.

a felgi dla Planet X robi Gigantex

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#189 emilpe

emilpe
  • Użytkownik
  • 180 postów
  • SkądPoznań

Napisano 30 marzec 2013 - 19:16

Ile km wytrzymują powierzchnie hamujące takich obręczy? (nie bazaltowe tylko jeszcze te zwykłe)

#190 rysiekwioslarz

rysiekwioslarz
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 30 marzec 2013 - 19:16

Czyli na wagę 90/95kg warto ryzykować obręcze karbonowe ??? A jak tak to np który z nich najodpowiedniejszy ?? Może, któraś z nich

http://www.hongfu-bi...wheels-286.html
lub
http://www.hongfu-bi...-frame-229.html

#191 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 31 marzec 2013 - 11:39

Osobiście na taką wagę nie kupiwałbym chińskiego karbonu .
Moze i nie strzelą , ale co ze sztywnoscia boczną takiego wynalazku , moze okazać się ze tylne koło podczas podjazdu lub sparintu bedzie ci muskało o szczęki hamulca .

#192 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 31 marzec 2013 - 11:44

[quote name="SPIKE"]ważyysz 90 kg to nie celuj w 1300 g ....

Spike wiem ze temat z innej beczki aczkolwiek koła poniżej 1200 gram lightweight meilenstein opona zwykla maja limit wagowy 120 kg cena jest spora ale wytrzymałość mega .

#193 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 31 marzec 2013 - 13:56

HF ceny nowych obreczy o szerszym profilu :

40mm tubular rim:$275

40mm clincher rim:$375

56mm tubular rim:$285

56mm clincher rim:$385

Jak na razie dostepna jest tylko obrecz 56 pod opone.

Ceny coraz wyzsze.....


danielasu2, LW wygladaja zarabiscie, problem z nimi jest taki, ze swiat karbonowych obreczy sie nieco zmienil ostatnio. Nawet chinczycy zaczeli robic szerokie profile.
W testach aero LW nie wypadaja tak dobrze jak wygladaja.

#194 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 marzec 2013 - 14:00

co do kółek na ciężarówki

felga w okolicy 400 g , szprychy np Mac 494 , albo podobne 2,3 /1.5- 3.2 /2.0 , ogólnie żeby były mocniejsze niż Mac 424, piasty............ .
Pisałęm kiedyś że problem zaczyna sie przy piastach lekkich typu Novatec czy Chosen powyżej 80-85 kg .
Występują w nich cienkie ośki tył , 10 mm i one sie niestety lekko gną ( 162 i 172 type ) , w pieście 482 jest znowuż grubsza ośka , sztywniejsza, ale za to bebenek ma ma przecieniowany tam gdzie pchają zapadki co spowodować może pękanie jego korpusu rozwiązanie - dać bębenek stalowy i kłopot znika.

Czego szuakć ?? piast , gdzie pod zapadkami jest dodatkowe łożysko, usztywniające ten element , grubszych osi .

Pojawiły sie ostatnio nowe model piast Novateca na 2 łożyska maszynowe , ale one także mają ośke alu dla zmniejszenia wagi, czego nie polecam dla cieższych 90 +
Choseny znowóż są bardziej podlajtowane.

Im mniejsze łożyska tym szybciej sie kończą , nawet kilkaset km i już po nich , testowałem np piaste Rotaza 66 g przód, łożyska wytrzymały 300 km !! czyli jeden - 2 maratony przeżyją , pózniej dosmarowałem lekko no i drugie tyle zrobiły, ale to już nie to .
czyli oszczedność niecałe 20 g w stosunku do 291 Novateca , bezsensowna, nie mówiąc że 141 czy 171 to już sporo km mozna nabić .

co do limitów wagowych podawanych przez firmy ....... waga samych kół mówi sama za siebie , nie popadajmy w samozachwyt , Shimano podaje No Limit weight, a jakie są efekty to widać .

przy małej ilosci szprych mozemy takze przeciążać rant obręczy , wiec min sensowne to pewnie 28 z tyłu szprych, ale dużo to zależy od wykonania , materiału bo jak patrze czasem to ....masakra chińska :lol:

PS.
co do karbonu pod heavy rider mam pomysł aby samemu przetestować , ale jak widać ...zima i czasu ni ma

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#195 rysiekwioslarz

rysiekwioslarz
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądBydgoszcz

Napisano 31 marzec 2013 - 14:23

1415chris a wiesz jaka wygląda cena naHF 90MM Tubular ??? kurcze sam nie wiem jak z tym karbonem a co sądzicie o tych z allegro http://allegro.pl/ob...3125741861.html bo cena wychodzi podobnie jak za HF ?? Ogólnie nie chodzi mi o jak najmniejszą wagę bo wiem, że pod moja masę nie złoże kól o bardzo niskiej wadze ale wygląd karbonu + 100 do skilu ;)

#196 maku

maku
  • Użytkownik
  • 101 postów

Napisano 31 marzec 2013 - 14:36

HF ceny nowych obreczy o szerszym profilu :

40mm tubular rim:$275

40mm clincher rim:$375

56mm tubular rim:$285

56mm clincher rim:$385

Jak na razie dostepna jest tylko obrecz 56 pod opone.


To ceny za jedną obręcz czy parę? Z chin to jeszcze farsports robi obręcze zbliżone do toroidalnych, ale tylko 50x25mm i tylko pod oponkę.

Wertując roadbikereview, to głównym problem z chińskimi obręczami jest delaminacja. Tyle że oni kupują koła pod oponki <1400g, do tego korkowe klocki, lateksowe dętki i dawaj na zjazdy...

#197 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 31 marzec 2013 - 14:40

1415chris

danielasu2, LW wygladaja zarabiscie, problem z nimi jest taki, ze swiat karbonowych obreczy sie nieco zmienil ostatnio. Nawet chinczycy zaczeli robic szerokie profile.
W testach aero LW nie wypadaja tak dobrze jak wygladaja.[/quote]
Napewno wypadają lepiej niż chinole

Jest dużo recenzji tych kół no i większość mówi ze poprostu prześcigają jakiekolwiek clinchery na stozkach o dekadę pod względem ciężaru , wytrzymałości, jakości karbonu , powierzchni hamowania .
Z testami jest tak ze zależy kto robi te testy
I tak np w tabelkach speca venge jest najlepszy
A w tabelkach treka to madone jest najlepszy
Itd itd każdy ma swój marketing
Najbardziej cenne sa uwagi użytkowników no i nie słyszałem jakiego narzekania na którymś z forum zachodnich na lightweight no chyba ze na cenę.
Moze i w tych chinczykach jest cos dobrego , tyle ze nie na 100 kg w to nie wierze .

#198 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 31 marzec 2013 - 15:36

z takimi jak ikiviki z allegro to lepeij uważać, zamówią ci towar na Taiwanie , Ty zapłacisz im , ale towar przyjedzie z daleka na Twój adres , i jak przez przypadek go oclą to już ....Twoje koszty heheh dodatkowe . cudny jest ten świat ....

lepeij samamu zamawiać bo z cłem wyjdzie tak samo, a nóż widelec nie naliczą ..... na Youshinbike są bardzo ładne ceny ostatnio nie tylko obręczy .

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#199 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 31 marzec 2013 - 18:08

W kolach oprocz wagi, waznym elementem jest aero.
Ilosc Wattow jaka zaoszczedzisz na mniejszej wadze, mozesz podwojnie stracic na wiekszych oporach aero.
W przypadku Zippa, Enve, czy HED, ciezko mowic tylko o marketingu.
To sa juz fakty, ogolnie przyjete przez swiat rowerowy.
Toroidalny ksztal obreczy zmniejsza opor powietrza, w szerszym zakresie warunkow pogodowo-wietrznych niz klasyczne plaskie "V". Sa one latwiejsze w kontroli.
W wietrznych warunkach 45mm zippy z 25mm szytka zachowuja sie lepiej niz 25mm aero obrecz z 25mm opona.
To sie czuje. Nawet nie odnosze sie do plaskich karbonowych V-ek, na ktorych tez jezdzilem.

Nie zmienia to faktu, ze LW sa kultowymi kolami. Byloby jednak dobrze ten kult troche unowoczesnic.
Moze sie okazac, ze HF obrecze beda efektywniejsze niz n x drozsze LW.
Pomijam jakosc wyrobow.....

Na slowtwich.com jest sporo cyferek, wykresow i ludzi sprawiajacych wrazenie wiedzacych o czym mowia.

1415chris a wiesz jaka wygląda cena naHF 90MM Tubular ???

Nie mam pojecia, zawsze mozna do nich skrobnac.

To ceny za jedną obręcz czy parę

Niestety za jedna.

#200 danielasu2

danielasu2
  • Użytkownik
  • 523 postów
  • Skądirlandia

Napisano 31 marzec 2013 - 18:26

Chris pewno masz racje .
W każdym razie myśle o kołach i tak jak mówisz zipp , enve , i moze. lw jesli nadarzy się jakaś promocja .
Orientujesz się moze czy łatwo usunąć naklejki np z zipp.
Ten kształt o którym wspomonasz tarodialny jest w kołach bontrager i tez p nich myślałem tyle ze gdzieś przeczytałem o nie najlepszej sztywnosci bocznej przy dość ciężkim kolarzu .
Spike tez wspomniał o chinczykach ale jakoś nie bardzo jestem za ich wyrobami.



Dodaj odpowiedź