Chińskie koła karbonowe
#161
Posted 26 December 2012 - 18:09
a propo, nad Bałtykiem tanio nie jest , ba ...nawet drogo bym powiedział .
Kola składają sie nie tylko z płatów karbonu , ale także i z piast, a te w Zipach kręcą sie bardzo ładnie , praktycznie jak Choseny gładko i długo , co nam daje lepsze toczenie sie kół i mniejsze pokonywanie oporów już od środka piasty , waga obręczy i profil , więc nie dziwota że koła jadą inaczej .
to nie czary tylko fizyka.
Jest duża różnica, jak mamy piasty byle jakie , a jak zrobione precyzyjnie i za to sie płaci.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#162
Posted 28 December 2012 - 00:49
#163
Posted 28 December 2012 - 09:46
to wszystko robią chińczyki !!!! wbijta sobie .....
tak samo z każdym prduktem ważne jest - projekt, wykonanie i kontrola produkcji, bo jeśli na Planet -x firmuje sie na karbonach to wcześniej te obręcze zstały sprawdzone i przetestowane , czy ja kupie towar od dobrego producenta na Taiwanie czy tutaj od pośrednika zakładając tą samą klase wykonania to i ten i tamten będzie dobry.
Przykład - ależ prosze bardzo.
Wczoraj odwiedzil mnie kolega co zakupił piękne koła Vision tc-24 , ach ....cuda malina w katalogu, cena ...jak za 3 rowery i ........ http://www.visiontec...Max-Carbon-TC24 , szprychy sapim aero proste, piasty ... od jakiegoś producenta bo niestety nie pasująmi znane bębenki do tyłu,.
Wykonanie , na średnim poziomie, naklejki takie sobie, felga ...... nic specjalnego , nie wzbudzila zachwytu , po prostu normalne koła , ale nie za tą kase !!! powinny kosztować nowe nie wiecej jak 2-2.5 tysiąca !
Mialem tak samo w łapkach dla porownania to http://www.zipp.com/...ls/202-tubular/ i to budzilo moje i nie tylko moje zaufanie , .
te dwa produkty o o porównywalnej cenie sugerowanej detalicznej , a jakże "przepaść " wykonania .
Zipp aż sie prosi weż mnie załóż jestem mocny , sztywny ...
Vision to dla mnie totalne walenie klienta w kieszeń conajmniej 2-2.5 raza.
dla przykładu też pierwszy lepszy sklep-producent koł , za 500 dolców komplecik o wadze Zippa http://www.shop-yish...hk=1&Itemid=275
nie mówie że to jest to samo , bo nie , ale jest, co ciekawe , dalej http://www.shop-yish...spokes-ratio-10 za tysiaka + cło i podatek ...... dla lekkiego zawodnika koła na wyścigi eleganckie
P.S.
a na końcu w Visonach jak zobaczylem że są skrecone na stalowych nyplach ... to mi ręce opadły ...... choć miałem już chińczyki z za krókimi szprychami i za długimi nyplami to te stalowe mnie po prostu rozbawiły .....kola za prawie 7 klocków hahaha :mrgreen:
UWAGA WYPRZEDAŻE NA PLANECIE http://www.planet-x-....co.uk/c/q/rims
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#166
Posted 29 December 2012 - 12:20
Mówisz o Łukaszku ? Inna sprawa że on miał na wiosnę formę życia. Forma+dobry sprzęt=dobre wynikino i jeździli byśmy polonezami i mieszkali w M3 45m/kw,a na wakacje jeździli albo w nad Bałtyk albo w polskie góry, ale bzdury opowiadasz.Bo gdyby to byly najistotniejsze kryteria naszych rowerowych wyborow, to wszyscy (pomijajac tych pro) powinnismy jezdzic na alu, ewentualnie jakis tanich karbonowych ramach, osprzecie max ultegra.
Podobnie jest z samochodami, mieszkaniami, wakacjami itd
To właśnie nam amatorom potrzebny jest sprzęt z najwyższych półek dlatego żeby w jak najmniejszym stopniu ograniczał nasze marne możliwości. Pros to pojedzie i na drzwiach od stodoły.
Kolega jak wymienił Mavick Ksyrium SL na Zipp 505 to od razu przestał odpadać na treningach i stwierdził, że zaczyna lubić ten sport.
Pytanie do fachowców:
ważę 80kg i myślę o kołach karbonowych, jedne na wyścigi na szytki obręcz o wysokości 50mm, drugie na długie maratony na opony obręcz o wysokości 38mm, ile takie koła powinny mieć szprych żeby służyły mi długo ???
#168
Posted 29 December 2012 - 22:09
Jak najbardziej o Łukaszku :mrgreen:Mówisz o Łukaszku ?
Moim zdaniem nie ma co oszczędzać na szprychach, masy nie dodają a sztywności i wytrzymałości jak najbardziej. Polecam Ci przód na 24 zaplot na słoneczko, a tył 28 szprych i zaplot na dwa krzyże z obu stron.ile takie koła powinny mieć szprych żeby służyły mi długo ???
Co do kół karbonowych to nie ma sensu kupować na oponę, a chińskich to już w ogóle nie wyobrażam sobie innych niż na szytkę względy konstrukcyjne preferują w karbonie szytki.
#169
Posted 29 December 2012 - 22:17
Tyl przy 50mm 24 na 2x, Jesli przy 38mm zdecydujesz sie na 28 szprych, to lepiej wyjdzie zaplot na 3x. Ale to tez bedzie zalezalo jakie piasty wybierzesz.
#170
Posted 29 December 2012 - 22:31
SPIKE wiemy już że to wszystko od chińczyków,ale chodzi mi o obręcze sygnowane przez jakiegoś przyzwoitego producenta - zawsze to wróży lepszy produkt niż jakiś no name made in China. Podałem przykład Planet -X - jeśli znacie coś jeszcze co można kupić w Europie i w dodatku na 28szprych to proszę o przykłady będę wdzięczny.no to tez przykład hahahaha a skad Planet-x ma ??? od krasnali ??
to wszystko robią chińczyki !!!! wbijta sobie .....
PS.swoją drogą zastanawiam się jak lepiej ułoży się 28 szprych - przy 50mm stożku czy przy 38mm?
#171
Posted 29 December 2012 - 23:20
Odpowiadając konkretniej na Twoje pytanie: nie ma na to pytanie prostej odpowiedzi, bo ułożenie szprych zależy też od wysokości i rozstawu kołnierzy piast oraz od liczby krzyży w zaplocie.
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#172
Posted 29 December 2012 - 23:46
Jęsli sie obawiasz 38 mm profilu można zrobić 24 ( słonko) front, 28 tył 3x/2x lub 2 x , 3 x obie strony
będzie "klawo Egon jak cholera" jesli wykona sie kola dobrze.
pod oponke lepiej zrobić alu zestaw.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#173
Posted 29 December 2012 - 23:48
#174
Posted 30 December 2012 - 09:21
#176
Posted 30 December 2012 - 11:04
ważę 80kg i myślę o kołach karbonowych, jedne na wyścigi na szytki obręcz o wysokości 50mm, drugie na długie maratony na opony obręcz o wysokości 38mm, ile takie koła powinny mieć szprych żeby służyły mi długo ???
A myślałeś może o gotowym zestawie?? FFWD ma w miarę przyzwoite ceny, a masz w tym wypadku gwarancję.
#178
Posted 31 December 2012 - 19:05
SPIKE ok dzieki ale co powiesz jak ja mam DT 240S na 28 szprych i chciałbym je zestawić z jakimiś karbonami 38mm.Doradz gdzie kupić przyzwoite stożki(tylko nie z Chin).Kola sie robi standard, przód słonko 20 h tyl na 2x przy 24 h .
Jęsli sie obawiasz 38 mm profilu można zrobić 24 ( słonko) front, 28 tył 3x/2x lub 2 x , 3 x obie strony
będzie "klawo Egon jak cholera" jesli wykona sie kola dobrze.
pod oponke lepiej zrobić alu zestaw.
Z góry dzięki i wszystkiego dobrego w 2013 roku dla Wszystkich!!
#179
Posted 31 December 2012 - 19:33
Masz paru producentów tam dobrych i zamów , 90-95% obreczy pochodzi z chin czy z pobliża to czego chcesz szukać ?? FFWD ?? prosze bardzo masz w Polsce dystrybutora, Reynoldsa, Zippa czy podobne ?? placisz za felge koszmarne pieniadze , to dobre dla sponosorów.
Sporo tu chłopa jeździ na karbonach z Chin i nie narzeka , bo nie mówiac o super firmach ........ jakie ostatnio sie tu pojawiały na karbonach także stamtąd... z naklejkami ...
napisz do laski http://www.hongfu-bi...-frame-230.html czy Ci zrobią na 28 h 38 mm profil.
zamówić wykończenie jednolitej faktury , można nawet na błysk , z naklejkami od razu itd , mówisz i masz
moje rozumowanie jest takie - jak sie wyd..... i coś strzeli to przynajmniej mniej to będzie kosztowalo.
a propo looknijcie sobie http://velonews.comp...e-france_229316
i przeczytajcie co robią mechanicy aby dociażyć rower :mrgreen:
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo