A czy ktoś z forowiczów ma praktyczne doświadczenia Velo Build?
I czy to firma chińska (chodzi mi o lokalizacje firmy w kontekscie odprawy celnej ) czy inna np. z USA?
Napisano 16 styczeń 2015 - 12:11
http://53x11.pl/test...kola-karbonowe/- moje przemyślenia o chińskich kołach.
Napisano 16 styczeń 2015 - 14:41
super poradnik!siadłem na aliexpress i wychodzi mi ze te obrecze 209$ komplet i piasty powerway r13 za 75$.Dobrze rozumuje?:)a szprychy po prostu jakies zwykle 2.0? piasty sa na 20 i 24 otwory czy wytrzyma to goscia 85kg?czy takie obrecze przejda bez vatu?dzieki za pomoc
Napisano 16 styczeń 2015 - 14:48
Ja kupiłem w zeszłym tyg nowy kpl.
- Obręcze Flyxii 50mm 210USD
- Piasty Powerway R13 86USD
- Nyple Pillar 16mm alu hex 16USD
- do tego szprychy 2.0 w Polsce.
No i naklejeczki: Klik! oraz Klik!
Spokojnie wytrzyma 85kg. Najsłabszym ogniwem będą raczej piasty przy takiej wadze. Ale spokojnie pojeździsz. Mam znajomych o takiej wadze, którzy jeżdżą na tych kołach.
https://www.facebook.com/53x11pl - zapraszam do lajkowania
Jeszcze ani raz nie zapłaciłem VATu ani cła za same obręcze.
Napisano 16 styczeń 2015 - 18:52
A takie pytanie na przyszłość, dało by się zamówić coś sensownego pod przełaj?
50 mm pasuje do przełaju?
Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade
Napisano 23 styczeń 2015 - 19:55
Napisano 29 styczeń 2015 - 19:57
witam , mam pytanie odnośnie kół , jeśli zamówił bym na ali koła np z naspisami easton . za powiedzmy 600$ to co potem dzieje się jeśli zatrzymają na cle ? mogą się doczepić o jakąś nieorginalność czy cokolwiek takiego ,jakiś znak CE w przypadku np elektroniki wiem że tak jest? i jeszcze pytanko jak mniejwięcej procentowo wygląda teraz cło i vat?
Napisano 29 styczeń 2015 - 20:12
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 29 styczeń 2015 - 21:22
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
Napisano 29 styczeń 2015 - 22:08
Było, kiedy nie udaje to innego produktu. I w dodatku zależy jaki urząd celny, jedne są już lepsze, a inne gorsze.
Prawda jest taka, że normalnie podróbki się niszczy.
Ooo przepraszam, ale ja nie wiedziałem że zamawiam całego tira podróbek
Napisano 29 styczeń 2015 - 22:12
szytkowe , ech .......20,5 , 23 , 25 , 27 mm
wystarczy porównać , im szersze tym cięższe i traci sie w zupełności sens lekkich kół .
do tej pory 20,5 były w zupełności wystarczające, media wmawiają wiele rzeczy .....ale czy to ma sens ?
Robie sporo karbonów, w sumie można powiedziec dużo, zamawiacie montaże na różne szerokości , ale najbardziej popularne są dalej 23 mm , mniej już 20,5 ale dalej są popularne bo lekkie , ostatnio miałem 27 mm..... masakra .
jak ktoś idzie na wage to 20,5, mase ludzi na tym dalej śmiga i nic im nie jest ...... 23 mm to felga , ktora była stosowana wczesniej głównie w przełaju, zeszła do szosy za sprawą wypuszczenia szerszych szytek i myśle ze to jest najlepsza teraz opcja jeśli chodzi o kołą szosowe - powiedzmy sobie standard !.
25 i 27 mm to juz są felgi ciężkie, raczej skłaniałbym, sie do stwierdzenia że w tych szerokosciach to 38 mm jest dobre i optymalne , niższy profil i szerszy da nam lepszy stosunek do wiatru niż 50 mm .
Prosze sie zastanowić nie nad 50 mm tylko raczej nad 38 , zwłaszcza jak macie tereny gdzie wieje , ewentulanie 38/50 .
co do producentow i jakości ........nie zdarzyło mi się, abym jakiekolwiek obręcze wyciepał do kosza , z każdych dam rade zrobić koła , kwestia wiedzy , praktyki i cierpliwości .
Felgi karbonowe mają swoje niedoskonałości , czasem falują pionowo , czasem minimalnie brzegi , ale ogólnie moge powiedzieć że nawet felgi za 209 eu komplet są dobre .
dobre koła karbon ??? chińskie ??
w zależności od zastosowania systemy :
Uphil 24/24 lub 24/38 dla lekkich
standardowa jazda - 38/38, ewentualnie 38/50 ( dobry zestaw aero ) i 50/50 ale te ostatnie to już w ostateczności z małymi wiatrami,
Stosowanie stożków 50/50 w okolicach gdzie wieje albo wiatr jest zmienny , może nie tylko nam przeszkadzać , ale na dodatek nawet i "spowalniać", najgorzej na duzych pagórkowatych wietrznych okolicach.
Szerokość , ja bym nie wybierał więcej niż 23 mm, nie ma więcej sensu dla osób ścigajacych się, przy niskim profilu góra do 25 mm szerokosci zew.
Ilość szprych .... a to już zależy od zawodnika , i przeznaczenia , dobierane indywidualnie.
Przy okazji jak już tu jestem, bo nie mam czasu za bardzo pisać elaboratów z parapsychologi kołownictwa karbonowego to wielka uwaga ...
Zamawiacie obręcze od chińczyka , np system 20/24 h ......
- dostawca musi wam określić max spoke tension dla tych konkretnych obręczy - zapewnia to prawidłowe wykonanie z dobrym naciągiem
- Dostawca powinien wam określić strone napedową w obręczy tylnej - większość nakleja naklejki ze strzałką
- Dostawca ma wam sprzedać przednią felge jako front !!!!!!!! a nie jako tył
to sie coraz częściej zdarza, dostaje felgi, zaplatam i ... okazuje sie ze przód 20 h który ma być na słonko ma wywiercone otwory jak pod 20 h tył i naklejke strony DS, czyli otwory mamy z lewej ukośne , a z prawej bardziej pionowe , no robić taki prżód jest ciekawe ...... prosze pisać do przy zamówieniach obręczy aby przód był wiercony symetrycznie - front only , a tył pod tył !!!
Jak widze sprzedają wam przednie flegi na 20 h robione jako tyły pod 20 h , potem można ich cmokać w .....pępek.
Już pare razy miałem tylne flegi na 24 h w rękach i robocie wiercone prosto .... fatalna sprawa bo szprychy od strony nds załamywały się za nyplami ... to błąd.
To taka drobnostka ....
Jak ktoś chce zmontować koła w systemie 2/1 to musi mieć zamówione felgi - (zwłaszcza tył się tak robi ) , specjalnie i nawiercone pod ten system .
Symetryczne wiercenie obręczy pod system piasty 2/1 będzie uszkadzało w trakcie naciagania otwory w feldze .
Felga i obręcz muszą być wiercone pod siebie .
Reasumujac , jak chińczyk czegoś nie saprtoli albo nie pochrzani wiercenia to na wszystkim sie da jeździć .
Unikajcie obreczy z pianka w środku, to stare pomysły na ultralightowe koła , płaty karbomu pod szytką potrafią sie rozklejać , pod hamucami marszczyć itd , tam jest tak mało karbonu ........
Jakość obreczy ??? doskonałe flegi robi Gigantex , czasem mozna je kupić , nie sa tanie , ale różnice od razu sie wyczuwa - wiele profesjonalnych firm na świecie tam zamawia obrecze ) .
HF ??? dobra firma o której pisałem już ....4-5 lat temu , dobre wyroby , czasem sie bubel zrobi - małe niedociągnięcia , ale ogólnie na plus .
tanie z ebaya ?? też jeżdżą .
Najważniejsza sprawa ... jakość felg można ocenić dopiero w trakcie montażu , jak osiagam max naciąg na kołach, widać jak zachowuje sie materiał , czy nie ma wsciągnięć płata , czy nie wichruje sie czy pionowo daje rade itd, a dalej ... to już tylko jazda .
Nyple - alu
Podkładki ? raczej nie , chyba że producent dołączy je do flegi , albo nakazuje montaż
Przełaj ??? 50 , albo 38 mm, to już jak kto lubi , ale zawyczaj robi sie 24/28 h, chyba ze ktos lekki jest i jeździ przełaj typu park to 20/24 h nawet styknie.
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, [email protected]
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
Napisano 30 styczeń 2015 - 13:11
nie chodzi o mnie , to nie ja chce zamówić dla siebie , tylko dla znajomego i właśnie przeglądam żeby wiedzieć mniej więcej z jakimi kosztami dodatkowymi trzeba by się liczyć z 48.5% cła plus 23% vatu od kwoty po ocleniu tak ? i to jedyny koszt jaki doliczą ?
Napisano 23 czerwiec 2015 - 12:19
Witam mam zamiar złożyć koła karbonowe i to by był mój zestaw:
Obręcze: http://www.peritus.b...osaElite38.html
zastanawiam się nad piastami: powerway r13 ale z moją wagą 80 kg nie wiem czy by był to dobry pomysł, jak macie jakieś inne lepsze zamienniki to proszę o sugestie
Nyple: 16mm
Szprychy:2.0 kupione w Polsce
co myślicie o takim zestawie, będę ujeżdżał trochę górek trochę płaskiego
teraz ważę 84 kg ale waga spokojnie zejdzie do tych 80 kg nawet i mniej jak już będę mieć te kółka, bo moja docelowa to 78-79kg