Skocz do zawartości


Zdjęcie

Chińskie koła karbonowe


965 odpowiedzi w tym temacie

#441 zoom2

zoom2
  • Użytkownik
  • 10 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 28 październik 2014 - 16:36

 A czy ktoś z forowiczów ma praktyczne doświadczenia Velo Build?

I czy to firma chińska (chodzi mi o lokalizacje firmy w kontekscie odprawy celnej ) czy inna np. z USA?

 

 



#442 misiek

misiek
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądRz

Napisano 16 styczeń 2015 - 12:11

http://53x11.pl/test...kola-karbonowe/- moje przemyślenia o chińskich kołach.


  • dejo lubi to

#443 kr1s1983

kr1s1983
  • Użytkownik
  • 830 postów
  • SkądNowy Sacz

Napisano 16 styczeń 2015 - 14:41

super poradnik!siadłem na aliexpress i wychodzi mi ze te obrecze 209$ komplet i piasty powerway r13 za 75$.Dobrze rozumuje?:)a szprychy po prostu jakies zwykle 2.0? piasty sa na 20 i 24 otwory czy wytrzyma to goscia 85kg?czy takie obrecze przejda bez vatu?dzieki za pomoc



#444 misiek

misiek
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądRz

Napisano 16 styczeń 2015 - 14:48

Ja kupiłem w zeszłym tyg nowy kpl.

- Obręcze Flyxii 50mm 210USD

- Piasty Powerway R13 86USD

- Nyple Pillar 16mm alu hex 16USD

- do tego szprychy 2.0 w Polsce.

 

No i naklejeczki: Klik! oraz Klik!

 

Spokojnie wytrzyma 85kg. Najsłabszym ogniwem będą raczej piasty przy takiej wadze. Ale spokojnie pojeździsz. Mam znajomych o takiej wadze, którzy jeżdżą na tych kołach.

 

https://www.facebook.com/53x11pl - zapraszam do lajkowania :)

 

Jeszcze ani raz nie zapłaciłem VATu ani cła za same obręcze.


  • kaftee lubi to

#445 elcidx

elcidx
  • Użytkownik
  • 662 postów
  • Skądłódzkie, Rawski-Tomaszowski

Napisano 16 styczeń 2015 - 18:52

A takie pytanie na przyszłość, dało by się zamówić coś sensownego pod przełaj? 
50 mm pasuje do przełaju?


Mój rower własnej roboty Stealth Cx Homemade :)


#446 Krzysztof_K

Krzysztof_K
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Skądśląsk

Napisano 22 styczeń 2015 - 14:16

Hej.

Też zamierzam poskładać koła i zastanawiam się jakiej wielkości  naklejki kupić na stożki 50mm?



#447 misiek

misiek
  • Użytkownik
  • 73 postów
  • SkądRz

Napisano 23 styczeń 2015 - 17:57

Najlepiej takie, żeby pasowały. :D

Ja zawsze mierzę obręcz i projektuje sam naklejki w Corelu. Mam pewność, że będzie wszystko OK.



#448 spi630

spi630
  • Użytkownik
  • 189 postów
  • SkądWrocław

Napisano 23 styczeń 2015 - 19:55

Planuje złożyć 2 pary kół,38mm i 50mm na obreczach tubular z flyxii.com szprychy sapim cx ray piasty bitex. Na ile szprych je złożyć? Ważę ok 82. Te 38 bede mial w góry a 50 na płaskie. 20/24 24/28 ? I jeszcze zauwazylem ze w bikehubstore są takie owalne podkladki pod nyple, ściągać je czy u nas też są? A nyple sapim tylko alu czy jednak brass? Thx

#449 Krzysztof_K

Krzysztof_K
  • Użytkownik
  • 21 postów
  • Skądśląsk

Napisano 26 styczeń 2015 - 21:07

Zastanawiam się nad wyborem obręczy karbonowych,konkretnie nad szerokością.Czy wybrać standardową 20.5 mm czy szersze 23mm albo są jeszcze 25mm.Które byście polecili?



#450 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4485 postów
  • SkądSurrey

Napisano 26 styczeń 2015 - 21:42

Bierz 25, bedziesz supermodny ;)

#451 erico329

erico329
  • Użytkownik
  • 419 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 29 styczeń 2015 - 19:57

witam , mam pytanie odnośnie kół , jeśli zamówił bym na ali koła np z naspisami easton . za powiedzmy 600$ to co potem dzieje się jeśli zatrzymają na cle ? mogą się doczepić o jakąś nieorginalność czy cokolwiek takiego ,jakiś znak CE w przypadku np elektroniki wiem że tak jest? i jeszcze pytanko jak mniejwięcej procentowo wygląda teraz cło i vat? 



#452 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 styczeń 2015 - 20:12

Ty nigdy nie odpowiadasz za nieoryginalność produktu (chyba, że teoretycznie udowodniono by Ci, że wiedziałeś, ale to jest mało realne). Masz prawo nie wiedzieć. Tylko błagam, odpuść sobie kupowanie tak perfidnych podrób - świat będzie lepszy :/

Stawki cła i VAT były podawane w tym wątku tysiąc razy.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#453 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3221 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 styczeń 2015 - 21:20

Tylko że taki przedmiot chyba niszczą.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#454 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8635 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 29 styczeń 2015 - 21:22

Albo zatrzymują do wyjaśnienia. A potem niszczą :D

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#455 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 postów

Napisano 29 styczeń 2015 - 21:39

G....o prawda. Nic nie niszcza, tylko dowalaja Podatek Vat oraz clo podstawowe i rozszerzone, o ktorych jak kolega podal wczesniej, bylo pisane i poruszane tysiac razy w tym watku 😉
Using Tapatalk

#456 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3221 postów
  • SkądPoznań

Napisano 29 styczeń 2015 - 22:08

Było, kiedy nie udaje to innego produktu. I w dodatku zależy jaki urząd celny, jedne są już lepsze, a inne gorsze.

Prawda jest taka, że normalnie podróbki się niszczy.

Ooo przepraszam, ale ja nie wiedziałem że zamawiam całego tira podróbek :D :D :D


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#457 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4693 postów
  • SkądKraków

Napisano 29 styczeń 2015 - 22:12

szytkowe , ech .......20,5 , 23 , 25  , 27 mm 

wystarczy porównać , im szersze tym cięższe  i traci sie w zupełności sens lekkich kół .

 

do tej pory  20,5 były w zupełności wystarczające, media wmawiają wiele rzeczy .....ale czy to ma sens ? 

 

Robie sporo karbonów, w sumie można powiedziec dużo, zamawiacie montaże na różne szerokości , ale najbardziej popularne są dalej 23 mm , mniej już 20,5 ale dalej są popularne bo lekkie ,  ostatnio miałem 27 mm..... masakra .

 

 jak ktoś idzie na wage to 20,5,  mase ludzi na tym dalej śmiga  i nic im nie jest ......  23 mm to felga , ktora była stosowana wczesniej głównie w przełaju, zeszła do szosy za sprawą wypuszczenia szerszych szytek  i myśle ze to jest najlepsza teraz opcja  jeśli chodzi o kołą szosowe - powiedzmy sobie standard !.

25 i 27 mm to juz są felgi ciężkie, raczej skłaniałbym, sie do stwierdzenia że w tych szerokosciach to 38 mm jest dobre i optymalne , niższy profil i szerszy  da nam lepszy stosunek  do wiatru niż 50 mm .

 

Prosze sie zastanowić nie nad 50 mm tylko raczej nad 38 , zwłaszcza jak macie tereny gdzie wieje , ewentulanie 38/50 .

 

co do producentow i jakości ........nie zdarzyło mi się, abym jakiekolwiek obręcze wyciepał do kosza , z każdych dam rade zrobić koła , kwestia wiedzy , praktyki i cierpliwości .

 

Felgi karbonowe mają swoje niedoskonałości , czasem falują pionowo , czasem minimalnie brzegi , ale ogólnie  moge powiedzieć że nawet felgi za 209 eu komplet są dobre .

 

dobre koła karbon ??? chińskie ??

 

w zależności od zastosowania systemy  :

 

Uphil 24/24 lub 24/38 dla lekkich 

 

standardowa jazda  - 38/38, ewentualnie 38/50 ( dobry zestaw aero ) i 50/50  ale te ostatnie to już w ostateczności   z małymi wiatrami,

Stosowanie stożków 50/50 w okolicach gdzie wieje albo wiatr jest zmienny , może nie tylko nam przeszkadzać , ale na dodatek nawet i "spowalniać", najgorzej na duzych pagórkowatych wietrznych okolicach.

 

 

Szerokość , ja bym nie wybierał więcej niż 23 mm, nie ma więcej sensu  dla osób ścigajacych się, przy niskim profilu góra do 25 mm szerokosci zew.

 

Ilość szprych .... a to już zależy od zawodnika , i przeznaczenia , dobierane indywidualnie.

 

 

Przy okazji jak już tu jestem,  bo nie mam czasu za bardzo pisać elaboratów  z parapsychologi kołownictwa karbonowego  to wielka uwaga ...

 

Zamawiacie obręcze od chińczyka , np system 20/24 h ......

 

-  dostawca musi wam określić max spoke tension dla tych konkretnych obręczy - zapewnia to prawidłowe wykonanie  z dobrym naciągiem  

 

- Dostawca powinien  wam określić strone napedową w obręczy tylnej  - większość nakleja naklejki ze strzałką 

 

- Dostawca ma wam sprzedać przednią felge jako front !!!!!!!! a nie jako tył 

 

to sie coraz częściej zdarza, dostaje felgi, zaplatam i ... okazuje sie ze przód 20 h który ma być na słonko ma wywiercone otwory jak pod 20 h tył  i naklejke strony DS, czyli otwory mamy z lewej ukośne , a z prawej bardziej pionowe , no robić taki prżód   jest ciekawe ...... prosze pisać do przy zamówieniach obręczy  aby przód był wiercony symetrycznie  - front only , a tył pod tył !!! 

Jak widze sprzedają wam przednie flegi na 20 h robione jako tyły pod 20 h , potem można ich cmokać w .....pępek.

 

 Już pare razy miałem tylne flegi na 24 h w rękach i robocie wiercone prosto .... fatalna sprawa bo szprychy od strony nds załamywały się za nyplami ... to błąd.

 

To taka drobnostka ....

 

Jak ktoś chce zmontować koła w systemie 2/1 to musi mieć zamówione felgi  -  (zwłaszcza tył się tak robi )  , specjalnie i nawiercone pod ten system .

 

Symetryczne wiercenie obręczy pod system piasty 2/1 będzie uszkadzało w trakcie naciagania otwory w feldze  .

 

Felga i obręcz muszą być wiercone pod siebie .

 

Reasumujac , jak chińczyk czegoś nie saprtoli albo  nie pochrzani wiercenia  to na wszystkim  sie da jeździć .

 

Unikajcie obreczy z pianka w środku, to stare pomysły na ultralightowe koła , płaty karbomu pod szytką potrafią sie rozklejać , pod hamucami marszczyć itd , tam jest tak mało karbonu ........

 

Jakość obreczy ??? doskonałe flegi robi Gigantex , czasem mozna je kupić , nie sa tanie , ale różnice od razu sie wyczuwa  - wiele profesjonalnych firm na świecie tam zamawia obrecze ) .

HF ??? dobra firma o której pisałem już ....4-5 lat temu , dobre wyroby , czasem sie bubel zrobi - małe niedociągnięcia , ale ogólnie na plus . 

 

tanie z ebaya ?? też jeżdżą .

 

Najważniejsza sprawa ... jakość felg można ocenić dopiero w trakcie montażu , jak osiagam max naciąg na kołach, widać jak zachowuje sie materiał , czy nie ma wsciągnięć płata , czy nie wichruje sie  czy pionowo daje rade itd, a dalej ... to już tylko jazda .

 

Nyple - alu

 

Podkładki ? raczej nie , chyba że producent dołączy je do flegi , albo nakazuje montaż 

 

 

Przełaj ??? 50 , albo 38 mm, to już jak kto lubi , ale zawyczaj robi sie 24/28 h, chyba ze ktos lekki jest i jeździ przełaj typu park  to 20/24 h nawet styknie.

 


Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#458 erico329

erico329
  • Użytkownik
  • 419 postów
  • SkądWielkopolska

Napisano 30 styczeń 2015 - 13:11

nie chodzi o mnie , to nie ja chce zamówić dla siebie , tylko dla znajomego i właśnie przeglądam żeby wiedzieć mniej więcej z jakimi kosztami dodatkowymi trzeba by się liczyć z 48.5% cła plus 23% vatu od kwoty po ocleniu tak ? i to jedyny koszt jaki doliczą ?



#459 czarusblitz

czarusblitz
  • Użytkownik
  • 644 postów

Napisano 30 styczeń 2015 - 17:41

Jeszcze 4,8% cla podstawowego
Using Tapatalk

#460 Arkt0s

Arkt0s
  • Użytkownik
  • 178 postów

Napisano 23 czerwiec 2015 - 12:19

Witam mam zamiar złożyć koła karbonowe i to by był mój zestaw:

Obręcze: http://www.peritus.b...osaElite38.html

zastanawiam się nad piastami: powerway r13 ale z moją wagą 80 kg nie wiem czy by był to dobry pomysł, jak macie jakieś inne lepsze zamienniki to proszę o sugestie

Nyple:  16mm

Szprychy:2.0 kupione w Polsce

co myślicie o takim zestawie, będę ujeżdżał trochę górek trochę płaskiego

teraz ważę 84 kg ale waga spokojnie zejdzie do tych 80 kg nawet i mniej jak już będę mieć te kółka, bo moja docelowa to 78-79kg





Dodaj odpowiedź