
Klucz dynamometryczny
#3
Gosc_Giant_*
Napisano 19 luty 2013 - 13:05
#7
Napisano 20 luty 2013 - 08:03
Cytat
proszę o opinię czy warto kupić taki klucz czy bez klucza takiego można się obejść http://www.formicki-...=169&&id_kat=54
Mam identyczny klucz z logo Gianta (robi to chyba BBB) i uwaga - "kliknięcie" przy przekraczaniu założonej siły (tych niższych, tak do 6-8Nm) jest czasem bardzo delikatne, łatwo go nie poczuć i kręcić dalej. Gdybym miał teraz kupować klucz to raczej poszukałbym innego, ale nie wiem - może inne też tak mają? Nie mam doświadczenia.
#8
Napisano 03 lipiec 2013 - 13:06
Co sądzicie o zwykłych kluczach wychylnych tego typu?
Ceny "grzechotek" na Allegro zaczynają się wręcz od kilkudziesięciu (powiedzmy 100) złotych. Jak się mają takie klucze do "profesjonalnych" za 300-500 zł?
Możecie polecić jakieś konkretne produkty?
http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera
#9
Napisano 03 lipiec 2013 - 13:40
Wychylny, moze ewentualnie nadawac sie do korby i kasety. Dokladnosc przy mniejszych wartosciach raczej wyklucza jego uzytecznosc.
Nie odpowiem Ci na ostatnie pytanie, uzywalem wylacznie jednego klucza, nazwijmy go przyzwoitym:
https://www.google.c...ench%2F;700;565
Wystepuje on pod roznymi brandami, czym bardziej znany, tym drozszy ;-)
#10
Napisano 05 lipiec 2013 - 22:58
Cytat
Odświeżam temat. Po pierwsze, korzystacie w ogóle z kluczy dynamometrycznych, czy to zbędna fanaberia?
Nie fanaberia...
Ja chyba zgniotłem rurę podsiodłową w Treku Madone 4.5... :-?
Obejmę przerzutki przedniej dokręcałem "na czuja" - efekt: lakier pęknięty i wgniecenie w rurze na grubość warstwy lakieru (paznokcia)...
Ale póki co mam zamiar jeździć, będę obserwował jak się to zachowuje - oby chociaż ten sezon rama wytrzymała... :-|
www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna
"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."
#11
Napisano 11 lipiec 2013 - 07:37
Cytat
Ceny "grzechotek" na Allegro zaczynają się wręcz od kilkudziesięciu (powiedzmy 100) złotych. Jak się mają takie klucze do "profesjonalnych" za 300-500 zł?
Nieważne jakiej firmy kupisz- istotne jest aby posiadał certyfikat kalibracji który potwierdza własciwe skalibrowanie siły na danym egzemplarzu.
No i nie warto oszczędzać na dobrym zestawie końcówek
#12
Napisano 12 lipiec 2013 - 12:03
Cytat
Nieważne jakiej firmy kupisz - istotne jest aby posiadał certyfikat kalibracji który potwierdza własciwe skalibrowanie siły na danym egzemplarzu.
Tutaj jest niestety problem. Jeśli zaufasz jakiemuś importerowi sprzętu z Chin to możesz się rozczarować. Taki sprzęt nie musi przejść certyfikacji w polskich urzędach. Chociażby w GUM. Ktoś może w Chinach wydać atest na podstawie jednej tylko próbki a potem od producenta do każdej partii jest taki atest dokładany, tyle tylko, że jako kopia. Zatem kalibracja siły dla danego egzemplarza może być mało wiarygodna.
Tak na dobrą sprawę każdy może robić nas w jajo. Dopiero sam możesz się upewnić kiedy na własną rękę skalibrujesz sprzęt w firmach, które takimi sprawami się zajmują. Tak więc co do tej kalibracji to nigdy nie ma pewności.
Wracając do tematu to, jeśli chodzi o klucze dynamometryczne to osobiście polecam OTC albo Central Tools. Jak w zasadzie we wszystkich przypadkach narzędzi. Sam niestety nie mam końcówek imbusowych w swoim zestawie czego bardzo żałuję. No i na jakości końcówek, zwłaszcza imbusowych nie należy oszczędzać. Nasadki hexagonalne już nie muszą być aż tak profesjonalne, bo ich konstrukcja pozwala na relatywnie wysokie momenty sił przy użyciu nawet niksobudżetowych stopów. Chyba, że kręci się takie mega siły no to trzeba się zastanowić nad tymi lepszymi.
#13
Napisano 12 lipiec 2013 - 12:55
Też się zbieram do kupna jakiegoś klucza, bo coraz więcej delikatniejszych elementów w rowerze ląduje, a o zniszczenie łatwo.
#14
Napisano 12 lipiec 2013 - 20:41
Cytat
Wśród tanich kluczy dynamometrycznych ludzie polecają jeszcze JONNESWAY, tylko że ich najmniejszy klucz zaczyna się od zakresu 6 Nm do 30 Nm. Przez co, może być problem z przykręceniem niektórych elementów, tylko właściwie jakich? Bo nie bardzo się na tę chwilę orientuje?
Też się zbieram do kupna jakiegoś klucza, bo coraz więcej delikatniejszych elementów w rowerze ląduje, a o zniszczenie łatwo.
Spora częsć zacisków podsiodłowych, elementów kokpitu ma limit ok 5 Nm
Co do certyfikatu kalibracji- miałem na myśli certyfikat dla kompletnego egzemplarza- może niezbyt dokładnie się wyraziłem

#18
#20
Napisano 15 lipiec 2013 - 16:31
Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km
Dodaj odpowiedź
