Skocz do zawartości


Zdjęcie

Klucz dynamometryczny


144 odpowiedzi w tym temacie

#1 krzy1976

krzy1976
  • Użytkownik
  • 2670 postów
  • SkądJary

Napisano 16 wrzesień 2012 - 21:30

Jaki zakres powinien mieć klucz dynamometryczny stosowany przy rowerze ?

#2 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 16 wrzesień 2012 - 21:36

Od 2 do 24 Nm
Niby do korb, czy kasety zalecają więcej, ale do takich rzeczy moim zdaniem nie potrzeba takiego klucza.

#3 Gosc_Giant_*

Gosc_Giant_*
  • Gość

Napisano 19 luty 2013 - 13:05

proszę o opinię czy warto kupić taki klucz czy bez klucza takiego można się obejść http://www.formicki-...=169&&id_kat=54

#4 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 19 luty 2013 - 16:45

Jeżeli masz sporo delikatnych komponentów wymagających przykręcania z dokładnie odmierzonym momentem to patrz aby klucz dynamometryczny posiadał certyfikat kalibracji.

#5 Dromik

Dromik
  • Użytkownik
  • 494 postów
  • SkądCzechowice-Dziedzice

Napisano 19 luty 2013 - 17:30

Jak dla mnie klucz dynamometryczny jest fajny dla użytkowników karbonowych rowerów

#6 severall

severall
  • Użytkownik
  • 690 postów
  • SkądRzeszów

Napisano 19 luty 2013 - 18:59

Jak dla mnie to niezbędna rzecz bo po prostu nie umiem przykręcać na czuja ;) Pourywałem całą masę aluminiowych śrub już. I raz mi się zdarzyło zmiażdżyć sztyce karbonową ;) Teraz mam klucz dynamometryczny i wreszcie spokój.

#7 bans

bans
  • Użytkownik
  • 464 postów
  • SkądPszczyna

Napisano 20 luty 2013 - 08:03

proszę o opinię czy warto kupić taki klucz czy bez klucza takiego można się obejść http://www.formicki-...=169&&id_kat=54


Mam identyczny klucz z logo Gianta (robi to chyba BBB) i uwaga - "kliknięcie" przy przekraczaniu założonej siły (tych niższych, tak do 6-8Nm) jest czasem bardzo delikatne, łatwo go nie poczuć i kręcić dalej. Gdybym miał teraz kupować klucz to raczej poszukałbym innego, ale nie wiem - może inne też tak mają? Nie mam doświadczenia.

#8 Radello

Radello
  • Użytkownik
  • 614 postów
  • SkądPoznań

Napisano 03 lipiec 2013 - 13:06

Odświeżam temat. Po pierwsze, korzystacie w ogóle z kluczy dynamometrycznych, czy to zbędna fanaberia?

Co sądzicie o zwykłych kluczach wychylnych tego typu?
Ceny "grzechotek" na Allegro zaczynają się wręcz od kilkudziesięciu (powiedzmy 100) złotych. Jak się mają takie klucze do "profesjonalnych" za 300-500 zł?

Możecie polecić jakieś konkretne produkty?

http://www.radello.pl - odżywki Dextro Energy / Honey Stinger / Huma Gel / Nuun, kosmetyki Sportsbalm / Bodyglide - bezpośrednio od dystrybutora/importera


#9 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4448 postów
  • SkądSurrey

Napisano 03 lipiec 2013 - 13:40

Osobiscie uzywam, aczkolwiek, ja duzo krece srubkami i po paru latach zabawy nimi, moge sie obyc bez klucza. Mam tu na mysli srubki alu i Ti w polaczeniu z karbonem.

Wychylny, moze ewentualnie nadawac sie do korby i kasety. Dokladnosc przy mniejszych wartosciach raczej wyklucza jego uzytecznosc.

Nie odpowiem Ci na ostatnie pytanie, uzywalem wylacznie jednego klucza, nazwijmy go przyzwoitym:
https://www.google.c...ench%2F;700;565

Wystepuje on pod roznymi brandami, czym bardziej znany, tym drozszy ;-)

#10 astronom

astronom
  • Użytkownik
  • 1355 postów
  • SkądBurzyn

Napisano 05 lipiec 2013 - 22:58

Odświeżam temat. Po pierwsze, korzystacie w ogóle z kluczy dynamometrycznych, czy to zbędna fanaberia?


Nie fanaberia...
Ja chyba zgniotłem rurę podsiodłową w Treku Madone 4.5... :-?
Obejmę przerzutki przedniej dokręcałem "na czuja" - efekt: lakier pęknięty i wgniecenie w rurze na grubość warstwy lakieru (paznokcia)...
Ale póki co mam zamiar jeździć, będę obserwował jak się to zachowuje - oby chociaż ten sezon rama wytrzymała... :-|

www.youtube.com/user/AstronomzBurzyna

 

"Myślę też, że podatek paliwowy powinien być też od rowerów pobierany. Bo jak jedziesz rowerem, to nie jedziesz autem. A jakbyś jechał autem, to byś go zapłacił, czyli oszukujesz państwo nie jadąc autem. Czyli ergo powinieneś płacić na rowerze ekwiwalent mediany spalanego paliwa na 100km po cenach PKN Orlen..."


#11 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 11 lipiec 2013 - 07:37

Ceny "grzechotek" na Allegro zaczynają się wręcz od kilkudziesięciu (powiedzmy 100) złotych. Jak się mają takie klucze do "profesjonalnych" za 300-500 zł?


Nieważne jakiej firmy kupisz- istotne jest aby posiadał certyfikat kalibracji który potwierdza własciwe skalibrowanie siły na danym egzemplarzu.

No i nie warto oszczędzać na dobrym zestawie końcówek

#12 Piereslegin

Piereslegin
  • Użytkownik
  • 18 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 12 lipiec 2013 - 12:03

Nieważne jakiej firmy kupisz - istotne jest aby posiadał certyfikat kalibracji który potwierdza własciwe skalibrowanie siły na danym egzemplarzu.


Tutaj jest niestety problem. Jeśli zaufasz jakiemuś importerowi sprzętu z Chin to możesz się rozczarować. Taki sprzęt nie musi przejść certyfikacji w polskich urzędach. Chociażby w GUM. Ktoś może w Chinach wydać atest na podstawie jednej tylko próbki a potem od producenta do każdej partii jest taki atest dokładany, tyle tylko, że jako kopia. Zatem kalibracja siły dla danego egzemplarza może być mało wiarygodna.
Tak na dobrą sprawę każdy może robić nas w jajo. Dopiero sam możesz się upewnić kiedy na własną rękę skalibrujesz sprzęt w firmach, które takimi sprawami się zajmują. Tak więc co do tej kalibracji to nigdy nie ma pewności.

Wracając do tematu to, jeśli chodzi o klucze dynamometryczne to osobiście polecam OTC albo Central Tools. Jak w zasadzie we wszystkich przypadkach narzędzi. Sam niestety nie mam końcówek imbusowych w swoim zestawie czego bardzo żałuję. No i na jakości końcówek, zwłaszcza imbusowych nie należy oszczędzać. Nasadki hexagonalne już nie muszą być aż tak profesjonalne, bo ich konstrukcja pozwala na relatywnie wysokie momenty sił przy użyciu nawet niksobudżetowych stopów. Chyba, że kręci się takie mega siły no to trzeba się zastanowić nad tymi lepszymi.

#13 Pixon

Pixon
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądŁódź

Napisano 12 lipiec 2013 - 12:55

Wśród tanich kluczy dynamometrycznych ludzie polecają jeszcze JONNESWAY, tylko że ich najmniejszy klucz zaczyna się od zakresu 6 Nm do 30 Nm. Przez co, może być problem z przykręceniem niektórych elementów, tylko właściwie jakich? Bo nie bardzo się na tę chwilę orientuje?

Też się zbieram do kupna jakiegoś klucza, bo coraz więcej delikatniejszych elementów w rowerze ląduje, a o zniszczenie łatwo.

#14 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 12 lipiec 2013 - 20:41

Wśród tanich kluczy dynamometrycznych ludzie polecają jeszcze JONNESWAY, tylko że ich najmniejszy klucz zaczyna się od zakresu 6 Nm do 30 Nm. Przez co, może być problem z przykręceniem niektórych elementów, tylko właściwie jakich? Bo nie bardzo się na tę chwilę orientuje?

Też się zbieram do kupna jakiegoś klucza, bo coraz więcej delikatniejszych elementów w rowerze ląduje, a o zniszczenie łatwo.


Spora częsć zacisków podsiodłowych, elementów kokpitu ma limit ok 5 Nm

Co do certyfikatu kalibracji- miałem na myśli certyfikat dla kompletnego egzemplarza- może niezbyt dokładnie się wyraziłem :)

#15 meaculpa

meaculpa
  • Użytkownik
  • 158 postów
  • SkądLublin

Napisano 13 lipiec 2013 - 15:15

Ale przecież siłę sobie sami ustawiamy na podziałce, więc nie czaję o jakiej kalibracji tu mowa?

#16 bikeservice

bikeservice
  • Użytkownik
  • 201 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 13 lipiec 2013 - 19:08

O takiej kalibracji że jak sobie ustawisz na 5 Nm to żeby klucz pyknął na 5 Nm a nie np 6,5 :P

#17 meaculpa

meaculpa
  • Użytkownik
  • 158 postów
  • SkądLublin

Napisano 13 lipiec 2013 - 21:10

Bo klucz trzeba kupować dobrej firmy np. beta, a nie firmy krzak, wtedy jak ustawimy 5 to mamy 5 a nie 6,5.

#18 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 14 lipiec 2013 - 14:58

Na przyklad taki jak tutaj:

http://www.forumszos...r=asc&start=465

Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km


#19 Pixon

Pixon
  • Użytkownik
  • 7 postów
  • SkądŁódź

Napisano 15 lipiec 2013 - 13:25

Coś więcej o tym kluczu możesz napisać? Wiha to dobra firma, mam ich wkrętaki i na prawdę dają radę.

#20 s2power

s2power
  • Użytkownik
  • 285 postów
  • SkądSilesia

Napisano 15 lipiec 2013 - 16:31

Klucz (srubokret) ma oczywiscie atest, sprawuje sie bardzo dobrze. Klikniecie przy osiagnieciu zadanej wartosci bardzo wyrazne i z dosyc sporym skokiem by zapobiec "przeciagnieciu" z rozpedu. Jesli masz cos z Wihy to wiesz jaka to jakosc. Ja uzywam sporo podobnych narzedzi od nich, wiele profesjonalnie i bez oszczedzania, od wielu lat. Cena takiego zestawu to cos ok. 400 PLN i wlasnie to moze sie nie wszystkim spodobac.

Giant TCR Advanced 0 Modified
V max 102 km/h Dst max 297 km




Dodaj odpowiedź