
długość mostka?
Started By
Bart2142
, 07 paź 2012 21:30
28 odpowiedzi w tym temacie
#21
Gosc_marvelo_*
Napisano 19 luty 2013 - 22:24
patryk_60, chyba chodziło Ci o "sloping"? :-)
Tego Ritcheya pokazałem jako przykład kierownicy, która w pewnym sensie rozwiązuje problem zbyt długiego mostka i zbyt niskiej pozycji w dolnym chwycie. Klasyczne kierownice mają dużo większy wysięg i opad ("reach" i "drop"). Ten Biomax ma dodatkowo to wygięcie do tyłu i do góry i nawet w górnym chwycie skraca odległość i podnosi pozycję, bo można oprzeć ręce już na tym pierwszym zagięciu (a ma ono bardzo mały promień i jest lekko cofnięte).
Mam w domu taką kierownicę, choć jeszcze na niej nie jeździłem. Na razie tylko na sucho przymierzałem z klamkomanetkami Campagnolo i wydaje się być wygodna jeśli chodzi o dostęp do dźwigienek zmiany biegów, nawet do tej bocznej (właśnie przez płytkie gięcie). Nie wiem, jak sprawdzi się to wybrzuszenie na dolnych chwytach, ale sam kąt tego odcinka wydaje mi się lepiej dobrany do długiej jazdy w tej pozycji (a lubię dolny chwyt) niż wielu kierownicach anatomicznych, gdzie jest on zbyt pionowy.
Tego Ritcheya pokazałem jako przykład kierownicy, która w pewnym sensie rozwiązuje problem zbyt długiego mostka i zbyt niskiej pozycji w dolnym chwycie. Klasyczne kierownice mają dużo większy wysięg i opad ("reach" i "drop"). Ten Biomax ma dodatkowo to wygięcie do tyłu i do góry i nawet w górnym chwycie skraca odległość i podnosi pozycję, bo można oprzeć ręce już na tym pierwszym zagięciu (a ma ono bardzo mały promień i jest lekko cofnięte).
Mam w domu taką kierownicę, choć jeszcze na niej nie jeździłem. Na razie tylko na sucho przymierzałem z klamkomanetkami Campagnolo i wydaje się być wygodna jeśli chodzi o dostęp do dźwigienek zmiany biegów, nawet do tej bocznej (właśnie przez płytkie gięcie). Nie wiem, jak sprawdzi się to wybrzuszenie na dolnych chwytach, ale sam kąt tego odcinka wydaje mi się lepiej dobrany do długiej jazdy w tej pozycji (a lubię dolny chwyt) niż wielu kierownicach anatomicznych, gdzie jest on zbyt pionowy.
#22
Napisano 19 luty 2013 - 22:56
Literówka się wkradła oczywiście, że sloping. :-P
To zależy od upodobań oczywiście, ale jak mówiłem coraz więcej wchodzi kompaktów. Chociaż i od tego zdarzają się wyjątki, że ktoś musi mieć klasycznego baranka bo mu żaden z tych 2 nowszych typów nie pasi.
To zależy od upodobań oczywiście, ale jak mówiłem coraz więcej wchodzi kompaktów. Chociaż i od tego zdarzają się wyjątki, że ktoś musi mieć klasycznego baranka bo mu żaden z tych 2 nowszych typów nie pasi.
#25
Gosc_tobo_*
Napisano 16 luty 2018 - 11:11
mess, dnia 16 Lut 2018 - 09:00, napisał:
Różnica będzie w opiniach na Twój temat - forum i ustawkipytanko, przy zmianie mostka ze 100m na 90mm duża będzie różnica jeżeli chodzi o "nerwowość" kierowania?



To jest wery nie pro.
A realnie - czy duża będzie różnica zależy m.in. od Twojej "wrażliwości", potrzeb, stylu jazdy itd.
Ja mam 90tke zamiast fabrycznej setki. Nie odczuwam negatywnie zachowania bajka.
#26
Napisano 16 luty 2018 - 11:14
wiesz, to najbardziej moze dac w kosc na dlugich i kretych zjazdach, a takich za wiele nie doświadczę. Pytanie inne, @tobo na pewno będziesz wiedział. Czy w mojej madonce 5.2 (2015) muszę mieć pomiędzy nakrętką a mostkiem przynajmniej jedną podkładkę czy nie? z tego co się orientuję rura jest karbonowa.
Dodaj odpowiedź
