Skocz do zawartości


Zdjęcie

długość mostka?


28 odpowiedzi w tym temacie

#21 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 19 luty 2013 - 22:24

patryk_60, chyba chodziło Ci o "sloping"? :-)

Tego Ritcheya pokazałem jako przykład kierownicy, która w pewnym sensie rozwiązuje problem zbyt długiego mostka i zbyt niskiej pozycji w dolnym chwycie. Klasyczne kierownice mają dużo większy wysięg i opad ("reach" i "drop"). Ten Biomax ma dodatkowo to wygięcie do tyłu i do góry i nawet w górnym chwycie skraca odległość i podnosi pozycję, bo można oprzeć ręce już na tym pierwszym zagięciu (a ma ono bardzo mały promień i jest lekko cofnięte).
Mam w domu taką kierownicę, choć jeszcze na niej nie jeździłem. Na razie tylko na sucho przymierzałem z klamkomanetkami Campagnolo i wydaje się być wygodna jeśli chodzi o dostęp do dźwigienek zmiany biegów, nawet do tej bocznej (właśnie przez płytkie gięcie). Nie wiem, jak sprawdzi się to wybrzuszenie na dolnych chwytach, ale sam kąt tego odcinka wydaje mi się lepiej dobrany do długiej jazdy w tej pozycji (a lubię dolny chwyt) niż wielu kierownicach anatomicznych, gdzie jest on zbyt pionowy.

#22 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 19 luty 2013 - 22:56

Literówka się wkradła oczywiście, że sloping. :-P
To zależy od upodobań oczywiście, ale jak mówiłem coraz więcej wchodzi kompaktów. Chociaż i od tego zdarzają się wyjątki, że ktoś musi mieć klasycznego baranka bo mu żaden z tych 2 nowszych typów nie pasi.

#23 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 luty 2018 - 10:00

pytanko, przy zmianie mostka ze 100m na 90mm duża będzie różnica jeżeli chodzi o "nerwowość" kierowania?



#24 chudeusz09

chudeusz09
  • Użytkownik
  • 263 postów

Napisano 16 luty 2018 - 10:13

Nie urwie Ci rąk... Zmieniałem ze 120 na 100 i jakoś da się utrzymać na drodze.

#25 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 16 luty 2018 - 11:11

pytanko, przy zmianie mostka ze 100m na 90mm duża będzie różnica jeżeli chodzi o "nerwowość" kierowania?

Różnica będzie w opiniach na Twój temat - forum i ustawki ;) :) :)
To jest wery nie pro.

A realnie - czy duża będzie różnica zależy m.in. od Twojej "wrażliwości", potrzeb, stylu jazdy itd.
Ja mam 90tke zamiast fabrycznej setki. Nie odczuwam negatywnie zachowania bajka.

#26 mess

mess

    tłuścioszek

  • Użytkownik
  • 2692 postów
  • SkądWarszawa

Napisano 16 luty 2018 - 11:14

wiesz, to najbardziej moze dac w kosc na dlugich i kretych zjazdach, a takich za wiele nie doświadczę. Pytanie inne, @tobo na pewno będziesz wiedział. Czy w mojej madonce 5.2 (2015) muszę mieć pomiędzy nakrętką a mostkiem przynajmniej jedną podkładkę czy nie? z tego co się orientuję rura jest karbonowa.



#27 ROZMIAR

ROZMIAR
  • Użytkownik
  • 3204 postów
  • SkądPoznań

Napisano 16 luty 2018 - 12:25

Zmiana prowadzenia zależna jest od tego jak mocno przesunie to Twój ciężar z kierownicy na siodełko.


7602ede9d85aa0ebmed.png
 
Więcej satysfakcji daje dobra forma niż dobry sprzęt.

logo_phpBB.gif

 
 


#28 Gosc_tobo_*

Gosc_tobo_*
  • Gość

Napisano 16 luty 2018 - 13:43

Nakrętką a mostkiem? Chodzi o top capa?
Jeśli o niego chodzi to sugerowane jest by założyć jedną podkladkę np 5 mm jeśli rura jest karbonowa.
  • mess lubi to

#29 stryjek

stryjek
  • Użytkownik
  • 815 postów
  • SkądSobótka

Napisano 21 luty 2018 - 13:23

pytanko, przy zmianie mostka ze 100m na 90mm duża będzie różnica jeżeli chodzi o "nerwowość" kierowania?

Właśnie zrobiłem taką zamianę i nie odczułem żadnej różnicy w nerwowości ;) 


  • mess lubi to



Dodaj odpowiedź