Cytat
Ja się po prostu czuję oszukany i to oszukany co najmniej 7-krotnie...
A ja mimo wszystko nie czuję się oszukany, bo nigdy się nie utożsamiałem w jakikolwiek sposób z LA, nie był dla mnie idolem ani bogiem kolarstwa, mimo swoich licznych zwycięstw. Nie był, bo ja również obrałem kierunek na swego rodzaju 'furtkę bezpieczeństwa' - mimo, że kocham kolarstwo, to zaangażowany jestem w nie na poziomie amatorskim; kibicuję całym sercem, ale nie konkretnym zawodnikom, a bardziej ogółowi, czyli cenię sobie styl danego zawodnika, to jak się zachowuje w trakcie trwania wyścigu/etapu, to jak go rozgrywa taktycznie ...
Nie mam idoli, bo nie mam zaufania do kompletnie obcej mi osoby; nigdy nie będę miał pewności, że dany zawodnik był ze mną jako kibicem szczery, że był szczery i uczciwy także w stosunku do samego siebie. Nie w obecnych czasach, kiedy obecność w zawodowym (no własnie - z
awodowym) peletonie jest najzwyklejszą pracą wykonywaną dla utrzymania siebie/rodziny, a więc dążeniem stricte finansowym. I to dążeniem wszelkim możliwym kosztem, nawet kosztem własnego zdrowia.
Nie ma co się oszukiwać, że to już nie te piękne czasy, kiedy robiło się to z czystej miłości i pasji, kiedy pojęcie dopingu w sporcie nie było tak powszechnie znane, a sam doping ogólnie stosowany, jak teraz. Owszem był doping, ale ten czysty, w postaci kibiców i nie skażonych informacjami o kolejnych aferach prawdziwych fanów ...
Jak tak dalej będzie (a nic nie wskazuje na to, żeby miało się to zmienić), to nasze dzieci i wnuki nie będą miały żadnych sportowych wzrorców do naśladowania i tym bardziej autorytetów, bo jak sięgną pamięcią i odwołają się do najbliższej historii sportu, będą miały obraz zdegenerowanej i obarczonej ciężarem oszustw oraz afer dopingowych dziedziny życia.