
Opona na jesien/zime z wysokim TPI
#1
Napisano 05 listopad 2012 - 12:50
Niemniej, priorytetem jest zwiekszenie odpornosci na przebicia i ciecia. Wyzej wymienione opony sa swietne ale dosyc latwo je przeciac. Tu gdzie jezdze jest bardzo duzo krzemienia. Wraz z pogorszeniem sie pogody, wzrasta jego ilosc na drogach. A gdzie tu mowic o sypaniu drog.....
Z tego co wyczytalem, numer jeden to Vittoria Pave.
Zapewne, sa i tutaj jej uzytkownicy. Mozna prosic o pare slow na jej temat. Jak jest z ta odpornoscia na przebicia, niby ma byc lepsza od evo cx. Jak z przecieciami?
Troche odmiennym pomyslem jest tubless. Akurat mam kola gotowe zeby takowe opony zalozyc ale....
Nie wiem czy nie lepiej byloby w takiej sytuacji zakupic jakies GP400s lub cos w ten desen.
Idealnie byloby gdyby ktos mial okazje sprobowac Pave i jakiegos zestawu tubless ;-)
#3
Napisano 06 listopad 2012 - 11:36
Troche poczytalem, tu i tam, i nie da sie ukryc, ze jest ona najczesciej polecana.
Teraz musze tylko wybrac szerokosc. Na moich obreczach 23mm, opony sa nieco szersze.
Dla przykladu vittoria 23mm, ma nieco ponad 25mm.
No nic zamawia dwa romiary i sie zobaczy.
#4
Napisano 06 listopad 2012 - 11:53
a np. Vredestein zły jest np. Fortezza ? ?? Duro ?? czy podobne mniej znane , ale lepsze oponki
na gorsze wraunki to chyba takie coś jeśli conti http://www.conti-onl...4season_en.html
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#6
Napisano 06 listopad 2012 - 16:54
Na gp4000, jezdzilem, nota bene mam je caly czas w rowerze podpietym do trenazera i na przodzie spisuje sie calkiem dobrze :mrgreen:
Wlasnie chcialem uniknac wrazen z jazdy jakie zapewniaja gp4000.
Jezdzac na nich mialem wrazenie, ze pedaluje w miejscu. Moze troche przesadzone stwierdzenie. Fakt, zlapalem na nich tylko jednego kapcia.
Kupilem te z "S".
Co do Duro, marka zupelnie nieznana tu u mnie. Na papierze wygladaja calkiem dobrze ze swoimi 150tpi (gp4000s 110tpi). Vredesteiny Fortezza, tez calkiem niezle, 120tpi.
Ale podobnie jak Duro, niewiele o nich pisza (jesien/zima).
Nie chce mi sie eksperymentowac z tego typu oponami. To i tak dla mnie pewna koniecznoosc. Wole posprawdzac te ciekawsze w sezonie.
#7
Napisano 06 listopad 2012 - 17:07
#9
Napisano 06 listopad 2012 - 17:53
patryk_60 zgodze sie z Toba tylko w jednym, 25mm. Ultra sport, kiedys mialem je przez chwile. Jak przy gp4000 pisalem, ze mialem wrazenie pedalowania w miejscu. To przy tych oponach pewnie musialbym stwierdzic, ze pedalujac do przodu rower przesuwa sie do tylu. Zupelnie inna liga opon.
Niemniej dzieki za sugestie ;-)
#11
Napisano 06 listopad 2012 - 18:07

A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?
#13
Napisano 06 listopad 2012 - 18:41
Cytat
Mam wrażenie, że przesadzasz z tymi oponami, czy wyraźnie słabiej jeździ się na oponie 120tpi niż na takiej która ma oplot 320 tpi? Nie wierzę tym którzy wyczuwają diametralną różnicę. Stwierdzenia typu "na tej to pedałuję w miejscu" a na tej to się śmiga są według mnie nieprawdziwe.Jak przy gp4000 pisalem, ze mialem wrazenie pedalowania w miejscu
Conti 4000s to bardzo dobre opony i niech nikt nie myśli, że jest tak jak napisał 1415chris,
Cytat
Weź te, jak poradził Ci kolega.na gorsze wraunki to chyba takie coś jeśli conti http://www.conti-onl...4season_en.html
Tak na marginesie w zimę chyba nie najważniejsze jest noszenie gumy, tylko wytrzymałość i przyczepność. A jak się jeździ na "kabaniastych" gumach to jak na wiosnę przesiądziesz się na te "latające" Veloflex`y to jakiego niezłego powera dostaniesz :mrgreen:
#14
Napisano 06 listopad 2012 - 19:25
http://www.durotire....uctDetails.aspx
Widze, ze link przenosi do glownej strony, musisz podazac za instukcja.
Rappid niech zyje porozumienie w narodzie :mrgreen: Mowimy/piszemy o zupelnie innych bestiach. Clinchery to moje opony.
qqx to teraz zupelnie zamieszales w garncu :roll:
Przeczytaj uwaznie, to co napisalem. Podpowiedz, zwroc uwage na literke "S" :->
Poza tym nie badz takim agnostykiem :-)
Jak widze, nie miales okazji jezdzic na oponach z cylku "spaghetti italiano".
Tu akurat wiara nie ma nic do rzeczy. Takie sa fakty. Musialbys byc sparalizowany od stop do glowy, zeby nie odczuc roznicy pomiedzy oponami typu veloflex, vittoria cx i conti 4000.
To jest przepasc. Jezdze na w/w od kilku lat, zarowno na szytkach jak i open, wiec jakies porownanie mam.
Sprobuj niewierny Tomaszu, a sam sie przekonasz :-D
#15
Napisano 06 listopad 2012 - 19:33
dokładnie Vredestein Fortezza Tri Comp na pewno odporna i jakieś kamyczki jej nie straszne dobrze sprawuje się na wilgotnej drodze ,toczy się ładnie widać że długo posłuży
#16
Napisano 06 listopad 2012 - 20:00
teraz i tak sie nie pośmiga , bo zimno , mokro, i niebezpiecznie na drogach , tak samo kola, warto sie przesiąść na gorsze , szkoda zcierać obręcze, albo w ogóle na jakiś inny rower niskobudżetowy
Chris, my wiemy że ty masz tam i kase i fajne drogi , ale postaw teraz raczej na wlasności antyprzebiciowe i trakcje na mokro niż zciganie, zreszta , znasz sie przecież ...
Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów www.velotech.pl
Serwis rowerowy - Kraków tel: 666-316-604, velotech@vp.pl
Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!! w godz. - 12.oo - 19.oo
#17
Napisano 06 listopad 2012 - 20:05
Pamiętaj, że w tym sporcie po prostu trzeba mieć "kopyto" :mrgreen: wysokie TPI niewiele zmieni.
#18
Napisano 08 listopad 2012 - 18:50
Dzisiaj zalozylem conti gp4000s 25mm. Na obreczy 27mm. Do tego lateksowe detki, 95/105psi i w droge. Przyznam, ze doznalem bardzo milego szoku. No moze to za duzo powiedziane ale jestem pod wrazeniem. Ostatnia tego typu opona, na ktorej jezdzilem, byla to gp4000. Roznica jest znaczna.
Zapewne spora w tym zasluga szerokosci opony i nizszych cisnien. Bardzo fajna opona. Ladnie sie toczy, duzy komfort (cisnienie/szerokosc), bardzo dobra przyczepnosc. A co najwazniejsze nie zlapalem gumy :-D
Pod wzgledem jakosci jazdy, jest bardzo dobrze. Na temat awaryjnosci, bedzie mozna cos powiedziec po kilku 100 km.
#19
Napisano 09 listopad 2012 - 13:17
Chris nie mówię ,że te conti to idealne gumy na taką pogodę ,ale akurat miałem taką w domu 25mm ma więcej nacięć na środku niż zwijane 23mm. Gruba ta opona przynajmniej jest i twarda więc i odporna na wcześniej wspomniane kamyczki. Dętki też jakieś zwykłe (czytaj nie superultra light). :->
Propo tych vredesteinów marka nie tak oklepana u nas jak micheliny i conti ,ale opony zbierają masę pochlebnych opini. Ten model fortazza to typowa guma wyścigowa ,a nie żeby ją na takie cele przeznaczać. ;-) 10-12 barów o ile dobrze pamiętam o czymś mówi.
Dodaj odpowiedź
