Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opona na jesien/zime z wysokim TPI


42 odpowiedzi w tym temacie

#21 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 09 listopad 2012 - 20:09

Super Sport Plus ma jedną ogromną przewagę nad wieloma oponami szosowymi - wzmocnienie boku. Często zazwyczaj jest po prostu nalana czy natryśnięta leciutko guma,a tu gruby kawał. Dla mnie idealne - dużo po mieście jeżdżę, nie tylko po asfalcie.

Duża ilość oplotu na cal (TPI) nie gwarantuje super nieprzebijalności. I na lepszych łapię kapcie tyle, że nie maja żadnej wkładki antyprzebiciowej. Myślę, że wiele zależy przede wszystkim od tego jak jeździmy, blisko pobocza to od razu ryzyko przebicia wzrasta. Na dróżkach rowerowych czy jakiejś kamieniastej nawierzchi - także i to niekoniecznie wbiciem jakiegoś śmiecia, tylko czasem i przyszczypnięciem. Tak już załatwiłem 2 dętki (jedna na kamieniu w poboczu,o zgrozo przy 8 barach dobiłem obręczą, druga sztuka na ścieżce wyłożonej kamykami - nie zawsze szosą jadę).
Ale za to wkładka myślę, że pomaga. Miałem jakiś kawał czasu temu oponki Schwalbe Lugano i po kilku tys. km miały trochę śladów "wypłynięcia" tej czerwonej warstewki
albo nacięcia jej sięgającej...

#22 waxmund

waxmund
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • SkądKraków/Starachowice

Napisano 10 listopad 2012 - 01:05

ale Lugano, to chyba akurat nie ma żadnej wkładki z tego co widzę...

ciekaw jestem jak z wytrzymałością tych Super Sport Plus, w porównaniu do Schwalbe Marathon Plus...

#23 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8658 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 10 listopad 2012 - 10:20

Lugano jak najbardziej mają wkładkę. Obecnie jest to Puncture Protection (twarda guma, choć nie tak twarda jak w Plusach Schwalbe), a na rynek powoli wchodzą modele z wkładką Kevlarową (i od tego momentu wszystkie opony Schwalbe będą miały minimum Kevlar).

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#24 waxmund

waxmund
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • SkądKraków/Starachowice

Napisano 13 listopad 2012 - 16:12

dzięki Mikroos. Doczytałem co nieco, i chyba pójdę w kierunku Durano Plus :P nie lubię łapać kapci... ;-) A ta Durano aż o 200g lżejsza od marathon plus w tym samym rozmiarze (25c), więc powinno być nieźle (380g w porównaniu do 580 :P) ;-)

#25 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 13 listopad 2012 - 16:51

Kumplowi Durano standardowa nie służyła dobrze - czesto łapał kapcie... Moze plus pod tym wzgl. lepsza jest...?

#26 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8658 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 13 listopad 2012 - 17:13

Durano Plus jest generalnie bardzo okej. Znam kilku użytkowników i są bardzo zadowoleni.

Inna alternatywa to Michelin Krylion Carbon albo jego następca, czyli Pro 4 Endurance. Obie mają charakterystykę niemal wyścigową, ale są odporne jak diabli na przebicie i przede wszystkim na ścieranie. Używam i polecam ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#27 carloss

carloss
  • Użytkownik
  • 461 postów
  • SkądKraków/Bronowice

Napisano 13 listopad 2012 - 18:05

all condition armadillo
4 lata na 1 komplecie i zero kapci.
raczej commuter niż do ścigania ale pancerna.

#28 waxmund

waxmund
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • SkądKraków/Starachowice

Napisano 13 listopad 2012 - 21:16

Cytat

Kumplowi Durano standardowa nie służyła dobrze - czesto łapał kapcie... Moze plus pod tym wzgl. lepsza jest...?

Jest zwykłe Durano, i Durano z plusem, czyli właśnie z wkładką antyprzebiciową. Może kolega miał tą bez wkładki? naprawdę sporo ona zmienia...

Przejechałem w ciężkim terenie i to z sakwami 1500km na Schwalbe Marathon Plus MTB. W oponie były klocki powyrywane, wkładka na wierzchu, a kapcia żadnego...
bez wkładki by było po wyprawie ;-)

Cóż, opony już zamówiłem, się zobaczy ;-)

#29 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 13 listopad 2012 - 23:48

Cytat

Może kolega miał tą bez wkładki? naprawdę sporo ona zmienia...


Możliwe. Mam nadzieję, że w ten weekend będę miał okazję z nim pojeździć. To wtedy się spytam. :-)

Cytat

Michelin Krylion Carbon

No na temat tych opon to na razie też same superlatywy czytałem, chyba tylko ktoś narzekał na przyczepność w mokrym. To brzmi sensownie, bo twarda, ciężko ścieralna guma może być bardziej śliska. Wtedy pozostaje niestety nieco spuszczać ciśnienia przy jeździe w mokrych warunkach.
Poza tym - nikt nie miał co do tych opon żadnych zastrzeżeń. Praktycznie niemal nieprzebijalna (choć rzeczą jasną jest, że nie ma kompletnie niezniszczalnych pod tym względem opon rowerowych).

#30 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8658 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 14 listopad 2012 - 07:08

Krylion faktycznie ma dość przeciętną przyczepność na mokrym, ale rozwiązaniem jest rozmiar 25 - opona wciąż idzie jak przeciąg, a różnica w komforcie i przyczepności jest natychmiast odczuwalna. Oczywiście to nie jest wyścigowe i PRO, co niektórych natychmiast odrzuci ;-), ale dla mnie jest to idealne rozwiązanie.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#31 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 14 listopad 2012 - 16:32

Miałem Krylion Carbon z tyłu i nie odczułem, aby była bardziej śliska, niż np. Lithion (wersja 1).
Faktycznie twarda guma, ale po przebiegu 6000 km już zacząłem łapać kapcie. Myślę, że z 9000 km by wytrzymała (co w relacji do sugerowanej ceny nie jest rewelacją, ale ja dałem 89 zł w Decathlonie, więc ok). Obecnie mam z tyłu Lithion 2 i śmiało mogę polecić, zwłaszcza jak ktoś szuka szerokiej opony. Jej szerokość przekracza nawet 25 mm (nominalnie 23 mm), i wydaje się bardziej odporna na przecięcia, niż jej poprzednia wersja. W Decathlonie można je czasem tanio dorwać. Do tego minimalnie lżejsza od Carbona.

#32 travisb

travisb
  • Użytkownik
  • 1761 postów
  • Skąd54.351 �N 18.645 �E

Napisano 22 listopad 2012 - 23:08

Test opon jesienno-zimowych --> http://www.bikeradar...mmuting--35814/

#33 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 24 listopad 2012 - 01:03

Cytat

ale ja dałem 89 zł w Decathlonie, więc ok).

Za Krylion Carbon? Na razie w Decathlonie są Lithiony po tyle.
Kurczę, sam szukam obecnie oponek, ale na kupno w przyszłym sezonie - moje stare Continental niestety zawodzą. :-/ Obecnie w ciągu tygodnia 2 razy przebiłem przód, z czego raz jakimś ziarnkiem piasku. Dodam, że opony bardzo leciwe, a szczególnie przednia.
A jak się sprawują pierwsze Lithion? Mam troszkę dylemat pomiędzy nimi a np. Schwalbe Lugano - mnóstwo kilometrów zjeździłem na tych drugich i przebić miałem raptem dwa, co na tak tanie opony było dobrym wynikiem.

#34 Huskacz

Huskacz
  • Użytkownik
  • 127 postów
  • Skądtaka śląska wiocha

Napisano 24 listopad 2012 - 11:24

W Deca są jakieś Vittorie, nie wiem czy Corsy przypadkiem, za 69 czy 79...

#35 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 24 listopad 2012 - 15:20

Naprawdę tyle dałem za Carbony, ale to było ze trzy lata temu. Lithion 2 kupiłem za 99 zł, ale za zestaw w dwupaku. Z tymi cenami w Decathlonie to różnie bywa, trzeba zaglądać.
Jeśli chodzi o Lithion 1, to jest to dosyć miękka opona, ściera się szybciej, niż Carbon, i miałem wrażenie, że na mokrym trochę śliska. Ale niska masa i bardzo dobry komfort jazdy. Tak gdzieś po 5000 km na tylnym kole zacząłem łapać częściej gumy, a w jednym miejscu trochę ją wybuliło.
Na Lithion 2 dopiero około 2000 km zrobiłem (tył), ale sprawia wrażenie odporniejszej na skaleczenia i ma naprawdę duży balon, co na dziurawej drodze jest tylko zaletą. Akurat w Decathlonie nie można raczej liczyć na duży wybór kolorów, wyprzedają chyba te najmniej obecnie chodliwe (najczęściej czerwone i żółte, czasem szare).

#36 Gosc_marvelo_*

Gosc_marvelo_*
  • Gość

Napisano 24 listopad 2012 - 16:29

Kiedyś sprzedawca w jednym z małych sklepów rowerowych przekonywał mnie, że te gumy z Decathlona to są z całkiem innych partii produkcyjnych, o wiele gorszej jakości. To samo słyszałem o olejach samochodowych w supermarketach. Ale ja w to nie wierzę.

#37 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8658 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 listopad 2012 - 20:53

Konkretnie na temat Decathlona się nie wypowiem, ale nie zdziwiłoby mnie, gdyby tak było. Fizik np. otwarcie przyznaje, że dla sklepów sieciowych i do gotowych rowerów produkują zupełnie inne siodełka, choć o tej samej nazwie i wyglądzie - jest to informacja z pierwszej ręki od pracownika z ich centrali.

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#38 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 24 listopad 2012 - 21:01

Cytat

Kiedyś sprzedawca w jednym z małych sklepów rowerowych przekonywał mnie, że te gumy z Decathlona to są z całkiem innych partii produkcyjnych, o wiele gorszej jakości. To samo słyszałem o olejach samochodowych w supermarketach. Ale ja w to nie wierzę.

Pic na wodę :-P

#39 h/k

h/k
  • Użytkownik
  • 1389 postów
  • SkądRumia

Napisano 24 listopad 2012 - 21:05

Cytat

Fizik np. otwarcie przyznaje, że dla sklepów sieciowych i do gotowych rowerów produkują zupełnie inne siodełka, choć o tej samej nazwie i wyglądzie - jest to informacja z pierwszej ręki od pracownika z ich centrali.

Szczerze, to wyczuwam mały podstęp. ;-) Im to jest na rękę jak taką informację puszczą, bowiem wtedy wiadomo - ludzie chętniej kupią niby lepsze. Trzeba by wymacać i poczuć to własnym tyłkiem.

Cytat

ak gdzieś po 5000 km na tylnym kole zacząłem łapać częściej gumy,

Zapewne te 5 000 km to blisko już granicy zużycia opon. I to się raczej objawia częstszymi kapciami.
Pomyślimy o tych Lithionach może nawet rev. 2, bo Kryliony niewątpliwie super, ale za tę cenę sugerowaną jak pisałeś - to żadna rewelacja, już można mieć kilka kompletów tańszych i nawet chyba wyjdę lepiej na tym.

#40 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8658 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 24 listopad 2012 - 21:28

Ależ macałem i sprawdzałem! Nie bez powodu o to pytałem tego gościa, a on powiedział, że w sumie to żadna tajemnica, wiele firm to robi ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?




Dodaj odpowiedź


Zaawansowany edytor tekstowy