Skocz do zawartości


Zdjęcie

Opona na jesien/zime z wysokim TPI


42 odpowiedzi w tym temacie

#1 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 05 listopad 2012 - 12:50

Dlaczego z wysokim TPI..? Poniewaz jezdzac na codzien na corsach Veloflexa i Vittori nie chcialbym wracac do "gumowego" odczucia opon Conti itp.

Niemniej, priorytetem jest zwiekszenie odpornosci na przebicia i ciecia. Wyzej wymienione opony sa swietne ale dosyc latwo je przeciac. Tu gdzie jezdze jest bardzo duzo krzemienia. Wraz z pogorszeniem sie pogody, wzrasta jego ilosc na drogach. A gdzie tu mowic o sypaniu drog.....

Z tego co wyczytalem, numer jeden to Vittoria Pave.
Zapewne, sa i tutaj jej uzytkownicy. Mozna prosic o pare slow na jej temat. Jak jest z ta odpornoscia na przebicia, niby ma byc lepsza od evo cx. Jak z przecieciami?

Troche odmiennym pomyslem jest tubless. Akurat mam kola gotowe zeby takowe opony zalozyc ale....
Nie wiem czy nie lepiej byloby w takiej sytuacji zakupic jakies GP400s lub cos w ten desen.

Idealnie byloby gdyby ktos mial okazje sprobowac Pave i jakiegos zestawu tubless ;-)

#2 Rappid

Rappid
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • Skądireland

Napisano 05 listopad 2012 - 14:52

a ja jednak polece conti gp4000. 240tpi.
bardzo dobra oponka, super sie uklada na obreczy, swietne trzymanie na mokrym,
dobra zywotnosc oraz odpornosc na rozciecia/przebicia.

#3 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 06 listopad 2012 - 11:36

No i chyba na nich sie zakoncza moje poszukiwania....
Troche poczytalem, tu i tam, i nie da sie ukryc, ze jest ona najczesciej polecana.

Teraz musze tylko wybrac szerokosc. Na moich obreczach 23mm, opony sa nieco szersze.
Dla przykladu vittoria 23mm, ma nieco ponad 25mm.

No nic zamawia dwa romiary i sie zobaczy.

#4 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 listopad 2012 - 11:53

no i widzisz, psychoza tłumu , to sie chyba tak nazywa, ludzie to używają bo .....nie chce im sie ruszyć po coś innego , lenistwo, brak finasow na experymantowanie itd...
a np. Vredestein zły jest np. Fortezza ? ?? Duro ?? czy podobne mniej znane , ale lepsze oponki

na gorsze wraunki to chyba takie coś jeśli conti http://www.conti-onl...4season_en.html

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#5 Rappid

Rappid
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • Skądireland

Napisano 06 listopad 2012 - 15:51

@1415chris, gp4000 jest tylko w jednym rozmiarze, 22mm.

#6 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 06 listopad 2012 - 16:54

Caly czas myslalem, ze piszesz o 4000s :-D
Na gp4000, jezdzilem, nota bene mam je caly czas w rowerze podpietym do trenazera i na przodzie spisuje sie calkiem dobrze :mrgreen:
Wlasnie chcialem uniknac wrazen z jazdy jakie zapewniaja gp4000.
Jezdzac na nich mialem wrazenie, ze pedaluje w miejscu. Moze troche przesadzone stwierdzenie. Fakt, zlapalem na nich tylko jednego kapcia.

Kupilem te z "S".

Co do Duro, marka zupelnie nieznana tu u mnie. Na papierze wygladaja calkiem dobrze ze swoimi 150tpi (gp4000s 110tpi). Vredesteiny Fortezza, tez calkiem niezle, 120tpi.
Ale podobnie jak Duro, niewiele o nich pisza (jesien/zima).
Nie chce mi sie eksperymentowac z tego typu oponami. To i tak dla mnie pewna koniecznoosc. Wole posprawdzac te ciekawsze w sezonie.

#7 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 06 listopad 2012 - 17:07

Na zimę i wszędobylski syf to nie ma co kombiować z lajtowymi oponami. Ma być mocna 25 mm i najlepiej drutowana. Prawda będzie cięzsza ,ale mocniejsza. Miałem conti ultra sporty w takiej konfiguracji w mieszczuchu. Nie był to goły slik bo kilka nacięć do odprowadzenia wody się znalazło. Osobiscie nie pchałbym się w jakies mocno markowe i drogie gumy.

#8 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 06 listopad 2012 - 17:35

Vredesteiny Fortezza posiadam takie mogę stwierdzić że są idealne na takie warunki solidne opony na których można nabić dużo kilometrów

#9 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 06 listopad 2012 - 17:53

Emilo jaki dokladnie model ujezdzasz? Masz porownanie do innych opon? Napisz cos wiecej, jesli mozesz.

patryk_60 zgodze sie z Toba tylko w jednym, 25mm. Ultra sport, kiedys mialem je przez chwile. Jak przy gp4000 pisalem, ze mialem wrazenie pedalowania w miejscu. To przy tych oponach pewnie musialbym stwierdzic, ze pedalujac do przodu rower przesuwa sie do tylu. Zupelnie inna liga opon.
Niemniej dzieki za sugestie ;-)

#10 GrzegorzP

GrzegorzP
  • Użytkownik
  • 1130 postów
  • SkądLeszno

Napisano 06 listopad 2012 - 18:06

Duro ze swoimi 150tpi.

Daj linka do tych opon.

#11 mikroos

mikroos
  • Użytkownik
  • 8556 postów
  • SkądSzczecin

Napisano 06 listopad 2012 - 18:07

A Krylion Carbon (albo Pro4 Endurance, która jest w rzeczywistości tym samym) ? 110 TPI, bardzo dobra odporność na przebicie i ścieranie, całkiem przyzwoita przyczepność, dostępna w rozmiarze 25 mm. Osobiście bardzo sobie ją cenię ;)

rowerplus-logo-2.png
 
A Ty masz już swoje CZARNE ODBLASKI?


#12 Rappid

Rappid
  • Użytkownik
  • 147 postów
  • Skądireland

Napisano 06 listopad 2012 - 18:09

@1415chris, ja caly czas mowie o tubular'ach, a ty? ;)

#13 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 06 listopad 2012 - 18:41

Jak przy gp4000 pisalem, ze mialem wrazenie pedalowania w miejscu

Mam wrażenie, że przesadzasz z tymi oponami, czy wyraźnie słabiej jeździ się na oponie 120tpi niż na takiej która ma oplot 320 tpi? Nie wierzę tym którzy wyczuwają diametralną różnicę. Stwierdzenia typu "na tej to pedałuję w miejscu" a na tej to się śmiga są według mnie nieprawdziwe.
Conti 4000s to bardzo dobre opony i niech nikt nie myśli, że jest tak jak napisał 1415chris,

na gorsze wraunki to chyba takie coś jeśli conti http://www.conti-onl...4season_en.html

Weź te, jak poradził Ci kolega.
Tak na marginesie w zimę chyba nie najważniejsze jest noszenie gumy, tylko wytrzymałość i przyczepność. A jak się jeździ na "kabaniastych" gumach to jak na wiosnę przesiądziesz się na te "latające" Veloflex`y to jakiego niezłego powera dostaniesz :mrgreen:

#14 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 06 listopad 2012 - 19:25

@GrzegorzP
http://www.durotire....uctDetails.aspx
Widze, ze link przenosi do glownej strony, musisz podazac za instukcja.

Rappid niech zyje porozumienie w narodzie :mrgreen: Mowimy/piszemy o zupelnie innych bestiach. Clinchery to moje opony.

qqx to teraz zupelnie zamieszales w garncu :roll:
Przeczytaj uwaznie, to co napisalem. Podpowiedz, zwroc uwage na literke "S" :->

Poza tym nie badz takim agnostykiem :-)
Jak widze, nie miales okazji jezdzic na oponach z cylku "spaghetti italiano".
Tu akurat wiara nie ma nic do rzeczy. Takie sa fakty. Musialbys byc sparalizowany od stop do glowy, zeby nie odczuc roznicy pomiedzy oponami typu veloflex, vittoria cx i conti 4000.
To jest przepasc. Jezdze na w/w od kilku lat, zarowno na szytkach jak i open, wiec jakies porownanie mam.

Sprobuj niewierny Tomaszu, a sam sie przekonasz :-D

#15 Emilo

Emilo
  • Użytkownik
  • 423 postów

Napisano 06 listopad 2012 - 19:33

[quote name="1415chris"]Emilo jaki dokladnie model ujezdzasz? Masz porownanie do innych opon? Napisz cos wiecej, jesli mozesz.

dokładnie Vredestein Fortezza Tri Comp na pewno odporna i jakieś kamyczki jej nie straszne dobrze sprawuje się na wilgotnej drodze ,toczy się ładnie widać że długo posłuży

#16 SPIKE

SPIKE

    Spike

  • Użytkownik
  • 4683 postów
  • SkądKraków

Napisano 06 listopad 2012 - 20:00

na taki syfek jak jest cały czas, czyli mokro , gdzie wszytsko sie przykleja do opon, kamyczki, szkiełka nie ma sensu stosować wysokiej klasy opon.

teraz i tak sie nie pośmiga , bo zimno , mokro, i niebezpiecznie na drogach , tak samo kola, warto sie przesiąść na gorsze , szkoda zcierać obręcze, albo w ogóle na jakiś inny rower niskobudżetowy

Chris, my wiemy że ty masz tam i kase i fajne drogi , ale postaw teraz raczej na wlasności antyprzebiciowe i trakcje na mokro niż zciganie, zreszta , znasz sie przecież ...

Profesjonalny serwis i montaż kół do rowerów  www.velotech.pl   

Serwis rowerowy - Kraków  tel: 666-316-604[email protected]

Masz pytanie o koła - to zadzwoń najpierw !!!!!!!  w godz. - 12.oo - 19.oo


#17 qqx

qqx
  • Użytkownik
  • 850 postów
  • SkądPiaseczno/Sochaczew

Napisano 06 listopad 2012 - 20:05

1415chris, Akurat jeździłem na Vittoriach Evo CX (szytki), ale może jestem jakiś nieczuły bo dla mnie nie ma wielkiej różnicy w jeździe między nimi a Tufo. Na pewno nie była to aż taka różnica by można było przełknąć wady Vittori, takie jak podatność na przebicie, schodzenie powietrza, czy nierówność. Na Veloflexach nie śmigałem ale jak mniemam to podobna klasa co Vittoria.
Pamiętaj, że w tym sporcie po prostu trzeba mieć "kopyto" :mrgreen: wysokie TPI niewiele zmieni.

#18 1415chris

1415chris
  • Użytkownik
  • 4482 postów
  • SkądSurrey

Napisano 08 listopad 2012 - 18:50

Ja jezdze dla przyjemnosci ze stosunkowo wysokimi oczekiwaniami wobec sprzetu... To tak na marginesie.

Dzisiaj zalozylem conti gp4000s 25mm. Na obreczy 27mm. Do tego lateksowe detki, 95/105psi i w droge. Przyznam, ze doznalem bardzo milego szoku. No moze to za duzo powiedziane ale jestem pod wrazeniem. Ostatnia tego typu opona, na ktorej jezdzilem, byla to gp4000. Roznica jest znaczna.
Zapewne spora w tym zasluga szerokosci opony i nizszych cisnien. Bardzo fajna opona. Ladnie sie toczy, duzy komfort (cisnienie/szerokosc), bardzo dobra przyczepnosc. A co najwazniejsze nie zlapalem gumy :-D
Pod wzgledem jakosci jazdy, jest bardzo dobrze. Na temat awaryjnosci, bedzie mozna cos powiedziec po kilku 100 km.

#19 patryk_60

patryk_60
  • Użytkownik
  • 369 postów
  • SkądLublin

Napisano 09 listopad 2012 - 13:17

Spike dokładnie to samo napisałem. Jaki jest sens kupować opony z wyższej półki na taką pogodę. Na ulicach masę jest teraz ,a będzie jeszcze więcej syfu. ostrych kamieni ,piasku itp. Ślisko na drogach w tamtym roku w zimie jak sie nagle przedemną zatrzymał jakiś **** to myślałem ,że mu w bagażnik się wbiję. Droga hamowania ze 2 m. Jechałem na mieszczuchu i gładkim sliku 23 i 20 przód. Akurat takie 2 parchy się pałętały po szufladzie.
Chris nie mówię ,że te conti to idealne gumy na taką pogodę ,ale akurat miałem taką w domu 25mm ma więcej nacięć na środku niż zwijane 23mm. Gruba ta opona przynajmniej jest i twarda więc i odporna na wcześniej wspomniane kamyczki. Dętki też jakieś zwykłe (czytaj nie superultra light). :->
Propo tych vredesteinów marka nie tak oklepana u nas jak micheliny i conti ,ale opony zbierają masę pochlebnych opini. Ten model fortazza to typowa guma wyścigowa ,a nie żeby ją na takie cele przeznaczać. ;-) 10-12 barów o ile dobrze pamiętam o czymś mówi.

#20 waxmund

waxmund
  • Użytkownik
  • 79 postów
  • SkądKraków/Starachowice

Napisano 09 listopad 2012 - 18:03

ma ktoś może jakieś doświadczenia z Continental Supersport Plus? ryzykować, czy pójść w schwalbe marathon plus...
toporne obie, ale na schwalbe już chyba z 15k km bez kapcia zrobiłem...



Dodaj odpowiedź